Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Julkinen nöyryytys

epätyytyväinen

1. Tk-hammaslääkäri antaa palvelusetelin yksityiselle.

2. STM julistaa ettei kyseinen seteli sovellu kiireellisiin hoitoihin.

3. Minulla oli akuutti tilanne, joka jatkui akuuttina eikä hoitoa yksityisellä voinut viivytellä.

4. Soitin sossuun, kun huomasin, mitä pelveluseteli merkitsee eli pientä alennusta yksityisen tarjoamaan hoitoon.

5. Sossu auliisti soittamaan yksityiselle, että lähettäkää lasku suoraan sossuun.

6. Minä vastustamaan, että summa (joka oli tarkasti yksilöity p-setelissä) minulle ja minä maksan yksityiselle, koska perinteisesti palvelu huononee, kun palveluntarjoajalle on näytetty maksusitoumus.

7. Tämä ei ole maksusitoumus, sanoo sossu ja soittaa hammaslääkäriin.

8. Minä vastaanotolle ja hammaslääkäri kailottaa, että "maksu menee näköjään sosiaalitoimistoon!". Nyt asiasta tietävät jo vastaanottovirkailija, hammaslääkäri ja hammashoitaja. Kas kun ei siivoojaa infottu.

9. Mitä esim. hammashoitajallekaan minun ttt-asiakkuuteni kuuluu?

10. Saan reseptilääkemääräyksen, jonka hinnaksi muodostuu kymmeniä euroja

11. Minulla maksusitoumus apteekkiin, mutta en käytä sitä siitä(kään) syystä, että paperissa lukee "vain julkisen terveydenhuollon lääkärin määräämät reseptilääkkeet"

12. Soitan sossuun ja lupaavat maksaa lääkkeet kuitteja ja reseptejä vastaan sekä aikovat ottaa yhteyttää ATK-puolelle, jotta korjaavat tekstin.

13. Yksityisellä käyntiä seuraavana päivänä soitin heti aamusta kyseisen firman ajanvaraukseen. Kuulin, että vastaanottopiste avautuu vasta myöhemmin ja ajanvaraaja ehdotti soittopyynnön jättämistä ja niin tehtiin.

14. Soitin terveyskeskukseen ja kysyin, mitä tehdä, kun akuutti tilanne jatkuu. Siellä oltiin valmiita palvelemaan samana päivänä, kunhan ilmoittaisin tulostani ennen klo 14.00. Kuitenkin he kehottivat ensisijaisesti konsultoimaan yksityisen kanssa.

15. Sain puhelun yksityiseltä samana päivänä vastaanottopisteen sulkeuduttua.

16. Tässä tapauksessa siis terveyskeskus olisi palvellut nopeammin.

17. Kysymysmerkiksi jää, johtuiko yksityisen palvelun hitaus tästä tietystä merkinnästä vai onko palvelu muutoin vain hidasta.

18. Menen uudelleen yksityiselle saamaan jatkohoitoa. Hammaslääkäri jälleen kailottaa kovalla äänellä 'sosiaalitoimiston maksusitoumuksesta' kysellen siitä.

19. Vastaan etten tiedä enkä tiedäkään, koska sossun etuuskäsittelijä (!) oli sanonut ettei kysymyksessä ole maksusitoumus. (Ihan sama minun kannaltani).

20. Soitan sossuun, että kauanko tätä kailotusta pitää vielä kuunnella. Sossu (tällä kertaa oikea sossu) sanoo, että hammaslääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Aikoo ottaa yhteyttä esimieheensä, joka ottaa yhteyttää kyseisen yksityisen hml-aseman esimieheen.

21. Minulle selviää palvelusetelin arvo eli minun olisikin tarvinnut maksaa vain n. 10-40 € per kerta. Jos etuuskäsittelijä olisi ymmärtänyt minulle asian suomentaa, niin koko tilannetta ei olisi päässyt syntymään. Käsitin, että minun maksettavakseni jää useampi satanen.

22. Haluaisin vaihtaa hammaslääkäriä kesken hoidon. Sossun mielestä huono idea.

23. Otan sossun kehotuksesta yhteyttä myös julkisen hammaslääkäriin tarkistaakseni, että palvelusetelin arvo riittää vielä tuleviinkin käynteihin. Muutoin joudun maksamaan tulevat käynnit itse.

24. Julkisen ajanvaraaja jättää hammaslääkärille soittopyynnön ja hammaslääkäri soittaa minulle puolen tunnin kuluttua soittopyynnön jättämisestä!!!

25. Yksityinen hammaslääkäri oli siis suomalainen, julkisen puolen hammaslääkäri ulkomaalaistaustainen.

7

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      26. Tarkennus siitä, kuinka kauan kesti yksityisellä ottaa minuun yhteyttä soittopyynnön jättämisen jälkeen: yli 7 tuntia! Julkisella siis puoli tuntia.

      • grsgfssdc

        Paljon oli valitettavaa ja vähän asiaa.

        Puolet ongelmista aiheutit omilla oudoilla vaatimuksillasi, hammaslääkärin vaihtamisella, palvelusetelin saaminen rahana ja toinen puoli nyt on normaalia byrokratiaa. Ole tyytyväinen että sossu maksaa ja älä tuhlaa enempää muiden aikaa.


      • ap.
        grsgfssdc kirjoitti:

        Paljon oli valitettavaa ja vähän asiaa.

        Puolet ongelmista aiheutit omilla oudoilla vaatimuksillasi, hammaslääkärin vaihtamisella, palvelusetelin saaminen rahana ja toinen puoli nyt on normaalia byrokratiaa. Ole tyytyväinen että sossu maksaa ja älä tuhlaa enempää muiden aikaa.

        Oma-aloitteisesti en ole (ainakaan vielä) hammaslääkäriä vaihtanut kertaakaan. Tk-hammaslääkäri lähetti minut yksityiselle saamaan jatkohoitoa, koska kunnan resurssit eivät riitä palvelemaan hammashoitoa tarvitsevia.

        1 päivystyskäynti tk-hammaslääkärillä
        2 käyntiä yksityisellä hammaslääkäriasemalla
        Vielä on kaksi käymätöstä käyntiä yksityisellä hammaslääkäriasemalla

        Nyt jos ihmettelet, miksi menin juuri tuolle hml-asemalle, niin sossulla on nimenomaan heidän kanssaan sopimus. Vastaisuudessa en heidän palveluitaan käytä.

        Kritisoin etuuskäsittelijän haluttomuutta keskustella koko asiasta. Hän suunnilleen löi luurin korvaan ja ilmoitti soittavansa tuohon firmaan, että jos minä sinne ilmestyn, niin heille voi lähettää laskun.


    • tämä on nähty

      Minä ainakin kannattaisin lakialoitetta, jotta siinä vaiheessa kun henkilön mielenterveys alkaa brakata yhteiskunnan ilmaispalvelujen käytössä yli normirajojen, niin ao. henkilö pitäisi ohjata edunvalvontaan. Tulisi halvemmaksi ja samalla vähennettäisiin turhaa valitusrumbaa eikä kuitenkaan loukattaisi kenenkään perusoikeuksia. Nyt viranomainen on hampaaton.

      • ap.

        Informaatioarvo _zero_


      • joskus asioinut

        Kunnan työntekijät on virassa eikä töissä. Jos niiden puoleen kääntyy jossain asiassa niin he kyllä tietävä mikä homma ei kuulu heille. Asioita hoidetaan tai ei hoideta pärstäkertoimen mukaan.
        Kuntauudistuksen täyttyessä et löydä vastuuhenkilöä asioihin enää mistään, joka nytkin on tarpeeksi vaikeaa.
        Siellä tehdään mitä huvittaa.
        Oikeissa töissä tämä ei vetele.


    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe