Lennokin akun uusiminen

Storm Launcher

Hei,

Huomasinettä RC-lennokkini akku oli hajonnut varastossa. Yritin etsiä uutta akkua lennokkiini, mutta huomasin että niitä ei enään valmistettu vuosiin.
Koneen akun liittimet tulisi siis korvata uusilla, mikä onnistuu kolvaamalla uudet johdot vanhojen tilalle. Tarvitsisin siis akun, laturin ja johdon akun kiinnittämiseen koneeseen.

Akusta pitäisi löytyä seuraavat ominaisuudet:
LiPo
7.4 v
750 mah
paino 50 grammaa

Akun fyysisillä mitoilla ei ole juurikaan väliä, koska se ei ole koneen kuorien sisällä. Akussa saa toki olla enemmänkin tehoa, mutta sen paino ei saisi olla paljoa enempää, että kone jaksaa nousta ilmaan, vaikka on sillä ihan kiva ajella sileällä maalla tai vedessä.

En ymmärrä juurikaan RC-laitteiden akku laturi kombinaatioista, joten arvostaisin hyvin paljon valmista kokonaisuutta, joka tarvitsisi vain juottaa kiinni vanhaan akun liittimeen.

4

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 555224

      Vertical hobby myy ehkä kattavammin akkuja suomessa. Mihin tarviit muuten laturia? Eikös siinä ollut pelkkä akku sökö. Kai olet jollain ladannut aiemminkin sitä akkua.

    • 44882299

      Joo akku ja laturi kyllä pelittää ilman mitään adaptereita. Liitinkin on ok. Aiotko tulevaisuudessa jatkaa harrastusta? Mikäli tällainen mahdollisuus jo selvillä ostaisihieman kalliimman ( tehokkaamman ) laturin. Yleensä harrastusta jatkaessa koneet ja akut suurenee. Nytkin tehokkaammalla laturilla voisi ladata akun nopeammin. Tuota akkuahan voi ladata 5C virralla ( 4A ). Lumen tai muun kosteudentakia ei tarvi ihmeempiä vesieristyksiä tehdä. Vesilennätys on sitten eri asia. Voiko torpata veteen niin, että akku jää veden alle? Mikäli voi, niin sitten ei kyllä auta hyväkään tiivistys ellei saa äkkiä pois vedestä. Vaikea sanoa, kun ei tiedä mikä kone?

    • Storm Launcher

      Tosiaan se lennokki tai pikemminkin Hydrofoam on Air Hogsing Storm Launcher. Ei mikään oikea RC, mutta sitä on hauska lennättää ja ajella eri ympäristöissä. Storm Launcherin akku on periaatteessa veden pinnalla, mutta käytännössä pienikin tuulen vire saa aikaan aaltoja ja akku päätyy usein veden alle.

      Houkuttaisi siirtyä vähän järeämpiin laitteisiin, mutta Storm Launcherista ei taida löytyä kovin paljoa järeämpiä malleja ellei niitä tee itse. Toisaalta Quadcopter tai joku autokin voisi olla ihan kiva, mutta minulla löytyy ehkä vähän liikaakin harrastuksia valokuvaus, piirtäminen, askartelu, pelit, hifi, tietokoneet lisäksi käyn koulua ja olen töissä. Ja kaikki harrastukset vaativat rahaa ja aikaa.

      Kiitos avusta, taidan pistää setin tilaukseen niin lennokki pääsee taas lentelemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      1994
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1468
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1461
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1137
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1112
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      127
      1036
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      996
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      968
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      33
      928
    Aihe