Kuten otsikosta näkee, kipu on todellinen. En seurustele ja nuo kivut ovat aika iso syy, etten hirveästi haluakaan seurustella. Tosi tylsää ruveta uudelle ihmiselle selittämään, että sen pitää olla todella varovainen, tai olen melkein viikon todella kipeä. Onko muilla endo-sinkuilla tätä tunnetta?
Nyt kiikarissa kuitenkin olisi mukavan sorttinen mies. Mutta miten ihmeessä asian saisi aikanaan fiksusti ilmaistua? Ei sitä nyt viitsi päin näköä läväyttää, että mulla kasvaa kohdun limakalvoa vähän ympäriinsä, se on tosi kipeetä, kuukautisten aikaan olen saikulla ja vaiva aiheuttaa toisille lapsettomuutta. Kyllä saa kaveri aika tosissaan olla, jos tuon ilmoituksen jälkeen vielä pysyy kuvioissa ;). Kuitenkin endometrioosi vaikuttaa koko parisuhteeseen seksielämään aika paljonkin. Kierrosta kaksi viimeistä viikkoa on kuitenkin kipujen ja arkuuden vuoksi pois laskuista ainakin varsinaisen yhdynnän osalta sekä tietysti vuoto on endomaisen runsas.
Endo ja yhdyntäkivut
1
558
Vastaukset
- Siili
Itselläni on sekä endometrioosi että määrittelemätön (endometrioosia pinnallisempi) yhdyntäkipu, joka estää yhdynnän kokonaan. Tällä hetkellä on sytolyyttisen vaginoosin epäily, johon aloitan hoidon. Joka tapauksessa kärsin samankaltaisesta ongelmasta kuin Sinäkin. Nykyiselle poikaystävälleni kerroin asiasta heti tapailun alkuaikoina ja samaan hengenvetoon painotin, että seksiä voi mielestäni harrastaa tyydyttävästi monella muullakin tapaa. Pitäisin tärkeänä sitä, että seurustelukumppani on kokenut, jotta hän ensinnäkään ei koe jäävänsä iäksi jostakin paitsi, jos yhdyntä ei lainkaan onnistu ja toiseksi, jotta hän osaa oikeat otteet, on varma itsestään ja kiireetön.
Onnekseni poikaystäväni ei vähästä säikähtänyt ja nyt on yhteistä (kekseliästä) taivalta takana jo kuusi vuotta. =) Lääkärit ovat kovasti hämmästelleet suhteen pysyvyyttä, mutta uskon poikaystävääni, kun hän on sanonut, ettei koskaan löytäisi ketään vertaistani, joten haluaa minut ennemmin tällaisena kuin ei ollenkaan. Itse uskon siihen, että todellinen kiintymys ja välittäminen ei kariudu vastoinkäymisiin, itse en ainakaan osaa kuvitella vaihtavani miestä fyysisen ongelman vuoksi kuin autoa..! Tsemppiä Sinulle ja hyvää alkavaa syksyä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."382091Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1701858- 1151289
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711130- 91885
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli71845Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43826Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.77805Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931763- 54681