Käväisin tänään yhdessä rakenteilla olevassa talossa, huh huh kun oli paksuutta seinissä ja eristettä jokapaikassa, kyllä oli tiivis ja lämpöinen kuin taikun takapuoli. alkoi vaan siinä epäilyttämään että nyt kun on noustu ihan uudelle tasolle tuossa pientalotekniikassa niin kuinkahan mahtaa kydä keisarien velkapalatseille, ne kun rakennettu niiden vanhojen määräysten mukaan ja verrattaessa näihin uusiin ovat sitten niin vetoisia ja kylmiä ettei niitä kukaan enää uskalla ostaa kun energiatodistuksessa lukee jotain muuta kuin parasta a-luokkaa.
Kaiken lisäksi kun noiden uusien hinnat eivät ole juurikaan kalliimpia kuin ennen niin eihän kukaan ole niin hullu että ostaisi keisarilta ohutseinäisen palatsin periferiasta kun voi rakentaa sinne ihan oman passiivimökin, huh huh, kyllä taitaa jäädä ohutseinäinen musta-pekka velkakeisarin käteen, huh huh.
Kävin rakenteilla olevassa talossa
9
261
Vastaukset
- Luki.
Uudemmat tulevat olemaan ongelmia me emme tiedä vielä kuinka suuria.
-Mainiset
-(ne kun rakennettu niiden vanhojen määräysten mukaan ja verrattaessa näihin uusiin ovat sitten niin vetoisia ja kylmiä ettei niitä kukaan enää uskalla ostaa.)
nyt on niin ettemme tarkkaan tiedä kuinka kauheaa on nykytalot tulevaisuudessa kun muutama vuosi mennään.
Suosittelen ettette tee nykymääräysten mukaisia taloja vielä ennen kuin tiedetään kuinka suuret hometalkoot on tulossa.
Tämä voi olla aikapommi monille,päämärkänä suoraan surman suuhun. - Luki.
Saatoit yllättyä hahhahah mutta tosiasissa on erittäin suuri vaara ostaan nyt kun määräykset on tulleet viimeisimmät 2012 .
Tästä ei ole mitään kokemuksia kenelläkään,teemme taloja nyt energian merkeissä mutta emme ajattele mitään muuta kuin energiaa,emme ajattele kuinka talot kestävät,kuinka ne ovat terveellisiä asukkaille,päälimmäinen ajatus on vain energia,ja tässä mennään vikaan kun ajatellaan talon ja asukkaan parasta.
Kosteusvauriot uhkaavat energiatehokkaita omakotitaloja. Vaikka lämpötiiviitä taloja rakennetaan runsaasti, kaikki eivät malta ottaa selvää niiden vaatimista ratkaisuista. Alan tutkija keräsi pahimmat omakotitalorakentajan virheet yhteen.
Omakotitalojen rakentamisessa keskitytään jo liikaa energiatehokkuuteen, sanoo asiaa tutkinut rakennusfysiikan professori Juha Vinha.
http://yle.fi/uutiset/nain_home_ei_iske_-_10_vinkkia_omakotitalon_rakentajalle/6551042- Luki.
-Lisäksi uusia lämmöneristysmääräyksiä asetetaan professorin mukaan liian hätäisesti. Viimeisin säädös astui Vinhan mukaan jo voimaan, kun energiataloja alettiin vasta tutkia.
Uskon useimpien pettyvän lähivuosien aikana.
- Luki.
Esim: tänään olin mammuttihirrestä olevan myyntiedustajan kanssa juttusilla,niin heidän tuotteet mammuttihirsi seinän paksuus 27cm.
Pellava hirren välissä,hirsinäkyy ulos ja sisään,tälläinen talo voi olla erittäin hyvä toki ei sovellu kaikkialle mutta materiaalina.
Toinen on, nykyään pyritään maalämpöön eli ei pattereita seinille.
Tälläinen siis riittää 27cm mammuttihirttä.
Tässä erona on,talon pitkäikäisyys sukupolvelta toiselle,paketti talot eivät kestä 50 vuoden jälkeen niin kuin hirsitalo voi olla hyvä vielä reilun sadan vuoden ikäisenä. - Luki.
Mielenkiintoiseksi tekee energian määritys eli kun on ostamassa niin energian kulutus laskemalla laskettu vaikka luulisi näiden pitävän paikaansa niin käytännössä ne eivät pidä paikaansa.
jos talo kuluttaa lämitykseen 10000kw sähköä nykyään niin tuon voi kertoa 3 lla kun raportti saapuu käteen.eli 30000kw vaikka todellisuus ei noin olekkaan.
Kyseessä on tämän ajan suuri huijaus jonka maksaa asukkaat itse 500e-1000e jos edes vuokraa kohdetta.
-Omistus asuminen tehdään kalliiksi väkisin,hetken päästä vaaditaan vanhoihinkin energiaremontteja jne,yksi suurimpia eu;n huijauksia onkin jätevesidirektiivi koskien lähinnä maaseudunasukkaita.- hahhahhahhaa
Niin no kaikissa noissa olet ihan oikeassa samaa mieltä täälläkin ja niin muuten oli se rakennusalan ammattilainenkin jonka messissä olin, avauksessa en vaan viitsinyt siihen ottaa kantaa onko se järkevää nykyään kun talvetkin vaan lauhtuu rakentaa noita nykymääräyksen mukaisia mutta kun tiedämme minkälaisia hörhöjä muulit ovat niin nehän luottaa noihin määräyksiin niin että ne ei uskalla hankkia ohuempiseinäistä vaikka olisi ihan yhtä hyvä jos ei parempikin käytännössä, sitten ministerimuulit kun pitää vielä huolen että energian hinta vaan nousee niin nuo pullot tulee ihan väkisin.
- Luki.
Itse olemkin kauan no vuosi pari miettinyt kerrostalohuoneistoa ja alan kallistumaan siihen tai olen jo kallistunutkin,jäisi niin monta hommaa ja pääsisi vähällä.
On vain pieni mutka,olisi löydettävä viihtyisä ja varsin edullinen noissa kun ei tingitä samoin kuin ok-taloissa joussa on joustovaraa hinnoissa.
Emäntäkin pitäisi saada puhuttua ympäri,sekään ei ole ihan helpoin tehtävä.
Se on tosi asia ok-talossa onmelkoisesti läpi vuoden työtä siis työtä ja minulla niitä on kaksin kappalein joten on sitä vaikka muille jakaa. - Lukl.
Unohtui sanoa että home ja kupla hinta,, itse myin tänään talon 3 455 000 eurolla hyvä kun sen sain oli paljon,, arvokaampi
- Luki.
No joku käyttää Lukin nimeä kirjoittelee omiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862