Apteekin kamerat

katossa.

Oletteko miettineet, kun asioitte apteekissa sitä, että kun esim. haette mielialalääkkeitänne, niin vartiointiliikkeen työntekjät voivat kameroidensa kautta zoomata tosi tarkasti joissain paikoissa? Esim. Turun kävelykadun Yliopistollisessa Apteekissa on kamera katossa juuri lääkkeidenhakupaikan yläpuolella. Eli jos on vaikka puolituttuja töissä vartijoina, niin ei kovin kiva juttu, kun pystyvät tasan tarkkaan katsoa, mitä lääkettä on hakemassa.

17

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paranoian vallassa

Viestistäsi päätelleen tarvitset psykoosilääkkeesi heti.

• katossa.

Siis sinun mielestäsi ei ole mahdollista vai? Voitko selittää oman mielipiteesi, miksi toi juttu ei muka ole mahdollsita?

• 100% turva

Se on fifty fifty eli 0.0000001 % mahdollisuus että olisi joku, jota kiinnostaisi mitä lääkkeitä haet.
        Mutta 100 % varmuus että kameran eteen sattunut ryöstäjä ja väkivaltainen häirikkö saadaan kiinni ja todistettua tilanne.

• katossa.
        100% turva kirjoitti:

Se on fifty fifty eli 0.0000001 % mahdollisuus että olisi joku, jota kiinnostaisi mitä lääkkeitä haet.
        Mutta 100 % varmuus että kameran eteen sattunut ryöstäjä ja väkivaltainen häirikkö saadaan kiinni ja todistettua tilanne.

No ei mun mielestä silti niillä ole oikeutta pystyä nähdä, mitä lääkkeitä haen.

• neuroottinen?
        katossa. kirjoitti:

No ei mun mielestä silti niillä ole oikeutta pystyä nähdä, mitä lääkkeitä haen.

No hae lääkkeesi muualta, vaikka toisesta kaupungista, jos noin ahdistaa.

• zxczxczxczczx

Ketään ei kiinnosta mitä sä ostat. Niitä nauhoja ei edes katsoja ellet varasta lääkkeitä.

• katossa.

Kyllä he koko ajan seuraavat ketä tulee isoon apteekkiin sisälle, tuleeko esim. häiriköitä. Ja samalla he näkevät että minä (kunnollinen) ihminen tulen sisälle, niin kyllä niitten kiinnostus voi herätä, kun näkevät tutun ihmisen.

• 909865

Jos tuo häiritsee sua niin miksi et hae lääkkeitäsi toisen paikkakunnan apteekista niin ei siellä ainakaan tuttuja luulisi olevan?

• katossa.

Niin, eli ottaisin bussin jonnekin Poriin vaikka? Noh, niin, miksipä en! Mun mielestä kaikilla pitäisi vaan olla oikeus pystyä hakemaan lääkkeensä oman kaupungin apteekista, ilman, että sellaset ihmiset voivat nähdä lääketiskin pöydälle, joilla ei ole vaitiolovelvollisuutta.

• 909865

No mutta tarkemmin ajateltuna en oikein usko että kukaan, oli se sitten tuttu tai ei alkaa sen kummemmin stalkkaamaan mitä lääkkeitä haet?? Ja vieläpä että oikein kameralla zoomaisi tiskille. En usko. Ja onhan niillä oltava myös vaitiolovelvollisuus.

• huh huh
        909865 kirjoitti:

No mutta tarkemmin ajateltuna en oikein usko että kukaan, oli se sitten tuttu tai ei alkaa sen kummemmin stalkkaamaan mitä lääkkeitä haet?? Ja vieläpä että oikein kameralla zoomaisi tiskille. En usko. Ja onhan niillä oltava myös vaitiolovelvollisuus.

Vainoharhaisuuteen on kait omat lääkkeensä.

• entäpä näin
        huh huh kirjoitti:

Vainoharhaisuuteen on kait omat lääkkeensä.

En tunne Turkua mutta tuskinpa tuo on ainoa apteekki. Mene johonkin pieneen sivuapteekkiin äläkä vilkkaaseen kauppakeskukseen.

• katossa.
        entäpä näin kirjoitti:

En tunne Turkua mutta tuskinpa tuo on ainoa apteekki. Mene johonkin pieneen sivuapteekkiin äläkä vilkkaaseen kauppakeskukseen.

Joo, siis tänään menin hakee Lyricoita keskustan sivukadun apteekista, mutta nilltä oli ne loppu. Menin sitten toiseen pienempään apteekkiin. En mä ymmärrä miks mun ekaan viestiin klikataan miinusta, kommentoidaan "huh huh" ja "paranoian vallassa". Olen nähnyt kun kerran kävelin erään vartijoiden kopin ohitse ja näin kuinka tarkasti he zoomasivat ihmisiä. Mut joo, eihän nää jutut kaikkia rassaa. Toisille on ihan sama.

• huh huh
        katossa. kirjoitti:

Joo, siis tänään menin hakee Lyricoita keskustan sivukadun apteekista, mutta nilltä oli ne loppu. Menin sitten toiseen pienempään apteekkiin. En mä ymmärrä miks mun ekaan viestiin klikataan miinusta, kommentoidaan "huh huh" ja "paranoian vallassa". Olen nähnyt kun kerran kävelin erään vartijoiden kopin ohitse ja näin kuinka tarkasti he zoomasivat ihmisiä. Mut joo, eihän nää jutut kaikkia rassaa. Toisille on ihan sama.

No ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi mutta oikeesti, ei niitä vartijoita voisi vähempää kiinnostaa kenenkään lääkkeet.

Ja, mitä sitten, jos joku tietää, että syöt Lyricaa. Elä elämääsi, äläkä murehdi turhia.

• web anonymous

Periaatteessa olet oikeassa huolinesi, ihmisen yksityisyyden
      suojastahan siinä on kyse. Nykyään sitä ei enää ole.
      Saatetaan niissä apteekeissa lääkkeitäs siinä odotellessas
      kailottaa oikein kovalla äänellä kaikki sun lääkkees, että
      varmasti kaikki samassa huoneessa olevat kuulevat mitä
      lääkkeitä olet hakemassa.
      Mulle ainakin pienemmällä paikkakunnalla pirullisen akan alut
      on niin tehneet. Mutta tää ny on pientä.

Kun kerran aletaan siitä yksityisyyden suojasta oleen huolissaan,
      nämä nettilaitteet muodostavat suurimman uhan.
      Nimenomaan nämä laitteet, mitä käytät lähes päivittäin kotoas
      käsin. Ne voidaan laittaa vakoilemaan kaikkia sun tekemisiäs,
      jopa lähettämään kuvaa sinusta videona sieltä kotoas,
      ilman että sinä itse tiedät siitä yhtään mitään.

Tähän verrattuna jotkut apteekin kamerat on todella pientä harmia.
      Sä voit varokeinona peittää laitteen webbikameran läpinäkymättömällä
      teipillä, jos tämmöinen uhka huolettaa.
      Se ei vaan auta siinä tapauksessa, jos siihen laitteeseen on piilotettu
      piilokamera, semmoinen mitä sinä et kykene havaitsemaan.
      Jos mä itse alkaisin tämmöistä järjestelmää rakentamaan,
      kehittäisin teknologian, jossa koko näyttö toimii yhtenä suurena
      kameran linssinä.

Tässä vakoilukyttäys maailmassa pienen ihmisen yksityisyyden suoja
      ei paina pas.kan vertaa. Alkakaas väittään vastaan, olen väittelytuulella
      ja ylläpito ei sitten poista näitä viestejä, pienellä ihmisellä on oikeus
      kuulla totuus.

• Foliorulla kauppias

Montako rullaa haluat? Nyt ois ale.

• Samassa veneessä?

Vaikka se vartijapoloinen zoomailisikin ja siten näkisi mitä lääkettä haet, ei hän voi tietää mihin vaivaan se on, ellei ole sitä itse saanut tai muuten asiaan vihkiytynyt. Harva peruspertti tietää mitä on lyrica, efexor tai vaikkapa xanor. Ei ole ihan arkipuheissa kovinkaan laajalti nämä. Että don´t u worry. Jos se tietää, se on samassa veneessä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12833
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4780
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2788
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1955
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      111
      1706
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe