Meidän 9kk vauva on nyt viime viikkojen ajan herännyt aina 5-5.30. Millä hänet saisi nukkumaan pidempään...? Ihan sama monelta menee illalla nukkumaan. Olen koittanut aamulla maidon ja vaipan vaihdon jälkeen nukahtaisiko sitten mutta ei. On kuitenkin todella väsynyt, itkee ja kitisee vaan. Makkarissa meillä on myös pimennysverhot eli kovin valosaakaan ei aamuisin ole...
9kk vauvan nukkuminen
12
472
Vastaukset
- htgdfv
teidän muksu käänsi kelloa ennen muita :D :D
No ei vaan ymmärrän tilanteen olevan inhottava! Mutta ajattele tuota kellon kääntöä viikon päästä niin muksusi nukkuu sitten (toivottavasti) 6-6.30 :)
Meillä herätään tikkana joka aamu klo 5.50 ja minä aamuunisena ihmisenä odotan aikaa kun laspi nukkuisi sen 12 tuntia yössä, muksu menee nukkumaa klo 8 joten sais nukkua itse aamuisin edes seitsemään...- Tunnen tuskasi!
Eli meillä sama tilanne 9kk kanssa. Kaikkee oon yrittänyt. Tuntuu, että tytöllä on joku sisäinen kello mikä sen herättää tasan 5! Ja kaiken lisäksi heräilee öisin koko ajan... Meillä kyllä nukuttiin kolmet päikkärit vielä viikko sitten. Nyt viikon ajan vain kahdet. Hetki meni, että tyttö pääsi uuteen rytmiin, mutta nyt nukkuu jopa 6!:)
- ..............
Eilen laitoin hänet reilu puoli tuntia myöhemmin nukkumaan kuin normaalisti, tulos oli se että heräs ennen viittä :/ Nukkuu nykyään öisin 8-9h, päiväunia 2x1h.
- koitappa laittaa
puoli tuntia tai aiemmin nukkumaan.
- .khefug.
koitappa laittaa kirjoitti:
puoli tuntia tai aiemmin nukkumaan.
Täällä ei ainakaan tuo toimi siihen että saisi lapsen nukkumaan edes sen puolituntia pitempään!
- fewrwy
Meillä 6kk ja herää aina kello 6. Sama se kanssa monelta laitetaan nukkumaan. Rasittavaa! :)
- htru5
Se on kuulkaas niin lyhyt aika, kun noita teidänkin naperoita saa herätellä aamulla hoitoon/kouluun tmv. Älkää siis juuttuko tuijottamaan sitä kelloa, menkää itsekin aiemmin nukkumaan niin jaksaa aamulla ylös.
- khgfkh
Mä meen nukkumaa(siis sänkyy makoilee ja oottaa unta) 8.15, vartti lapsen jälkeen.. Oon vaa nii aamu-uninen ihminen et ei tää siltikää ole kivaa herätä 5 aikaa :D
Mut täysin totta, lapset on ihan kauheen pienen hetken pieniä! Osais vaa ite nukkua päivällä niin jaksais paremmin.. - ei riitä tuo uni
Kokeile antaa iltapala mahdollisimman myöhään, ettei ainakaan nälkä yllätä. Aika vähäuninen vauva teillä ku meillä nukkui vielä vuosikkaana 10-10,5h yössä ja 2x1,5h päikyt. :O Varmaan kannattaa kokeilla aikaisemmin nukuttamista? Vai nukkuuko jälkimmäiset päikkärit "liian myöhään" ja on illalla hankala nukahtaa?
- rdjhhf
Meillä alkoi tuo samanmoinen aamurumba 8kk tienoilla eli heräsi 5-6 aamulla ihan sama mihin aikaan meni nukkumaan (yleensä 8) ja alkoi pikkuhiljaa vähän reilu vuoden ikäsenä pidentymään nuo unet aamusta nyt nukkuu max. 7 ja on 1v 6kk
- tuutikki1231
Meillä heräiltiin tuossa iässä kanssa se kerta yössä kunnolla, aamuyöllä. Pieniä heräämisiä oli enemmän ja vähemmän joskus. Vesiryyppy monesti autto, mutta toisen annoksen maitoa joutu antamaan jos yli puolituntia meni ed.satsista eikä uni tullu. Kahet päikkärit otti sillon ja melkeempä paras oli kun iltapäivällä toiset ja muksu valvo siihen 22 asti niin alko jäämään ne heräilyt pikkuhiljaa ja maitokin jäi pois yöltä suht äkkiä. Lapset on niin erilaisia, toiset vaan heräilee :/ mutta ensimmäisenä itsellä tulee mieleen jano ja onko liian kuuma nukkuessa tms. Vaippasiltaan pitkähih. kanssa on joskus talvisin nukuttu ja kesäsin pelkkä vaippa ja ohut peitto, mitä viileämpi, sen paremmin nukkunu. Kokonaisuudessaan yöunet oli 10-12h luokkaa. Auttaiskohan iltaulkoilu parempiin yöuniin? Yleensäki päivittäinen ulkoilurytmi vahvistaa unta, ainakin toiminut meillä. Älä huoli, kyllä se laps vielä nukkuu :) näitä kukkujia vaan on osa :) 9h on aika pitkä uni kuitenkin, tosin onhan se rasittavaa herätä viiden aikaan, tai vähänväliä ennen sitä, mutta nää on näitä äitien ihanuuksia :D
- Tuutikki1231
Piti tosin kysyä vielä, voiko vaipassa olla vikaa? Ei pidä kuivana tarpeeksi tms? En tiedä vaihdatko aiemmilla kerroilla kun käy hereillä, mutta jos et niin sekin voi olla kokeilunarvoinen juttu? Meillä ollu kausia jolloin pikkupissakin häiritsi pampersin superimevyydestä huolimatta -.-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264