Hei
Otin itselleni "hylätyn" koiran. Koira on todella kiltti ja oikein kultainen, mutta yksi asia mua on ottanut aivoon koko tämän puolentoista vuoden yhdessäolon aikana - koira seuraa mua kokoajan. Asun yksiössä, joten jos lähden "makuuhuoneesta" "keittiöön", koira näkisi minut vaikkei seuraisikaan. Silti se on ihan jatkuvasti jaloissa. Miten tämmöisestä tavasta voisi opettaa koiran eroon?
Sillä ei ole muuten eroahdistusta eikä mitään...
Koira seuraa kuin hai laivaa
9
1037
Vastaukset
- Kärsuvällisyyttä
Aina kun lähdet likkeelle sano koiralle esimerkiksi "paikka", ja näytä vaikka käsimerkillä samalla. Jos meinaa nousta ylös, menet sen luo ja sanot "paikka". Kävelet vaikka metrin pois päin ja sanot paikka...palkitse namilla heti kun pysyy paikallaan. Vähitellen se oppii että ei tarvii juosta perässä kokoajan...et katoa mihinkään. Tuolla tavoin opetan omaa pentuani joka tuppaa pyörimään kokoajan jaloissa ja siinä on vaarana se että astun sen tassulle. aika hyvin jo tajuaa että ei tarvii tulla perässä kokoajan. Kun näytän pennulle käsimerkillä (nostan kämmenen sen eteen) se tajuaa että sen täytyy istua siihen.
- villakoira 2
on se vaan niin ihana vaikka se on kko ajan kintereellä haleja ja hyväilyä vaan rakkkaalle omalle kaverille kyllä se vähitellen huomaa että sitä tulee vaikka en koko ajan perässä juoksekaan viisaita ovat nuo meidän parhaat kaverit .
- riisila
Mun koira kans oli kaltoinkohdeltu, siksi en ole pahoillani, vaikka minua aina seuraakin ja haluaa olla samassa paikassa kuin minä. Suotakoon se hänelle , kun nyt on vihdoin saa hyvää hoitoa ja on onnellinen.
- Hyvä koira
Meillä kanssa jos mieheni liikkuu nopeesti äänekkästi niin koira hyppää heti perään.
Vahtii myös minua, ettei kukaan pääsisi liian lähelle. No se on kyllä hallinnassa. Minä kun liikun ihan rauhallisesti kun koira nukkuu, teen normi tuttuja askareita ei koira reagoi mitenkään.
Meillä käsky es.yöllä kun koira nukkuu sängyn vieressä ja pitää lähteä vessaan niin sanotaan "ole siinä vaan" niin ei nouse kun luottaa ettei kävellä sen päälle pimeessä.
Muuten kun on ruvennut yöunille n.klo 21.00 ei enään välitä mistään äänistä eikä liikkeistä, nukkuu hyvin aamuun asti :) - Koiria monenlaisia
Koiran yksi merkki siitä, ettei se ole täysin ihmisen alapuolella omasta mielestään on juuri tuo kaikkialle seuraaminen. Koira "vahtii" ihmistä eikä luota, että tämä pärjäisi ilman koiran kyttäämistä koko ajan. Koiralle vain komento "oma paikka" ja ärähdys jo seuraa koko ajan. Omani teki tätä alussa, ja siihen yhdistyi myös eroahdistus -> mamma ei pärjää yksin tuolla ulkomaailmassa, joten stressaan ja revin paikkoja. Kummasti loppui molemmat oireet kun pistin koiran perushuomioimattomuudelle.
- Ajattele koiraasi
Jos kyse on tosiaan hylätystä koirasta, se on luultavasti niin äärettömän iloinen ja onnellinen sinun läsnäolostasi, että pelkää päästää sinut silmistään. Itse olisin tuollaisesta uskollisuudesta ärsyyntymisen sijaan iloinen!
- skooo
itsellä oli skotlanninpaimenkoira, joka myös kulki sisällä perässä. ettei vain olisi joku paimennusvietti.
- Täti
Mulla on kohta vuoden vanha sakemanni, joka kans "ärsyttävästi" seuraa mua sisällä. Olen kyl koettanu ärähdelläkkin, mutta ei se malta mua jättää seuraamatta.
Toivottavasti ei kyse oo luottamuspulasta....- Minävain!
Ootkos varma/ mistä tiedät ettei koirallas oo eroahdistusta? Kun oot kotona, älä oo ihan koko ajan sen kanssa (leiki, rapsuttele) muuten tottuu siiheb. Onko pentu? Opeta sille paikka käsky! Pidennä aina joku puol metriä välimatkaa ja aluks vaan niin kauas että se näkee sut. Myöhemmin voit jo sillai että meet vaikka nurkan taakse ja laske hitaasti 5.4.3.2.1. Jos pysyy paikoillaan tule nurkan takaa ja kehu ruhtinaallisesti ja anna namu! Tsemppiä teille! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770