Alotan nyt ihan alusta.
Täytän kohta 18 vuotta, et vielä oon 17 vuotias tyttö.
Mua on kiusattu koko ala- ja yläasteen.. Mulla on 7 luokalta diagnoosi vaikeasta masennuksesta. Viiltelin, olin tosi masentunu kaiket päivät, koulu meni huonosti ja olin itsemurhan partaalla. Sain lähetteen Pitkäniemeen suljetulle osastolle 2 viikkoo. Ei se 2 viikkoo auttanut yhtään.. Olin siellä yhtä masentunut ku muutenki. En puhunut lääkäreille, koska en luottanut niihin. Samanlainen paha olo jatkui ja jatkui. 9 luokan syksyllä muutin Helsinkiin ja vaihdoin koulua. Se vähän helpotti oloa, koska kukaan ei tuntenut mua eikä tiennyt mun taustoista mitään. Sitten tuli kevät ja sama helvetti jatku. Viiltelin ja suunnittelin itsemurhaa. Kävin yksityisellä lääkärillä juttelemassa, mutta ei se paljoa auttanut. Sain ketipinoria 25mg ahdistukseen ja unettomuuteen, kyllähän se auttoi, mutten säännöllisesti ottanut sitä..
Kesä tuli ja oireet hävisi. Pääsin ammattikouluun. Erosin sen vuoden syksyllä pitkäaikasesta poikaystävästä ja sama rumba alko. Kuvioihin astui myös syömishäiriö. Patosin pahan olon sisälle ja päästin sen viiltelemällä. En ikinä tehnyt niin syviä haavoja, et ne ois pitäny tikata.
Amiksessa kiusaaminen jatkui, muttei muuttanut mun oloa mihinkään suuntaan. Oli pari päivää, etten uskaltanut kouluun mennä, koska pelkäsin et kiusaaja pahimmas tapauksessa ois hakannu mut..
Lopetin koulun kesken pari kuukautta sitten. Ja nyt kun on valon määrä lisääntynyt ja kevät on tulossa niin sama paha olo on tullu takas.
Mulla ei oo päivisin muuta tekemistä ku vaa olla koneella. Ja kun asun korvessa, niin en täältä yksin pääse minnekkään..
Iltaisin oon nähny ja kuullut harhoja, oon viillellyt ja raivonnut itelleni. Nyt on ollut viikko sillee, et iltasin en oo tuntenu yhtään mitään tunteita, en suruu, en vihaa, en iloo, en rakkautta, en mitään. Oon vaan turta. Välillä vaan toivon, että voisin eristäytyy koko ulkomaailmasta.. En käyttäis kännykkää, en konetta, en olis missään ihmiskontaktissa.. Olisin vaan.. Olisin vaan ja kärsisin hiljaa yksinäni ahdistuksesta..
En luota enää kehenkään, en poikaystävään, en kavereihin, en perheenjäseniin, en kehenkään..
Oon vaan luovuttanut, oon ihan loppuun palanut....
En vaan kertakaikkiaan jaksa enää
36
688
Vastaukset
- Keisssa
On sinua kyllä rankasti kiusattu Sitä vain ihmettelee millaisia sdisteja nuorissa on. Tuollaiset kiusaajat tovat itsekkin sisimmässään erittäin rikkinäisä ja onnettomia ihmisiä, mutta he onnistuvat torjumaan se purkamalla pahaa oloa toisiin. Kun joutuu jatkuvasti ottaa vastaan pahaa oloa niin luottamus menee ja joutuu kätkemään kaiken vihan ja pahan olon sisäänsä. Ja sitten kai kapseloittaa tunteensa. Se on eräänlainen puolustuskeino.
Asun ilmeisesti maaseudulla vanhempiesi luona. Oledtko pystynyt puhumaan kotona tuosta kiusaamisesta ja että sinulla on noin paha olla.
Itse sinä ole mitenkään paha ihminen ja olet kyllä joutunut mitenkään omastga syystäsi tuohon tilanteeseen. On tehty tukimuksiaettä kiusaajien uhrikisi voi joutua ihan kuva vain. Siis jossain ryhmässä nämä kiusaajatkin voisivat joutua itse kiusatuiksi.
Kun saat nyt olla hetken vapaalla ja saat voimia niin kyllä kannsutan sinua hakemaan vielä apua. Kerrot että et suostunut puhumaan lääkärille. Ei he väkisin murra kenenkään tunnelukkoja vaan kunnioittavat henkilön itsemääräämisoikutta. Kyllä sinä voit luottaa heihin. Ainakin heillä on koulutus ja tahto tehdä parhaansa auttaessaan potilaitaan.
Olet erittäin sympaattinen nuori. Kirjoittaminen on erittäin hvyä itseterapia. Voit tehdä itsellesi päiväkirjaa ja sitä voi vuosienkin jälkeen lukea. Sorry,virheet ja kankea tekstini!Asun keskellä korpee äidin ja isäpuolen kanssa.
Kiusaamisesta oon puhunut äidin ja isän kanssa, mut eipä ne voi mitään asialle tehdä. Lisäksi oon jokases koulus puhunu siit, mut eipä opettajat tehny asian eteen mitään.
Kyllähän mä voisin apua hakee, mut en enää vaan jaksa. Oon liian väsyny siihen.. En haluis olla missään ihmiskontaktissa, haluisin vaa olla yksin, mut se on mahdotonta kun äiti tai isäpuoli on kokoajan kotona.
Olen kirjoittanutkin. Mulla on nyt käytössä vihko, johon kirjotan jos mua ahdistaa, masentaa tai on muutenkin paha olla. Mut ei se mun oloo helpota..- ...........
sairasmieli kirjoitti:
Asun keskellä korpee äidin ja isäpuolen kanssa.
Kiusaamisesta oon puhunut äidin ja isän kanssa, mut eipä ne voi mitään asialle tehdä. Lisäksi oon jokases koulus puhunu siit, mut eipä opettajat tehny asian eteen mitään.
Kyllähän mä voisin apua hakee, mut en enää vaan jaksa. Oon liian väsyny siihen.. En haluis olla missään ihmiskontaktissa, haluisin vaa olla yksin, mut se on mahdotonta kun äiti tai isäpuoli on kokoajan kotona.
Olen kirjoittanutkin. Mulla on nyt käytössä vihko, johon kirjotan jos mua ahdistaa, masentaa tai on muutenkin paha olla. Mut ei se mun oloo helpota..Tee se askel, pinnistä, että otat yhteyttä vaikkapa terveyskeskukseen.
Kerro, että kärsit ja että sinulla on iltaisin harhoja.
Järjessäsi ei ole mitään vikaa kirjoituksestasi päätellen.
Onko sinulla nyt mitään lääkitystä? Sanoit, että Ketipinoria on ollut (pieni annos), muttet käyttänyt sitä. Kannattaisi ehkä käyttää säännöllisesti. Iltaisin otettuna se auttaa nukkumaan, ja ahdistuneisuuteen se auttaa hyvin. Annos oli minullakin aluksi 25-50 mg iltaisin, mutta nostin sen vähitellen 100:an. Ahdistus ja sosiaaliset pelot lievittyivät sillä ehkä kuukaudessa niin, ettei ollut mitään ongelmia lähteä johonkin tai olla ihmisten ilmoilla. ........... kirjoitti:
Tee se askel, pinnistä, että otat yhteyttä vaikkapa terveyskeskukseen.
Kerro, että kärsit ja että sinulla on iltaisin harhoja.
Järjessäsi ei ole mitään vikaa kirjoituksestasi päätellen.
Onko sinulla nyt mitään lääkitystä? Sanoit, että Ketipinoria on ollut (pieni annos), muttet käyttänyt sitä. Kannattaisi ehkä käyttää säännöllisesti. Iltaisin otettuna se auttaa nukkumaan, ja ahdistuneisuuteen se auttaa hyvin. Annos oli minullakin aluksi 25-50 mg iltaisin, mutta nostin sen vähitellen 100:an. Ahdistus ja sosiaaliset pelot lievittyivät sillä ehkä kuukaudessa niin, ettei ollut mitään ongelmia lähteä johonkin tai olla ihmisten ilmoilla.En mielellään söis mitään lääkkeitä.
En uskalla ottaa yhteyttä terveyskeskukseen, en minnekkään. Pelkään et ne vaa haukkuu mut lyttyyn ja sanoo et oon hullu...- .........
sairasmieli kirjoitti:
En mielellään söis mitään lääkkeitä.
En uskalla ottaa yhteyttä terveyskeskukseen, en minnekkään. Pelkään et ne vaa haukkuu mut lyttyyn ja sanoo et oon hullu...Ei varmasti hauku.
- leeann_
......... kirjoitti:
Ei varmasti hauku.
Eivät hauku, mutta ymmärrän pelkosi. Minäkin pelkäsin juuri sitä, ettei psykiatri ota minua tosissaan kun ensimmäisen kerran sinne menin. Pelko kuitenkin unohtui melkein heti kun aloin puhumaan olostani ja lääkäri kuunteli ja uskoi minua. Ota vaikka kirjoituksesi mukaan, jos vaikka helpottaa, voit antaa sen lääkärille ja antaa hänen lukea se. Sen jälkeen voitte alkaa keskustelemaan. Olet arvokas ja hieno ihminen, joten yritä jaksaa mennä lääkäriin niin ehkä, joskus uskot tuon itsekin. Muista helliä itseäsi niin kuin minun lääkäri yrittää minulle aina muistuttaa.
leeann_ kirjoitti:
Eivät hauku, mutta ymmärrän pelkosi. Minäkin pelkäsin juuri sitä, ettei psykiatri ota minua tosissaan kun ensimmäisen kerran sinne menin. Pelko kuitenkin unohtui melkein heti kun aloin puhumaan olostani ja lääkäri kuunteli ja uskoi minua. Ota vaikka kirjoituksesi mukaan, jos vaikka helpottaa, voit antaa sen lääkärille ja antaa hänen lukea se. Sen jälkeen voitte alkaa keskustelemaan. Olet arvokas ja hieno ihminen, joten yritä jaksaa mennä lääkäriin niin ehkä, joskus uskot tuon itsekin. Muista helliä itseäsi niin kuin minun lääkäri yrittää minulle aina muistuttaa.
En anna ees poikaystävän lukee niit kirjotuksii, joten en niitä lääkärillekkään varmaan näyttäis.
Miten muka voisin ''hellii'' itteeni? En iikinä tee semmosta, en ikinä.- Keissa
sairasmieli kirjoitti:
En anna ees poikaystävän lukee niit kirjotuksii, joten en niitä lääkärillekkään varmaan näyttäis.
Miten muka voisin ''hellii'' itteeni? En iikinä tee semmosta, en ikinä.Kun sinua on kiusattu niin olet kehittänyt itsellesi minäkuvan ,että et ole minkään arvoinen ja ajattelet että lääkärikin alkaa vain vähätteleämään. Sinin kannattaa myös tehdä sellaisa juttuja missä koet oelvasi hyvä ja mkä tuottaa iloa!
- Klikkaa tästä
sairasmieli kirjoitti:
Miten muka voisin ''hellii'' itteeni? En iikinä tee semmosta, en ikinä.Poikaystävälle ei kannata ehkä näyttääkään, sellaisessa on aina "panoksena" "entäs jos se jättää mut tämän takia" -tyyppinen juttu... Mutta lääkäri voisi saada hyvän kuvan mielentilastasi noista kirjoituksista, eikä sinun tarvitse lääkäriä miellyttää saadaksesi apua, lääkärin TYÖ on auttaa ja parhaiten hän voi auttaa, kun saa tietää sinusta mahdollisimman paljon.
Toisaalta, jos olet kertakaikkiaan päättänyt pärjätä ilman lääkäriä ja lääketiedettä, suosittelen sivustoa www.thesecret.tv ja sieltä osastoa Living The Secret. Sen jälkeen voit marssia kirjastoon ja etsiä käsiisi opuksen nimeltä Salaisuus, kirjoittanut Rhonda Byrne.
Kiusaamisesta, masennuksesta ym. VOI selvitä ilman lääkkeitä yms, ja luoda itselleen unelmiensa elämän, mutta paljon päättäväisyyttä se vaatii.
- -M-
Katso seuraavat sivut(kyse voi olla ehkä myös näistä asioista,eisim.masennus ja itsemurha-jne ajatukset ja tuntemukset):christiantroopers.com ja demonbusters.com
En halua pelotella sinua mutta kyse voi olla talläisistä asioista sillä elämme aikoja joista moni ei tiedä/ole tietoinen.
Sitten on sellainen sivu kuin nettirukoilijat.com
Mm.christiantroopers.com sivut ovat entisen psykiatrian LL erikoisylilääkärin sivut ja hän uskaltaa puhua julkisresti asioista nyt kun on jo eläkkeellä.
Kyseisillä sivuilla on tämän ihmisen yhteystiedot(Pertti.J.Peussa,,joka asuu Sipoossa).
Käy näillä sivuilla ja lue nuo kaikki sivut-jne josta edellä olen tässä antanut.Mitä hiton jeesusteluu tuol on!? Mä en usko Jumalaan, en jeesukseen tai yhtään mihinkää vastaavaan, vaan oon ateisti. Eli mulle ei kannata tommosta soopaa laittaa.
- onnellinen ihminen..
sairasmieli kirjoitti:
Mitä hiton jeesusteluu tuol on!? Mä en usko Jumalaan, en jeesukseen tai yhtään mihinkää vastaavaan, vaan oon ateisti. Eli mulle ei kannata tommosta soopaa laittaa.
Olen huomannut että nuoret ovat nykyään erittäin masentuneita. Kun itse olin nuori niin silloin uskottiin enemmän Jumalaan, rukoiltiin ja nuoret oliviat onnellisia. Olen huomannut täällä ateisteissa on paljon onnettomia.
Onneni on olla Jumlaa lähellä! En sitten tiedä millä sinua auttaisin? Saavat ateistit yrittää. sairasmieli kirjoitti:
Mitä hiton jeesusteluu tuol on!? Mä en usko Jumalaan, en jeesukseen tai yhtään mihinkää vastaavaan, vaan oon ateisti. Eli mulle ei kannata tommosta soopaa laittaa.
Jeesus nyt ei kyllä auta tässä asiassa koska häntä ei ole ikinä ollut ees olemassa mutta yritä tota:
http://www.takaisinelamaan.fi/
se on osaksi uskonnollinn mutta niistä asioista siellä ei tarvitse puhua- Niin pä niin
sairasmieli kirjoitti:
Mahdatkohan sää edes tietää aknokstikon ja ateistin eroa ilman googlea? Ymmärrän hyvin, että oot ollut pakkohoidossa.
Ihme teinipelle. - ei mitään hätää
onnellinen ihminen.. kirjoitti:
Olen huomannut että nuoret ovat nykyään erittäin masentuneita. Kun itse olin nuori niin silloin uskottiin enemmän Jumalaan, rukoiltiin ja nuoret oliviat onnellisia. Olen huomannut täällä ateisteissa on paljon onnettomia.
Onneni on olla Jumlaa lähellä! En sitten tiedä millä sinua auttaisin? Saavat ateistit yrittää."Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija" Heb. 4:12
- kyllä se siitä
Alota nyt siltä, että et näytä tytöltä. Käy vaikka suihkussa ja leikkaa tukkaas ja ota noi vitun niiti naamasta.Johtuiskohan toi kiusaaminen ihan tosta ulkosesta habituksesta? Jos pääset laitokseen sisään ja et luota lääkäriin niin miksi sinne edes kakeuduit. Taas näitä jotka haluaa kaiken ,mutta eivät ole vamiina tekemään mitään..Nyt ei olis tarvinnut kuin puhua.mahto olla raskasta aikaa.
Ai..Oikein yksityiseen massia..No sulla sitten mitään hätää oo.
En oo koskaan tajunnut viiltelyä joko sitä on tai ei ole hengissä!
Jää vaan rumat arvet ,vähän liian amerikkalaista suomen oloihin.
Miks suo joka paikassa kiusataan ensimmäisellä kerralla
kun joku haukkuu suo hevoseks lyö sitä haukkujaa,
toisella kerralla hauku takas, kolmannella kerralla voisi syytä olla harkita satulan ostoa. Ei ympärsitön kuuulu soppeutua suhun,
vaan sun ympäristöön,muista nyt mitä sulle on armeijassa sanottu.
Kuuluu kevääseen jokainen ihminen voi kpahoin keväällä
ainoa taidemuoto on koiran paskat ja valo hämmentää ja masentaa.
Pimeydessä kasvanutta rotua talvella se tarjoaa suojan,
nyt se viedään sulta. Siks maalasin kämppäni ikkunat umpeen jo kauan
sitten. Joo sama täällä mut toi on helppo testata kuinka turta olet mutta se enteilee muutosta hyvään tai pahaan.
Olet pahasti jäljessä, älä ole liian vahva liian kauan.
Eristäydyin jo 2000 vuonna.Kännykästä luvuin 2004 ,koneella istun
täällä sisällä pimeydessä hallitsen ympäristöä ja se valitettavasti minua.
Et tiedä loppuun palamisesta hevonvittua sit kun saavutat tän vaiheen missä meistä osa menee ja osa on jo viikannut nätit foliohatu itselleen, niin sitten vasta olet valmis. Lähden just psykiatrille tässä alle kahdentunnin päästä,
hauskaa katsoa näin 13 vuoden sisällä olon jälkeen mitä se sanoo tai näkee
epäilisin, että olen jo eläke kelpoinen =)
Ja nyt mietittyäni se saattaisi olla myös sinun juttusi.
Huomaa nyt ktuienkin, että olet jaksanut käydä kouluja ja muuta mutta moni meistä ei jaksa enää edes ajatella.
Mut tosiaan älä vaadi itseltäsi enempää kun pystyt itse antamaan.ANTEEKS MITÄ VITTUA!?!?!?!? Mä en sinne osastolle vapaaehtosesti halunnu, vaan pakkohoito lähetteellä mut sinne laitettiin! Mua ei paskan vertaakaa kiinnosta minkälaiset arvet mulle jää viiltelystä, se on niitte ongelma jotka niit kattelee.
Meeppäs vittuu täält pätemästä! Mua ei kiinnosta vittuukaa sun mielipitees.- Keissa
sairasmieli kirjoitti:
ANTEEKS MITÄ VITTUA!?!?!?!? Mä en sinne osastolle vapaaehtosesti halunnu, vaan pakkohoito lähetteellä mut sinne laitettiin! Mua ei paskan vertaakaa kiinnosta minkälaiset arvet mulle jää viiltelystä, se on niitte ongelma jotka niit kattelee.
Meeppäs vittuu täält pätemästä! Mua ei kiinnosta vittuukaa sun mielipitees.Aika rumaa kieltä käytät - ja sinä olet tullut tänne siinä mielessä että haet apua ja sinulle vastattaisiin. Mitä sinä sitten halaut?
Keissa kirjoitti:
Aika rumaa kieltä käytät - ja sinä olet tullut tänne siinä mielessä että haet apua ja sinulle vastattaisiin. Mitä sinä sitten halaut?
Luitko ees ton tekstin mitä joku oli vastannu? Oisko sustaki kivaa, et sulle sanotaan ettet näytä omalta sukupuolen edustajaltas? Nii mieti. Ja tietääkseni sulle ei kuulu se, et miten kirjotan.
- kyllä se siitä
sairasmieli kirjoitti:
ANTEEKS MITÄ VITTUA!?!?!?!? Mä en sinne osastolle vapaaehtosesti halunnu, vaan pakkohoito lähetteellä mut sinne laitettiin! Mua ei paskan vertaakaa kiinnosta minkälaiset arvet mulle jää viiltelystä, se on niitte ongelma jotka niit kattelee.
Meeppäs vittuu täält pätemästä! Mua ei kiinnosta vittuukaa sun mielipitees.Voihan sen noinkin tiivistää. Eli koska haistata vittua kaikille oot saanut pataas tämä selvä. Joo no viitelty on pelleille silti.
Ei mun tarvi, saan päteä täällä niin paljon kuin haluan, sinä
sitä mielipidettä kyselit, en minä. Voi kyynnel,
johan ihminen menee rikki tuollaisesta. - kyllä se siitä
sairasmieli kirjoitti:
Luitko ees ton tekstin mitä joku oli vastannu? Oisko sustaki kivaa, et sulle sanotaan ettet näytä omalta sukupuolen edustajaltas? Nii mieti. Ja tietääkseni sulle ei kuulu se, et miten kirjotan.
Kun, et näytä niin et näytä ei se niin kamalaa ole.
Jos itselle on selvää kumpaa on niin hyvä.
Mutta taas sitä vittua tuli sieltä. Mitä jos menisit jonnekkin kasvamaan
ja tulisit sitten takaisin myöhemmin? Täällä voisi olla jossain
masentuneet lapset palsta tai teinit palsta jossain?
Kyllä se kuuluu ny vähän meille jokaselle kun tommotteen latelet.
Kyllä ihmisrauniollakin nyt käytöstavat voisi olla. kyllä se siitä kirjoitti:
Voihan sen noinkin tiivistää. Eli koska haistata vittua kaikille oot saanut pataas tämä selvä. Joo no viitelty on pelleille silti.
Ei mun tarvi, saan päteä täällä niin paljon kuin haluan, sinä
sitä mielipidettä kyselit, en minä. Voi kyynnel,
johan ihminen menee rikki tuollaisesta.Tiiäks miks moni ees viiltelee? On niitä jotka hakee huomioo sillä, mut suurinosa lievittää sillä pahaa oloo. Mä en hae huomioo sillä, en pahemmin näyttele niit arpia. Mä lievitän sillä pahaa oloa, koska mikkää muu ei auta. Mut voisit miettii pikkase et mitä vastaat. Sä täs vaikutat iha umpi hullulta.
kyllä se siitä kirjoitti:
Kun, et näytä niin et näytä ei se niin kamalaa ole.
Jos itselle on selvää kumpaa on niin hyvä.
Mutta taas sitä vittua tuli sieltä. Mitä jos menisit jonnekkin kasvamaan
ja tulisit sitten takaisin myöhemmin? Täällä voisi olla jossain
masentuneet lapset palsta tai teinit palsta jossain?
Kyllä se kuuluu ny vähän meille jokaselle kun tommotteen latelet.
Kyllä ihmisrauniollakin nyt käytöstavat voisi olla.Mie en oo lapsi enkä teini. Mulla on käytöstavat, mut en niitä pahemmin tääl käytä jos tullee tommosta tekstii.
- kyllä se siitä
sairasmieli kirjoitti:
Mie en oo lapsi enkä teini. Mulla on käytöstavat, mut en niitä pahemmin tääl käytä jos tullee tommosta tekstii.
Taidat muutenkin olla susien kasvattama, kun et käytöstapojen lisäksi tiedä
teini-iän määrettä? Ei taida olla tuo Lontoonmurre se tutuin kieli?
Tai suomen historia tai mikään..Mahdatkohan edes osata lukea?
Kirjoittaa, et ainakaan osaa kuin vittua. =/ - kyllä se siitä
sairasmieli kirjoitti:
Tiiäks miks moni ees viiltelee? On niitä jotka hakee huomioo sillä, mut suurinosa lievittää sillä pahaa oloo. Mä en hae huomioo sillä, en pahemmin näyttele niit arpia. Mä lievitän sillä pahaa oloa, koska mikkää muu ei auta. Mut voisit miettii pikkase et mitä vastaat. Sä täs vaikutat iha umpi hullulta.
Huoh..Sanoikohan juuri ,että en ymmärrä ja kyllä tiedän miksi
viillellään. Tiedätkö,että endorfiinia saa ihan purkistakin mutta allergialääkkeistä ei vaan jää jälkiä. Viiltäminen tarkalleen ajatellen
on teini-iän uhmakuutta ja neuvottomuutta siinä aikuisuuden kynnyksellä. Seuraavaksi jos onnistuu täysikäiseksi ilman arpea pääsemään,
tulee tatuointi.. Se harkintakyky kertoo kaiken tarpeellisen molemmista.
Olen tavannut ikuisia viiltelijöitä noin 25-30 vuotiaita jotka eivät enää
halua edes riisua kun ne jäljet häiritsevät..joskus nekin vaan tulee näytettäväksi.
Et sää ton takia viiltele vaan koska oot kyvytön:
a)Toimimaan toisin
b)Pyytämään apua
c)koska teini
Viiltely on loppujen lopuksi voimattomuuutta sen edessä,
ettei pysty riistämänä edes henkeään..Mutta se ei tosin ole viiltelijän vika itsesuojeluvaisto pitää meistä huolen jos hormoonit prakaa.
Mikään muu ei auta..Morfiiniakin saa purkista.
Ei mun tarvi, tää on tän elämän hienous. Ei ihminen saa padota
sisälleen tai kaunistella asioita varsinkin kun puhuu puhtaalla sydämellä.
Voi olla ,että tunnun töksäyttelevältä ja pahalata, mutta minusta puuttuu ilkeys.
Myönnän toki kohdallani, että ..pieni itse sensuuri on se mitä ihmiseltä odotetaan, myös minulta mutta silloin en ole minä.
Joo niin toi tohtorikin sano eilen..Voitte olla molemmat oikeessa. - Keissa
Huoh..Sanoikohan juuri ,että en ymmärrä ja kyllä tiedän miksi
viillellään. Tiedätkö,että endorfiinia saa ihan purkistakin mutta allergialääkkeistä ei vaan jää jälkiä. Viiltäminen tarkalleen ajatellen
on teini-iän uhmakuutta ja neuvottomuutta siinä aikuisuuden kynnyksellä. Seuraavaksi jos onnistuu täysikäiseksi ilman arpea pääsemään,
tulee tatuointi.. Se harkintakyky kertoo kaiken tarpeellisen molemmista.
Olen tavannut ikuisia viiltelijöitä noin 25-30 vuotiaita jotka eivät enää
halua edes riisua kun ne jäljet häiritsevät..joskus nekin vaan tulee näytettäväksi.
Et sää ton takia viiltele vaan koska oot kyvytön:
a)Toimimaan toisin
b)Pyytämään apua
c)koska teini
Viiltely on loppujen lopuksi voimattomuuutta sen edessä,
ettei pysty riistämänä edes henkeään..Mutta se ei tosin ole viiltelijän vika itsesuojeluvaisto pitää meistä huolen jos hormoonit prakaa.
Mikään muu ei auta..Morfiiniakin saa purkista.
Ei mun tarvi, tää on tän elämän hienous. Ei ihminen saa padota
sisälleen tai kaunistella asioita varsinkin kun puhuu puhtaalla sydämellä.
Voi olla ,että tunnun töksäyttelevältä ja pahalata, mutta minusta puuttuu ilkeys.
Myönnän toki kohdallani, että ..pieni itse sensuuri on se mitä ihmiseltä odotetaan, myös minulta mutta silloin en ole minä.
Joo niin toi tohtorikin sano eilen..Voitte olla molemmat oikeessa.Olen monen nuoren ja jo aikaisemmankin kuullut perustelvan viiltelyään juuri sillä että se sisäinen kestämätön pahaolo onohtuu pieneksi hetkeksi fyysiseen asitimukseen. Joku toinen siiirtää sen syömiseen, avaintouintiin ym.
Yleensä näillä viilltelijöillä on todella vaikea elämä, joten mistään muotioikusta ei ole kysymys.
Minulla ei taida olla evätä tämän nuoren auttamiseen (ollaan nin eri aaltopituuksilla) mutta hänen kirjoitukistaan päätellen työtöllä on todella pallo hukassa.
Paras alku olisi, jos hän pystyisi avautumaan ja sasi kokea ehdotonta hyväksyntään juuri sellaisena kuin hän on. - kevätterveiset
sairasmieli kirjoitti:
Tiiäks miks moni ees viiltelee? On niitä jotka hakee huomioo sillä, mut suurinosa lievittää sillä pahaa oloo. Mä en hae huomioo sillä, en pahemmin näyttele niit arpia. Mä lievitän sillä pahaa oloa, koska mikkää muu ei auta. Mut voisit miettii pikkase et mitä vastaat. Sä täs vaikutat iha umpi hullulta.
Miten sä voit sanoo, että "mikään muu ei auta", kun et tee yhtään mitään, joka sun psyyken ongelmiasi voisi auttaa. "Et halua syödä lääkkeitä", jotka vois auttaa - sä vaan viiltelet. Kenties teinin tapaan söisit niitä lääkkeitä, jos ne kiellettäis sulta.
Jos sulla on harhoja, sun on ennemmin tai myöhemmin pakko saada sopiva lääkitys. Ellet sitten täydessä helvetissä halua elää. Tuskin haluat. kevätterveiset kirjoitti:
Miten sä voit sanoo, että "mikään muu ei auta", kun et tee yhtään mitään, joka sun psyyken ongelmiasi voisi auttaa. "Et halua syödä lääkkeitä", jotka vois auttaa - sä vaan viiltelet. Kenties teinin tapaan söisit niitä lääkkeitä, jos ne kiellettäis sulta.
Jos sulla on harhoja, sun on ennemmin tai myöhemmin pakko saada sopiva lääkitys. Ellet sitten täydessä helvetissä halua elää. Tuskin haluat.Oon syöny paria eri lääkettä, ei auttanu. Oon muutenki kaikkii masennuslääkkeitä vastaan. Enkä kylläkään oo moneen viikkoon viillellyt.
- Keissa
Taidat muutenkin olla susien kasvattama, kun et käytöstapojen lisäksi tiedä
teini-iän määrettä? Ei taida olla tuo Lontoonmurre se tutuin kieli?
Tai suomen historia tai mikään..Mahdatkohan edes osata lukea?
Kirjoittaa, et ainakaan osaa kuin vittua. =/No ei ole empaattisuutta sinullakaan kohdata masentunutta ihmistä. Ja mitä merkitystä loppujen lopuksi noilla ikämääritteillä: kummiskin ihmisen hekinen ikä ja kypsyys ei ole sullottavissa johonkin ahtaaseen muottiin. Vai onko tarkoitus täälläkin alkaa kiusaamaan kun pitäis tukea ja auttaa?
- voi pyhä isä
Keissa kirjoitti:
No ei ole empaattisuutta sinullakaan kohdata masentunutta ihmistä. Ja mitä merkitystä loppujen lopuksi noilla ikämääritteillä: kummiskin ihmisen hekinen ikä ja kypsyys ei ole sullottavissa johonkin ahtaaseen muottiin. Vai onko tarkoitus täälläkin alkaa kiusaamaan kun pitäis tukea ja auttaa?
Täällä mitään tukea ja apua tarjota, mutta kyllä se moensti määrittää
jotain jos on määritääkseen. Joten eipä kestä. - kyllä se siitä
Keissa kirjoitti:
Olen monen nuoren ja jo aikaisemmankin kuullut perustelvan viiltelyään juuri sillä että se sisäinen kestämätön pahaolo onohtuu pieneksi hetkeksi fyysiseen asitimukseen. Joku toinen siiirtää sen syömiseen, avaintouintiin ym.
Yleensä näillä viilltelijöillä on todella vaikea elämä, joten mistään muotioikusta ei ole kysymys.
Minulla ei taida olla evätä tämän nuoren auttamiseen (ollaan nin eri aaltopituuksilla) mutta hänen kirjoitukistaan päätellen työtöllä on todella pallo hukassa.
Paras alku olisi, jos hän pystyisi avautumaan ja sasi kokea ehdotonta hyväksyntään juuri sellaisena kuin hän on.Niin sitähän mää koitin täsä jo sanoa.
Lääkäristä se lähtee itse kullakin.
- Keissa
Kun sinua kiusattu niin sisimmässäsi on paljon padottua vihaa ja ajattelet että nyt on sitten sinun vuorosi "tuullettaa". Voi alaussa toimia ja eivät suuret sanat suuta halkaise. Olet erittäin kaunis ja hiusten väri sopii sinulle.
Joo kyllä mä kaiken vihan, surun jne. patoon sisälleni ja päästän ne huutamalla ja raivoomalla pihalle. Poikaystävä on suurimmaks osaks joutunu kestään sitä.
- Keissa
sairasmieli kirjoitti:
Joo kyllä mä kaiken vihan, surun jne. patoon sisälleni ja päästän ne huutamalla ja raivoomalla pihalle. Poikaystävä on suurimmaks osaks joutunu kestään sitä.
Läheisille on rankkaa jos joutuvat jatkuvasti olemaan vastaanottavana osapuolena ja voivat väsyä. No rakkaus antaa voimia ja kun järki-ihminen ymmärtää, että ei sillä toinen tarkoita henkilökohtaisesti loukata. On se vain luottamuksen osoitus kun toinen uskalttaa olla avoin ja näyttää että on paha olla.
Hyvä että on mahdollisuus täälläkin tuuletella. Olet joutunut jo tarpeeksi kauan olemaan kiusaajien "sylkykuppi".
Toisilla liikunta ja ja taiteen eri muodot auttavat käsittelemään padottuja tunteita, Liiallisella lääkityksellä ei kannta turruttaa tunteita.
- huhpuh
Ensiksi, olet Ihminen ,saat näyttää miltä tahdot, koska olet yksilö. Sitä ei kukaan voi ottaa pois. Ilmaiset itseäsi selkeästi. Oletko harkinnut keskusteluterapiaa ? Se ei tarkoita lääkkeiden syömistä.
Kun keho sairastaa , sitä lääkitään. Mielikin voi sairastaa ja siihen suhtaudutaan monella tavalla.
Toivotan tsemppiä ja että ongelmasi ratkeavat rakentavalla tavalla. - Klikkaa Tästä
Huh, huh, onpas aika menoa täällä........
No, laitan kuitenkin lisää vinkkejä, olenpahan sitten sanani sanonut.
Myös homeopatialla voidaan hoitaa tunne-elämän lukkoja, samoin vyöhyketerapialla, Rosen-terapialla. Ja yksi hyvä ja tehokas tapa työskennellä itsensä kanssa on ekspressiivinen taideterapia. Taide ylipäätään (tai mikä tahansa luova juttu) on hyvä tapa purkaa tunteita, joille ei välttämättä ole snaoja, mutta jotka täytyy saada ulos. Mutta, kaikki tämä vaatii sitä, että itse tekee sen. Ei kukaan toinen voi tulla sinun elämääsi muuttamaan sanomalla tai tekemällä mitään, jos et itse ole valmis tekemään jotakin toisin.
Se, että itkee/huutaa/viiltelee/ mitätahansa sen pahan olonsa ulos aurttaa tietenkin hetkeksi, mutta jossain kohtaa niitä purkauksia pitäisi päästä sen verran kauemmas, että pystyisi miettimään, mikä on se pohjimmainen syy siellä taustalla ja miten sitä käytöstä olisi mahdollista muuttaa ja miten omaa oloa saada paremmaksi. mutta työtä se vaatii, omaa panosta. Mieluiten ohjattuna.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684511Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004018- 523532
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul292791Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!262583Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa602492- 462364
- 391917
- 471898
- 301656