Oletteko miettineet, kun asioitte apteekissa sitä, että kun esim. haette mielialalääkkeitänne, niin vartiointiliikkeen työntekjät voivat kameroidensa kautta zoomata tosi tarkasti joissain paikoissa? Esim. Turun kävelykadun Yliopistollisessa Apteekissa on kamera katossa juuri lääkkeidenhakupaikan yläpuolella. Eli jos on vaikka puolituttuja töissä vartijoina, niin ei kovin kiva juttu, kun pystyvät tasan tarkkaan katsoa, mitä lääkettä on hakemassa.
Apteekin kamerat
17
157
Vastaukset
- paranoian vallassa
Viestistäsi päätelleen tarvitset psykoosilääkkeesi heti.
- katossa.
Siis sinun mielestäsi ei ole mahdollista vai? Voitko selittää oman mielipiteesi, miksi toi juttu ei muka ole mahdollsita?
- 100% turva
Se on fifty fifty eli 0.0000001 % mahdollisuus että olisi joku, jota kiinnostaisi mitä lääkkeitä haet.
Mutta 100 % varmuus että kameran eteen sattunut ryöstäjä ja väkivaltainen häirikkö saadaan kiinni ja todistettua tilanne. - katossa.
100% turva kirjoitti:
Se on fifty fifty eli 0.0000001 % mahdollisuus että olisi joku, jota kiinnostaisi mitä lääkkeitä haet.
Mutta 100 % varmuus että kameran eteen sattunut ryöstäjä ja väkivaltainen häirikkö saadaan kiinni ja todistettua tilanne.No ei mun mielestä silti niillä ole oikeutta pystyä nähdä, mitä lääkkeitä haen.
- neuroottinen?
katossa. kirjoitti:
No ei mun mielestä silti niillä ole oikeutta pystyä nähdä, mitä lääkkeitä haen.
No hae lääkkeesi muualta, vaikka toisesta kaupungista, jos noin ahdistaa.
- zxczxczxczczx
Ketään ei kiinnosta mitä sä ostat. Niitä nauhoja ei edes katsoja ellet varasta lääkkeitä.
- katossa.
Kyllä he koko ajan seuraavat ketä tulee isoon apteekkiin sisälle, tuleeko esim. häiriköitä. Ja samalla he näkevät että minä (kunnollinen) ihminen tulen sisälle, niin kyllä niitten kiinnostus voi herätä, kun näkevät tutun ihmisen.
- 909865
Jos tuo häiritsee sua niin miksi et hae lääkkeitäsi toisen paikkakunnan apteekista niin ei siellä ainakaan tuttuja luulisi olevan?
- katossa.
Niin, eli ottaisin bussin jonnekin Poriin vaikka? Noh, niin, miksipä en! Mun mielestä kaikilla pitäisi vaan olla oikeus pystyä hakemaan lääkkeensä oman kaupungin apteekista, ilman, että sellaset ihmiset voivat nähdä lääketiskin pöydälle, joilla ei ole vaitiolovelvollisuutta.
- 909865
No mutta tarkemmin ajateltuna en oikein usko että kukaan, oli se sitten tuttu tai ei alkaa sen kummemmin stalkkaamaan mitä lääkkeitä haet?? Ja vieläpä että oikein kameralla zoomaisi tiskille. En usko. Ja onhan niillä oltava myös vaitiolovelvollisuus.
- huh huh
909865 kirjoitti:
No mutta tarkemmin ajateltuna en oikein usko että kukaan, oli se sitten tuttu tai ei alkaa sen kummemmin stalkkaamaan mitä lääkkeitä haet?? Ja vieläpä että oikein kameralla zoomaisi tiskille. En usko. Ja onhan niillä oltava myös vaitiolovelvollisuus.
Vainoharhaisuuteen on kait omat lääkkeensä.
- entäpä näin
huh huh kirjoitti:
Vainoharhaisuuteen on kait omat lääkkeensä.
En tunne Turkua mutta tuskinpa tuo on ainoa apteekki. Mene johonkin pieneen sivuapteekkiin äläkä vilkkaaseen kauppakeskukseen.
- katossa.
entäpä näin kirjoitti:
En tunne Turkua mutta tuskinpa tuo on ainoa apteekki. Mene johonkin pieneen sivuapteekkiin äläkä vilkkaaseen kauppakeskukseen.
Joo, siis tänään menin hakee Lyricoita keskustan sivukadun apteekista, mutta nilltä oli ne loppu. Menin sitten toiseen pienempään apteekkiin. En mä ymmärrä miks mun ekaan viestiin klikataan miinusta, kommentoidaan "huh huh" ja "paranoian vallassa". Olen nähnyt kun kerran kävelin erään vartijoiden kopin ohitse ja näin kuinka tarkasti he zoomasivat ihmisiä. Mut joo, eihän nää jutut kaikkia rassaa. Toisille on ihan sama.
- huh huh
katossa. kirjoitti:
Joo, siis tänään menin hakee Lyricoita keskustan sivukadun apteekista, mutta nilltä oli ne loppu. Menin sitten toiseen pienempään apteekkiin. En mä ymmärrä miks mun ekaan viestiin klikataan miinusta, kommentoidaan "huh huh" ja "paranoian vallassa". Olen nähnyt kun kerran kävelin erään vartijoiden kopin ohitse ja näin kuinka tarkasti he zoomasivat ihmisiä. Mut joo, eihän nää jutut kaikkia rassaa. Toisille on ihan sama.
No ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi mutta oikeesti, ei niitä vartijoita voisi vähempää kiinnostaa kenenkään lääkkeet.
Ja, mitä sitten, jos joku tietää, että syöt Lyricaa. Elä elämääsi, äläkä murehdi turhia.
- web anonymous
Periaatteessa olet oikeassa huolinesi, ihmisen yksityisyyden
suojastahan siinä on kyse. Nykyään sitä ei enää ole.
Saatetaan niissä apteekeissa lääkkeitäs siinä odotellessas
kailottaa oikein kovalla äänellä kaikki sun lääkkees, että
varmasti kaikki samassa huoneessa olevat kuulevat mitä
lääkkeitä olet hakemassa.
Mulle ainakin pienemmällä paikkakunnalla pirullisen akan alut
on niin tehneet. Mutta tää ny on pientä.
Kun kerran aletaan siitä yksityisyyden suojasta oleen huolissaan,
nämä nettilaitteet muodostavat suurimman uhan.
Nimenomaan nämä laitteet, mitä käytät lähes päivittäin kotoas
käsin. Ne voidaan laittaa vakoilemaan kaikkia sun tekemisiäs,
jopa lähettämään kuvaa sinusta videona sieltä kotoas,
ilman että sinä itse tiedät siitä yhtään mitään.
Tähän verrattuna jotkut apteekin kamerat on todella pientä harmia.
Sä voit varokeinona peittää laitteen webbikameran läpinäkymättömällä
teipillä, jos tämmöinen uhka huolettaa.
Se ei vaan auta siinä tapauksessa, jos siihen laitteeseen on piilotettu
piilokamera, semmoinen mitä sinä et kykene havaitsemaan.
Jos mä itse alkaisin tämmöistä järjestelmää rakentamaan,
kehittäisin teknologian, jossa koko näyttö toimii yhtenä suurena
kameran linssinä.
Tässä vakoilukyttäys maailmassa pienen ihmisen yksityisyyden suoja
ei paina pas.kan vertaa. Alkakaas väittään vastaan, olen väittelytuulella
ja ylläpito ei sitten poista näitä viestejä, pienellä ihmisellä on oikeus
kuulla totuus.- Foliorulla kauppias
Montako rullaa haluat? Nyt ois ale.
- Samassa veneessä?
Vaikka se vartijapoloinen zoomailisikin ja siten näkisi mitä lääkettä haet, ei hän voi tietää mihin vaivaan se on, ellei ole sitä itse saanut tai muuten asiaan vihkiytynyt. Harva peruspertti tietää mitä on lyrica, efexor tai vaikkapa xanor. Ei ole ihan arkipuheissa kovinkaan laajalti nämä. Että don´t u worry. Jos se tietää, se on samassa veneessä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912833
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454780Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392788Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201955Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1111706Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471