Elämäkö turhaa?

WaitingForRelease..

Eli, en tiedä kuuluisiko tämä postaus tänne mutta laitanpa kuitenkin..

Ongelmani on seuraava: Minusta suoraansanottuna tuntuu että kaikki "paras" aika elämässäni on hukattu.. 16 vuotias olen nyt ja n. 8 vuotta kestäneen kiusauksen uhri, en ole koskaan seurustellut, minulla ei ole koskaan ollut yhtään ystävääkään, vanhempanikin pitävät minua "turhana" nurkissa roikkujana, olen nyt kärsinyt "piilo-masennusta" n. 3 vuotta, ja käytännössä joka päivä ajatellut itsetuhoisia ajatuksia. Olen ajatellut tulevaisuuttakin, mitä siellä enää odottaa? Ei mitään, pelkkää työssäkäyntiä, sohvalla istumista ja television katselua.. Koko tulevaisuus vaikuttaa jopa mustemmalta kuin yön musta menneisyyteni. Toivon että joku voisi antaa edes jotakin neuvoja millain pääsisin masennuksen yli.. Lääkäriin en VOI mennä, vanhempani eivät suostu uskomaan että masennusta todellakin minulla on " Se on vain murrosikää " Voi kunpa olisikin.. Kiitän niitä jotka jaksoivat lukea..

4

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neca

Jaksoin nimittäin lukea. Nojoo. Kiusattiin minuakin koko peruskoulun ajan. Jatkuvaa nälvintää oli, aina piti olla varuillaan. 16 olen minäkin ja aloitin juuri toisen vuoteni lukiossa, missä kiusaamista ei ole ollut.
      Olen ollut myös enemmän tai vähemmän piilomasentunut. Se ei ole lähtenyt minnekään edes lukiossa. Tosissani en ole onneksi itsetuhoisia ajatuksia ajatellut, vaikka masennuksen pahimpina hetkinä nekin ovat käyneet mielessä. Se etu minulla on, että kotona en ole turha.
      Masentunutta on paha auttaa, tiedän sen omista kokemuksista. Kun olen itse ollut masentunut, niin mikään ei ole auttanut. Sitten vain yhtäkkiä vain on ajatuksissa jokin muuttunut niin että ei enää masenna niin pahasti. Voin jopa uskoa, että tulevaisuudessa on jotain hyvää.

Oletko jo puhunut kouluterveydenhoitajalle? Itse puhuin ongelmasta. Hän voi ehkä auttaa, järjestää vaikka psykologin puhelinnumeron. Se voi olla osa murrosikää tai sitten ei, mutta vaikka olisikin, niin ei minusta ihmisen sen takia pidä kärsiä. Eihän niille vanhemmille pidä välttämättä kertoa, että terkkarille on puhunut, jos ne kerta eivät usko. Mutta tuohon on saatava muutos.

En tiedä, oliko tästä mitään apua, mutta toivon sinun saavan tuon masennuksen loppumaan. Jotain muuta ajateltavaa on hyvä saada, vaikka musiikki (mitä vähemmän surullista sen parempi. itselläni toimii punk tosi hyvin, mutta toisilla taas ei)tai jokin harrastus.
      Voi myös vaikka haistattaa pitkät kaikelle, olla oman itsesi herra. Olla välittämättä siitä, mitä muut sanovat. Se voi pelottaa, mutta tuntuu hiton hyvältä. Voi olla oma itsensä ja ylpeä siitä.
      Koeta miettiä, mikä tuntuu/tuntuisi hyvältä ja yritä toteuttaa se.

• Jussi

En usko, että vanhempasi ajattelevat noin. Susta saattaa tuntua siltä mutta epäilen vahvasti. Jos aiemmin on mennyt huonosti, niin yritä saada elämästäsi parempi pala kerrallaan, päivä päivältä. Kyllä voit mennä lääkärille jos siltä tuntuu, koska nehän on siellä auttamassa ihmisiä. Älä ainakaan tee itsellesi mitään, koska sen jälkeen olo tulee vielä pahemmaksi. Uskon että sullakin menee vielä jokus hyvin jos vain itsekin uskot siihen.

• poika vaan

En usko, että vanhempasi ajattelevat noin. Susta saattaa tuntua siltä mutta epäilen vahvasti. Jos aiemmin on mennyt huonosti, niin yritä saada elämästäsi parempi pala kerrallaan, päivä päivältä. Kyllä voit mennä lääkärille jos siltä tuntuu, koska nehän on siellä auttamassa ihmisiä. Älä ainakaan tee itsellesi mitään, koska sen jälkeen olo tulee vielä pahemmaksi. Uskon että sullakin menee vielä jokus hyvin jos vain itsekin uskot siihen. Tsemppiä!

• enkeli

Päivä kerrallaan, pala palalta. Tällä hetkellä on "nyt", ei "huomenna", ei "vuoden päästä". Oli asiat niin tai näin, se on se "nyt" eikä "huomenna", josta kannattaa pitää kiinni, ja tehdä siitä mahdollisimman hyvä (kuolematon ohjenuora).

On unelmat. Toivo. Kaipaus. Usko. Usko itseen. Sinä olet ainutlaatuinen. Ja hei, kaikilla on omat ongelmansa, me teemme oman elämämme, koska sitä ei viimekädessä "tee" kaverit tai perhe, vaan sinä itse, eikö niin?! Minusta kiusaajiltasi puuttuu paljon enemmän kuin sinulta. Eivät he sitä tiedä. Älä välitä heistä, vaikeaa, ehkäpä mahdotonta, tiedän, mutta yritä. Usko itseesi. Kuulitko? Usko itseesi! Rakasta itseäsi. Ihmettele ja "ole vaan". Siitä on hyvä lähteä. Minä välitän sinusta. Sinä olet ihana :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      55
      2547
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1682
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1650
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1525
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1518
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1208
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1051
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      964
    Aihe