KREIKKA-KARPATHOS

Kreikka

Moro!
Olen lähdössä elo-syyskuun vaihteessa 1viikoksi Karpathoksen saarelle Kreikkaan!Hotelli on Pavilion.

Onko kellään kokemuksia Karpathoksesta,neuvoja,vinkkejä......kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan.Olen kuullut kohteesta vain kehuja!

Vinkkejä,neuvoja,kommentteja....!

2

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirsikka

Olimme Karpathoksella pari vuotta sitten samoihin aikoihin. Kuumaa oli mutta senhän tiedätkin :) Kävimme bussiretkellä saaren "ympäri". Mukava vaihtoehto kun bussi oli ilmastoitu. Maisema on yllättävän kuiva ja karu. Vihreä pensaskin näyttää ruskealta. Aallot olivat meressä välillä valtavia, monta metriä. Rannassa veden alla oli jotain teräviä sattumia (luulen että jotain rautarojua), selvisimme pienillä haavoilla. Ranta muuten siisti ja vesi tosi puhdasta ja kirkasta. Meduusoja oli välillä, polttivat kipeästi. Keskustan pikkukadutkin kannattaa tutkia, löytyy ihania putiikkeja. Hyvää matkaa!

• teppo

Karpathoksella on upeita pikkukyliä, joten kannattaa vuokrata auto (vuokraus on halpaa)ja kierrellä niitä. Kulkukelpoisia teitä on vain saaren eteläosassa, joten yksi päivä riittää hyvin. Suositeltavia kohteita; Lefkos, Finikin kalastajakylä, Othos... Aperissa on upea ranta jos haluaa snorklata, rauhallisia lahdenpoukamia löytyy uintiretkiä varten. Samoihin kyliin pääseen toki myös bussilla.
        Yksi päivä kannattaa varata merireissuun, Pääkaupungista Pigadiasta lähtee päivittäin pari paattia pohjoisosan Diafaniin, josta bussi vie Olympoksen kylään, kokemisen arvoinen paikka, EU-Euroopassa tuskin montaa vastaavaa paikkaa enää löytyy, sinne olisi voinut unohtua kokokaan. Pigadia on mukava pikkukaupunki, ruokapaikat ovat poikkeuksetta hyviä ja suht edullisia. Taksilla kulkeminen myös halpaa. Mahdollista myös piipahtaa lähisaarilla, kannattaa kysyä paikan päältä tarkemmin. Karpathos on mielestäni tosi mukava, rauhallinen kohde, jota turistilaumat eivät ole vielä onnistuneet pilaamaan. Hyvää matkaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      70
      789
    Aihe