Elatusmaksujen indeksit

andy1965

Nyt olisi aika vaatia elatusmaksu indeksiin muutosta. Indeksiä nostaa mm. tupakka ja alkoholi, joiden veroa korotetaan. Tämän pohjalta elatusmaksu tulee taas nousemaan. Ei lasten elatukseen noita tarvita, kansalaisadressi pitäisi aiheesta tehdä.

5

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea sitä

      älä kakara tee lapsia jos et halua niitä elättää.

      • Pakkoraha???

        Olen molempien kanssa samaa mieltä.tosin aloittajan kanssa eri näkökulmasta..
        Elatusmaksut nykyhinnoilla on aivan naurettavia..ei niillä todellakaan makseta "äidin elämää" kuten moni isä ajattelee..
        Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt,että eikö se ole kunniasia vastata oman lapsensa elatuksesta edes jossain määrin??
        Liian harva vapaaehtoisesti edes niitä suostuu maksamaan.vaan taitaa olla yksi yleisimmistä riidan aiheista eron jälkeen ...
        Kuvitellaan,että nainen saa itselleen vaikka mitä tuon satasen parin turvin:)
        Voin vähän vähentää huolta..eisaa! Kyllä se lapsen elatus oikeasti maksaa!!!
        Jos minun pitäisi luopua lapsestani isälle asumaan .maksaisi. Elatusmaksut HALUAISIN myös osallistua harrastuksiin ym..
        Kyllä se lapsi joskus tajuaa kuka on ollut kiinnostunut ja tukena niissä rahapuolen asioissa!
        Itseltä se sitten pois ..mut se siitä.vääntö asiasta jatkuu varmaan loputtomiin..
        Mitä tulee indekseihin.niin naurattaa lähinnä!
        Ne muutamat eurot tai sentit mitä ne nousee koko elatusajalta ei todellakaan korvata esim .ruuanhinnan nousua ..
        Joten jos se isejä helpottaa minun puolesta voi olla korottamatrakin.saan jatkossakin ostettua sen lauantai tikkarin ihan omilla rahoilla!
        Kaikenlisäksi minun lapsella on onneksi isä joka edes josku kysyy tarvisko lapsi jotain? Ja kantaa vastuunsa isänä aivan loistavasti muutenkin!!! Joten hän ansaitsee kaiken kiitoksen vaikka minä enemmän maksankin:)
        Onhan asiassa sekin puoli,että olen etuoikeutettu äitinä,kun saan lapsen pitää luonani suurimman osan ajasta .se on ainut mikä erossa harmittaa..siinä meni isältä ( hyvältä sellaiselta ) mahdollisuus täysipäiväiseen arkeen onan lapsensa kanssa jonka hänelle kyllä soisin jos sen ei tarvitsisi tarkoittaa sitä,että minä joudun antamaan lapsen sinne asumaan ..ja aion olla jatkossakin itsekäs ja pitää hänet luonani! Onneksi isä silti samaa mieltä..vaikka ikävöikin kovasti .koskaan en tule tapaamisia rajoittamaan ja hän saa aina soittaa kun haluaa tavata:) teen kaikkeni,että se välimatkasta huolimatta onnistuu..niin isän kuin lapsen takia:)


    • Kasperin äiti

      Totta
      Jokainen rummuttaa kuinka kauheita tulee Yh lapsista.
      Eniten siinä kasvattaa justiin nämä vastuun pakenijat, joiden lapset tietävät ettei heistä saa olla kuluja.
      Kouluissa opettaja lyö rumpua kuinka kauheita on YH lapset heillä kaikki ongelmat. "jos lapsella on ongelmia, se on taatusti yksihuoltajan lapsi"
      Poika lapset joutuvat vielä todella vaikeaan tilanteeseen, kun elatusvelvollinen kasvattaa miehen roolia, kieltäen tekemästä mitään "naisten töitä" Eli lapsi on todella tyhjänpäällä kun äiti-nainen on ainoa aikuinen tekemään mitään asioita.

      Meillä isä kasvatti nyt jo 34v. pojan mielisairaaksi, lapsena ei uskaltanut edes yrittää tehdä mitään henkinen häkki oli niin todellinen ja vahva.

    • osaatko luke?

      http://www.om.fi/omju20072.htm
      siinä indeksiä tuskin maksat.
      esimerkit myös luonapidon elatusavun laskemisesta, eli pelkään ruokaan menevän summa puolikas....

    • 10+20

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe