Seat Exeo vs Skoda Superb - Seat parempi

Näin se vaan on

Seat ja Skoda ovat tehty samalle B6 pohjalevylle, mutta Skoda näyttäisi ottavan kirkkaasti hopeaa!
Hinnoittelu on Seatilla kuluttajaystävällisempää:
Exeossa on tehokas moottori perusmallissakin ja tehokkaan 2.0 TSI moottorin saa samaan hintaan kuin Skodan vain 1.4 ongelmamoottorilla.

Skodaan ei saa kuin surullisenkuuluisan DSG -automaatin, Seat taas käyttää Audin luotettavaa Multitronicia.

36

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vaan ole...

      SEAT on tehty B7 alustalle eli aivan eri kuin superb .B6 PQ46
      Tarkistaisit edes joskus faktat!

    • Totuus asiassa

      Juuri näin! Seat on Superbia uudempi konstruktio ja rakenteeltaan painavampi.
      Superbin "venytys" saattaa hämätä.

      • Ei vaan ole

        Taas kannattaisi tarkistaa faktat ennenkuin kirjoittaa.
        Tutki nyt ensin mikä auto tuo exeo alkuperäisin on ja milloin se oli tuotannossa.


      • 6 + 3
        Ei vaan ole kirjoitti:

        Taas kannattaisi tarkistaa faktat ennenkuin kirjoittaa.
        Tutki nyt ensin mikä auto tuo exeo alkuperäisin on ja milloin se oli tuotannossa.

        Molemmat ovat tulleet tuotantoon 2008, Seat perustuu Audin osaamiseen, Skeidassa tsekit ovat sählänneet yksinään, mikä näkyy kyllä muotoilussa.


      • Ei vaan ole...
        6 + 3 kirjoitti:

        Molemmat ovat tulleet tuotantoon 2008, Seat perustuu Audin osaamiseen, Skeidassa tsekit ovat sählänneet yksinään, mikä näkyy kyllä muotoilussa.

        Tottahan tuo on, mutta muista se fakta, että exeo on vanha audi a4 jonka tuotantolinja siirrettiin saksasta espanjaan ja sen tuotanto oli 2005-2008.


      • 12 + 20
        Ei vaan ole... kirjoitti:

        Tottahan tuo on, mutta muista se fakta, että exeo on vanha audi a4 jonka tuotantolinja siirrettiin saksasta espanjaan ja sen tuotanto oli 2005-2008.

        Eihän se kopio ole vaikka Audia onkin hyödynnetty.
        Tekniikka on uutta ja rakenteissa on muutoksia


    • make.

      Siis täh..se kummallinen littana exeo ei oo edes auton näköinen Superbin rinnalla..

      • 20 + 14

        No makuasioista voi aina kiistellä ja silti kaikki ovat oikeassa.


      • make.
        20 + 14 kirjoitti:

        No makuasioista voi aina kiistellä ja silti kaikki ovat oikeassa.

        Kumman matala ihme sliippari se exeo on, mahtaakohan pysyä hattu päässä mukulakivellä?


      • Uhoho
        make. kirjoitti:

        Kumman matala ihme sliippari se exeo on, mahtaakohan pysyä hattu päässä mukulakivellä?

        Missä niitä Exeoita näkee? Autoliikkeessä? Monta vuotta myyty, vaan ei liikenteessä näy. Vai myydäänkö niitä vielä? Mikä on tuo 1.8tsi 120hp, kuulostaa aprillipilalta?


      • 9 + 8
        Uhoho kirjoitti:

        Missä niitä Exeoita näkee? Autoliikkeessä? Monta vuotta myyty, vaan ei liikenteessä näy. Vai myydäänkö niitä vielä? Mikä on tuo 1.8tsi 120hp, kuulostaa aprillipilalta?

        Se matalaviritteinen 1.8 on käytössä Exeossa ja A4:ssä.
        Ajattele - Superbissa on 1.4 ja Taavissa 1.2 jotka eivät kestä.
        Audi ja Seat fiksumpia


    • seat talliin

      Ocunkin hinnoittelu on karannut käsistä. Ocu farkku 2,0 tdi dsg = 32.000€ eli saman verran kuin Seat Exeo ST multitronic .
      Exeo on sentään Audi A4 laatua eli eri svääreissä kun ocu-venytys.

    • Urea Auris

      Exeon hinta käytettynä tulee romahtamaan, kun se ei kiinnosta ketään uutenakaan joten vertailu on sinällään turha. Itse en ottaisi riskiä. Myyntimäärät Suomessa luokkaa 5-7 kpl viikossa, uuden Octavian esittelyn myötä ei sitäkään.

      Exeo 20 vuotta vanhaa suunnittelua, ahdas sisältä ja aika ajanut ohi. Ulkonäöstä pisteet ja sentään samaa konsernia, eikä mikään muslimitausta kuten noh, Toyotalla.

      Nelivetokin puuttuu.

      Kuin kerran syöty hampurilainen tuo Exeo. Ennemmin Leon, jos pitää Seat olla :D, mutta se se vasta pieni tiloiltaan.

      • Hohottaja

        Samaa mieltä ylläolevan kanssa, jokin oikea vertailukohde olisi uusi Octavia joka pesee Exeon kaikilla rintamilla. Tämä on fakta.


      • XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

        Exeo on parempi Taavia joka suhteessa: isompi, tehokkaampi, paremmat ajo-ominaisuudet.
        Superbin nuhapumppumallit jäävät kirkkaasti toiseksi Exeolle ja 2 litraset ovat kalliita ja tehottomampia kuin Exeo.

        Nelivedot taas kisaavat Audin ja Passatin kanssa.
        A4 Quattro maksaa saman verran kuin Superbin 4x4 - paremmuus riippuu tietysti tarpeista, mutta A4 on laadultaan paljon Skodaa parempi.

        Jälleenmyyntiarvo näyttäis Exeossa olevan Superbia parempi: Nettiautossa Exeot ovat pitäneet paremmin hintansa kuin Superbit.


      • inssi_
        XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX kirjoitti:

        Exeo on parempi Taavia joka suhteessa: isompi, tehokkaampi, paremmat ajo-ominaisuudet.
        Superbin nuhapumppumallit jäävät kirkkaasti toiseksi Exeolle ja 2 litraset ovat kalliita ja tehottomampia kuin Exeo.

        Nelivedot taas kisaavat Audin ja Passatin kanssa.
        A4 Quattro maksaa saman verran kuin Superbin 4x4 - paremmuus riippuu tietysti tarpeista, mutta A4 on laadultaan paljon Skodaa parempi.

        Jälleenmyyntiarvo näyttäis Exeossa olevan Superbia parempi: Nettiautossa Exeot ovat pitäneet paremmin hintansa kuin Superbit.

        Exeon itse kokeneena ja samana päivänä Octavian nykyään jo vanhan mallin ajaneena väitän Exeota huomattavasti pienemmäksi ja tiloiltaan epäkäytännöllisemmäksi. Ostakoot ne jotka pitävät parempana. Ei näytä kovin suurta suosiota nauttivan.

        Käytetyt ei tee kaupaaansa, kun ei uudetkaan oikein millään hintaa.

        Octaviassa saa kohtuuhintaan kaikki mitä tuossa mainitsit.


    • huhhahhaa

      Exeo perustuu vanhaan Audiin ja on sisältä todella ahdas. Käsijarrukin on käsinojan alla piilossa.

      Superb pesee Exeon tilojen käytössä 6-0.

      Multitronic onkin todella luotettava vaihteisto, siksipä taksikäytössä ei ole montaakaan Audia tai Seatia joissa on multitronic.

      • Skeida tul perseest

        Jos tila ratkaisee niin Ford Transit hakkaa kaikki Skeidat mennen tullen ja on vielä länsiauto.
        Uusi Lahnaskeida on Exeota pienempi ja skeidapellet hehkuttavat sen tiloja kitarisat punaisena.
        CVT pohjaisia vaihteistoja on ollut käytössä monessa merkissä ilman ongelmia.


      • paukku persiiseen
        Skeida tul perseest kirjoitti:

        Jos tila ratkaisee niin Ford Transit hakkaa kaikki Skeidat mennen tullen ja on vielä länsiauto.
        Uusi Lahnaskeida on Exeota pienempi ja skeidapellet hehkuttavat sen tiloja kitarisat punaisena.
        CVT pohjaisia vaihteistoja on ollut käytössä monessa merkissä ilman ongelmia.

        Tulit taas tänne valehtelemaan. Exeo on ahdas pikkuauto ja se on faktaa. Sitäpaitsi se ei kelpaa kenellekään. Voi silti olla ihan hyvä auto.

        Sytytä tuli perseesees ja lennä kuuhun.


      • Mieluummin Siitti
        paukku persiiseen kirjoitti:

        Tulit taas tänne valehtelemaan. Exeo on ahdas pikkuauto ja se on faktaa. Sitäpaitsi se ei kelpaa kenellekään. Voi silti olla ihan hyvä auto.

        Sytytä tuli perseesees ja lennä kuuhun.

        kuin Skoota.

        Skoda on aina Volkkarille se neljäs pakkopullamerkki, ja se näkyy tuotannossa.


      • Näin se menee
        paukku persiiseen kirjoitti:

        Tulit taas tänne valehtelemaan. Exeo on ahdas pikkuauto ja se on faktaa. Sitäpaitsi se ei kelpaa kenellekään. Voi silti olla ihan hyvä auto.

        Sytytä tuli perseesees ja lennä kuuhun.

        Exeo on pidempi ja painaa yli 200 kg enemmän kuin TaaviSkeida.


      • Hohottaja
        Näin se menee kirjoitti:

        Exeo on pidempi ja painaa yli 200 kg enemmän kuin TaaviSkeida.

        Hyi, vanhaa suunnittelua ja marginaalimalli, lintta jota kukaan ei osta. Melkein yhtä paha floppi kuin avensis/turkkitoyota


      • Vanha kirkkoreki
        Näin se menee kirjoitti:

        Exeo on pidempi ja painaa yli 200 kg enemmän kuin TaaviSkeida.

        Sittenhän Seatissa on rutkasti isompi polttoaineen kulutuskin. Näillä polttoaineen hinnoilla jokainen nykyaikainen automerkki pyrkii vähentämään painoa. Niin on tehnyt myös Skoda, kuitenkaan turvallisuutta heikentämättä. Törmäystestissä hyvät arvosanat.

        Totta vie, Exeo on kolme senttiä pidempi, mutta Octaviassa on yli 4 senttiä pidempi akseliväli.


      • autoileva kuski
        Vanha kirkkoreki kirjoitti:

        Sittenhän Seatissa on rutkasti isompi polttoaineen kulutuskin. Näillä polttoaineen hinnoilla jokainen nykyaikainen automerkki pyrkii vähentämään painoa. Niin on tehnyt myös Skoda, kuitenkaan turvallisuutta heikentämättä. Törmäystestissä hyvät arvosanat.

        Totta vie, Exeo on kolme senttiä pidempi, mutta Octaviassa on yli 4 senttiä pidempi akseliväli.

        Skoda on vakaampi ajaa, isommat tilat, parempi suorituskyky, turvallisempi, edullisempi, kuluttaa vähemmän, edullisempi ylläpitää ja parempi jälleenmyyntiarvo.

        Yleensäkin kyllä pitää haluta Exeota, että sen ostaa. Harva muuten ostaa :)


      • Uusi Octavia
        autoileva kuski kirjoitti:

        Skoda on vakaampi ajaa, isommat tilat, parempi suorituskyky, turvallisempi, edullisempi, kuluttaa vähemmän, edullisempi ylläpitää ja parempi jälleenmyyntiarvo.

        Yleensäkin kyllä pitää haluta Exeota, että sen ostaa. Harva muuten ostaa :)

        on kyllä lähinnä vitsi


      • nippon denso
        Uusi Octavia kirjoitti:

        on kyllä lähinnä vitsi

        Onneksi ei ole verrattu Avensikseen, se se vasta kamala on ajaa.


      • Gr%hj()Aqw
        Uusi Octavia kirjoitti:

        on kyllä lähinnä vitsi

        Miksi se on vitsi? Sinulta puuttuu asialliset perustelut. Eikä sitten mitään vihapuheita.


      • Skeida tul perseest
        Vanha kirkkoreki kirjoitti:

        Sittenhän Seatissa on rutkasti isompi polttoaineen kulutuskin. Näillä polttoaineen hinnoilla jokainen nykyaikainen automerkki pyrkii vähentämään painoa. Niin on tehnyt myös Skoda, kuitenkaan turvallisuutta heikentämättä. Törmäystestissä hyvät arvosanat.

        Totta vie, Exeo on kolme senttiä pidempi, mutta Octaviassa on yli 4 senttiä pidempi akseliväli.

        Törmäystestissä uusi Skeida Taavi sai täydet viisi tähteä - samoin kuin esimerkiksi Fiat 500. Hyvä juttu, aikaisempi Taavimalli ei tähän pystynyt.

        Tsekkien insinööritaidoilla ei auton turvallisuutta paranneta autoa keventämättä.
        Sisarautojaan kevyempää skeidaa vielä pidennetään, mistä tulevat ne nitinät ja natinat.

        Golf ja Jetta ovat Taaviskeidaa painavampia, koska niiden on täytettävä jenkkien törmäystestit. Exeon pohjana ollut A4 on ollut myös suosittu tuontiauto USAssa ja näin Exeon turvallisuus on Skeidaa paljon parempi.


      • Exeost puuttuu tähti
        Skeida tul perseest kirjoitti:

        Törmäystestissä uusi Skeida Taavi sai täydet viisi tähteä - samoin kuin esimerkiksi Fiat 500. Hyvä juttu, aikaisempi Taavimalli ei tähän pystynyt.

        Tsekkien insinööritaidoilla ei auton turvallisuutta paranneta autoa keventämättä.
        Sisarautojaan kevyempää skeidaa vielä pidennetään, mistä tulevat ne nitinät ja natinat.

        Golf ja Jetta ovat Taaviskeidaa painavampia, koska niiden on täytettävä jenkkien törmäystestit. Exeon pohjana ollut A4 on ollut myös suosittu tuontiauto USAssa ja näin Exeon turvallisuus on Skeidaa paljon parempi.

        Junteilla on kovin vanhanaikaiset käsitykset eikä tietämystä yhtään.

        Nykypäivänä lujuutta ei tehdä paksuilla rautapalkeilla. Ne saadaan aikaan suurlujuusteräksillä ja taitavasti suunnitelluilla jäykisteillä ja pokkauksilla. Paino ei ole itseisarvo korijäykkyydessä ollenkaan.

        Turvallisuudesta ei uudessa Octaviassa ole tingitty pätkääkään. Exeosta en menisi takuseen koska se on saanut 2010 testissä vain neljä tähteä. Tuskin menisi läpi Jenkeissä.


      • Faktaa peliin
        Exeost puuttuu tähti kirjoitti:

        Junteilla on kovin vanhanaikaiset käsitykset eikä tietämystä yhtään.

        Nykypäivänä lujuutta ei tehdä paksuilla rautapalkeilla. Ne saadaan aikaan suurlujuusteräksillä ja taitavasti suunnitelluilla jäykisteillä ja pokkauksilla. Paino ei ole itseisarvo korijäykkyydessä ollenkaan.

        Turvallisuudesta ei uudessa Octaviassa ole tingitty pätkääkään. Exeosta en menisi takuseen koska se on saanut 2010 testissä vain neljä tähteä. Tuskin menisi läpi Jenkeissä.

        Exeota ei myydä jenkeissä mutta A4 B7.ää myytiin, johon se perustuu.

        TaaviSkeida on "letkumpi" auto kuin sisarmalli Golf tai Jetta. Autoa on venytetty, mikä heikentää rakennetta. "Taitavasti suunnitellut jäykisteet ja pokkaukset" ovat samoja kuin konsernin muissa autoissa, mutta rakenteita on kevennetty, mikä ei paranna turvallisuutta.

        Itäautossa mennään aidan yli matalimmalta kohdalta: taka-akselisto on vanhanaikainen jäykkä konstruktio lukuunottamatta ns. parasta mallia.


      • ride.
        Mieluummin Siitti kirjoitti:

        kuin Skoota.

        Skoda on aina Volkkarille se neljäs pakkopullamerkki, ja se näkyy tuotannossa.

        Onko Seatilla enää mitään omaa suunnittelua VAG-konsernissa? Toledo tehdään nykyään Tsekissä, ja Exeo tehdään Audin vanhalla konstruktiolla.

        Taitaa olla Seat kohta pelkkä kokoonpanotehdas, sillä olen kuullut vähän huhua, että uusi Exeokin tehtäisiin Tsekissä nimenomaan Octavian sisarmalliksi.


      • Kjäh kjäh.
        Faktaa peliin kirjoitti:

        Exeota ei myydä jenkeissä mutta A4 B7.ää myytiin, johon se perustuu.

        TaaviSkeida on "letkumpi" auto kuin sisarmalli Golf tai Jetta. Autoa on venytetty, mikä heikentää rakennetta. "Taitavasti suunnitellut jäykisteet ja pokkaukset" ovat samoja kuin konsernin muissa autoissa, mutta rakenteita on kevennetty, mikä ei paranna turvallisuutta.

        Itäautossa mennään aidan yli matalimmalta kohdalta: taka-akselisto on vanhanaikainen jäykkä konstruktio lukuunottamatta ns. parasta mallia.

        Sinä jaksat sitten provosoida vaikka sinulla ei ole mitään tietoa rakenteiden "keventämisistä". Tuskin olet Skodan suunnitteluosastolla hommissa tai edes tehtaalla kokoonpanolinjalla muttereita vääntämässä. Juttusi ovat siis täysin tuulesta temmattuja, joten voisit samantien lopettaa.
        Kannattaa muistaa, että Octavia on uutta konstruktiota, joten väitteesi "konsernin muista autoista" ei sekään tässä kohdin päde missään suhteessa.

        Väistit hienosti tuon Exeon huonomman törmäystestin tuloksen. Vain neljä tähteä Audin kopiolle. Onko menty aidan yli matalimmalta kohdalta?


      • 14 + 9
        Kjäh kjäh. kirjoitti:

        Sinä jaksat sitten provosoida vaikka sinulla ei ole mitään tietoa rakenteiden "keventämisistä". Tuskin olet Skodan suunnitteluosastolla hommissa tai edes tehtaalla kokoonpanolinjalla muttereita vääntämässä. Juttusi ovat siis täysin tuulesta temmattuja, joten voisit samantien lopettaa.
        Kannattaa muistaa, että Octavia on uutta konstruktiota, joten väitteesi "konsernin muista autoista" ei sekään tässä kohdin päde missään suhteessa.

        Väistit hienosti tuon Exeon huonomman törmäystestin tuloksen. Vain neljä tähteä Audin kopiolle. Onko menty aidan yli matalimmalta kohdalta?

        Taavi on saanut viimeisenä uuden pohjalevyn - halpismalli kun on. Auto perustuu samaan MQB-pohjalevyyn kuin Audi A3 8V, Volkswagen Golf VII ja Seat Léon III.

        Tässä on linkki, jossa selviää periaate: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

        Joitakin mittoja voi siis muuttaa, mutta niin Taavi 3 taitaa olla kookkain ja kevyin niin jostain on säästetty.
        Tämä taitaa olla jokun Skodaa myyvän merkonomin hallusinaatio:"Ne saadaan aikaan suurlujuusteräksillä ja taitavasti suunnitelluilla jäykisteillä ja pokkauksilla. "


      • Urea Auris
        14 + 9 kirjoitti:

        Taavi on saanut viimeisenä uuden pohjalevyn - halpismalli kun on. Auto perustuu samaan MQB-pohjalevyyn kuin Audi A3 8V, Volkswagen Golf VII ja Seat Léon III.

        Tässä on linkki, jossa selviää periaate: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

        Joitakin mittoja voi siis muuttaa, mutta niin Taavi 3 taitaa olla kookkain ja kevyin niin jostain on säästetty.
        Tämä taitaa olla jokun Skodaa myyvän merkonomin hallusinaatio:"Ne saadaan aikaan suurlujuusteräksillä ja taitavasti suunnitelluilla jäykisteillä ja pokkauksilla. "

        Se saattaakin olla suomalaiselle perus-pertille ihmeellistä, mitä voidaan tehdä lujemmilla teräksillä ja kunnollisella suunnittelulla. Tässä näkee miten teknologia on ajanut Exeon ohi.

        Itse laittaisit ilmeisesti vain paksumpaa "plootua".

        Tulee mieleen vanha sanonta hieman nätimmin muotoiltuna:"Kun järki loppuu, niin kasvatetaan ainevahvuutta" :D :D


      • Taavi olet joo
        14 + 9 kirjoitti:

        Taavi on saanut viimeisenä uuden pohjalevyn - halpismalli kun on. Auto perustuu samaan MQB-pohjalevyyn kuin Audi A3 8V, Volkswagen Golf VII ja Seat Léon III.

        Tässä on linkki, jossa selviää periaate: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

        Joitakin mittoja voi siis muuttaa, mutta niin Taavi 3 taitaa olla kookkain ja kevyin niin jostain on säästetty.
        Tämä taitaa olla jokun Skodaa myyvän merkonomin hallusinaatio:"Ne saadaan aikaan suurlujuusteräksillä ja taitavasti suunnitelluilla jäykisteillä ja pokkauksilla. "

        Ja Exeossa on pantu niin paljon paksua rautaa että vain neljä renikkaa on saatu kasaan törmäystestissä...


      • skoda golf exeo st
        autoileva kuski kirjoitti:

        Skoda on vakaampi ajaa, isommat tilat, parempi suorituskyky, turvallisempi, edullisempi, kuluttaa vähemmän, edullisempi ylläpitää ja parempi jälleenmyyntiarvo.

        Yleensäkin kyllä pitää haluta Exeota, että sen ostaa. Harva muuten ostaa :)

        Exeo st on hiljaisempi (tuplalasit yms.) Sekä useimmat testit ovat tätä mieltä. Toki itse en juurikaan luota testeihin, on niin nähty että rahalla saa.. kävin koeajamassa 2010 vuosimallin farkku octaviaa, farkku golfia sekä st exeota, exeo oli varma päätös. Aivan eri ajettavuus kuin muissa tetaamissani autoissa. Toki nämä ovat mielipide asioita, kuten kaikki autoissa on. Tästäkin voi olla useampaa mieltä, kukin päättäköön itse :) olen tyytyväinen tekemääni päätöksee eikä ole hetkeäkään mietityttänyt. Suomalaiset ovat vain hyvin pelokkaita uusien asioiden suhteen. Kävin testituloksia läpi useammalta testiajajalta, exeo st:n miinukset olivat seuraavat; jos pitkä kuljettaja ajaa autoa, ei tällöin suurikokoinen henkilö mahdu istumaan kuljettajan takana. Elikkäs jos tarvitsette suuremman auton, ostakaa suurempi auto, exeo st on ns. C-kokoluokan farmari, ei siis suurikokoinen farkku, itselleni kuitenkin sopiva. Vaimoni tykkää myös exeosta enemmän, nauttii kääntösäteen pieneydestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe