Oletko rehellinen itsellesi?

Aamusydämellä.

Onko se, mitä teet ja miten toimit sinun aito minäsi? Oletko rehellinen tarpeillesi ja tunteillesi? Olet valintoja. Tekevätkö ne sinut onnelliseksi? Vai eläköön elämää, jonka uskot ansaitsevasi. Annat itsellesi luvan vain siihen, mitä uskallat toivoa. Minä olen. Rehellinen tarpeilleni ja tunteilleni. Myös valintani tehnyt sen mukaan. En valinnut toista ihmistä sinun sijaasi. Valitsin itseni. Siksi voin olla rehellinen myös sinulle. En valinnut yksinäisyyttä, valitsin itseni. Se oli tehtävä.

Minä en ole vastuussa sinun tarpeidesi täyttämisestä. Olen vastuussa omien tarpeitteni täyttämisestä ja itseni näköisestä elämästä. Niinkuin sinäkin. Jos joskus löydän elämääni aitoa läheisyyttä. Hellyyttä ja välittämistä, olen valmis taistelemaan sen puolesta menneisyyden haamuja vastaan. Omia pirujani vastaan. Ne istuvat olkapäällä odottaen hetkeä, jolloin suojaus on alhaalla. Jos elän, ne eivät ole voittaneet. Kuuntelen, tunnustelen, maistelen. Kuka olen. En ollut sitä, mitä halusit. Olen sitä, mitä haluan.

50

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdhdhjfjrt

mä haluan hänet.

• Olet oikealla

tiellä. :)
      Tuohon itsekin pyrin.
      "Olen sitä, mitä haluan." Tuntea olevansa vapaa, on suurinta mitä voi kokea.

• Tiivistelmä

et saanut sitä kenet halusit, otit jonkun=laastari.

• Minä itse

Juuri näin, kirjoituksesi perusteella olet ääriMmäisen rehellinen ihminen. Kuitenkin kysyisin, että miten ajattelusi eroaa minäkeskeisestä ehkä itsekkäästäkin ajattelusta, tuleehan kaikessa ajattelussasi ilmi ensimmäinen prioriteetti eli minä itse. Kaipuukin voi olla pohjimmiltaan itsekäs tunne. Kysymys kuuluukin vielä, kuinka itsekäs omassa ajattelussaan voi olla ja tuoko tällainen "itsekkyys" lopulta todellista onnellisuutta ihmiselle? Asia on kompleksinen.

• Noinkohan?

Selityksen makua.

• ap.

In dubio pro reo. :).

Aurinkoista ja itsekeskeistä päivää kaikille.

• Näinkin

Tarpeet vaativat selittelyä, sen näkee hyvin tällä palstalla.

• sinulle.

Kuulostaa ihmiseltä joka on saanut pakit tai tullut torjutuksi. Mutta tuosta on hyvä jatkaa ja rakentaa itseään ja löytää se uusi ihastus. Oikein hyvää kevättä sinulle ja toivottavasti löydät sen aidon uuden rakkauden

• pikkupiru olalla

Omiin elämän valintoihin olen suhtkoht tyytyväinen.Se on ehkä pahinpuoli,että tulee ajateltua ensin toisia kun itteään.Ehkä siitä johtuu valinnat joita on tullut tehtyä.En ole motivoitunut moneen immeiseen eläissäni ja niihenkin kohtalon pikkusormi on aina osunut.Jokainen täyttää omat tarpeensa omalla tavalla,ei toista voi hallita tai muuttaa.Jokainen on oma ihastuttava persoona.Toivotaan,että joskus oma härnääjä ja lirkuttelia löytyisi.Pää asia kun on itselleen ja toisille rehellinen.ps pieniä mietteitä kiireellä kirjuttaen.

• Enkeleitä on heitä

Eli rehellisyys menee kaiken edelle. Se on toisaalta ihailtavaa. Kaunista päivää!

• mietittäväksi.

Aloittajan kirjoitus sisältää hyvän itsetutkiskelun tuloksen. Herää vain kysymys että miksi kirjoitit sen tänne? Nuo asiat pitäisi kirjoittaa hänelle ei tänne. Tänne kirjoittaminen on viimeinen paikka, mikä kuvastaa sen että "sillat ovat poltetut" tai niitä ei ole koskaan ollut. Jos sinulla on muita yhteyksiä häneen niin käytä.

Muuten ajatuksesi ja tunteesi hautautuvat sivujen syövereihin ja hän ei saa koskaan tietää niitä.

• Autatko mua

Olen great pretender ja tiedät sen.

• VitruviuksenMiehelle

Joskus on ajateltava muitakin kuin itseään,vaikka sydän sanoo muuta. Rakastuin sinuun just siksi mitä olet,sellaiseksi vuodet ovat sinua muovanneet.

• ...

Ajatella miten paljon ihmisillä on pieniä ja suuria ajatuksia lukuisista asioista. Tässä on yhden ihmisen kertomus omista valinnoistaan joihin hän on tyytyväinen. Hän itse kokee tämän asian jakamisen arvoiseksi ja me muut emme välttämättä ymmärrä asian tärkeyttä koskaan siinä mittakaavassa kuin hän sen kokee.

• juuri niin

En ollut se mitä halusit.

• VitruviuksenMiehelle

Olit. Olet.

• loiskuttelia

En tiedä, naamioiden käytön seurauksena olen unohtanut oman itseni, joka oli alunperinkin tarkoitus. Olen tyytyväinen.

• VitruviuksenMiehelle

Siis itsesi unohtaminenko oli tarkoitus? En ymmärrä? Taisin erehtyä henkilöstä,anteeksi.Jos kuitenkin olet etsimäni hlö osaat kertoa mitä leffaa katsottiin ja missä.

• loiskuttelia
        VitruviuksenMiehelle kirjoitti:

Siis itsesi unohtaminenko oli tarkoitus? En ymmärrä? Taisin erehtyä henkilöstä,anteeksi.Jos kuitenkin olet etsimäni hlö osaat kertoa mitä leffaa katsottiin ja missä.

Kyllä. En ole etsimäsi henkilö, olen täällä vain polskuttelemassa ohikulkijana. Huudellen totuuksiani tuntemattomille ohikulkijoille.

• Yritän ainakin olla

Aika hyvä. Itsensä narraaminen on maailman tyhmintä hommaa. Mutta elämässä on otettava muutkin huomioon.

• Jokainen päivä

Totta. Mutta syvintä itseään. Sitä osaa mitä itsessään arvostaa, ei pidä liata eikä hukata. On vain odotettava, että löytyy joku joka arvostaa sitä osaa minussa. Sitä aikaa odotellessa....

• Pitkä odotus
        Jokainen päivä kirjoitti:

Totta. Mutta syvintä itseään. Sitä osaa mitä itsessään arvostaa, ei pidä liata eikä hukata. On vain odotettava, että löytyy joku joka arvostaa sitä osaa minussa. Sitä aikaa odotellessa....

Jooo, on vain odotettava seuraavaan elämään ...

• .....

Minäkin haluan hänet....

• Vai niin

"En ollut sitä, mitä halusit. Olen sitä, mitä haluan."

Epäilemättä olet, kuten olet koko ajan saanut ollakin. En koskaan tietääkseni vaatinut sinulta mitään, vaan kaikki vaateet itseäsi kohtaan olivat omassa päässäsi.

Et tiedä, mitä halusin. Uskoit niin sokeasti omia tulkintojasi, ettei siinä jäänyt tilaa toisen kuulemiselle. Päätelmäsi edustavat sinulle totuutta, vaikka todellisuudessa ne voivat tarkimmillaankin olla vain osatotuus.

• illan korvalla

Osuu ja tarkasti. Yksi asia tästä tosin puuttuu. Hyvin olennainen osa. Jonka vain hän tietää.

• millaheisuntäytyymuu

Mikä tarve on jakaa toiselle neuvoja ja ohjeita, kun ei halua että toinen puuttuu mitenkään omaan elämään?

• kiitos kaksin
      • TO:Kiitos kaksin jne

Oletko sä nyt aloittaja vai tulitko sotkemaan ketjua videollasi? Vai onko siinä vihjeitä?

• Aamusydämelle?

Mikä tän biisin merkitys oli????

• niinpä niin

Totta.

• no en
        TO:Kiitos kaksin jne kirjoitti:

Oletko sä nyt aloittaja vai tulitko sotkemaan ketjua videollasi? Vai onko siinä vihjeitä?

ei to vaan pe ja on vihjettä, varmaan sotken, who cares

• NiinpäNiin=aamusydämellä
        niinpä niin kirjoitti:

Totta.

vihje siis.. Luulen että tunnen sinut. Ehkä. Milloin viimeksi tapasimme?
        Mistä päin olet?

• NiinpäNiin jne
        NiinpäNiin=aamusydämellä kirjoitti:

Mistä päin olet?

Mihin katosit?

• WhoAreYou?
        NiinpäNiin=aamusydämellä kirjoitti:

Mistä päin olet?

Katosit. Olen tuo joka kirjoitti eilen 22.55, ,tunnetaanko me, oletko kenties kotoisin Länsi-Suomesta? Mikä on etunimesi eka kirjain? Tuo biisi sopii tavallaan tilanteeseeni erään henkilön kanssa...oletko se sinä? Muistatko viime tapaamisemme?

Tämä on hyvää itsetutkiskelua, että kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksesta.

En pyydä, että kenenkään tarvitsee pelastaa minut. Ihmisestä itsestään löytyy lopulta se energia ja elämän valo, joka vie eteenpäin.

Tänään oli ihana päivä ja huomisesta en vielä tiedä. Mikä on mennyttä, on mennyttä. Hyviä päiviä on kiva muistella kun taas huonot päivät haluaa vaan unohtaa.

• ihan ällöttää

On niin itsekästä puhua omista tarpeista.

• 6+17

Voi hevon peppu, miten niin itsekästä? Kukas niistä huolehtii, jos et itse?

Ihminen on kokonainen oma itsensä, kun kuuntelee omia tarpeitaan, kai.

• ...

Siinäpä se. Hyvin hoidettu on enimmäkseen itsekkyyden tulosta. Jos ihmisen omat tarpeet jäävät toisten varjoon, alkaa pahoinvointi!

Itsenäistä päivän jatkoa itse kullekin!;)

• WhoAreYou

Aamusydämellä/Niinpä niin: meillä jäi eilen juttu kesken,yritin vielä huhuilla sua..
      Tuo biisi jonka laitoit(??) siis sopii minun elämään tällä hetkellä. Tunnemmeko toisemme?
      Oletko kotoisin Länsi-Suomesta?

• WhoAreYou

Huhuu,missä oot?

• ap.
        WhoAreYou kirjoitti:

Huhuu,missä oot?

Täällä ollaan. Piti hoitaa yksi asia tuossa välissä.

• Unta kohti
        ap. kirjoitti:

Täällä ollaan. Piti hoitaa yksi asia tuossa välissä.

Olet todellakin toiselle ihmiselle velkaa sen, että kerrot tuon kaiken hänelle. Vaikuttaa, että olet jättänyt hänet tyhjän päälle. Minä haluaisin juuri tuon kuulla, se riittäisi.
        T: nainen kummastelevainen

• 13+14

Tärkeintä on olla rehellinen itselleen. Sitä kautta pystyy olemaan myös rehellinen muille.

• hömpötihömp

Oletko rehellinen itsellesi? - Kyllä, pyrin olemaan. Olen niin rehellinen kuin voin.

Onko se, mitä teet ja miten toimit sinun aito minäsi? - On todellakin.

Oletko rehellinen tarpeillesi ja tunteillesi? - Olen kyllä.

Olet valintoja. Tekevätkö ne sinut onnelliseksi? - Kyllä tekevät ja ovat tehneet.

Vai eläköön elämää, jonka uskot ansaitsevasi. - Niin ihmeelliseltä kuin se välillä tuntuukin niin uskon että olen oikeasti ansainnut kaiken mitä minulla on. Ja se on paljon - niin paljon hyvää.

Annat itsellesi luvan vain siihen, mitä uskallat toivoa. - Totta kai, miten muutenkaan.

Minä olen. Rehellinen tarpeilleni ja tunteilleni. - Jaa.

Myös valintani tehnyt sen mukaan. - Jaa.

En valinnut toista ihmistä sinun sijaasi. - Ei ihmisiä noin "valita". Oikeat ihmiset tulevat luo ja jäävät. Vääriä kaihtaa ja he yleensä lähtevätkin luonnollisen kuluman mukana. Oikeat jäävät.

Valitsin itseni. Siksi voin olla rehellinen myös sinulle. - Jaa, minulle? Oletkohan ollut? Samapa se, et ole merkityksellinen minulle.

En valinnut yksinäisyyttä, valitsin itseni. Se oli tehtävä. - Jaa.

Minä en ole vastuussa sinun tarpeidesi täyttämisestä. - Minun tarpeistani? No et todellakaan ole.

Olen vastuussa omien tarpeitteni täyttämisestä ja itseni näköisestä elämästä. - Jaa.

Niinkuin sinäkin. - Jaaha... (toistoa)

Jos joskus löydän elämääni aitoa läheisyyttä. - Elämässäni on paljon aitoa läheisyyttä, juuri niiden minulle oikeiden kanssa. Eihän sitä lähelleen muita päästäisikään.

Hellyyttä ja välittämistä, olen valmis taistelemaan sen puolesta menneisyyden haamuja vastaan. - Hmmm.. Haamuja? No, kaipa kaikilla on ristinsä kannettavanaan.

Omia pirujani vastaan. Ne istuvat olkapäällä odottaen hetkeä, jolloin suojaus on alhaalla. Jos elän, ne eivät ole voittaneet. - Jaa.

Kuuntelen, tunnustelen, maistelen. - Lässyti lässyn.

Kuka olen. En ollut sitä, mitä halusit. - Et todellakaan, huh.

Olen sitä, mitä haluan. - Jaahah.

• riuttala76

Niin 3 avoliiton jälkeen ja muiden ongelmieni jälkeen mietin todella paljon omaa parastani ja en oikein halua enää yrittää yhdessäelämistä edes sellaisen naisen kanssa josta todella voisin pitää. Oon aika paljon mielessäni kelannut yksin asumisen hyviä puolia joista suurin on juuri se että mikään tekemiseni tai yleensä asia josta pidän ei riipu siitä mitä kumppani on asiasta mieltä. Olkoon se sitten niinkin pieni asia kuin mitä ruokaa syö tai saako tupakkaa polttaa sisätiloissa. Sitäpaitsi nyt kun oon riittävän hyvän tietokoneen ja nettiyhteyden itselleni ajan kanssa hankkinut niin on oikeastaan itsestään selvää että kumppanilla jossain vaiheessa menisi hermot siihen kun aina vain paremmin tajuaisi jäävänsä tietokoneelleni aina ikuisesti kakkoseksi.

• ap.
      • Sukellan vielä itsekin

Kiitos linkistä. Sanat merkitsevät paljon juuri nyt.

• Kipu ei jalosta

Saahan sitä selitellä.

Minulla ei ole siihen mitään tarvetta.

• Minä minä minä

Minulla ei ole tarvetta. Minulla minulla minulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      905
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe