Moro!
Olen lähdössä elo-syyskuun vaihteessa 1viikoksi Karpathoksen saarelle Kreikkaan!Hotelli on Pavilion.
Onko kellään kokemuksia Karpathoksesta,neuvoja,vinkkejä......kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan.Olen kuullut kohteesta vain kehuja!
Vinkkejä,neuvoja,kommentteja....!
KREIKKA-KARPATHOS
2
632
Vastaukset
- Kirsikka
Olimme Karpathoksella pari vuotta sitten samoihin aikoihin. Kuumaa oli mutta senhän tiedätkin :) Kävimme bussiretkellä saaren "ympäri". Mukava vaihtoehto kun bussi oli ilmastoitu. Maisema on yllättävän kuiva ja karu. Vihreä pensaskin näyttää ruskealta. Aallot olivat meressä välillä valtavia, monta metriä. Rannassa veden alla oli jotain teräviä sattumia (luulen että jotain rautarojua), selvisimme pienillä haavoilla. Ranta muuten siisti ja vesi tosi puhdasta ja kirkasta. Meduusoja oli välillä, polttivat kipeästi. Keskustan pikkukadutkin kannattaa tutkia, löytyy ihania putiikkeja. Hyvää matkaa!
- teppo
Karpathoksella on upeita pikkukyliä, joten kannattaa vuokrata auto (vuokraus on halpaa)ja kierrellä niitä. Kulkukelpoisia teitä on vain saaren eteläosassa, joten yksi päivä riittää hyvin. Suositeltavia kohteita; Lefkos, Finikin kalastajakylä, Othos... Aperissa on upea ranta jos haluaa snorklata, rauhallisia lahdenpoukamia löytyy uintiretkiä varten. Samoihin kyliin pääseen toki myös bussilla.
Yksi päivä kannattaa varata merireissuun, Pääkaupungista Pigadiasta lähtee päivittäin pari paattia pohjoisosan Diafaniin, josta bussi vie Olympoksen kylään, kokemisen arvoinen paikka, EU-Euroopassa tuskin montaa vastaavaa paikkaa enää löytyy, sinne olisi voinut unohtua kokokaan. Pigadia on mukava pikkukaupunki, ruokapaikat ovat poikkeuksetta hyviä ja suht edullisia. Taksilla kulkeminen myös halpaa. Mahdollista myös piipahtaa lähisaarilla, kannattaa kysyä paikan päältä tarkemmin. Karpathos on mielestäni tosi mukava, rauhallinen kohde, jota turistilaumat eivät ole vielä onnistuneet pilaamaan. Hyvää matkaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241