Hei!
Minulla on 1½ vuotias leijonanharjaskani. Sen silmät ovat alkaneet rähmiä. En viitsisi viedä vielä eläinlääkäriin, koska aina välillähän kaneillä rähmii silmät, mutta ei sillä ennen ole silmät rähmineen sillätavalla. Eli mistä voisi johtua?
Kanin silmät rähmii..!
5
5835
Vastaukset
- kaniini
Juu, tota munkin kanilla rähmi joskus silmät. mä aina puhdistelin sitten niitä ihan kädellä sai hyvin, mutta muista aina pestä sitä ennen kädet saippualla ja huhdella hyvin! :) kyllä se siitä...onko rähmimistä jatkunut kauan? ja miten runsasta rähmiminen on kanillasi? jos sitä on jatkunut kauan ja rähmiminen on runsasta suosittelisin, että edes kysyisit neuvoa eläinlääkäriltä. :)
- Heppi
onko rähmä valkoista, vai ns. normaalia rähmää.?Valkoisessa rähmässä voi kyse olla pasteurellosi bakteerista, joka voi olla erittäin kohtalokas kanille. Tällöin siis suosittelisin menemään kipin kapin eläinlääkäriin.
Lisää kyseisestä bakteerista löydät osoitteesta http://iki.fi/sonja ja sieltä osiosta 'sairaudet'.
- -flower-
Omalla kanillanikin silmät ovat silloin tällöin rähmineet ja apuna on ollut silmien puhdistaminen laimealla auringonhattuvedellä (auringonhattua muutama tippa 1½ dl:n vettä riittää). Pyyhi silmät aamuin ja illoin, muutaman päivän sisällä rähminnän pitäisi lakata.
- Heppi
Kyseessä voi tosin olla myös esim. pelkkä tuulesta johtuva tulehdus. Tällöin voisi boorivesi tai keitetty hanavesi auttaa asiaan (veden on annettava kunnolla jäähtyä)..mutta riippuu paljon missä kani on ollut? ja minkälaista rähmä on?
- Tiia
Meillä oli sama ongelma ja jatkui kauan, veimme kanin eläinlääkärille ja lopulta hän leikkasi sen kyynelkanavat. Kani oli terve ja silmät ei enää rähminy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161332
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96952
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691