Tarvitse neuvoa ja pian

neuvoton äiti

Isä ei ole hakenut poikia 1 vuoteen eikä ole pitänyt yhteyttä myöskään. Pojat ovat 14 ja 12 vuotiaita ja eivät hakua olla isään kanssa missään tekemisissä. Isän päivänä eivät edes tehneet kortteja ja toinen pojista toivoi että isää ei olisi olemassa ollenkaa. Pojat ovat tosi katkeria isälle ja isän suhtautuminen asiaa on ollut huonoa. Nyt isä haluaa pojat luokseen viikonlopuksi, mutta pojat eivät halua mennä. Mitä voisin vastata isän viestiin siten etten aiheuta pahaa mieltä isälle. Tuntuu isän puolesta pahalta kun lapset ajatelevat näin, mutta mitä teen. Pyydän apua varsinkin miespuolisita lukijoilta näkökantaa.

24

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pamela

Tuollaisesta miehestä ole isäksi edes! Mä laittaisin sille viestin et vedä ukko v päähäsi ja pakene vuorille..jos ei ole vuoteen pitänyt yhteyttä niin mitä se nyt kitisee! Sinuna en lapsia enää antaisi ja kun jos itse eivät edes halua sinne mennä. Mitä hittoa sä sitä säälit !

• Näin se vaan menee..

Ihan oikeastiko luulet että tuo sinun umpiläpinäkyvä provos menisi läpi meille miehille?
      Heh heee...
      Tuo sinun itse itsellesi väsäämä "vastaus" (nimimerkillä pamela) ei mene läpi edes sun kanssasisarilles jotka laisinas loisina roikkuu täällä aina kun tarvitsevat lohtua ja tukea itsekkyydelleen...
      Eipä siinä, nyt voit tämän minun vastaukseni innoittamana aloittaa sen tutun yhäriruikkujen vastausvyöryn jonka takaa löytyy..... Hehheee.... ;)

• nii just se meneeki

Nii just, eihän tollanen oo totta että joku isä ei siis niinku pitäs yhteyttä lapsiin, kyl ne on ne äipät jotka estää. Et ei oikeesti oo sellasii isiä jotka ei näkis lapsii ja jos ne lapset ei sitte haluu nähä isää ni se on äipän syy. Koska kaikki on aina sen äipän syy siksi että se on yhäri. Ja sillä on se tuulipuku, Ja se on ruikuttaja eikä se ois lähi ellei sossutantat ois salajuonessa messissä koska äitimyytti jyrää. Ja elarit, ei unohdeta elareita, ne on sossutanttojen keksimä vittuilutapa etäisille. Sanoinko jo tuulipuvun? Nii ja lähiössä juovat kaljaa ne yhärit, koska ne on luusereita.

Ja onhan toi ny itsekästä väittää että joku iskä ei tapais lapsii.

• feministi järjestelm

Tässä on tulos siitä vuosien aikana tehdystä vieraannuttamisesta ja manipuloinnista!
      Joskus aikanaan kun nämäkin pojat (tulevat miehet) tajuaa äipän hommat niin homma saattakin kääntyä äippää vastaan....

Funtsikaas ihan yleisesti poika lasten äipät kun nämä teidän pikkupalleronne mahdollisesti perustaa perheen ja saa lapsia ja kun ero tulee niin sama homma jatkuu...sosiaali ja oikeuslaitoskin toimii äidin ehdoilla...
      Täällä olette sitten itkemässä mummoina kun ette nää lapsenlapsianne ja isällä ei ole mitään oikeuksia on vain velvollisuus maksaa elatusmaksuja....?

• 68WJ68Y

Ap kirjoitti että "Isä ei ole hakenut poikia 1 vuoteen eikä ole pitänyt yhteyttä myöskään" ja sinä teit johtopäätöksen että kyseessä on vuosia jatkunut manipuloiminen ja vieraannuttaminen? Olisi kiintoisaa tietää miten päädyit moiseen? Oletatko siis että jokainen lapsiaan tapaamaton etäisä on lähiäidin vieraannuttamisen uhri? Että yksikään isä ei ole koskaan lapsiaan omasta tahdostaan hylännyt? Syy on aina sen lähivanhemman, niinkö?
        Tässä tapauksessa ei tainnut nyt olla tekemistä oikeuslaitoksella eikä sossulla, isukki ei ollut käyttänyt tapaamisoikeuttaan, ei tullut sovitusti hakemaan. Ja siitä syyttelet nyt äitiä ja sossua ja oikeutta? Viaton miesparka kärsii siis suunnatonta vääryyttä, viis siitä että hän ihan itse jätti tulematta ja antoi lasten turhaan odotella? Kerrassaan mielenkiintoinen logiikka.
        Miten se on niin vaikeaa myöntää että niitä epäkelpoja isiäkin on olemassa? Että kaikki ei olekaan aina hirviö-yhäreiden ja sossutanttojen yhteisen juonimisen tulosta, kaikki etäisät eivät ole ihanneisukkeja, joita pahat yhärit silkkaa ilkeyttään manipuloivat ulos lasten elämästä. Ihmiset ovat yksilöitä ja mätiä omenoita löytyy molemmista sukupuolista, tämä miehet vastaan naiset-lässytys on lapsellista, eikä johda yhtään mihinkään.

• Itse isä sotkenut

Mitä tuollaista isää säälimään, itse on asiansa pilannut. Itse olisin vain jättänyt vastaamatta kaikkiin hänen yhdeydenottoihinsa, jos ei siitä tajua missä mennään, niin harvinaisen tyhmä mies. Viikonloppu meni, miten teillä kävi? Väkisin et voi lapsia sinne laittaa, kun eivät kerran halua.

• anna miehen olla vaa

Sun ei pidä tuntea siitä syyllisyyttä, mies itse on asiansa ajanut tuohon jamaan. On täysin hänen vikansa että pojat näin ajattelee.
      Mä luulen että kun pojat kasvaa aikuiseksi, silloin isä kiinnostuu lapsista, näin kävi meille. Mutta lapset eivät isästä..

Ei tarvi palkita ihmistä joka toimii väärin.

• ähä

Aivan! Tuollaiselle ns isälle vaan tupla elarit maksettavaksi. Muistaisi ainakin kerran/kk et on sitä jälkikasvua ja vois ehkä riipaista vähän sielua...

• oma aika ja isä

Sanot pojille, että menevät isälle ja piste. Sinunkin on mukava saada omaa aikaa. Tai jos ei niin et ole todellinen vaan feikki. Tapaaminen tekee hyvää kaikille.

• aaro asikkalasta

Miksi teit lapsia? Hoida itse, ei mies ole sulle lapsenvahti kun kaljattaa. Mies on mies eikä nössä.

• täti

Niillä äideillä täytyykin itse yksin lapset kasvattaa kun isä on niin täysi mulkku, että siitä ei ole siihen, ja siksi ns katoaa lasten elämästä. Useinhan lapset hankitaan yhdessä, sitten miehelle menee paskat housuun kun pitää vastuuta ottaa ja elämä muuttuu.nuo miehet ovat juurikin niitä nössöjä, yäk!

• jfdvjh

Kuuleppas AARo asikkalasta!!se ei perkelettäkään kuulu sille isukille et mitä se äiti vapaa ajallaan tekee kun lapset on isällään...vaikka ottaa ne parit kaljat tai seisoo vaikka päällään.. so what??mikä suaki aasi riivaa....oletko kenties vähä älyinen tai jotain...:DD

• siiderivalaille
        täti kirjoitti:

Niillä äideillä täytyykin itse yksin lapset kasvattaa kun isä on niin täysi mulkku, että siitä ei ole siihen, ja siksi ns katoaa lasten elämästä. Useinhan lapset hankitaan yhdessä, sitten miehelle menee paskat housuun kun pitää vastuuta ottaa ja elämä muuttuu.nuo miehet ovat juurikin niitä nössöjä, yäk!

Pää asia kuhan isukki elareissa maksaa sulle kaljarahat...

• oln lnöp
        siiderivalaille kirjoitti:

Pää asia kuhan isukki elareissa maksaa sulle kaljarahat...

Kyseessä ei ole aaro eikä asikkalasta. Vaan numeropelle.

• fghjk887

Minä ehdottaisin että isä esim. kirjoittaa pojille kirjeen ja pyytää anteeksi lapsiltaan poissaoloaan. Lapset ovat särkeneet sydämmensä ja tarvitsevat aikuisen anteeksipyyntöä tästä laiminlyömisestä. Ehkä onnistuu, ehkä ei. Lapsille parasta tietenkin olisi tulevaisuutta ajatellen suhde isään mutta se taitaa nyt mennä lasten ehdoilla teidän tapauksessa. Äitinä tietenkin kannustat antamaan anteeksi mutta jos tilanne toistuu jäätyy kyllä suhde isään.

• millä lailla ennen .

Asuuko poikain isä niin kaukana, että pojat tarttis aina hakea?Jos ei, niin miksei pojat ole mennet vaikka polkupyörillä isälleen, tai miksi sinä et ole poikia vienyt isälleen.
      Onko tapaamiset sitte ennen tuota 1 vuoden katkoa sujuneet hyvin ,siis miksi isä ei huolinut poikia ?
      Jospa se isä ite soittais noin isoille herroille, ei siinä välttämättä ennään sinua tarvita välikätenä, muuta kun kuskina, jos isä kaukana.

• meille ei tulla

siellä uusikko ei hakua mihen lapsia.Meillä ei koskaan ole lapaset nähny ex isän naikkosia ovat säästyneet haukuila ja kiusaamisilta meillä tarkat rajat js niitä ei ylitetä.

• sanonpa vaan...

oiken isälle, Sitä saa mitä tilaa!!!! omasta kokemuksesta sanon, että kun vanhempi pettää lapsen luottamuksen tarpeeksi usein niin sitä on tosi vaikea korjata..varsinkin jos isukki luulee että heti tapahtuu kun sormiaan napsauttaa..peiliin katsominen kannattais...

• lapsistaan kiitollinen

Aivan! Kokemusta myös minulla tuollaisesta sydämettömästä miehestä, joka hylkää lapsensa. Lapset ovat jo aikuisia, ja ovat sitä mieltä että vaikka viimeisessä hengenvedossa isänsä huutaisi heiltä tukea ja apua, ovat senverran pettyneitä ja katkeria, että heiltä ei apua hän tule saamaan. Mielestäni se on ymmärrettävää ja ihan oikein sille paskiaiselle.

• 14+16

Miten isä voi olettaa, että nyt yhtäkkiä voisi hakea lapset luokseen, kun ei ole vuoteen pitänyt mitään yhteyttä? Eihän isä tiedä lasten elämästä yhtään mitään. Vähän kuin vieraan ihmisen luokse pitäisi mennä koko viikonlopuksi. Sano isälle, että yrittää pikkuhiljaa tutustua uudestaan lapsiinsa ja hankkia luottamuksen takaisin. Tuo kirje tai puhelu olisi hyvä aloitus. Sen jälkeen lyhyt tapaaminen, jossa voidaan vaihtaa kuulumiset. Vasta sitten kun/jos lapset alkavat taas luottaa isäänsä voidaan miettiä yökyläilyjä.

• manipuloi

Meillä sama juttu... isää ei koskaan lasten elämä ole kiinnostanut. pyytää lapset luokseen kun jaksaa, parikin vuotta voi olla välissä... ei tule edes sitä synttärikorttia... lapset ei tunne isäänsä...
      nyt sitten joululomalla tahtoi 15v ja 14v lapset nuorimmaisensa kastajaisiin... ilmoitin lapsille että iskä tulee hakemaan silloin ja silloin, kamppeet valmiiksi....
      tiedän että jos olisin kysynyt, vastaus olisi ollut ei... kivaahan niillä lopulta taas isällään oli ollut.
      Isä se on silti vaikka aina ei olekkaan paikalla...
      Jos olisivat minulle sanoneet että emme mene, olisin hyväksynyt, mutta lapset tuntien olisin osannut heille myös puhua sen jälkeen niin että isälleen olisivat innoissaan menossa. Uskon että sellainen manipulointitaito on jokaisella äidillä ;
      Lapsen etu se on isäänsä tavata jos tämän ainoa synti onkin se ettei jaksa olla osa lastensa elämää... toki jos väkivaltaa tai muuta vakavampaa kyseessä niin sitten ei...
      En itsekkään kaikkia sukulaisiani tapaa joka vuosi... Enkä niille nyt siitä katkera ole

• paasykoe

Lyhyemmät tapaamiset ensin ja kun ne sujuvat säännöllisesti, niin sitten yöpymisiä, jos ovat menneet hyvin. Kannattaa tehdä sopimus lv:n luona ensin niistä lyhyistä tapaamisista ja sopia jo valmiiksi jonkin ajan päähän aika, jolloin sovitte niistä pidemmistä. Tämä on ainoa tapa, joka meillä toimii (isällä ollut pisimmillään 2v tauko tapaamisisssa), jos ei ole viranomaisen palaveria (ns. valvovaa silmää) odottamassa, tapaamiset jäävät.

• fsahtu

Kaksitoista vuotta täyttänyt lapsi päättää ihan itse haluaako mennä etävanhempansa luokse vaiko eikö. Jos ei halua, ei mene. Ei se sen kummempi juttu ole. Isästä voi tuntua pahalta, mutta itse hän on tilanteensa aiheuttanut. Niin makaa kuin petaa.

• sanonpa vaan...

ja lapsenhan ei tarvitse siitä syyllisyyttä tuntea että isukki on töpännyt, ja jos isukki on oikeeti aikuinen, pitäisi hänen osata käsitellä pettymystään ilman että lasten tai niiden äidin tarvitsisi siitä huolehtia..(ap:Mitä voisin vastata isän viestiin siten etten aiheuta pahaa mieltä isälle)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6566
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4201
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3529
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      7
      2911
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      625
      1521
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      938
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      923
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      899
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      193
      888
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      869
    Aihe