Miksi joudut elämään pelkällä yhteiskuntamme huono-osaisimpien/köyhimpien ihmisten työmarkkinatuella? Missä se virhe tapahtui? Eikö olisi mukavampaa tienata kaksi tuhatta euroa joka kuukausi palkkaa mielummin kuin Kelan maksama työmarkkinatuki? Valitsitko väärän koulutuksen/ammatin vai etkö lukenut itseäsi tarpeeksi korkealle? Voitko vielä korjata asioita?
Missä se virhe ja erähdys tapahtui vai pakon edessäkö elät?
5
106
Vastaukset
- robottiko
Luin itseni liian korkealle ja kun oman alan työ loppui lamaan, olinkin tarpeeton ihminen. Ei se kovin kummoistakaan vaadi että putoaa läpi turvaverkkojen.
Mitä vanhempi ihminen on kyseessä, sitä vaikeampaa on enää päästä työhön, varsinkaan uudelle oudolle alalle. - fdghjgjfkf k
Syy on poliitikkojen; he ovat romuttaneet Suomen talouden. Heidät pitäisi saattaa maanpetoksesta vastuuseen.
- 47474747
Syy on yleinen ahneus johon myös käteinen kumppaneineen kannustaa vaikka puhuu ulkokultaisesti välittämisestä. Pörssiyhtiöt haluavat tahkota kovaa tulosta ja tulos revitään tekijöiden selästä. Asenteet ovat muuttuneet niin koviksi että ei ole ihme vaikka siellä täällä ammuskellaan ja sekoillaan.
Itse mokasin, mielestäni vain sen yhden ainoan ison kerran mutta se oli niin mullistava moka, että koko siihen asti rakennettu elämän perustus mureni saman tien. Lipittelin liikaa litkua, jota kielessämme kuvataan viisikirjaimisin v-alkuisin sanoin.
Minut autettiin irti v-hyypiön koukusta mutta vihreälle oksalle en enää päässyt. Luulin, että paluu kunnon kansalaiseksi ja työelämään olisi todellista helpompaa. Mutta työtilaisuuksien sijaan sain karhuja hulttiovuosien aikana kerryttämistäni laskuista ja laiminlyönneistä. Ajattelin, että minut on unohdettu, kun olen pysynyt vaiti mutta kattia kanssa! Nostokiito-kaverit unohtavat - velkojat ja ilkkujat eivät. Eivätkä pudokkaan mielialaa kohota sinänsä hyvää tarkoittavat äimistelijät ("miten sulle voi noin käydä?") ja neuvojen tyrkyttäjät. Merkilliseltä tuntuu sekin, että pudokasta pyydellään harvahkosti ns. hauskoihin harrastuksiin ja tapahtumiin mutta kutsuja uskonnollisiin tilaisuuksiin tipahtelee juttuseuralaiseten kieliltä.
- nimin kylläjoo
Kiitos, mielelläni... saan näes keikkahommista 0-111 h/3 vko (tilausten mukaan), palkkaa nettona normaalisti alle 600 euroa kk.
Että mistä niitä 2 tonnin paikkoja saisin yhden?
Arjesta, että sillä on oltava, minkä saa, hyvä niinkin... osa soviteltua sitten. Ja näin olen "oikeasta" työelämästä/palkasta kaukana, samoin kuin olen kirjoilla työkkärissä, mitään apuja en saa työllistymiseen kunnolleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5292619Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532240Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2062206Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131648Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191499Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501416- 971369
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621181Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise941151Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931055