Itse olen tykännyt lämmitettävästä tuulilasista kuin hullu puurosta. Talviaamuina lasien puhdistus on kuin lastenleikkiä. En kaipaa vähääkään niitä autoja mitä tässä Fordien välissä on ollut, siksi että niissä ei ole lämmitettävää tuulilasia.
Onko tämä lämmitettävä tuulilasi vain Fordin erikoisuus? En ole törmännyt muissa autoissa edes lisävarusteena sellaiseen. Onko josain muussa autossa mahdollisuus saada lämmitettävä tuulilasi?
Tämä varuste tulee vaikuttamaan aika ratkaisevasti seuraavan auton valintaan.
Lämmitetettävä tuulilasi. Vain Fordeissa?
81
11569
Vastaukset
Minullakin on ollut jo monia vuosia lämmitettävä tuulilasi aivan ehdoton lisävaruste.
Kun kerran on sellaisen omistanut niin paluuta ei ole.
Se on myös sulatuksen lisäksi tosi nopea huurunpoistaja.
On vaikea kuvitella miltä enää tuntuisikaan olla ilman sitä.
Monissa muissa merkeissä on saatavana myös lisävarusteena tuulilasilämmitin mutta niissä se lämmittää vain lasin alareunan,lähinnä se vain irrottaa pyyhkijät lasista.- Todella hyvä juttu
Ja ne ne pari kertaa vuodessa kun taivaalta tulee alijäähtynyttä vettä, niin tuulilasin lämmitys on ehdottamasti turvallisuusvaruste.
- lämminlasi hyvä mieli!
Volvo ottaa tuleviin malleihinsa käyttöön vastaavan kuin Fordilla ja johonkin kalliimpaan hyundaihin saa lisävarusteena(en tiedä onko kokolasi). Ihmettelen kun ei muut ole aikaisemmin ottaneet käyttöön, koska on ehdoton varuste!!
3.mondeo lämmitettävällä tuulilasilla- Mikwik69
Johtuu siitä että Fordilla on patentti siihen, Volvo ja Ford ovat sama firma nykyään ja siksi ne eivät tarvitse maksaa siitä Fordille.
- FoMoCo Rules
Mikwik69 kirjoitti:
Johtuu siitä että Fordilla on patentti siihen, Volvo ja Ford ovat sama firma nykyään ja siksi ne eivät tarvitse maksaa siitä Fordille.
Nyt on vähän vanhaa tietoa..Ford ei enään omista Volvoa!
Mutta voit olla oikeassa, että Volvo on moottorien ja vaihteistojen lisäksi ostanut myös mm.lämmitettävän lasin lisenssin..
- hapelo1
Jep!
Mainio ominaisuus,jossain vaiheessa väheksyin lämmitettävää tuulilasia(kateus?)
Enää en luopuisi vaikka virtaa se haukkaakin 1000W!
Ei enää naarmuja tuulilasissa,parissa vuodessa Fiestan tuulilasi oli suoraan sanoen järkyttävässä kondiksessa.Jutellessa ammattilaisen kanssa sanoi että nykyjään käytetään vähemmän lyijyä auton laseissa sekä pinnoitteista että ottavat helposti kipeetä...- clx
Miksei Fiestassasi ollut lämmitettävää tuulilasia?
Kyllä minä sellaisen hankin heti kun sellainen oli tarjolla, eli vuonna 1989 kun fiestani ostin.
- Ja Eberi myös
Jep, lämmitettävä tuulilasi on ihan ehdoton varuste. Lasia ei tarvitse raapia vaihtokuntoon. Täällä 200 000 km ja 8 vuotta ja lasi kuin uusi.
- paljon kuluttava
mopon mootoreilla varustettu ford on kuin pakastin arkku,suolapussilla on hyvä pitää ikkuna auki et jotenkin näkis edes ajaa
- ilman!!
lämmitettävää tuulilasiakin käy näin!!
http://www.youtube.com/watch?v=5O0mGb6FBxQ
kyllä savuaa!!!!!!! - Toimiihan tuoki!
ilman!! kirjoitti:
lämmitettävää tuulilasiakin käy näin!!
http://www.youtube.com/watch?v=5O0mGb6FBxQ
kyllä savuaa!!!!!!!HEHEH!!!
WAU hieno innovaatio jälleen toyotalta!!!
...muuta Toyotan kehittämää ei mieleen tulekkaan....
- tuttua fordia
lämmitettävä tuulilasi fordeissa
http://www.youtube.com/watch?v=FPud9HJaxYs- eikö mikään toimi
kuljettajatkin lämpenevät usein fordien vioista
http://www.youtube.com/watch?v=4pbCQDIF5gM
- uudehko fordini
naapurini kielsi minua pysäköimästä fordiani hänen talonsa puoleiselle parkkipaikalle,ilmeisesti tietää fordin paloriskeistä.ja onhan se valittanut öljy tahroistakin,tuntuu tuo fordini vuotavan melkoisesti öljyäkin.vaihtaisin pois mutta kun ei siitä kukaan hyvitä mitään ja vähätkin säästöt on menneet fordini korjauksiin.
- Lopeta jo
Älä viitsi. Jokainen tietää, että sinä olet se Lappeenrannasta muuttanut tojotafanaatikko. Ihan turhaan kirjoitat satuja. Ei sinulla ole mitään oikeaa asiaa Fordista. Muka uudehko Ford...
- laitettu on
Lopeta jo kirjoitti:
Älä viitsi. Jokainen tietää, että sinä olet se Lappeenrannasta muuttanut tojotafanaatikko. Ihan turhaan kirjoitat satuja. Ei sinulla ole mitään oikeaa asiaa Fordista. Muka uudehko Ford...
joo mulla on pari vuotta vanha ford focus
laitettu on kirjoitti:
joo mulla on pari vuotta vanha ford focus
Jos sulla olisi oikeasti 2v focus joka vuotaa öljyä niin olisit varmaan vienyt sen jo aikapäiviä TAKUUHUOLTOON.
Sulla on varmaan ruosteinen peltipurkki tojo....
- ajatuksi fordista
Huipputiedemiehet yrittävät edelleen selvittää, onko Ford auto vai onko se vain tökerö kopio autosta. Fordissa on neljät renkaat alla ja siinä on myös moottori, joten tästä voisi tehdä hätäisen johtopäätelmän, että Ford olisi auto. Ford menee eteen- ja taaksepäin, jos vain tietää, mitä namiskuukkeleita kojelaudassa pitää painaa tai pyöräyttää ja mitä kummallisia lattiasta törröttäviä vipuja ja polkimia täytyy vääntää tai polkea. Uusissa Fordeissa on jopa ajotietokone.
Fordit valmistetaan yleensä hapettuneista rautatiekiskoista, jotta muuttuvat kustannukset voidaan minimoida varastojen vuokrien vuoksi.
Fordeja tehdään hyvin monessa maassa, kuten USA:ssa, joissakin Euroopan maissa, Australiassa, Argentiinassa, Brasiliassa, Etelä-Afrikassa ja Intiassa. Hyvässä käytössä olevan Fordin keski-ikä on neljä vuotta, huonossa käytössä olevan kaksi päivää ja täysin käyttämättömän rauhassa museossa lojuvan ainakin 200 vuotta, mahdollisesti pitempäänkin, mutta tässä ainakin tämänhetkinen arvio. Tästä on siis kai pääteltävä, että Fordia ei ole tarkoitettu liikenteeseen. Fordien mahdollinen autous on vielä debatin aihe monissa ammattilaispiireissä. Vanhan sanonnan mukaan Ford ei ole auto eikä piika ihminen. Sanonnasta on nykytietämyksen mukaan totta toinen puoli - nimittäin se ensimmäinen.
Fordin malleja on aivan helvetisti. Ne kaikki ovat aivan tasalaatuisia, joskin kovasti erinäköisiä ja olisimme hulluja, jos luettelisimme ne kaikki tässä. - huipputiedemiehet!!!
tojotaa ei tartte ku tavallinen taatelintallaaja arvioida onko se synnytetty ompelukoneesta vai onko kopioitu muilta autonvalmistajilta mun päätelmä on ensimmäinen!!!!!!
- varoituksen sana
Jos tämä artikkeli herätti sinussa jostain syystä Fordin ostohimon, kannattaa sinun varautua seuraaviin seikkoihin:
muut Ford-kuskit
vitutus
Äkkinäinen ja väkivaltainen kuolema
auton sisällä on kesällä kuumempi kuin ulkona, talvella kylmempi kuin ulkona
maailmanloppu
kolarit
koululaiset, jotka töhrivät autosi.
auton päälle mielellään paskovat lokit
korroosio
vitutus
jatkuvat viat
alkoholismi
odotettavissa kansiremppa tai vähintäänkin nokka-akselin vaihto
mielisairaus
ja vielä kerran vitutus
Toisin kuin useimpien muiden traktorien ajamiseen, Fordin ajami työntämiseen vaaditaan traktorikortin sijaan B -kortti. Koska Voortimiehen (tai naisen) elämä maanpäällä on yhtä helvettiä, niin hänelle on varattu taivaspaikka valmiiksi. - aivan oikein
totta joka sana
No jopas lämmitettävä tuulilasi sai kommentteja aikaan.
Kyllä nyt toyo kuskeja harmittaa ja sen kyllä huomaakin.- Lopeta jo
Niin näkyi tekevän. Lieneekö uuden Auriksen floppaaminen vaikuttanut asiaan? Tuo yllä oleva Hikipedian Ford-juttu voisi olla ihan hauskakin, mutta pannaan tähän linkki samaan lähteeseen tojomiesten huviksi.
http://hikipedia.info/wiki/Toyota - puukko haavassa
Taisi tulla palstan pellelle yllätyksenä että Fordissa on tuollainenkin hienousu, kuin lämmitettävä tuulilasi :)
- Mikwik69
Minulla on ollut 5Toyotaa joissa lämmitettävä tuulilasin alareuna ja se riitti mainiosti koska lämmityslaitteen tuuletin toimi koko ajaan kuten pitää toisin kun silloin kun minulla oli Ford jossa oli valitettavasti melko paljon sähkövikoja joista pahin oli koko sulakerasian vaihto. Päätin silloin että oli ensimmäinen ja viimeinen Fordi.
Nyt ei puhuta mistään vahoista romuista vaan autoista joissa oli takuu, harmiittahan niissäkin jos on käynti korjaamoissa useammin kun tankkaus-asemilla. - toyota sekundaa!!
Mikwik69 kirjoitti:
Minulla on ollut 5Toyotaa joissa lämmitettävä tuulilasin alareuna ja se riitti mainiosti koska lämmityslaitteen tuuletin toimi koko ajaan kuten pitää toisin kun silloin kun minulla oli Ford jossa oli valitettavasti melko paljon sähkövikoja joista pahin oli koko sulakerasian vaihto. Päätin silloin että oli ensimmäinen ja viimeinen Fordi.
Nyt ei puhuta mistään vahoista romuista vaan autoista joissa oli takuu, harmiittahan niissäkin jos on käynti korjaamoissa useammin kun tankkaus-asemilla.Heheheh..lämmitettävä alareuna...hahahHAHAHAHAHAH!!!!
Sehän on kuin vertaisit pientä pippeliäsi kunnon meisseliin!!
Kyllä se on niin että Toyotassa on enemmän juuri sähkövikoja mm. Peilit ei toimi, penkissä palaa persukset ja lasinnostimet ei toimi, tai jopa syttyvät tuleen!!!
- Ford on edelläkävijä
Oletteko Foordistit huomanneet,kun lähes kaikissa merkeissä mm.VW,Audi,Skoda,Nissan,Toyota,Volvo on naurettavia viimasuojia keulalla joko ite 6packista askarreltuja tai liikkeestä ostettuja rumia läpysköitä!!??
Toista se on ajaa laadukkaalla ja tyylikkäällä Fordillä jossa on sähköllä toimivat "kaihtimet"!!! Niiden ansiosta auto lämpiää ja säästää polttoainetta, ilman että tarvitsee värkkäillä mitään!!!
Tämä on sitä edellä kävijyyttä parhaimillaan!!!
Ja samoin tuo tuulilasin lämmitys, itellä oli jo -93 Scorpiossa lämmitetty tuulilasi ja muille alkaa tipahteleen 2013!! onkohan jokin Fordin patentti vapautunut??- noloja pellejä!!!
HEH!!
Huomattu on ja sekös näitä provojakin ketuttaa!!?? Ja sen lisäksi kaikki muut hienot varusteet joista vaan haaveilevat vanhoissa romuissaan!!!!!
- täysi fiasko
fordin onnettomat minimoottorit kuluttavat enemmän kuin normi 1,8,tehoton ja kylmä. ja nuo epäonnistuneet säleiköt kytketään suomeen tuoduista mopoautoista pois toiminnasta.jäätyessään aiheuttaa vikakoodin niin ettei auto edes käynnisty.täysin susi tuokin viritys.johan lapsenkin pitäisi tajuta ettei tuommoinen voi toimia suomen talvessa. se on ehkä fordin onni ettei noitakaan kukaan enää osta.
- äitis oli fiasko ja.
"normi 1,8,tehoton ja kylmä" onko sinulle sellanen moottori???
haeppa mulle missä vapari 1.8:ssa on vastaavat luvut kuin Fordin 1.6 182hv Ecoboostissa?? - adfgdagfdgfdgdgdfg
äitis oli fiasko ja. kirjoitti:
"normi 1,8,tehoton ja kylmä" onko sinulle sellanen moottori???
haeppa mulle missä vapari 1.8:ssa on vastaavat luvut kuin Fordin 1.6 182hv Ecoboostissa??Niin kun eihän toi 1.8 vapari pärjää edes 1.6 150hv Ecoboostille. Juuri ja juuri 1.0 EB:lle :D Ei helvetti sentään... Hävettäs kehua tuollaisella asialla.
- poistuu myynnistä
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ekoauto-2013-prius-phev-vei-voiton
minikone huonoin.
samoin kävi tm.n talvitestissäkin
ja näin kyseenalaistetaan koko moottorien valmistus
http://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi vertaili fordin ihmemoottori ei olekaan kovin ihmeellinen/a2135703- Lopeta jo
TM:n talvitestin viimeinen oli muuten Toyota GT86... ihmeellisen valikoiva on toyotamiehen muisti, mutta toisaalta sehän selittääkin autovalinnan. Mikäpä siinä, jos jaksaa valheessa ja harhakuvien varassa elää.
- mazda3 saa
Mazda 3 saa lämmitettävän tuulilasin. Ilmeisesti Fordin ja Mazdan yhteistyön jäänteitä. Harmi kun tuo lasihomma ei ole yleistynyt isommin, tosi hyvä keksintö.
- just joo
lämmitettävä tuulilasi oli jo 70 luvulla.
http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/5262179
toyotoissa ollut pitkään ja sen saa tuulilasin vaihdon yhteydessä vaikka ladaan.- Ei ollu listoissa...
Ei löydy uuden RAV4:n varusteista tai lisävarusteista, eikä myöskään Mazdan CX-5:n varusteista. Ei ainakaan autotalli.com sivuilta katsottuna. Olen nimittäin juuri katsellu Kugalle seuraajaa... seuraaja taitaa olla uusi Kuga.
- noloo totsy
HIHIHIHIHIHIIIIII!!!
Juu onhan Tohjotissa ollu parivuotta saatavana...JOKU ONNETON ALAREUNAN LÄMMITYS!!!!!!!!! hahahahahhahahahah...Sillä ei tee mitään, ku lasi yläpuolelta jäätyy!!!!! hahahaAHAHAHHAHAHA!!!!!!!
Ja hei! Eihän tuossa Rav4:ssa o 70luvulta ku ajettavuus,kulutus ja moottori tekniikka..myytyhän se on näköjään uutena 2006!!!!!!! HAHAHHAHAHHA!!!
- tehotkin katoo
jotain aivan muuta kuin laaduton ford.todellinen neliveto,fordin kugaan verrattuna todella premiumia
http://www.toyota.fi/car-configurator/index.tmex?model=rav4&carid=389d8695-c344-4af6-9222-507b79d4f8cc&exteriorid=b4da34a1-391c-4b57-a153-13ac02e8da7f&upholsteryid=38c229e6-0a1b-4749-99f1-88c6d20309be&screenid=3
katsotaan kumpi kelpaa kansalle,aina hajallaan olevat fjortsonit jää kauppiaan murheeksi,valitan- Lopeta ja
RAV4 ei ole premiumia nähnytkään eikä siitä sellaista tule. Kugan ei edes väitetä olevan premium, hyvä katumaasturi se sen sijaan on ja aika lailla RAV4:ää kehittyneempi sekä luotettavampi. Vilkaise vaikka teille toyotamiehille niin rakkaita katsastustilastoja tai lueskele moottorivaurioista.
- motitkin hajoo RAV4
Onko RAV:ssa jo BMW:n moottorit???
Sittenhän se voisi olla lähellä preeemiumia... ;)
Ne D4D motit oli aika surullisen kuuluisia, niitä hajosi kymmeniä suomessakin alle 30000km ajettuina!!! Ja monilta taisi jäädä rahat toitsalta saamatta!!! - haha, ei lähelläkään
Ravistimen neliveto on lähes yhtä huono kuin CR-V. Kuga menee keveästi ristiriipunnoista, RAV4 ei.
- bemu_vm_2003
motitkin hajoo RAV4 kirjoitti:
Onko RAV:ssa jo BMW:n moottorit???
Sittenhän se voisi olla lähellä preeemiumia... ;)
Ne D4D motit oli aika surullisen kuuluisia, niitä hajosi kymmeniä suomessakin alle 30000km ajettuina!!! Ja monilta taisi jäädä rahat toitsalta saamatta!!!BMW:n moottorit ovat ainakin nykyään täyttä paskaa. Kyllä moottorin kuin moottorin pitäisi kestää vähintään 500 000 km. Mutta kun autonvalmistajat haluavat tehdä helppoa rahaa perkele. Bemarinkaan kone ei yli 200 tkm kestä.
- Kai bemarissakin
Ainakin toyota auris -08 malliin sai valita lämmitettävän tuulilasin. Noitahan on nettiautossakin jonkinverran myynnissä. Maksoi jotain nelisensataa, en muista tarkkaa, mutta minäkin otin sen aikoinaan. Mutta senverran ne pystyraidat häiritsee varsinkin kesällä että seuraavaan autoon en niitä ota. Varsinkin kun todellinen käyttötarve on kerran pari vuodessa. Sisätilanlämmitin kun sulattaa jäät niin eipä tuota tule koskaan käytettyä.
Aika kallis se siihen oli kun fordin focukseen ja fiestaan se maksaa noin 250€.
Meillä on jo ollut 9 vuotta kaksi fordia joissa on se.
Meillä sitä käytetään jokaisena pakkasaamuna vaikka niitä sisätilalämmittimiäkin käytetään,ei ehditä lämmittää yli tuntia per auto kun pitää jo lähteä.
Silloin lasit yleensä onkin jo sulaneet tuulilasia lukuunottamatta kirkkaiksi.
Sitten kun lähdetään illalla töistä takaisin niin lämmitysmahdollisuutta ei ole.
Auto käyntiin ja raapimaan sivulaseja,kun se on tehty niin tuulilasi onkin jo sulanut.
En antaisi tätä ominaisuutta pois mistään hinnasta.
Sadekelillä kun tullaan koko perhe autoon istumaan niin ikkunat ovat heti aivan huurussa,lasilämmitin ja ilmastointi päälle niin lasi kirkastuu heti.- Kai bemarissakin
mokateko kirjoitti:
Aika kallis se siihen oli kun fordin focukseen ja fiestaan se maksaa noin 250€.
Meillä on jo ollut 9 vuotta kaksi fordia joissa on se.
Meillä sitä käytetään jokaisena pakkasaamuna vaikka niitä sisätilalämmittimiäkin käytetään,ei ehditä lämmittää yli tuntia per auto kun pitää jo lähteä.
Silloin lasit yleensä onkin jo sulaneet tuulilasia lukuunottamatta kirkkaiksi.
Sitten kun lähdetään illalla töistä takaisin niin lämmitysmahdollisuutta ei ole.
Auto käyntiin ja raapimaan sivulaseja,kun se on tehty niin tuulilasi onkin jo sulanut.
En antaisi tätä ominaisuutta pois mistään hinnasta.
Sadekelillä kun tullaan koko perhe autoon istumaan niin ikkunat ovat heti aivan huurussa,lasilämmitin ja ilmastointi päälle niin lasi kirkastuu heti.Minulla on aina kolme tuntia auto ajastimessa kun se on tuo defan suositus tuolle moottorin säteilylämmittimille. Siinä ajassa kaikki lasit on kirkastuneet, kun sisätilalämmitin on yli kaksi kilowattinen.
Ja diisseli Auriksessahan on webasto vakiona, siihen otin aikoinani kaukosäätimen jonka ansiosta auto on helppo esilämmittää esim, kauppareissussa. Varmaan noista syistä tuulilasin lämmittimen käyttötarve on aika pieni.
Toisessa autossamme, Ford s-max, lämmitintä tulee käytettyä vähän enempi. Se huurtuu enempi, johtuu kai siitä että lapset kulkee yleensä sillä joten lunta ja kosteutta kertyy aika paljon autoon, ja sen myötä huuruakin enempi. Eikä siinä ole webastoa, mutta silti lasinlämmittimen tarve on noin kerran kuussa.
Eli minun käytössä tuulilasinlämmitin on aika turha. Enempi raidat häiritsee kun lämmitys auttaa. Jokaisen kannattaa käydä itse tutustumassa kyseiseen varusteeseen.
- köffffff
oiken perheessä kaksi foordia...
huh..huh..
hahhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaa - meilläkin!!!
kaksi foordia mutta köffi pärjää 2004 mallisella monskulla edelleen nooo MATTI JA PEKKA tunnistaa köffin paremmin siitä monskusta!
- Pent ti
Vastuslangat tuulilasissa häiritsevät vasta-auringossa ikävästi. En haluaisi omaan autoon tuollaista valoverkkoa.
- kale vi
Äkkiä siihen tottuu ja ei se näy kuin auringon ollessa matalalla tai joistakin heijastuksista!!
Meillä on molemmissa Mondeoissa ja olen tyytyväinen, talviaamuisin sen edut huomaa!! 2001mallisessa on orkkis lasi ja silti ei langat häiritse, vaikka 243tkm ajetussa on jo naarmuakin tullut!! - äkkiä niihin tottui
Tuota mieltä minäkin olen kun istuin tuttavan autossa. Mutta sattumien kautta tuli itselle myöhemmin samanlainen Mondeo ja ne langat lakkasi näkymästä viikossa...
- rdtyfguij9kp
Skodaankin saanut vastaavan jo monta vuotta.....
- 15+56
Ford on jopa kehittänyt käytännöllisemmäksi lasin lämmitystä!!
"Lämmitettävä tuulilasi kelloajastimella
Tämän kätevän ominaisuuden ansiosta pääset nopeasti liikenteeseen pakkasaamuina. Paina nappia ja järjestelmä poistaa jään tai huurteen hetkessä, vaikka ulkona olisi pakkasta. (Vakiovaruste: Titanium, valinnaisvaruste: Trend)"
Ainakin uudessa Kugassa myös tälläinen herkku!! - Jaguar X
Jaguarissa on
Jaguaari käyttää mondeon tekniikkaa hyvin paljon.
Eli lasikin on lainattu fordilta ja miksi ei onhan se todettu hyväksi jo vuosien varrella.- näihän se on...
mokateko kirjoitti:
Jaguaari käyttää mondeon tekniikkaa hyvin paljon.
Eli lasikin on lainattu fordilta ja miksi ei onhan se todettu hyväksi jo vuosien varrella.Niin Jaguarissahan oli käytössä myös Powershift, jonka nimi on nykyään muutettu...
- näin kilpailijalla
Esim. Toyota Avensiksessa on. Tai siis melkein. Eli lämmitettävä tuulilasin alareuna, mikä suomeksi tarkoittaa n. 5 cm tuulilasin alareunasta. Eli käytännössä ei ole. Mutta sehän onkin Toyota.
- Amerigassa myös
Minunkin Amerikkalaisvalmisteisesta Fordista löytyy jopa lämmitetyt ja jäähdytetyt nahkapenkit, harvemmilla on. Varsinkaan tojoissa
- sdss
Mulla on Hyundai Sonatassa lämmitettävä tuulilasi. Lisäksi löytyy akkuvirran säästin sekin erikoisuus.
- harvoin tarvetta
Löytyy muillakin merkeillä. Minä en edellisessä Fordissa käyttänyt viiden vuoden aikana kuin korkeitaan Auto on kotona katoksessa ja töissä roikan päässä lämmityksessä. Todella harvoin on sellainen keli, että lämmitintä tärvitsee, jossain nollan tienoilla voi poistaa huurut nopeasti sisäpinnalta.
- Doolen
Audi S8 oli lämmitettävä tuulilasi jo 15v sitten
- Preemiumia
SIIS VAU!!!
Meillä oli -88 Scorpiossakin!! :)
- Lasiliikkeen_unelma
Useinpiin Volkkareihin on ollut saataana lisävarusteena lämmitettävä tuulilasi jo viime vuosikymmenellä, mahdollisesti aikaisemminkin. Mutta moniko ottaa?
On muuten järkyttävän kallis Fordiinkin kun tarvitsee uusia vaikka kiveniskemän jälkeen.- sataviiskymmppiä_kerta
Fiksu ottaa lasivakuutuksen, niin ei kerralla kirpaise syvältä.
- teesseitse
Paska keksintö ilimankin pärjää!
- kateellinen.köyhä
Niinkuin ilmastointikin vai? Ilmankin pärjää...
- bbwrf
Ei selviä sadallaviidelläkympillä jos tuulilasissa tekniikkaa kuten esim. lasinlämmitin tai sadetutka, jos vaan ajaa sorateitä niin kyllä kiviä sinkoilee vastaantulevista autoista ja talvella edessä ajavista autoista nastoja.
- eiOleKallista
Lasivakuutuksen omavastuu on 150-200 yhtiöstä ja lasista riippumatta.
- hyvävaruste
mun fiestassa on se ja varmasti tarpeellinen talvella kun ei ole autotallia tai katosta ja lasi pitää saada puhtaaksi äkkiä
- ADHDpotilasko
Mikä kiire sulla oikein aina on?
- Premiumisti
Minulla oli -08 mallin Volksvagen Passat TDI luxline, joka oli silloin halvin Passatti farkku ja jo siinä oli tuo tuulilasinlämmitys, tosin en tehnyt sillä yhtään mitään, kun aamullla kahvia juodessa painoin napista ja webasto hoiti kaikista ikkunoista huurteen pois, samalla oli moottori ja sisätilat lämpimät ja eikun liikenteeseen -25 asteen pakkaseen ja kuin palmun alta.
- koe-ajo
Miten nopeasti silmä tottuu lasin lämmityskaapeli verkon katseluun? Koeajoin keväällä C Maxin jossa oli lämmitettävä tuulilasi ja sen verkko häiritsi ajamista. Kaapeli on kyllä aika mitätön mutta näkyy koko ajan näkökentässä. Käytän kaksiteho silmälaseja ajaessa. Mieluummin ajan tavallisella lasilla mutta toki lämpiävä lasi olisi etu talvella.
- Mondeojeejee
Ei sitä lasin lämmitysverkkoa huomaa, jos ei ala erikseen katselemaan. Silmä tittuu. Itselläni taitaa olla jo kolmas auto, jossa on lämmitetty tuuli. Kyllä lasin lämmitys selkeästi lisää käyttämukavuutta. Toisaalta lasi on kallis vaihtaa.
- äläKeksiOngelmia
Kun katselee liikennettä ja tietä ei mitään lankoja huomaa. Et sinä huomaa edes silmälasien linsseissäkään paskarantuja kun et siihen kiinnitä huomiota ellei klunssi ole juuri keskellä ja ole iso.
Lasivakuutus ei maksa paljoakaan ja omavastuu on 150-200 egua.
- hjjh
Lämmitettävä tuulilasi on kuin naarmuinen lasi. Syksyllä vesisateella levittää valoja "haloilmiö" ja vastuslankoja ei voi olla näkemättä kun ne on kerran nähnyt.
- NoThanks
"Lämmitettävä tuulilasi on kuin naarmuinen lasi. Syksyllä vesisateella levittää valoja "haloilmiö" ja vastuslankoja ei voi olla näkemättä kun ne on kerran nähnyt."
Yep, valitettavasti näin ja kysynkin miten ne edes ovat menneet viranomaistarkastuksien tyyppihyväksynnöissä lävitse.
Ulkolaisella Ford-foorumilla eräs, joka oli tilannut uuden Connect Titaniumin, koki häiritseviksi ilta-yövalaistuksessa nuo resistenssien heijastumat ja sai ne varsin hyvin esitettyä myös ottamalla kuvan niistä.
- http://www.hostingpics.net/viewer.php?id=876567FilamentsParebrisedenuit1.jpg
- http://www.hostingpics.net/viewer.php?id=984636FilamentsParebrisedenuit2.jpg
- http://www.forum-auto.com/marques/ford/sujet23560-140.htm
Myopeja tuo ilmiö voi häiritä vielä enempi, sillä heille yöajo on muutenkin raskaampaa heikomman hämäränäön vuoksi. Yöajossa keltaisiksi värjätyt silmä-aurinkolasit parantavat kontrastein havaitsemista ja muuan kotimanen rallikuskikin vaikuttaa sellaisia usein käyttäneen, eli varsinkin huonon kelin yöajoon lisäpokat hanskalokeroon mukaan perusvarusteeksi.
Tuon vuoksi itse en halaisi lämmitettvää tuulilasia ja rikkoutuessaan se tietää myös lisäkuluja.
Ongelma käytettyä ostaessa on se, että kiinnostava autoyksilö saattaa olla varustettuna tuolla systeemillä ja sitten sitä tulisi sietää kunnes tuulilasi jostakin syystä pitää vaihtaa, mikäli sellaisen tilalle peruslasin voi edes laittaa (?). - VELMIESJABRU
PALJONKOS SE MAKSAA SIT, KU KIVI NAPSAHTAA TUULILASIIN KEVÄTMOOTTORITIELLÄ ? SE MUUTEN NAPSAHTAA... Sen tiedän.
- 5.foorti_lämpölasilla
150€ omavastuu, kun on lasivakuutus(n.20€/vuosi)!!
Eli ei kannata sen takia jättää ostamatta!! - Ei_paha_yhtaan
VELMIESJABRU kirjoitti:
PALJONKOS SE MAKSAA SIT, KU KIVI NAPSAHTAA TUULILASIIN KEVÄTMOOTTORITIELLÄ ? SE MUUTEN NAPSAHTAA... Sen tiedän.
Kuopiosta vuosi sitten 380€ asennettuna -08 Mondeoon
- Lämmitettävä
Lämmitettävä tuulilasi on fordin keksintö. Autonvalmistajat maksaa fordille kun otat autoon lämmitettävän tuulilasin. Keksintö on lähtenyt rallin puolelta kun escortissa oli lasi aina huurussa.
- Keijo221
Onko jotain merkkiä missä ei olisi tai saisi lämmitettävää tuulilasia?
Itsellä ollut Opel, Toyota, Renault, Audi, Honda, Citroen ja Ford. Kaikissa näissä oli, paitsi Fordissa. Kyseessä oli tosin Mondeon karvalakkimalli. - koeajomuisto
Corollassa ei vielä 2004 ollut ohjauspyörän etäisyyssäätöä. Oli "kiva" lähteä koeajolle, kun ohjauspyörä jäi liian kauas. Onneksi ajettavuus oli niin huono, että palasin pian takaisin.
Fordeissa ohjauspyörän etäisyyssäätö oli jo 90-luvulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818