Kirjoitti Savon Sanovat. Voi teitä salametsästäjät ja suurpetojen salakaatajia tukeva yhteisö. Hyväksytte salakaadot ja annatte myötätuntonne salametsästykselle. Sääliksi minua teitä käy,niin salakaatajia,kuin yhteisöä,joka antaa tukensa salametsästykselle. Sääliksi käy myös metsästysseuroja ja metsästäjiä,jotka hyväksyvät salametsästykset.
Sellaiset seurat ja yhdistykset,jotka toimivat rehellisyyden pohjalta,kunnioittavat lakeja ja järjestystä on turvattu tulevaisuus. Metsästysseuroista ja metsästäjistä ei saa edes hakemallakaan mitään positiivista kuvaa lehtien palstoja lukiessani. Olette onnetonta porukkaa. Ette noudata lakia. Lopun alku on on alkanut metsästysseuroilla. Olette antaneet yleisön keskuudessa todella huonon kuvan itsestänne.
Kuolleista susista löydetty hauleja !
13
89
Vastaukset
- krmncjhu
Kyllähän myös näillä palstoilla on ollut useita ketjuja joissa suuri osa näistä metsästäjistä leimaavat kaikki ne ihmiset jotka eivät hyväksy susien salakaatoja viherpiipertäjiksi. Eli ihmiset jotka tuomitsevat laittomat teot haukutaan pystyyn.
Hallaa he tekevät itselleen ja koko metsästystä harrastavalle joukolle ( joista suuri osa lienee kuitenkin fiksua ja lainkuuliaista väkeä). Eivät vaan nuo hurjat uhoajat taida ymmärtää tätä(kään)...- ette noudata lakia
Erikoista onkin se,että lainkuuliaiset ihmiset,jotka haluvat,että lakia noudatetaan leimataan. Laki on laki ja se koskee myös metsästäjiä. Olet oikeassa,salametsästäjät tahraavat niidenkin metsästäjien maineen,jotka ovat fiksua ja laikuuliaisia metsästäjiä. Eivät nämä,kuten mainitsit,hurjat uhoojat,eli salametsästäjät näe tätä tosi-asiaa,mitä omalla laittomalla toiminnallaan saavat aikaisekseen. Heidän tukenaan on suurpetojen salakaatajien tukeva yhteisö. Lainkuuliaiset fiksut metsästäjät,joista mainitsit saavat tästä kärsiä. Heittäisinkin tässä kysymyksen teille: Lain kuuliaiset ja fiksut metsästäjät,hyväksyttekö laittomat petoeläinten salakaadot ? Ja,jos ette hyväksy,miksi sitten olette metsästysseuratoiminnassa mukana ? Eikö teiltä mene mielekkyys koko metsästysharrastukseen? Mikä on teidän moraalinne ? Sitä pitää jokaisen miettiä omalta kohdaltaan.
- kaatuu
taas sama jauhanta alkaa jostain susien rääpäleitten kaadoista koska s e oikeen loppuu? jos sudet tulevat ihmisten pihoille ja liian lähelle ihmistä silloin ne pit'' tavalla taikka toisella saada poistettua etteivät olisi vaaraksi ihmiselle taikka kotieläimille eikö totta? kyllä järkevä ihminen jopa susien suojelijat sen asian ymmärtävät kun vain haluavat tajuta ei se sen vaikeampaa ole!!
- ette noudata lakia
Tuskinpa keskustelu heti loppuu. Aina tulee mielipiteitä internetissä tai lehdissä. Itse olen petoeläinten suojelia,ja monet kielteiset mielipiteet susista ovat olleet yliampuvia, vailla järkeviä perusteluja. Ottaisin myös sinunkin mielipiteesi tarkastelun kohteeksi. Sanoit,että jos sudet tulevat,liian lähelle ihmisten pihoja tai ihmistä ja jos ovat vaaraksi kotieläimille. Ensinnäkin,toivottavasti,ymmärrät,että on oltava selvää näyttöä,että sudet ovat vaaraksi. Pelkkä susien jälkjien näkeminen ei riitä selitykseksi susien poistamiselle. Sinun täytyy erottaa kaksi asiaa. Mikä on häirikkösusi ja mikä ei ole häirikkösusi. Kuvitteletko,että kaikille susille myönnettäisiin kaatolupa ? Vastaan. Ei. Häirikkösusi on häirikkö. Pitää olla näyttöä häirikkösudesta. Löytyykö sellaista näyttöä ? Ei ainakaan vielä.
- kaatuu
ette noudata lakia kirjoitti:
Tuskinpa keskustelu heti loppuu. Aina tulee mielipiteitä internetissä tai lehdissä. Itse olen petoeläinten suojelia,ja monet kielteiset mielipiteet susista ovat olleet yliampuvia, vailla järkeviä perusteluja. Ottaisin myös sinunkin mielipiteesi tarkastelun kohteeksi. Sanoit,että jos sudet tulevat,liian lähelle ihmisten pihoja tai ihmistä ja jos ovat vaaraksi kotieläimille. Ensinnäkin,toivottavasti,ymmärrät,että on oltava selvää näyttöä,että sudet ovat vaaraksi. Pelkkä susien jälkjien näkeminen ei riitä selitykseksi susien poistamiselle. Sinun täytyy erottaa kaksi asiaa. Mikä on häirikkösusi ja mikä ei ole häirikkösusi. Kuvitteletko,että kaikille susille myönnettäisiin kaatolupa ? Vastaan. Ei. Häirikkösusi on häirikkö. Pitää olla näyttöä häirikkösudesta. Löytyykö sellaista näyttöä ? Ei ainakaan vielä.
jos on susi oli se häirikkö susi eli eläintarhasta vapautettu tahallisesti luontoon päästetty susi,se ja se tulee lian lähelle ihmisi asutusta ja on vaaraksi niin silloin ei paljoa kuule teidän petojen suojelijoitten sana paina sen voit uskoa!
- Ymmärrän sua kyllä
kaatuu kirjoitti:
jos on susi oli se häirikkö susi eli eläintarhasta vapautettu tahallisesti luontoon päästetty susi,se ja se tulee lian lähelle ihmisi asutusta ja on vaaraksi niin silloin ei paljoa kuule teidän petojen suojelijoitten sana paina sen voit uskoa!
Ok. Ymmärrän pointtisi. Jos munkin perheenjäsen olisi kärähtänyt salakaadoista, paukuttaisin varmasti sormenpäät punaisena samanlaisia viestejä kuten sinäkin nyt. Joten siinä mielessä tajuan tilanteesi aivan täysin.
- Ammttilaiset vain ..
Kyllä se olisi parempi, että metsästäjät tutkisi nämä sudet, kun ne ymmärtää susien ja haulien päälle. Ja tiedä vaikka valahmiksi ammuttuja siirtoistutettuja rajan takhaa tänne meidän vaivoiksi tullau ko tuo vartionti ontuu rajalla niin pahasti.
- kuka valvoo
Valtakunnanraja itänaapurin kanssa on pitkä,kuka sitä pystyy valvomaan,mitä sieltä tänne lähetetään,vaikka siirtoistuttetuja susia. Kuka valvoo ?
- tehkhää tutkhimus
Jaa onkos teillä ammattilaisilla vehkeet selvittää onko susi, koira vai koirasusi? Vaatii kait jonkinsortin dna- tai muuta analyysiä. Hauli on hauli, poliisikin kykenee tuon määrityksen tekemään ilman teitä ammattilaisia.
ps. Vai ihan ammattilaisia on nämä metsästäjät, tuleeko tuolla ammatilla hyvinkin toimeen:)- epäilen
Epäilen,tuskinpa tulevat toimeen.
- Navetan takhaa
Ykshi salakaathaja ymmärsi haulien phäälle ja laskhi ne oikheaan osoitheeseen.
- minä ite
Se on ikhen. Laki on niinkuin se luetaan.
- minä ithe
On turha jonkun kierhon hömperön tulha tänne lakeja meilhe luetteloo, me oomma rehellistä porukkaa, jos ne edes tietäisi, tai ymmärtäisi, että nehän mulukut ite on syyllistyneet EU:n lakien väärinkäytksiin......se laki on meiän puolella uskokaa mut näin on....nimittäin turvallisuuslaki kieltää ketään saattamasta hengenvaarallisen tilaaan....näitä lakeja ei RKTL ole noudattanut ei muutkaan instanssit-> sanktio linnatuomio ja vielä kansallinen perustuslain väärin käyttö.....siinä susientappajat saavat vain korvauksen kunhan tätä oikkhen pyöritehän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt344310Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.492283Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö471405- 851230
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381178Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251146Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501100Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161955Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899- 59891