Toimintaterapeutti pääsykoe

Nortski

Kääk, onko muita toimintaterapeutin koulutukseen hakijoita? Tai onko kenelläkään kokemusta pääsykokeista, minkälaiset ovat olleet ja miten kannattaa varautua?

Olen itse hakemassa tälle alalle, Metropoliaan olisi tarkoitus laittaa ykkösenä menemään mutta jännittää suuri hakijamäärä ihan hulluna!! Kuopioon olisi helpompi päästä, mutta sijainti hieman jarruttaa..

Olisin niin kiitollinen vastauksista :-)

4

4937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TTannu

      Moi!

      Mahtavaa, että haet toimintaterapeutiksi! Itse olen kolmannen vuoden opiskelija, ensi syksynä siis jo valmis toimintaterapeutti!

      Itse olin siis pääsykokeissa Jyväskylässä kolme vuotta sitten, joten en tiedä kuinka vastaa tämän vuoden ja Metropolian kokeita. Mutta tälläiset oli minun pääsykokeet: kaksiviaheiset, ryhmätilanne ja yksilöhaastattelu. Ryhmätilanteessa meille luettiin tarina, jota meidän piti jatkaa muovailemalla savesta (eli tarinan jatko piti muovailla savesta). Yksilöhaastattelussa kysyttiin perinteisiä kysymyksiä, miksi haluat opiskella tätä, onko jotain esteitä, miksi sinut pitäisi valita yms. Ennen pääsykokeita piti tehdä ennakkotehtävä, jossa oli suurinpiirtein samanlaisia kysymyksiä kuin haastattelussa.
      Meillä ei siis ollut mitään varsinaista "koetta", johon olisi pitänyt lukea.

      Toivottavasti tästä oli apua!

      • dddddas

        Minua kiinnostaisi tietää, että miten koit onnistuneesi pääsykokeissa? :) Että miksi juuri sinut valittiin? Millaisia piirteitä sinusta toimintaterapeutilla pitäisi olla?

        Itse olen päässyt jo toiselle terveysalan linjalle AMK:iin, mutta nyt haluaisin vaihtaa toimintaterapeuttilinjalle, koska se kiinnostaa vielä enemmän!

        Kivalta kuulostaa tuo teidän pääsykokeenne! Metropoliassa taitaa olla hiukan erilainen?


    • raksu781

      Ainakin vielä pari vuotta sitten Metropolian pääsykoe oli kaksivaiheinen: