angorakissa/persialainen

taitsu

Olisko kellään angorakissan tai persialaisen pitkäkarvaisen uros pentua antaa?Mieluimmin eteläpohjanmaalta.Jos ei antaa niin voin maksaa pienen summan pennusta,en kumminkaan suurta summaa maksa.

8

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuule

      Jos rotukissaa haluat, niin persialaisten hinta muistaakseni liikkuu siinä 600 euron paikkeilla... Kukaan kasvattaja ei takuulla ilmaiseksi jakele.

      • Suvi

        etsit sellaista "ei niin rotukissaa", kannattaa varmaan kääntyä rekisteröimättömän "persialaisen" puoleen, siitä saa halvalla (lue:kalliilla) "rotu"kissan, jonka vikoihin ja sairauksiin menee kissan loppuelämän ajan mittavia eläinlääkärikuluja. Ja tiedoksi: Angora ei ole minkäänlainen rotu, eikä karvan pituus vaan on olemassa harvinainen Turkkilainen Angora, mutta sitä sinä tuskin tarkoitat. Ilmaiseksi on turha kissaa haluta, kissa on enemmän arvoinen! Jos tahtoo eläimekseen kissan, on myös pystyttävä maksamaan siitä!


      • Hille
        Suvi kirjoitti:

        etsit sellaista "ei niin rotukissaa", kannattaa varmaan kääntyä rekisteröimättömän "persialaisen" puoleen, siitä saa halvalla (lue:kalliilla) "rotu"kissan, jonka vikoihin ja sairauksiin menee kissan loppuelämän ajan mittavia eläinlääkärikuluja. Ja tiedoksi: Angora ei ole minkäänlainen rotu, eikä karvan pituus vaan on olemassa harvinainen Turkkilainen Angora, mutta sitä sinä tuskin tarkoitat. Ilmaiseksi on turha kissaa haluta, kissa on enemmän arvoinen! Jos tahtoo eläimekseen kissan, on myös pystyttävä maksamaan siitä!

        Turkkilaisia angoroita tosiaan on, mutta niiden pennut maksavat varmaan about saman €600 kuin persialaisenkin pennut.


      • mamma40

        tottakait me annetaan pennut ihan ilmaiseksi, eihän ne suinkaan meillekään mitään maksa kun niitä kasvatetaan;) Mehän vaan otetaan hölmöiltä rahat pois - näinhän sitä monet näyttää luulevan.

        Tässä on nyt juuri yksi syy, miksi niitä sekoituksia ja "mukamas rotukissoja" tehtaillaan. Kun kukaan ei ole valmis maksamaan kissasta mitään, ei edes paperillisesta ja hyvin hoidetusta, testauksin terveiksi todetuista pennuista.

        Mikä ihme siinä on, että koirasta ollaan valmiit maksamaan mutta kissasta ei? Ei ne rotukissojen pennut todellakaan kasvattajilleen ilmaisia ole. Emmekä me mitään hyväntekijöitä jotka jakelee pentuja halukkaille ilman rahaa - jotta he voisivat sitten alkaa tehtailemaan pitkäkarvaisia pentuja ja myymään niitä "rotukissoina" ilman papereita.

        Reaaliteetit kehiin hyvät ihmiset.


      • Nani
        mamma40 kirjoitti:

        tottakait me annetaan pennut ihan ilmaiseksi, eihän ne suinkaan meillekään mitään maksa kun niitä kasvatetaan;) Mehän vaan otetaan hölmöiltä rahat pois - näinhän sitä monet näyttää luulevan.

        Tässä on nyt juuri yksi syy, miksi niitä sekoituksia ja "mukamas rotukissoja" tehtaillaan. Kun kukaan ei ole valmis maksamaan kissasta mitään, ei edes paperillisesta ja hyvin hoidetusta, testauksin terveiksi todetuista pennuista.

        Mikä ihme siinä on, että koirasta ollaan valmiit maksamaan mutta kissasta ei? Ei ne rotukissojen pennut todellakaan kasvattajilleen ilmaisia ole. Emmekä me mitään hyväntekijöitä jotka jakelee pentuja halukkaille ilman rahaa - jotta he voisivat sitten alkaa tehtailemaan pitkäkarvaisia pentuja ja myymään niitä "rotukissoina" ilman papereita.

        Reaaliteetit kehiin hyvät ihmiset.

        joille ei varmaankaan kissaa kannata antaa/myydä yleensä ollenkaan. Tai sellainen olo mulle tulee. Kyllä mun mielestä ihan maatiaispennustakin pitää edes nimellinen hinta pyytää, sellaiset "annetaan" ilmoitukset on jotenkin vastuuttoman kuulosia.. Voihan pennun sitten lopulta vaikka ilmaiseksi antaakin, mutta minulle tulisi ainakin turvallisempi olo pennun myyjänä, jos pentua kyselevä henkilö on siitä valmis maksamaan. Itse maksoin aikoinaan 2500 mk omasta kollistani. Kyllähän se vähän kirpasi, mutta kun rotukollin halusin, niin siitä sitten maksoin. (lemmikkitasoinen) Rotukoirat ovat kaiketi jo niin yleisiä lemmikkeinä, että niitä ei kukaan sen ihmeemmin ajattele (huh huh kylläpä maksaa..), kissoja ollaan taas totuttu ajattelemaan, että sieltä navetasta käydään jokú pentu poimimassa kainaloon ja sillä bueno.


      • Hille
        mamma40 kirjoitti:

        tottakait me annetaan pennut ihan ilmaiseksi, eihän ne suinkaan meillekään mitään maksa kun niitä kasvatetaan;) Mehän vaan otetaan hölmöiltä rahat pois - näinhän sitä monet näyttää luulevan.

        Tässä on nyt juuri yksi syy, miksi niitä sekoituksia ja "mukamas rotukissoja" tehtaillaan. Kun kukaan ei ole valmis maksamaan kissasta mitään, ei edes paperillisesta ja hyvin hoidetusta, testauksin terveiksi todetuista pennuista.

        Mikä ihme siinä on, että koirasta ollaan valmiit maksamaan mutta kissasta ei? Ei ne rotukissojen pennut todellakaan kasvattajilleen ilmaisia ole. Emmekä me mitään hyväntekijöitä jotka jakelee pentuja halukkaille ilman rahaa - jotta he voisivat sitten alkaa tehtailemaan pitkäkarvaisia pentuja ja myymään niitä "rotukissoina" ilman papereita.

        Reaaliteetit kehiin hyvät ihmiset.

        Mitä olen kasvattajien kanssa jutellut, kaikki menettävät rahaa siinä touhussa. Rahaa palaa siitoseläinten ostoon, näyttelyihin, eläinlääkärille ties minne. Kyseessä onkin harrastus eikä rahanhankintakeino.

        Jatka kasvattaja samoin periaattein.


      • mamma40
        Hille kirjoitti:

        Mitä olen kasvattajien kanssa jutellut, kaikki menettävät rahaa siinä touhussa. Rahaa palaa siitoseläinten ostoon, näyttelyihin, eläinlääkärille ties minne. Kyseessä onkin harrastus eikä rahanhankintakeino.

        Jatka kasvattaja samoin periaattein.

        ovat tunnetusti tiukat:)

        Alkaa vaan pikkuhiljaa nyppimään nämä "pitää saada ilmaiseksi tai ainakin tosi halvalla, terve toki pitää olla, rokotettukin vaan maksaa saisi korkeintaan 100 e". Näitähän tuolla tietyissä paikoissa haetaan jatkuvasti.

        Jos pennun rokotuksiin jo uppoaa 30 e/kerta (2-3 rokotusta ennen luovutusta), sen astutusmaksu kollin omistajalle on n. 100 e luokkaa, niin millä hemmetillä ne pennut sitten ruokitaan, vanhemmat testataan, ostetaan hiekat, madotetaan, rekisteröidään jne.?

        Jos astutus esim. maksaa n. 90 e 90 e/pentu, ja syntyy vain 3 pentua, se astutus 90 e jaetaan tasan niiden kesken eli silloin maksuksi tulee 30 90= 120 e/pentu. Tähän lätkäistään sitten ne rokotukset n. 60 e, emon testit n. 100 e tai enemmän, rekisteröinti 16 e/pentu, madotukset, ruokinta, hiekat, emon microsiru yli 40 e jne. Voi helposti laskea pystyykö kasvattaja myymään pennut 100 e hintan tai antamaan ilmaiseksi.

        Nyt näyttää olevan buumina ostatella paperittomia, ihan kuin paperit olisivat se suurin rahareikä kun pentuja teetetään. Monet ei välitä terveydestä paskaakaan, kunhan saa "rotukissan" ja sitten kun se sairastuu, syyllistetään ne viralliset rotukissat. Ihan kuin se testaamattomuus olisi meidän virallisten kasvattajien vika.


      • Valkoinen Angora
        Hille kirjoitti:

        Turkkilaisia angoroita tosiaan on, mutta niiden pennut maksavat varmaan about saman €600 kuin persialaisenkin pennut.

        Mikä tahansa pitkäkarvainen kissa ei ole angora, angoran karvan kyllä tuntee kädessään ja huomaa ulkona, se on sädehtiväkarvainen kissa ja varmasti tunistat sen, jos vastaan tulee, se on nimittäin Palatsikissa vanhasta Turkista!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe