Keskenmeno nestehukasta?

Rutikuiva

Paljonko olette juoneet raskaana ollessanne? Itse olen tosi huono juomaan vettä, ja pari vuotta sitten jossain kehonkoostumusmittauksessa minulla todettiin nestevajetta. Sain keskenmenon 8. viikolla, juuri ennen varhaisultraa. Lääkäri sanoi, että sikiö on kuollut 24 h sisään. Parina päivänä sitä ennen tunsin suurta janoa ja päänsärkyä ja lisäksi virtsani oli tosi tummaa. Mutta olin taas niin kiireinen, etten muka ehtinyt juoda. Luin netistä joltain englanninkieliseltä sivulta, että nesteytys raskaana on todella tärkeää ja nestevaje voi aiheuttaa sikiölle vaurioita, jopa keskenmenon. Voiko tosiaan olla, että olen saanut keskenmenon nestehukan takia? Onko kellään tietoa/kokemusta?

2

1857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin ja näin

      Kyllä Se on mahdollista, mutta muistetaan kuitenkin että myös luonto hoitaa pois sikiöt joista ei eläjiksi ole niin valitettavaa kuin se onkin. Ilman raskauttakin riittävä nesteen saanti on tärkeää ja raskauden aikana erityisesti on huolehdittava riittävästä nesteen saannista. Mielummin juo liiaksi ja ramppaa vessassa kuin se että elimistö kuivaa. Raskauden aikana ei tulisi kävellä vesihanan ohi pysähtymättä juomaan. Nestettä raskauden aikana tarvitaan jo yksin lapsiveden tarpeellista määrää varten, vauvaa varten ja myös äitiä itseään varten. Päivässä tuli ilman raskauttakin juoda vettä tai laimeaa mehua pari litraa ja siihen muut nesteet päälle mm maito, limsa jne. Jos olet kahvin juoja muista perus nyrkkisääntö: 2dl lasillinen vettä yhtä 1.5dl kahvikupillista kohden vaikka et raskaana olisikaan. Jos kroppa on kuiva kuin Saharan autiomaa niin ei se ihme ole ettei kohdussakaan ole kaikki hyvin. Jos muuten ei tuu juotua tarpeeksi niin pidä pv kirjaa juomisesta vähintään 2l vettä tai laimeeta mehua joka pv ja muut nesteet siihen päälle, muista kroppaa kuivattavat tuotteet suolaiset jne 2dl lasillinen vettä annosta kohti. Jatkossa paremmalla onnella.

      • hohhoijakkaa...

        No ei se nesteentarve kyllä noin alkuvaiheessa ole niin suuri, että voisi tuolla tavalla keskenmenon aiheuttaa, mitä ap kuvaili. Monet oksentelevat niin paljon alkuraskaudessa, että pientä nestehukkaa on vähän väliä kehossa, eikä sillä voi silti keskenmenoa aiheuttaa.

        AP:lle sanoisin, että kysypä tällaisia asioita lääkäriltä niin saat asiantuntevan vastauksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3628
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1746
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1234
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe