Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nikkor 70-200/2,8 VR vs Nikkor 70-200/2,8 VR II

äöloiu

Nikkor 70-200/2,8 VR vs Nikkor 70-200/2,8 VR II. Onko kellään kokemusta molemmista. VR II:lla varustettu on uudempi ja sitä saa aika paljon kalliimmalla, mutta onko oleellista eroa muussa kuin tuossa vakaimessa?

7

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroa on vakaajan lisäksi kuvanlaadussa, tarkemmin sanottuna reunapiirrossa jos kuvaat "täyskennoisella" (FX) rungolla. Vanha versio tuli markkinoille siinä vaiheessa kun Nikonilla ei ollut vielä täyskennoisia runkoja lainkaan. Putki on periaatteessa piirtoympyrältään riittävä täyskennoiselle mutta reunojen pehmeys on sitä luokkaa, että pitää himmentää aukolle 11, ennen kuin terävyys alkaa olla riittävää. DX-kennoisille rungoille objektiivi on aivan loistava, eikä uudesta mallista noissa saa varsinaista hyötyä optiikan suhteen. Vakaaja tosin on uudessa mallissa parempi.
      Minulla on ollut mm. tuo vanhempi versio, joka toimi loistavasti D2X:ssä mutta vaihdoin sen uuden täyskennoisen rungon myötä uudempaan versioon.

    • Minulla on vain tuo II malli ja se on vastannut odotuksia. Olen käyttänyt sitä D800 nokalla.

      Olen kuullut siitä vanhemmasta mallista samaa mitä "fotokauppiaskin" kertoo.

    • äöloiu

      Kauppiaisiin sitä on yleensäkin tullut uskottua näissä kamera-asoissa ja nytkin fotokauppiaan selvitys on selkeyttävä, kiitos! Kuvaan pienikennoisella, mutta olen ajatellut lähitulevaisuudessa loikata täydelle kennolle ja tätä ajatellen fotokauppias tuo esiin tärkeän näkökulman, jota ei ehkä muutoin olisi tullut vastaan. Kalliimpi on jälleen lopulta järkevämpi vaihtoehto, tattis siitäkin.
      Minulla on sellainen käsitys,että tämän putken kanssa telejatkeet pelittävät ok, vai osuuko juuri tähän kohtaan jokin tyypillinen yleispätevän ratkaisun estävä poikkeus?

      • TC-2X

        Itsellä on tuo vanhempi malli VR-I ja jota tulee venytettyä Nikonin 2X telejatkeella ja APS-C kennokoolla; D200n tai D300s. Jos olisi "eiku" painike niinn tyytyisin 1.7X jatkeeseen. Himppusen tuntuu jkontrasti ja piirtokin kärsivän tuplajatkeesta. Ihan aurinkokelillä kun pääsee pari aukkoa hiimmentämään tuonne 7.1 saakka niin toimii mielestäni tyydyttävästi. Harvoin vaan on niin kirkasta... .


      • TC-2X kirjoitti:

        Itsellä on tuo vanhempi malli VR-I ja jota tulee venytettyä Nikonin 2X telejatkeella ja APS-C kennokoolla; D200n tai D300s. Jos olisi "eiku" painike niinn tyytyisin 1.7X jatkeeseen. Himppusen tuntuu jkontrasti ja piirtokin kärsivän tuplajatkeesta. Ihan aurinkokelillä kun pääsee pari aukkoa hiimmentämään tuonne 7.1 saakka niin toimii mielestäni tyydyttävästi. Harvoin vaan on niin kirkasta... .

        Kumpi versio sinulla on, TC-20E II vai III ? Kolmosversio on selvästi parempi kuin kakkonen mm. asfäärisen elementtinsä ansiosta.


      • TC-2X
        fotokauppias kirjoitti:

        Kumpi versio sinulla on, TC-20E II vai III ? Kolmosversio on selvästi parempi kuin kakkonen mm. asfäärisen elementtinsä ansiosta.

        Piti oikein lasit ja jatke kaivaa esille kun se viimeinen merkintä oli tähän saakka näyttänyt neliölle tai risuaidalle... en edes tiennyt että noita on eri versioita.

        Tuossa:

        Nikon
        AF-S TELECONVERTER TC-20E III
        2 x
        Aspherical

        Parisen vuotta vanha ja Rajalasta hankittu noin 400 eurolla.


      • TC-2X kirjoitti:

        Piti oikein lasit ja jatke kaivaa esille kun se viimeinen merkintä oli tähän saakka näyttänyt neliölle tai risuaidalle... en edes tiennyt että noita on eri versioita.

        Tuossa:

        Nikon
        AF-S TELECONVERTER TC-20E III
        2 x
        Aspherical

        Parisen vuotta vanha ja Rajalasta hankittu noin 400 eurolla.

        Ok, en usko että saisit merkittävää optista parannusta 1,7x -jatkeella. Siinähän taas ei ole asfääristä elementtiä. Tuo III-versio on ainakin paras 2x jatke Nikoniin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe