Burn-outista toipumisaika?

Väsynytnyt

Jos on ollut vaikka 10 vuotta samassa työpaikassa ja jossa viimeiset 5 vuotta aika hel*ettiä ja sitten ottaa loparit ja on saikulla, tytöttömänä tai vaikka poimimassa marjoja niin onko kokemuksia kuinka kauan kestää että oman toimialan työpaikan jutut ei pyöri kovin paljoa enää mielessä. Aika vastuullinen työ ollut joten ei semmoista mekaanista mutta todella tulhetunut työyhteisö. Ja vähän toimialakin. Aiheuttanut aika pahan burn outin - olis pitänyt hakea sairaslomaa pari vuotta sitten jo mutta on vaan jatkettu väkisin. Ei ne soitot ja emailt mihin aikaan vaan lopu vaikka olisi saikulla. Pitää vaihtaa kokonaan muualle vaihtaa numerot ja katkoa kontaktit.

Mutta onko jotain toipumistarinoita. 1/2 vuotta poissa maasta tms. Teltta kainaloon ja maailmalle.

6

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsynytnyt

      Ai sen verran vielä että onko kenelläkään burn-outin kokeneilla esiintynyt seuraavanlaisia oireita:

      -hajamielisyys tai muistivaikeudet
      -huimaus
      -kokonaisuuksien hamottamisvaikeudet

    • pitää huoli itsestän

      Ihan kuin olisin lukenut itsekirjoittamaa tekstiä, minulle kävi juuri tuollatavoin.

      Olen ollut pois työelämästä 9kk ja vasta nyt alkaa toipuminen. Tähän saakka olen vain nukkunut, itkenyt, syyttänyt itseäni ja miettinyt mikä meni pieleen.

      Ahdistaa, masentaa ja pelottaa. Kohdallani tilanne pääsi niin pahaksi, että olin psykoottisesti masentunut. Otin lopputilin ja eristäydyin kotiini ajatellen, että kotona olen seinien sisällä piilossa seuraavat 40-vuotta.

      Olen siis kelan päivärahoilla ja toukokuussa haen kuntoutustukea. En usko, että entiselle alalleni palaan koskaan tai hyvin kaukaiselta se ainakin tuntuu.
      On päiviä kun olen varma, että työkykyni katosi loppuiäksi.

      Tuntuu niin pahalle, että työn vuoksi olen tilanteessa joka melkei ajoi minut itsemurhaan.

      Hidas tämä prosessi joka tapauksessa kohdallani on, enkä halua koskaan kokea tätä samaa uudemman kerran.

    • Niina8

      Luettelemiasi oireita on ollut itselläni aikoinaan.
      Toipuminen on toki yksilöllistä ja riippuu kuinka pahaksi tilanne on pässyt, mutta omasta kokemuksestani ja jostain myös asiaa lukeneena voin sanoa, että n. 1-2 vuotta menee toipumiseen.

    • Väsynytnyt

      Thanks näistä. Käytännön järjestelyjä menossa ja laskemista taloudesta. Yritän vaihtaa työpaikkaa / toimialaa ja pitää siinä välissä jonkin toipumisjakson / sairasloman. Ihan rättiväsynyt. Sitä ei parantanut yhtään että sössin väsymkseltäni omia pankkiasioitani ja meni peritään hirveä läjä laskuja.

    • tuplat menossa

      Yleensä kaava menee niin, että jos vajoaminen täystiltiin vei x vuotta, toipuminen ottaa tuplat eli x x vuotta. En halunnut uskoa sitä, mutta niin se on näyttänyt menevän.

    • Väsynytnyt

      Luulen että toipuminen voi oikeasti alkaa kun pääsen eroon argressivisesta narisistista joka on syönyt kaikki voimani. Haaveilen että saan asiat järjesttyä niin että en ole enää samassa työpaikassa narsistin kanssa. Ja samalla kun muutos tulee niin vaihdan kaikki osoitteet, puhelinliitymät jne. salaisiksi. Tällä hetkellä henkilö ei osaa erottaa työn ja vapaajan eroa ja on todella hyökkäävää. Mietin jopa eri paikkakunnalle muuttoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe