EXEO RUSSLAND???

tirpitsi

Exeossa saa niin paljon nostalgiaa pienellä rahalla, että voisi kuvitella sen pohjana olevan tietotaidon periytyvän jopa 1960-luvulta Varsovan liiton maista. Tuohon aikaanhan Audi oli vajonnut varsin syvään laatukuoppaan ja merkkiä koetettiin hilata kaikin voimin kuopasta ylös. Merkki tunnettiinkin melko pitkään DKW:nä, jota eräs ystäväni on aina nerokkaasti oivaltaen kutsunut nimellä "Deutscher Komsomolskaja Wagen". Aika osuvaa. Ja siellä ne Exeonkin juuret siis lopulta ovat, jos verhoja suostuu hieman raottamaan.

7

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+12

      Mikä mahtaa sekavan ja käsittämättömän kirjoituksesi tarkoitus ollakaan? Sisältökin on lähinnä puuta heinää...

      Exeohan tuli markkinoille joskus 2000-luvun puolivälin jälkeen, kun VW-konserni siirsi Audi suurensi ja uudisti mallistoaan voimakkaasti. Aikaisempi malli oli täysin kilpailukykyinen ja moderni, jota oli hyvä lähteä kehittämään edelleen. Näin syntyi siis exeo, jonka nykyiset uudet mallit ovat perusjutuiltaan ihan samoja kuin muutkin VW-konsernin autot.
      Seathan on tarkoitettu alunperin ensisijaisesti eteläisen Euroopan maihin, mutta leviää kyllä muuhunkin länsieurooppaan. Tehhdashan on kapasiteetiltaan aika pienikin, mutta on aika tehnyt myös Audin ja Volkkarin eri malleja. Nyt juuri Audi Q3:n tehdään Seatin tehtailla.
      Itä-Euroopassa Seat lienee tuntematon. Ei Suomessakaan ole tarkoitettu volyymimerkiksi eikä sellaiseksi taida kyetäkään. Tosin nyt, kun Seatin halvimmat mallit on siirretty Skodan tehtaille koottaviksi voi tilanne muuttua.

      Se, että Audin juuret on 50- ja 60-luvulla jossain, niin ei sillä nykypäivään ole mitään merkitystä. Kuvaa hyvin kirjoituksesi tarkoitushakuisuutta arvelusi " ...voisi kuvitella sen pohjana olevan tietotaidon periytyvän jopa 1960-luvulta Varsovan liiton maista" . Ei tarvitse edes kommentoida noin läpinäkyvää tarkoitustasi :-D.
      Nykyisin Audeja löytyy lähes kansanautoista premiummalleihin saakka.

      Millainen olikaan Skoda 50- ja 60-luvulla? Ei tainnut olla kaksinen sekään. Maine/imago ei ollut sen parempi kuin nykyäänkään.
      Volkkarihan osti Skodan joskus 90-luvulla ja vasta sitten auto alkoi ylipäänsä kehittyä, kun Skodan kori ja logot pistettiin volkkarin rakenteisiin ja tekniikkaan. Ei ihan uusimpiin, mutta ihan toimivaan tekniikkaan kuitenkin.
      Skoda on pysynyt konsernin volyymimallina, jossa löytyy usean eri kategorioiden malleja ja pyrkii vankistamaan asemiaan tässä. Nk 'tavalliset keskiluokkaiset ihmiset' ostavat lukumääräisesti eniten autoja. Suomessa ja Itä-Euroopan maissa on jo vankka asema.

      Volkkari oli yhtä kuin kupla-volkkari. Sen mainehan oli ihan ok jo tuolloin. Nykyisin volkkarista löytyy kansanautosta premiummalleihin saakka.

    • ;-)

      Heh, olihan lapsellinen purkaus, olisit edes hieman yrittänyt pysyä faktoissakin. Mistäs nyt tuulee? Tuliko hankittua skoda ja nyt harmittaa?

      Osta vaan exeo kun mieles tekee. Kyllä se ainakin skodat päihittää mennen tullen eikä tarvitse imago yms asioista jatkuvasti olla huolissaan.. Ei tarvitse perustella naapureille eikä kenellekään

      • 143 hp

        Farkku-Exeo on oikein mallikas pirssi, varsinkin kunnolliset cvt-automaatin kera. Ei tarvi nykivän dsg:n kanssa lähteä liikkeelle.


    • Tottakin joukossa!

      Vaikka alottaja hieman vetikin mutkat suoraksi, niin on tuossa asiaakin. DKW oli aikanaan ruostuvainen pikkupurkki ja sille perustallehan Audi sitten rakennettiin. Eräästä vanhasta Audi-konstruktiosta tehtiin sitten Exeo. Joka ei ole niin huono kuin sen suosio. Mutta se vaan ei myy. Koska nyt on nyt ja paljon parempiakin on. Vaikkapa Volvon puolella V40, V60, S60 jne. Kannattaa katsoa sieltä.

    • Sikainssi

      Oikeastaan ei kiinnosta, kuten näkee mallin kaupastakin. Kukaan ei osta. Ei uutena, eikä se käytettynä ole yhtään sen houkuttelevampi.

      • väliäkös sillä

        On markkinoilla pieni merkki, mutta ei ainoa. Koko Seathan on aika pieni merkki, markkinaosuus vajaa 2%. Kamppailee Mazdan, Renaultin, Pösön, Subarun, yms yms kanssa samoista sijoituksista. Seatin eri malleja on kuitenkin melkoinen määrä, joten yksittäisistä malleista mikään ei voi olla kovin korkealla myyntitilastoissa, kun koko markkinaosuuskin on noin pieni.

        Tällä ei siltikään ole juuri mitään tekemistä auton teknisen hyvyyden kanssa. Kaikki eivät voi olla yksinkertaisesti myyntilistojen kärjessä viihtyviä kansan volyymimalleja.

        Tuo väite, että Exeo olisi vanha Audi, on jokseenkin absurdi. Totta on tietysti, että Exeo perustuu Audin edelliseen konstruktioon. Tämähän on automaailmassa täysin normaalia.
        Tähän asti Skodan Octavia perustui jo aiemmin Audin A3, Golf, ja Seat Leonin käytössä olleeseen vanhaan konstrutioon. Onko siis Ocu ollut tähän asti sama kuin edellisen sukupolven A3, Golf tai Leon? Tällä logiikalla vastaus on kyllä.
        Nyt tuleva uusi Ocu perustuu samaan konstruktioon kuin em merkit.

        Näinhän se menee konserneissa kaikkialla, myös VW-konsernissa.

        Exeo on kyllä erittäin kilpailukykyinen tekniikkansa puolesta minkä tahansa muun VW-konsernin auton kanssa, vaikka nykyinen pohjalevy onkin kehitetty Audin vanhasta pohjalevystä. Moottorit ja muut härvelit himmeleineen ovat täysin samoja kuin muissakin VW-konsernin autoissa.

        Onneksi Suomessa voi hankkia minkä auton tahansa lompakon rajoitusten mukaan. Kenenkään ei ole pakko hankkia Exeota, voi ostaa vaikka Skodankin, jos niin syystä tai toisesta haluaa. Moni näyttää haluavan ja mikäs siinä...


      • sama se on..........
        väliäkös sillä kirjoitti:

        On markkinoilla pieni merkki, mutta ei ainoa. Koko Seathan on aika pieni merkki, markkinaosuus vajaa 2%. Kamppailee Mazdan, Renaultin, Pösön, Subarun, yms yms kanssa samoista sijoituksista. Seatin eri malleja on kuitenkin melkoinen määrä, joten yksittäisistä malleista mikään ei voi olla kovin korkealla myyntitilastoissa, kun koko markkinaosuuskin on noin pieni.

        Tällä ei siltikään ole juuri mitään tekemistä auton teknisen hyvyyden kanssa. Kaikki eivät voi olla yksinkertaisesti myyntilistojen kärjessä viihtyviä kansan volyymimalleja.

        Tuo väite, että Exeo olisi vanha Audi, on jokseenkin absurdi. Totta on tietysti, että Exeo perustuu Audin edelliseen konstruktioon. Tämähän on automaailmassa täysin normaalia.
        Tähän asti Skodan Octavia perustui jo aiemmin Audin A3, Golf, ja Seat Leonin käytössä olleeseen vanhaan konstrutioon. Onko siis Ocu ollut tähän asti sama kuin edellisen sukupolven A3, Golf tai Leon? Tällä logiikalla vastaus on kyllä.
        Nyt tuleva uusi Ocu perustuu samaan konstruktioon kuin em merkit.

        Näinhän se menee konserneissa kaikkialla, myös VW-konsernissa.

        Exeo on kyllä erittäin kilpailukykyinen tekniikkansa puolesta minkä tahansa muun VW-konsernin auton kanssa, vaikka nykyinen pohjalevy onkin kehitetty Audin vanhasta pohjalevystä. Moottorit ja muut härvelit himmeleineen ovat täysin samoja kuin muissakin VW-konsernin autoissa.

        Onneksi Suomessa voi hankkia minkä auton tahansa lompakon rajoitusten mukaan. Kenenkään ei ole pakko hankkia Exeota, voi ostaa vaikka Skodankin, jos niin syystä tai toisesta haluaa. Moni näyttää haluavan ja mikäs siinä...

        Laitappa 2005-2008 välillä valmistettu audi a4 tuon exeon rinnalle ja katso tarkkaan niin saatat huomata sen olevan todella pitkälle sama auto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe