Olen 19-vuotias tyttö, 165/58. Olen kärsinyt viimeisen kuukauden ajan väsymyksestä, yleinen vireystila on heikontunut, saatan torkahdella jne. Viimeisen viikoin aikana minulle on tullut myös tämä oire: on kokoajan kamala nälkä. Myös janontunne on lisääntynyt.
Voiko tämä olla merkki alkavasta diabeteksesta?
Syömiseni on pitkään ollut epäsäännöllistä, olen saattanut napostella/syödä klo 15 asti ja ollut loppupäivän syömättä. Taustalla bulimisia oireita.
Hämmentää, koska ei ole ikinä ollut tällaisia oireita, olen aina ollut pieniruokainen mutta nyt tuntuu että voisin syödä hevosen! Raskaus on poissuljettu vaihtoehto, testattu on.
Minulla on myös ollut anemiaa, onkohan hemoglobiinin laskulla ruokahaluun vaikutusta?
Maanantaina aion käydä terkkarilla ja varata verikokeisiin ajat, mutta tietääkö kukaan mistä mahtaisi olla kyse?
Diabetes(ko?)
5
85
Vastaukset
- tietämätön
Ainiin ja sen verran vielä että syön usein makeaa/hiilaripitoista. Liikuntaa harrastanut 3 kertaa viikossa, kunnes tämä väsymys alkoi.
- Vaikea sanoa
Ei kannata alkaa diagnosoida itseään kaikenmaailman nettisivustojen tai keskustelupalstojen avulla. On hyvä, että olet menossa terkkarille, terkkari voi varmaan ottaa sinulta verensokerin jo paikanpäälläkin ja sitten vielä laittaa lähetteet tarkempiin verikokeisiin.
Mutta diabeetikkona olen kyllä sitä mieltä, etteivät oireesi suoraan vaikuta diabetekselta. Nälkä ei esimerksikis ole tyypillinen diabeteksen oire. Mutta varmasti ei tietenkään voi mennä mitään sanomaan. Verikokeet ovat diagnoosia varten paras ratkaisu. Kuulostaa kuitenkin enemmänkin siltä, että olet väsynyt ja ehkä aneeminenkin, joten pelkästään jo arkirutiinien palautuminen voi saada olosi paremmaksi. Toivottavatsi ainakin. Ja tosiaan älä jätä sitä terkkaria tai lääkäriä välistä, vaan mene sinne ihan itsesi ja oireidesi takia. - Diabetes2013
Hei! Ehdottomasti suosittelisin sinulle hakeutumista lääkäriin. Jos sinulla on diabetes ja pitkität lääkäriin menoa, kehoosi voi tull vaarallisia keto-aineita. Suosittelen nopeasti lääkärillä käyntiä siis, oireesi viittaavat alkavaan diabetekseen.
- Lääkäriin!
Minusta oireesi eivät viittaa alkavaan diabetekseen, mutta suosittelen silti hakeutumaan pikimmiten lääkärin tutkittavaksi. Toki ei tämä mun arvuutteluni täällä poissulje sitä, että sinulla olisikin diabetes. Sitä suuremmalla syyllä lääkäriin!
- tietämätön
Kiitos vastauksista! juu, tuo diabetes vaan ensimmäisenä juolahti mieleen, mutta on varmaan aika epätodennäköinen kun meillä ei sitä suvussakaan ole? Mutta voiko siis jotkin puutostilat aiheuttaa tuon näläntunteen? Koska niitä puutoksia varmasti löytyy kun pitää pelleillä tämän syömisen kanssa :/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1147293
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?481290