EXEO RUSSLAND???

tirpitsi

Exeossa saa niin paljon nostalgiaa pienellä rahalla, että voisi kuvitella sen pohjana olevan tietotaidon periytyvän jopa 1960-luvulta Varsovan liiton maista. Tuohon aikaanhan Audi oli vajonnut varsin syvään laatukuoppaan ja merkkiä koetettiin hilata kaikin voimin kuopasta ylös. Merkki tunnettiinkin melko pitkään DKW:nä, jota eräs ystäväni on aina nerokkaasti oivaltaen kutsunut nimellä "Deutscher Komsomolskaja Wagen". Aika osuvaa. Ja siellä ne Exeonkin juuret siis lopulta ovat, jos verhoja suostuu hieman raottamaan.

7

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+12

      Mikä mahtaa sekavan ja käsittämättömän kirjoituksesi tarkoitus ollakaan? Sisältökin on lähinnä puuta heinää...

      Exeohan tuli markkinoille joskus 2000-luvun puolivälin jälkeen, kun VW-konserni siirsi Audi suurensi ja uudisti mallistoaan voimakkaasti. Aikaisempi malli oli täysin kilpailukykyinen ja moderni, jota oli hyvä lähteä kehittämään edelleen. Näin syntyi siis exeo, jonka nykyiset uudet mallit ovat perusjutuiltaan ihan samoja kuin muutkin VW-konsernin autot.
      Seathan on tarkoitettu alunperin ensisijaisesti eteläisen Euroopan maihin, mutta leviää kyllä muuhunkin länsieurooppaan. Tehhdashan on kapasiteetiltaan aika pienikin, mutta on aika tehnyt myös Audin ja Volkkarin eri malleja. Nyt juuri Audi Q3:n tehdään Seatin tehtailla.
      Itä-Euroopassa Seat lienee tuntematon. Ei Suomessakaan ole tarkoitettu volyymimerkiksi eikä sellaiseksi taida kyetäkään. Tosin nyt, kun Seatin halvimmat mallit on siirretty Skodan tehtaille koottaviksi voi tilanne muuttua.

      Se, että Audin juuret on 50- ja 60-luvulla jossain, niin ei sillä nykypäivään ole mitään merkitystä. Kuvaa hyvin kirjoituksesi tarkoitushakuisuutta arvelusi " ...voisi kuvitella sen pohjana olevan tietotaidon periytyvän jopa 1960-luvulta Varsovan liiton maista" . Ei tarvitse edes kommentoida noin läpinäkyvää tarkoitustasi :-D.
      Nykyisin Audeja löytyy lähes kansanautoista premiummalleihin saakka.

      Millainen olikaan Skoda 50- ja 60-luvulla? Ei tainnut olla kaksinen sekään. Maine/imago ei ollut sen parempi kuin nykyäänkään.
      Volkkarihan osti Skodan joskus 90-luvulla ja vasta sitten auto alkoi ylipäänsä kehittyä, kun Skodan kori ja logot pistettiin volkkarin rakenteisiin ja tekniikkaan. Ei ihan uusimpiin, mutta ihan toimivaan tekniikkaan kuitenkin.
      Skoda on pysynyt konsernin volyymimallina, jossa löytyy usean eri kategorioiden malleja ja pyrkii vankistamaan asemiaan tässä. Nk 'tavalliset keskiluokkaiset ihmiset' ostavat lukumääräisesti eniten autoja. Suomessa ja Itä-Euroopan maissa on jo vankka asema.

      Volkkari oli yhtä kuin kupla-volkkari. Sen mainehan oli ihan ok jo tuolloin. Nykyisin volkkarista löytyy kansanautosta premiummalleihin saakka.

    • ;-)

      Heh, olihan lapsellinen purkaus, olisit edes hieman yrittänyt pysyä faktoissakin. Mistäs nyt tuulee? Tuliko hankittua skoda ja nyt harmittaa?

      Osta vaan exeo kun mieles tekee. Kyllä se ainakin skodat päihittää mennen tullen eikä tarvitse imago yms asioista jatkuvasti olla huolissaan.. Ei tarvitse perustella naapureille eikä kenellekään

      • 143 hp

        Farkku-Exeo on oikein mallikas pirssi, varsinkin kunnolliset cvt-automaatin kera. Ei tarvi nykivän dsg:n kanssa lähteä liikkeelle.


    • Tottakin joukossa!

      Vaikka alottaja hieman vetikin mutkat suoraksi, niin on tuossa asiaakin. DKW oli aikanaan ruostuvainen pikkupurkki ja sille perustallehan Audi sitten rakennettiin. Eräästä vanhasta Audi-konstruktiosta tehtiin sitten Exeo. Joka ei ole niin huono kuin sen suosio. Mutta se vaan ei myy. Koska nyt on nyt ja paljon parempiakin on. Vaikkapa Volvon puolella V40, V60, S60 jne. Kannattaa katsoa sieltä.

    • Sikainssi

      Oikeastaan ei kiinnosta, kuten näkee mallin kaupastakin. Kukaan ei osta. Ei uutena, eikä se käytettynä ole yhtään sen houkuttelevampi.

      • väliäkös sillä

        On markkinoilla pieni merkki, mutta ei ainoa. Koko Seathan on aika pieni merkki, markkinaosuus vajaa 2%. Kamppailee Mazdan, Renaultin, Pösön, Subarun, yms yms kanssa samoista sijoituksista. Seatin eri malleja on kuitenkin melkoinen määrä, joten yksittäisistä malleista mikään ei voi olla kovin korkealla myyntitilastoissa, kun koko markkinaosuuskin on noin pieni.

        Tällä ei siltikään ole juuri mitään tekemistä auton teknisen hyvyyden kanssa. Kaikki eivät voi olla yksinkertaisesti myyntilistojen kärjessä viihtyviä kansan volyymimalleja.

        Tuo väite, että Exeo olisi vanha Audi, on jokseenkin absurdi. Totta on tietysti, että Exeo perustuu Audin edelliseen konstruktioon. Tämähän on automaailmassa täysin normaalia.
        Tähän asti Skodan Octavia perustui jo aiemmin Audin A3, Golf, ja Seat Leonin käytössä olleeseen vanhaan konstrutioon. Onko siis Ocu ollut tähän asti sama kuin edellisen sukupolven A3, Golf tai Leon? Tällä logiikalla vastaus on kyllä.
        Nyt tuleva uusi Ocu perustuu samaan konstruktioon kuin em merkit.

        Näinhän se menee konserneissa kaikkialla, myös VW-konsernissa.

        Exeo on kyllä erittäin kilpailukykyinen tekniikkansa puolesta minkä tahansa muun VW-konsernin auton kanssa, vaikka nykyinen pohjalevy onkin kehitetty Audin vanhasta pohjalevystä. Moottorit ja muut härvelit himmeleineen ovat täysin samoja kuin muissakin VW-konsernin autoissa.

        Onneksi Suomessa voi hankkia minkä auton tahansa lompakon rajoitusten mukaan. Kenenkään ei ole pakko hankkia Exeota, voi ostaa vaikka Skodankin, jos niin syystä tai toisesta haluaa. Moni näyttää haluavan ja mikäs siinä...


      • sama se on..........
        väliäkös sillä kirjoitti:

        On markkinoilla pieni merkki, mutta ei ainoa. Koko Seathan on aika pieni merkki, markkinaosuus vajaa 2%. Kamppailee Mazdan, Renaultin, Pösön, Subarun, yms yms kanssa samoista sijoituksista. Seatin eri malleja on kuitenkin melkoinen määrä, joten yksittäisistä malleista mikään ei voi olla kovin korkealla myyntitilastoissa, kun koko markkinaosuuskin on noin pieni.

        Tällä ei siltikään ole juuri mitään tekemistä auton teknisen hyvyyden kanssa. Kaikki eivät voi olla yksinkertaisesti myyntilistojen kärjessä viihtyviä kansan volyymimalleja.

        Tuo väite, että Exeo olisi vanha Audi, on jokseenkin absurdi. Totta on tietysti, että Exeo perustuu Audin edelliseen konstruktioon. Tämähän on automaailmassa täysin normaalia.
        Tähän asti Skodan Octavia perustui jo aiemmin Audin A3, Golf, ja Seat Leonin käytössä olleeseen vanhaan konstrutioon. Onko siis Ocu ollut tähän asti sama kuin edellisen sukupolven A3, Golf tai Leon? Tällä logiikalla vastaus on kyllä.
        Nyt tuleva uusi Ocu perustuu samaan konstruktioon kuin em merkit.

        Näinhän se menee konserneissa kaikkialla, myös VW-konsernissa.

        Exeo on kyllä erittäin kilpailukykyinen tekniikkansa puolesta minkä tahansa muun VW-konsernin auton kanssa, vaikka nykyinen pohjalevy onkin kehitetty Audin vanhasta pohjalevystä. Moottorit ja muut härvelit himmeleineen ovat täysin samoja kuin muissakin VW-konsernin autoissa.

        Onneksi Suomessa voi hankkia minkä auton tahansa lompakon rajoitusten mukaan. Kenenkään ei ole pakko hankkia Exeota, voi ostaa vaikka Skodankin, jos niin syystä tai toisesta haluaa. Moni näyttää haluavan ja mikäs siinä...

        Laitappa 2005-2008 välillä valmistettu audi a4 tuon exeon rinnalle ja katso tarkkaan niin saatat huomata sen olevan todella pitkälle sama auto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe