Meillä on pian 2 vuotta täyttävä narttu. Noin vuoden ikään asti se söi ihan reippaasti (kasvattajan suosittelemaa) kuivamuonaa (kasvattajan) ohjetten mukaan. Sitten tuli stoppi. Koira alkoi nirsoilemaan ja oli päiviä että söi tuskin mitään. Kasvattajan ohje oli että raakasti kuppi vaan pois jos ei syö ja seuraavalla ruokailuajalla kuppi taas nokan eteen. Eikä olis saanu sotkea papuihin mitään kyytipojaksi. Aikani menettelin noin, mutta sitten aloin antamaan kaikenlaista ruuan seassa.
Eipä tuo ole viimeseen vuoteen hääppöisesti syönyt, ja jo pitkään on paino ollu jämähtäneenä 24 kiloon. Tuntuu että kaikki maholliset on kokeiltu. Nyt on menossa sellanen hiivatablettikuuri, jonka pitäis lisätä ruokahalua. En tiedä kuvittelenko vain, mutta ihan niinku olis alkanu syömään reippaammin. Paino ei kyllä ole noussut. Ruokavalio on meillä suunnilleen tällanen: kuivapapujen (sportmix) lisäksi jauhelihaa, kanaa, kalkkunaa, possua, koiranmakkaraa, riisiä, perunaa....mitä milloinkin on saatavilla. Lihaa ostan sekä koirille että ihmisille tarkoitettuja maustamattomia lihoja.
Nyt kaipaisinkin vinkkejä miten tuon luikeron sais lihomaan. Muuten on ihan terve ja virkku yksilö. Vai onko niin, että massaa tulee ko.rodulle vasta iän myötä? Hermot menee kun ihmiset aina taivastelee että herranjumala miten laiha koira! Tulee ihan rikollinen olo, kun kuvitellaan heti että pidän toista nälässä! Koira on toki hoikka, muttei nyt sentään nälkiintyneen laiha! Tämä on mun eka sakemanni, aikaisemmin mulla on ollut noutaja ja cockeri. En muista että niiden kanssa olis tämä ruokinta ollu näin vaikea asia. Kuitenkin kysytte, mitä eläinlääkäri on sanonut, niin kun tuossa keväällä käytiin tuumas että ei syytä huoleen. Matokuurit on annettu ajallaan ja silleen.
Liian laiha koira
7
938
Vastaukset
- metsämarja
samoja ongelmia, alkoivatkin samassa iässä. Liittyyköhän se nartun horhooneihin ?
Aiemmissa viesteissä on Pinja antanut hyviä neuvoja, Pinja tule taas apuun, kerro barfista ym.- Joo
teidän kanssanne! Itehän oote mokanne koirienne kanssa tehneet, joten vastuu kai on teidän oletettavti
- nartun omistaja
Meillä koira oli kaupan muonista sairas ja laiha..karvakin huono.Aloin antamaan raakaa lihaa...koira vaihtoi täysin uuden karvan(Upea!)ja lihoi..myös rapsuttelut loppui ja muutenkin koira kunnossa.Rehusta kunnon kotimaiset lihat olen ostellut ja tehonneet ovat...lisäksi lihassa ei ole mitään säilöntäaineita...
- Emma
Mä oon alkanu nyt myös lisäämään raakaa lihaa ruokavalioon. Lisäksi keitän erilaisia lihoja riisiin, tällanen muhennos maistuu koiralle, toisin kuin kuivamuonat. Mitä muuta annat kuin lihaa? Meillä on koiranmakkaraa aina jemmassa hätävarana, mutta oon huomannu että se aiheuttaa järjettömän pahanhajuista piereskelyä!
- nartun omistaja...
Moikka!
Mun koira painaa 25kg ja mielestäni ihan hyvän näköinen...lisäksi alkoi tässä kesän aikana "muhkeutua"joten aikuistumaan päin.Meillekin voivoteltiin että laiha koira,mutta parempi hyväkuntoisen näköinen koira kuin lihava koira,jolla sitten muita ongelmia jatkossa.Niin barffauksesta...me annetaan vain sianlihaa tällä hetkellä lisäksi kalkkiseosta,jossa merilevää mukana(maitotuotteita happamia sellaisia lisänä).Me ruokitaan näin siksi kun koiralla oli korvatulehduksia ja epäilimme naudanlihaa ja riisiä aiheuttajaksi.Nyt koira hyvässä kunnossa joten tällä hetkellä tämä ruokavalio ja täytyy ruoka-aine kerralla sitten kokeilla muita ruokia jatkossa.Muuten oletko koskaan tutustunut kennelrehun tuotteisiin löytyy varmaan netistäkin tällä nimellä.Siellä valtava valikoima ja puhelimitse kun olen tilannut sieltä niin aina saanut hyvää palvelua ja valtavasti tietoa.Siankorvat olleet herkkua,mutta luin tuosta jäljempää että joillain ollut ongelmia kun koirat syöneet niitä,meillä ei ole ollut.
- sakemanni
Parempi hoikka kun läski.Meillekkin on moni sanonut et miten laiha koira meillä on..
- emmalle
harrastatko tarpeeksi liikuntaa koirasi kanssa. oma sakuni ei syö paljon mitään.mutta rankan lenkin jälkeen on hirveä nälkä.tuntuu ettei mikään riitä.sakut tarvii liikuntaa muuten ne masentuu eikä ruoka maistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632122Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51785Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2341270En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38698- 19696
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689