Helsingin uudet kaupunginosat

Alkuperäiskuntoinen

Katselin tuossa yksiöitä "Etelä-Helsingissä". Etelä-Helsinki näyttää jatkuvan ainakin Pasilaan saakka. Porvoonkatu on siirtynyt Kallion puolelle. Kalliokin on jaettu kahdeksi kaupunginosaksi, Etu- ja Taka-Kallioksi, joskin kukaan ei asu Taka-Kalliossa. Merkillistä tämä kaupunkimaantiede...

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot#view=list&module=apartment-sell&offset=0&limit=48&sortby=published desc&aslocation[locationids][]=6610799|4|60.16704|24.94051|Etelä-Helsinki, Helsinki&asprice[suffix]=000&asprice[min]=60&asprice[max]=250&assize[min]=15&assize[max]=32&asrooms[rooms][]=1&asbuildingtype[building_type][]=1&assettings[changed]=1&assettings[collapsed]=0&asbuildyear[min]=&asbuildyear[max]=&ashabitationtype[habitation_type][]=1&assizelot[min]=&assizelot[max]=&aslotownership[lot_ownership][]=1&asnewdevelopment[new_development]=3&aspublished[published]=1

17

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läntisestä päivää
    • Etukallio tarkoittaa varmaan suurin piirtein linjoja... Jos taka-kalliolla on huono kaiku, niin tyhmäähän olisi sitä myynti-ilmoitukseen laittaa.

Itselläkin kävi taannoin välittäjä arvioimassa kämppää (ei vakuuttanut myyjähenkilö). On kahden alueen rajoilla, joten niistä ilmoitukseen olisi valittu tietysti se myyvempi. Ei niillä rajoilla niin tarkkaa väliä ole. :)

• No aloittaja on oikeassa siinä, että Porvoonkatu 27 oli espoolaisvälittäjän mukaan Kalliota. Miksei maalaiset laita vain, että "Hesassa".

Mutta kyllä Porvoonkatu osittain kuuluu Kallioon. Nimittäin Suomen suurin asunto-osakeyhtiö on Porvoonkadulla Kallion puolella. Annan näin pönttövuoren puhkaisseille mahdollisuuden alkaa selittää päämärkänä jostain Alppiharju- nimisestä paikasta.

Ja jos tuon blogspot- linkkaajan täytyy katsoa kartasta, mikä joku stadin kaupunginosa on nimeltään tai missä se on, kannattaa funtsia, ottaisiko ollenkaan kantaa.

• saimaan norppa

Ja kun hesalaiset menevät kesällä mökille, niin aina ne menevät saimaalle.

Mutta kyllä se hesa on pieni, kun on vain etu-kallio ja taka-kallio ja vuosaari. Paljonko siellä on asukkaita?

• Lännestä edelleen
        saimaan norppa kirjoitti:

Ja kun hesalaiset menevät kesällä mökille, niin aina ne menevät saimaalle.

Mutta kyllä se hesa on pieni, kun on vain etu-kallio ja taka-kallio ja vuosaari. Paljonko siellä on asukkaita?

Luki4ever voisi vähän miettiä mitä suustaan päästelee. Mietippä sitä että jos asut juuri silla huonommalla puolella, mutta tahdot niin kovin asua silla paremmalla puolella, niin totta kai sanot siellä asuvasi, mutta totuus on valitettavasti toista. Juuri näitä asioita varten on hyvä voida katsoa viralliselta kartalta.

• Venytellen

"Suomen suurin asunto-osakeyhtiö on Porvoonkadulla Kallion puolella."

Kallion pohjoisraja on tarkasti ottaen Helsinginkadulla ja Porvoonkatu on Alppiharjussa. Tosin monien mielestä Kallio loppuu Vallilan perukoille ja Töölö Vihdintiehen...

• Tsadin Kunti

No täällähän kommentaattorit "tietävät", että Vaasis on Kalliota, kuten myös ravintola 3 Kaisaa, Merihaka ja Hakaniemikin.

Esimerkiksi turkulainen The Rat "tietää" nämä asiat pomminvarmalla tarkkuudella.

Kävin muuten viime kesänä Turussa. Koko junttikylä oli kävelty läpi parissa tunnissa ja otettu vielä muutama kaljakin aina välillä. Surkea paikka.

• Ooooh!

Onko stadi sitten joku metropoli, jota ei kävele läpi parissa tunnissa? Itse asiassa ydinkeskusta on naurettavan pieni, vain pari korttelia. Kyllä nämä kalliot sun muut ovat jo kaukana keskustasta - lähiöitä siis.

• Hassua, miten junantuomat aina ovat niitä puristisimpia stadilaisia. Meille syntyperäisille riittää tieto siitä, että kurvi on osa kallion aluetta, siinä missä muutkin mainitsemasi alueet (sitä Turkua lukuunottamatta). Kallion kaupunginosa on eri asia, mutta sillähän ei ole juurikaan merkitystä.

• tsadista moro!
        Ooooh! kirjoitti:

Onko stadi sitten joku metropoli, jota ei kävele läpi parissa tunnissa? Itse asiassa ydinkeskusta on naurettavan pieni, vain pari korttelia. Kyllä nämä kalliot sun muut ovat jo kaukana keskustasta - lähiöitä siis.

Kyllä, helsinki voidaan käsittää metropoliksi. Mikseipä sinunkin kotikaupunkisi Turkukin voitaisi.

• Joo, sori....
        tsadista moro! kirjoitti:

Kyllä, helsinki voidaan käsittää metropoliksi. Mikseipä sinunkin kotikaupunkisi Turkukin voitaisi.

Tuli ehkä vähän provosoidusti sanottua. Onhan se Helsinki oikeasti valtava miljoonakaupunki - aivan verrattavissa vaikkapa Lontooseen tai Pariisiin.

• ota selvää ensin
        Joo, sori.... kirjoitti:

Tuli ehkä vähän provosoidusti sanottua. Onhan se Helsinki oikeasti valtava miljoonakaupunki - aivan verrattavissa vaikkapa Lontooseen tai Pariisiin.

Onko vaikea ymmärtää, että metropolin ei tarvitse olla valtava miljoonakaupunki kuten nuo mainitsemasi. Melko oiva esimerkki taas huutelijalla siitä, kuinka sitä huudellaan vaikka asioista ei mitään tiedetä.

• ota selvää ensin kirjoitti:

Onko vaikea ymmärtää, että metropolin ei tarvitse olla valtava miljoonakaupunki kuten nuo mainitsemasi. Melko oiva esimerkki taas huutelijalla siitä, kuinka sitä huudellaan vaikka asioista ei mitään tiedetä.

Helsinki on selvästi metropoli. Tuolla stadin metropoliasemasta puhuttiin, missä annettiin siis ymmärtää, että stadiin kuuluu vain suurin piirtein alue steissiltä forumin nurkalle...

Jos mieltää stadin Helsingin synonyymiksi, on stadi metropoli. Ja ei, sen läpi ei kävele parissa tunnissa.

Mutta eipä kyllä turunkaan läpi.

• 111 BL.

Niin ja virallisestikin sanotaan, että sörnäinen kuuluu, kallion peruspiiriin.., että, eihän tuossa mitään epäselvää..

• Näinkin voi muuttaa

Hienoa! Muutuin juuri sörnäisläisestä kalliolaiseksi!

• peru muuttoauto
        Näinkin voi muuttaa kirjoitti:

Hienoa! Muutuin juuri sörnäisläisestä kalliolaiseksi!

Ethän muuttunut. Olet koko ajan asunut Kallion peruspiirissä ja siellä Sörnäisten osa-alueella. Olet siis edelleen Sörnäisistä.

• Tsadin Kunti
        peru muuttoauto kirjoitti:

Ethän muuttunut. Olet koko ajan asunut Kallion peruspiirissä ja siellä Sörnäisten osa-alueella. Olet siis edelleen Sörnäisistä.

On mukavaa sanoa asuvansa Kalliossa eikä pahamaineisessa Sörkassa. Oikeat stadilaiset tietävät kyllä, että Sörkka on Sörkkaa ja Kallio loppuu Hesariin. Vaasis ei ole Kalliota, kuten ei myöskään Merihaka eikä Hakaniemi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      41
      4848
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3255
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      275
      2492
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      54
      2369
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      166
      2138
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1885
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1732
    8. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1721
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1710
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1329
    Aihe