Kiva kiva

ToisTurggulainen

Olipa mukava "välikohtaus" tuossa viime lauantaina 23.3. eräässä turkulaisessa kaupassa.
Olin ulkoilemassa ja ajattelin siinä samalla käydä asioimassa tässä putiikissa(tarkoitus oli ostaa pari pikkuasiaa, mitkä nyt eivät olleet mitenkään pakkotärkeät).
Kuinka ollakaan, huomasin et tätä toista tuotetta ei ollut saatavilla täältä ja lisäksi jonot olivat aika pitkät, niin ajattelin etten jää jonottelemaan jonkun karkkirasian takia, kun samalla vaivalla kävelen jo 400 metrin päähän toiseen kauppaan.
Sen verran sitten pysähdyin pajatsolle tarkoituksena koittaa parilla eurolla tuuriani, kun kaupasta hilpaisikin myyjä mun perään ja kysyi aika napakasti, et mitäs sulla siellä takin alla taskussa noin pullottaa??
No tajusin kyl heti tilanteen ja otin takataskussa olleet hanskani esille ja näytin et nämähän ne siellä pullottaa.
Ei siinä sinänsä mitään, tilannekin laukesi sillä, mut aika herkässä tuo varkaan leima näkyy olevan. Tuollaisessa kaupassa ainakin, missä ei ole näitä "hälytinportteja kassalla".. Ja sinänsä kyllä ymmärrän tuon, mut olihan tuo aika helvetin loukkaavaa silti, kun kerta halpa pukeutumistyylini ym ulkonäköni kerta meinaa tuollaisessa tilanteessa ainakin, että olin varkaissa. Vielä kun olen kuitenkin vakiduunissa oleva, yli keskiverron tienaava, velaton ja lapseton ihminen. Eli mun ei todellakaan tarvitse varastaa.
Kaiken kukkuraksi olen tuossa kaupassa käynyt suht säännöllisesti asioimassa jo liki 7v eli just sen aikaa, kun olen Turussa asunut. Joten luulis naaman olevan sen verran tuttu uusillekin vakkarimyyjille, et tietävät mun maksavan kyllä kiltisti isommankin kauppalaskun.
Mut taidanpa jatkossa jatkaa matkaa sellaset 1,5km eteenpäin ja mennä täkäläiseen sittariin. Ihan varmuuden vuoksi.

79

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi

Senkus menet.

• Vttu sä oot nolo!

Mitä kiva tai mukavaa tuossa tapahtumassa mielestäsi oli?

Oletko sä vttu ihan sekaisin vai joku sekakäyttäjä? Opettele kirjoittamaan Pavaani!!

• ---

rauhoitu, apina.

• Osta vittu aapinen

"Oletko sä VTTU ihan sekasin vai joku sekakäyttäjä" Opettele kirjoittamaan PAVAANI!!"
        Opettele itse sen banaanisi kanssa leikkimisen sijasta.

• Osta vittu aapinen

Mitäs nolottaja? Joko oot heittänyt banaanin nurkkaan ja hommannut sen aapisen?
        Muista että alkeista ne fiksutkin ovat aloittaneet;)

• Osta vittu aapinen

No kuin edistyy lukuhommat vttunololla?
        Jokos pavaani on taittunut paviaaniksi, vai vieläkö sanasokea lukihäiriö vaivaa?
        Muista että A kuten Apina, B kuten Banaani ja C onkin jo jotain muuta.

• Naurettava apina!
        Osta vittu aapinen kirjoitti:

No kuin edistyy lukuhommat vttunololla?
        Jokos pavaani on taittunut paviaaniksi, vai vieläkö sanasokea lukihäiriö vaivaa?
        Muista että A kuten Apina, B kuten Banaani ja C onkin jo jotain muuta.

Noinko paljon sua sattui? Taisi osua arvostelu herkkään kohtaan. Auts auts. Hahahahahhaaaa!

Sait mitä ansaitsit idiootti.

• Osta vittu aapinen
        Naurettava apina! kirjoitti:

Noinko paljon sua sattui? Taisi osua arvostelu herkkään kohtaan. Auts auts. Hahahahahhaaaa!

Sait mitä ansaitsit idiootti.

Niin ketä mitä häh?
        Taitaa itseäsi loukata, että sinua joutuu neuvomaan noinkin yksinkertaisessa asiassa kuin kirjoittaminen. Mutta jos kerta ei osaa niin ei osaa. Ei silti luulisi kehtaavan haukkua muita kirjoitustaidottomaksi.
        Vinkkinä itsellesi, ota ne piripaukut ensi kerralla kirjottelusi JÄLKEEN, ei mene sulla senat sakasin sitten ihan niin herkästi.
        Vitun "pavaani"....

• Naurettava apina!

Niin ketä mitä häh?
        Taitaa itseäsi loukata, että sinua joutuu neuvomaan noinkin yksinkertaisessa asiassa kuin kirjoittaminen. Mutta jos kerta ei osaa niin ei osaa. Ei silti luulisi kehtaavan haukkua muita kirjoitustaidottomaksi.
        Vinkkinä itsellesi, ota ne piripaukut ensi kerralla kirjottelusi JÄLKEEN, ei mene sulla senat sakasin sitten ihan niin herkästi.
        Vitun "pavaani"....

Ja kierrokset vaan nousee. Etkö huomaa kun sua vedätetään? Kuka viritti ansan >roger Rabbit? Pitäiskö tehdä taas pari kirjoitusvihettä, että pääset kimmastumaan? Otat niin hienosti kierroksia. Idiootti!

• Anna tassua

Niin ketä mitä häh?
        Vitun "pavaani"....

Vuh vuh. Tyhmä koira, ota luu. Anna tassu.

• Osta vittu aapinen

Ja kierrokset vaan nousee. Etkö huomaa kun sua vedätetään? Kuka viritti ansan >roger Rabbit? Pitäiskö tehdä taas pari kirjoitusvihettä, että pääset kimmastumaan? Otat niin hienosti kierroksia. Idiootti!

No itke nyt vielä.
        Sä siinä näyt loukkaantuneen, ihme hihityksestä ym räksytyksestä päätellen.
        Ja kauhee selitys et ihan kiusallani härkin, olin suunnitellu tuon koko homman alunperinkin jo valmiiks.
        No jos uskot siihen itse niin sehän riittää kait;)
        Mut mieti nyt tarkkaan et kumpi tekikin mitä?
        Aloitit tuon itkusi vasta sitten kun olin kysellyt useamman kerran, kuin luvut edistyy.
        Mutta edelleenkin, A niinkuin Apina, B niinkuin Banaani ja C onkin sitten jo jotakin muuta.
        Ja piripaukut ym spliffit sit kirjoittelun jälkeen, ei mene senat sakasin.
        Meidän rakas pikku vttupaviaani.

• Toinen Kädellinen

Ei sinulle sitten tullut mieleen, että nimim. Osta vittu aapinen pisti noita viestejä noinkin monta, että saisi sinut reagoimaan jotenkin?
        Halus ehkä nähdä, mitä alat sössöttämään seuraavaksi? Että siinä sinulle ansaa.
        Ja olen samaa mieltä, heitä ne banaanit nurkkaan ja opettele kirjoittamaan itse. Raitistu ennen, jos ei muuten onnistu.
        Niin juu ja auttoiko tuo nyt oikeasti, että vaihdoit nimimerkiksesi Naurettava apina?

• Anna tassu

No itke nyt vielä.
        Sä siinä näyt loukkaantuneen, ihme hihityksestä ym räksytyksestä päätellen.
        Ja kauhee selitys et ihan kiusallani härkin, olin suunnitellu tuon koko homman alunperinkin jo valmiiks.
        No jos uskot siihen itse niin sehän riittää kait;)
        Mut mieti nyt tarkkaan et kumpi tekikin mitä?
        Aloitit tuon itkusi vasta sitten kun olin kysellyt useamman kerran, kuin luvut edistyy.
        Mutta edelleenkin, A niinkuin Apina, B niinkuin Banaani ja C onkin sitten jo jotakin muuta.
        Ja piripaukut ym spliffit sit kirjoittelun jälkeen, ei mene senat sakasin.
        Meidän rakas pikku vttupaviaani.

Ota luu. Kiltti hauva.

Mitäs seuraavaksi leikitään nettipoliisi?

Kieri koira!

• No shit Sherlock
        Toinen Kädellinen kirjoitti:

Ei sinulle sitten tullut mieleen, että nimim. Osta vittu aapinen pisti noita viestejä noinkin monta, että saisi sinut reagoimaan jotenkin?
        Halus ehkä nähdä, mitä alat sössöttämään seuraavaksi? Että siinä sinulle ansaa.
        Ja olen samaa mieltä, heitä ne banaanit nurkkaan ja opettele kirjoittamaan itse. Raitistu ennen, jos ei muuten onnistu.
        Niin juu ja auttoiko tuo nyt oikeasti, että vaihdoit nimimerkiksesi Naurettava apina?

Ihan tosissasiko tulit tänne selventämään? Kuinka edes vaivauduit?

• Toinen Kädellinen
        No shit Sherlock kirjoitti:

Ihan tosissasiko tulit tänne selventämään? Kuinka edes vaivauduit?

Kyllä.

• hauhauhauvuf
        Anna tassua kirjoitti:

Vuh vuh. Tyhmä koira, ota luu. Anna tassu.

"Tykkäät" sitten koirista?

• Typerä aloitus

Laukesitko hanskojesi kannsa?

• Fiksu lopetus

Kerro lisää, Typerä aloitus:)
        Lämmitteletkö hanskojasi yhtään vai alatko samantien aurajyystään niitä?

• Naista vaan..

On sullakin panohalut päällä, kun kerta näyt haaveilevan hanskaleikeistä arvon typeryys.

• Sivustaseuraaja88

Tavoitteletko sinä jotakin surkeata sarkasmia kirjoitukseesi käyttämällä ilmauksia kiva ja mukava epämiellyttävästä tapahtumasta?

Tuollainen tyylittömyys ja oman äidinkielen surkea taso kertoo hekisestä lahjattomuudestasi kiistämätöntä tarinaa. En ihmettele, että elämässäi sattuu moisia kommelluksia. Ne ovat typerysten kohtalona.

• Keski-Suomesta hei

Jumalauta kun on kirjoitustaidotonta väkeä täällä. Oikein perusturkulaisuutta parhaimmillaan.
        Osa taisi olla paikalla kommenteista päätellen, olisiko tämä Sivustaseuraaja88 ollut peräti tämä "sankari" ketä ajatteli tehdä päivän uroteon. Eli juuri tällainen naamakertoimen mukaan toimiva reppana, kun kuvittelee et ihminen on ihminen ainoastaan merkkivaatteissa.
        Kannattaisi muuten ihan tosiaan teidänkin opetella kirjoittamaan.
        Esim. vittu kirjoitetaan VITTU, ei VTTU. Paviaani on PAVIAANI eikä PAVAANI. Elämässäsi on ELÄMÄSSÄSI eikä ELÄMÄSSÄI. Etc.
        Ei mikään ihme että turkulaiset ovat idiootin maineessa, idioottejahan te tunnutte olevan tämän(kin) palstan perusteella jo.

• ToisTurggulainen

Kyllä, juurikin sitä minä tavoittelin. Kiitos Sinulle, että vielä varmistit, mitä minä tuolla kirjoituksellani tarkoitin.
        Mutta voisitko sinä ystävällisesti tarkentaa puolestasi sen, että mitä sinä tarkoitat tuolla "tyylittömyydellä"?
        Onko kyse nyt ulkoisesta tyylittömyydestä vai onko kirjoitusmuoto, eli kirjoitusasu, kirjoituksessani jotenkin vaillinainen tai muulla tavoin poikkeava?
        Sanoissani oli sentään kaikki kirjaimet tallessa, toisin kuin esimerkiksi sinun kirjottamassasi sanassa hekisestä. Mutta ymmärsin kyllä, että tarkoitit varmaankin "henkisestä". Etkö tarkoittanutkin? Koska tuskin jokellat enää, ainakaan jos tuo sinun nimimerkissäsi esiintyvä luku 88 on syntymävuotesi?
        Täytyy kai opetella täkäläinen puhe- ja kirjoitustyyli, eli murre, kun kerran oma puhe- ja kirjoitustyylini tuottaa noin suunnattoman suurta tuskaa noin monelle ihmiselle.

• SSarkasmia

Mitäs meidän sarkasmitantta? Kuis panee?

• aaaaaaaabaaaaaaaaaaa

Inva...SS88

• en olis näyttäny

Olisit sanonu että soitetaan poliisit tutkimaan.

• ToisTurggulainen

Joo, tuli itsellenikin mieleen mutta enpä sit enää viitsinyt.
        Ajattelin että kaveri (tämä myyjä) toivottavasti itsekin sitten tajusi, että tuskin olisin jäänyt siihen enää pelikonetta pelaamaan, jos olisin varastanut sieltä jotain.
        Aika perseestä silti, mut onpahan koettu tämäkin.

• Mestari varas ex

Viisas varas JÄISI pelikonetta räpläämään!
      Opetelkaa ritsaamisen alkeet,eli ei rynnitä ulos jos jotain käännetty!
      Parikymmentä vuotta harrastin päätoimisesti ritsaamista ja esim. tv oli helppoa kääntää kun vaan otti ja rauhallisesti käveli ulos ja kellään ei ollut mitään epäilyksiä!

• ToisTurggulainen

Niin kait sitten, jos varastaa tarvii.
        Täytyy pitää mielessä, jos minusta jostain syystä tulee isona varas.
        Siihen asti käyn töissä ja maksan kaiken, mitä haen kaupasta/liikkeistä.

• vittu oot

NOLO....

• ToisTurggulainen

NIINPÄ. Ja ihan sinut vielä sen asian suhteen.
        Eipähän tarvitse sitten tekemällä tehdä toisista noloja, tekevät sen itse.
        Ja nyt varmaan taas tulee kova mekkala että mitä tarkoitan tällä kirjoituksellani, mikä on sen pointti eli tarkoitus???!!???
        Että näin.
        En vain pidä siitä, että mut leimataan varkaaksi ilman syytä. Olkoon syy/tilanne siihen mikä tahansa.
        Voisiko joku teistä fiksuista ym paremmasta väestä kertoa, mikä siinä sitten on teidän mielestänne niin noloa ja vastenmielistä teille?
        Ja kertokaahan se niin, että tällainen henkisesti lahjaton ja mahdollisesti jopa vähä-älyinen typerys sen ymmärtää.
        Sen verran vielä, että opetelkaa kirjoittamaan. Aika onnettoman näköistä tekstiä ulkoasun puolesta osalla porukasta. Ei pahalla jos millään muullakaan.

• Ihan suomeksi:
        ToisTurggulainen kirjoitti:

NIINPÄ. Ja ihan sinut vielä sen asian suhteen.
        Eipähän tarvitse sitten tekemällä tehdä toisista noloja, tekevät sen itse.
        Ja nyt varmaan taas tulee kova mekkala että mitä tarkoitan tällä kirjoituksellani, mikä on sen pointti eli tarkoitus???!!???
        Että näin.
        En vain pidä siitä, että mut leimataan varkaaksi ilman syytä. Olkoon syy/tilanne siihen mikä tahansa.
        Voisiko joku teistä fiksuista ym paremmasta väestä kertoa, mikä siinä sitten on teidän mielestänne niin noloa ja vastenmielistä teille?
        Ja kertokaahan se niin, että tällainen henkisesti lahjaton ja mahdollisesti jopa vähä-älyinen typerys sen ymmärtää.
        Sen verran vielä, että opetelkaa kirjoittamaan. Aika onnettoman näköistä tekstiä ulkoasun puolesta osalla porukasta. Ei pahalla jos millään muullakaan.

"Voisiko joku teistä fiksuista ym paremmasta väestä kertoa, mikä siinä sitten on teidän mielestänne niin noloa ja vastenmielistä teille?"

Noloa ja vastenmielistä on käyttää tuolaista teinix-kieltä eli koittaa olla sarkastinen osaamatta sen käyttöä kilen tehokeinona.

Kiva ja mukava ovat positiivisa ilmaisuja ja niiden käyttö huonona sarkasmina kuvaamaan negatiivista kokemusta antavat kirjoittajasta kypsymättömän kuvan ja ennen kaikkea hankaloittavat viestin perille menoa, eli estävät ymmärtämästä mitä kirjoittaja oikeasti tarkoittaa. Sellainen ei ole millään muotoa täysikasvuisen ihmisen tapa kirjoittaa.

Vastausten huonosto kieliasusta: uskoakseni aloitusviesti leimaa koko ketjun tyylin. Vastausten kirjoittajat eivät viitsi panostaa kirjoitusvirheiden korjaamiseen kun ollaan kirjoittamasaa henkilölle, jollla horjuvat äidinkielen alkeetkin. Niin metsä jne. jos olet joskus sanonnan kuullut.

Työnnä sarkasmisi sinne minne ei päivä paista koska et vaan osaa!

• Arvoituksellista
        Ihan suomeksi: kirjoitti:

"Voisiko joku teistä fiksuista ym paremmasta väestä kertoa, mikä siinä sitten on teidän mielestänne niin noloa ja vastenmielistä teille?"

Noloa ja vastenmielistä on käyttää tuolaista teinix-kieltä eli koittaa olla sarkastinen osaamatta sen käyttöä kilen tehokeinona.

Kiva ja mukava ovat positiivisa ilmaisuja ja niiden käyttö huonona sarkasmina kuvaamaan negatiivista kokemusta antavat kirjoittajasta kypsymättömän kuvan ja ennen kaikkea hankaloittavat viestin perille menoa, eli estävät ymmärtämästä mitä kirjoittaja oikeasti tarkoittaa. Sellainen ei ole millään muotoa täysikasvuisen ihmisen tapa kirjoittaa.

Vastausten huonosto kieliasusta: uskoakseni aloitusviesti leimaa koko ketjun tyylin. Vastausten kirjoittajat eivät viitsi panostaa kirjoitusvirheiden korjaamiseen kun ollaan kirjoittamasaa henkilölle, jollla horjuvat äidinkielen alkeetkin. Niin metsä jne. jos olet joskus sanonnan kuullut.

Työnnä sarkasmisi sinne minne ei päivä paista koska et vaan osaa!

"Työnnä sarkasmisi sinne minne ei päivä paista"

Muuten asiallisessa viestissäsi kummallinen lopetus. Mikä se paikka on, pöytälaatikko, komero, kellari...miten sen sarkasmin saa kiinni?

• GOATSE, googlaa
        Arvoituksellista kirjoitti:

"Työnnä sarkasmisi sinne minne ei päivä paista"

Muuten asiallisessa viestissäsi kummallinen lopetus. Mikä se paikka on, pöytälaatikko, komero, kellari...miten sen sarkasmin saa kiinni?

Se on persereikä, minne ei päivä paista.

• MäEn

Oletko tosiaan?

• ToisTurggulainen

Juu juu.
      Kirjoitan juuri kuin puhun, eli jos se jotain sitten meinaa tästä tasostani niin asia sillä selvä sitten.
      Hallitsen kyllä kirjakielenkin yhtälailla kaikkine kielioppeineenkin, että tuo aloitusviestini olisi käsittääkseni pitänyt kirjoittaa kirjakielellä.
      Tärkeintä minulle kuitenkin on se, että asia menee sanamuodoista huolimatta perille, enkä aina edes välitä miettiä että se olisi jotenkin liikaa vaadittu joidenkin kohdalla.
      Eli tässä tapauksessa käsitin, että tuosta kirjoituksesta lukija ymmärtää minun joutuneen aiheettomasti epäillyksi myymälävarkaudesta, mikä minua vituttti suunnattomasti. Olkoon sitten tämän myyjän motiivi siinä mikä tahansa(vaatetukseni, naama, se etten ostanutkaan mitään...)
      Ja se, että aloitusviesti on muiden mielestä huonosti kirjoitettu kielellisesti, ei todellakaan oikeuta muita kirjoittamaan vastaavasti huonosti. Vaan päinvastoin, varsinkin jos kirjoittaja sanallakin arvostelee toisen kirjoitusta, niin hänen KUULUU sitten itse kiinnittää erityisesti huomiota omaan kirjoitusasuunsa ja korjata havaitsemansa virheet. Ja siinä tapauksessa, jos virheiden korjaaminen ei onnistu, niin kirjoitus pitäisi jättää jo alunperinkin julkaisematta/poistaa toisen kieliopin ym arvosteleminen.
      Pätee ihan millä kielellä tahansa.

• ToisTurggulainen

Hups, minulla lipsahti sanaan vitutti yksi t-kirjain liikaa.
        Haittaakohan se ymmärtämistä?

• Muualla asuva

Pienestä on näemmä turkulaisilla asiat kiinni...
        Kuitenkin ketjun aloittaja on ainoa, ketä näyttäisi hallitsevan oikeinkirjoituksen ja kyllähän tuosta asian ymmärsi.
        Vai onko jollekin epäselvää, että varkaaksi syyttäminen on epämiellyttävää?
        Vai täytyykö se tuoda jollain erityisellä/tietyllä yksittäisellä ilmaisutavalla ilmi tämä negatiivinen tunne, ennen kuin sen muutkin uskovat vinkumatta noita ihme "Vittu sä oot nolo ja sun kirjoituksesi on perseestä!!!"-itkemisiä?
        Kertokaahan, että mikä olisi ollut oikea sarkasmilaji vahvistamaan tuota kirjoitusta.
        Taitaa tuo Keski-Suomen morottaja olla oikeassa...

• Kun kerran kysyit
        Muualla asuva kirjoitti:

Pienestä on näemmä turkulaisilla asiat kiinni...
        Kuitenkin ketjun aloittaja on ainoa, ketä näyttäisi hallitsevan oikeinkirjoituksen ja kyllähän tuosta asian ymmärsi.
        Vai onko jollekin epäselvää, että varkaaksi syyttäminen on epämiellyttävää?
        Vai täytyykö se tuoda jollain erityisellä/tietyllä yksittäisellä ilmaisutavalla ilmi tämä negatiivinen tunne, ennen kuin sen muutkin uskovat vinkumatta noita ihme "Vittu sä oot nolo ja sun kirjoituksesi on perseestä!!!"-itkemisiä?
        Kertokaahan, että mikä olisi ollut oikea sarkasmilaji vahvistamaan tuota kirjoitusta.
        Taitaa tuo Keski-Suomen morottaja olla oikeassa...

Oikea sarkasmin laji olisi sellainen, jonka kirjoittaja hallitsee eikä kuulosta teinipissikseltä, kuten aloittaja.

• Mitäs vastasit
        Kun kerran kysyit kirjoitti:

Oikea sarkasmin laji olisi sellainen, jonka kirjoittaja hallitsee eikä kuulosta teinipissikseltä, kuten aloittaja.

Ei ainakaan minulle tullut teinipissis mieleen. Ihan tavallista kirjoitusta.

• Neiti mustikkatassu

Älä hyvä ToisTurggulainen anna tämän porukan suistaa sua raiteiltas. Tuollainen rehellinen ihminen kuin sinä, tuohtuu takuulla kun epäillään varkaaksi. Ainakin mulle tuli vastaavassa tilanteessa sellainen olo, että ai tässäkö kiitos uskollisesta asiakkuudesta. Kun on perusluonteeltaan rehellinen, tuollainen epäilys on kuin jättimäinen epäluottamuslause.

Kun luin tuota viestiketjua, huomasin, että muiden alatyyliset kommentit tarttuu, jopa sun kirjoituksiin. Sä olet kuule parempi ihminen kuin nämä asiaankuulumattomia kommentteja heittelevät dementikot, joilta parin lauseen jälkeen unohtuu alkuperäinen keskustelunaihe.

Ja nimimerkille "Ihan suomeksi" : LOL.

• Voi elämän kevät
        Neiti mustikkatassu kirjoitti:

Älä hyvä ToisTurggulainen anna tämän porukan suistaa sua raiteiltas. Tuollainen rehellinen ihminen kuin sinä, tuohtuu takuulla kun epäillään varkaaksi. Ainakin mulle tuli vastaavassa tilanteessa sellainen olo, että ai tässäkö kiitos uskollisesta asiakkuudesta. Kun on perusluonteeltaan rehellinen, tuollainen epäilys on kuin jättimäinen epäluottamuslause.

Kun luin tuota viestiketjua, huomasin, että muiden alatyyliset kommentit tarttuu, jopa sun kirjoituksiin. Sä olet kuule parempi ihminen kuin nämä asiaankuulumattomia kommentteja heittelevät dementikot, joilta parin lauseen jälkeen unohtuu alkuperäinen keskustelunaihe.

Ainakin mulle tuli vastaavassa tilanteessa sellainen olo, että ai tässäkö kiitos uskollisesta asiakkuudesta. Kun on perusluonteeltaan rehellinen, tuollainen epäilys on kuin jättimäinen epäluottamuslause. "

Mietipäs nyt kuule omilla rusina-aivoillasi se tilanne kaupan näkökulmasta:
        Joskus valitettavasti tulee väärinkäsityksiä ja joku kokee tulleensa epäillyksi turhaan. Ei siinä tilanteessa tiedetä kuka on läpirehellinen ja kuka kymmenien vuosien kanta-asiakas ellei henkilökunta henkilökohatisesti tunne. Olisiko parempi antaa epäilyksen olla ja päästää siis varkaatkin vain menemään, ettei vahingossakaan sinun kaltaisesi herkkänahkaiset kermaperseet saa näppyja valitettavsti väärästä ja sillä kertaa erheellisestä epäilystä? Epäilystä, joka saadaan selvitettyä paikan päällä ja tilanne on normaalilla itsetunnolla varustetulle ihmiselle selvä. Mutta ei tekäläisille pilkun nussijoille.

Jos kaikki päästettäisiin menemään, maksaisitko mielelläsi kohonneet tuottiden hinnat, joihin kasvava hävikki väistämättä johtaa? Et maksaisi vaan rutisisit sitäkin nettipalstoilla.

• Neiti mustikkatassu
        Voi elämän kevät kirjoitti:

Ainakin mulle tuli vastaavassa tilanteessa sellainen olo, että ai tässäkö kiitos uskollisesta asiakkuudesta. Kun on perusluonteeltaan rehellinen, tuollainen epäilys on kuin jättimäinen epäluottamuslause. "

Joskus valitettavasti tulee väärinkäsityksiä ja joku kokee tulleensa epäillyksi turhaan. Ei siinä tilanteessa tiedetä kuka on läpirehellinen ja kuka kymmenien vuosien kanta-asiakas ellei henkilökunta henkilökohatisesti tunne. Olisiko parempi antaa epäilyksen olla ja päästää siis varkaatkin vain menemään, ettei vahingossakaan sinun kaltaisesi herkkänahkaiset kermaperseet saa näppyja valitettavsti väärästä ja sillä kertaa erheellisestä epäilystä? Epäilystä, joka saadaan selvitettyä paikan päällä ja tilanne on normaalilla itsetunnolla varustetulle ihmiselle selvä. Mutta ei tekäläisille pilkun nussijoille.

Jos kaikki päästettäisiin menemään, maksaisitko mielelläsi kohonneet tuottiden hinnat, joihin kasvava hävikki väistämättä johtaa? Et maksaisi vaan rutisisit sitäkin nettipalstoilla.

On se jännää miten ei mielipiteitä voi vaihtaa haukkumalla siinä sivussa muita. No, kertoo jotain kommentoijasta.

Minun rusina-aivoni on sitä mieltä, että umpurehellinen ihminen kokee varkausepäilyn loukkaavana. En tietääkseni missään vaiheessa väittänyt, etteikö myyjä saisi selvittää, onko varkaus tapahtunut. Ja mistä ihmeestä tuli sellainen mieleen, että varkaan pitäisi antaa mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja halusi keskustella kenties siitä, onko ulkoasulla vaikutusta varkaaksi epäilemisessä? Revi siitä ja keksi jotain rentouttavaa puuhaa nyt pääsiäisenä. Jos vähän relaisit. Ja sullekin: ROFL.

• eloveenatyyppi

Haluanko jakaa oman kokemukseni kaikkien halukkaiden kanssa? Juu, haluan.

Olen aikuinen, en mikään teini, sanottakoon sekin.

No, harrastan liikuntaa, ja useinkin kun liikuntatunneilta tulen, poikkean tuossa kaupassa, joka on lähin. Liikuntavehkeitä kuljetan usein repussa. Huomatkaa sana REPPU!

No, tuossa viime kesänä, olin palailemassa tunnilta, päätin poiketa tuossa kaupassa. Siellä oli pari myyjää, kumpikin kyllä ollut siellä ennenkin ja vakituisia myyjiä, kumpikin kolmikymppisiä tai alta. Kaupassa ei ollut muita. Kauppa on sokkeloinen, pieni kun on. Kun menin poimimaan ostoksiani, kuulin miten siinä se toinen, pitkälettinen eloveenatyyppi sanoi sille toiselle, että meepä vahtiin ettei se pistä mitään reppuun.

Siis!!!

Olen asioinut ko. kaupassa tuota ennen ja tuon jälkeenkin ja missään minulla ei ole ollut tarvetta mitään pistellä maksamatta reppuuni! Ja tuosta kun sille eloveenalle siinä kassalla sitten sanoin, niin senpä jälkeen se tyyppi, silloin kun on siellä töissä ollut, niin on kyllä kaikonnut kassalta heti kun näkeekin minut!

Mikähän sille tuli?

Onneksi se nykyään ei enää niin usein siellä ole, ihmettelen ettei se siirtynyt kauppiaan mukana uuteen myymälään kuten muut entiset vaan jäi uudelle kauppiaalle!

Että meepä kattoon ettei se pistä mitään reppuun

Se reppu taitaa olla joku merkki, että tavaraa lähtee maksamatta, jopa aikuisen mukana!

Törppö akka!

• Sekakäyttäjäkö olet?

On se jännää miten ei mielipiteitä voi vaihtaa haukkumalla siinä sivussa muita. No, kertoo jotain kommentoijasta.

Minun rusina-aivoni on sitä mieltä, että umpurehellinen ihminen kokee varkausepäilyn loukkaavana. En tietääkseni missään vaiheessa väittänyt, etteikö myyjä saisi selvittää, onko varkaus tapahtunut. Ja mistä ihmeestä tuli sellainen mieleen, että varkaan pitäisi antaa mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja halusi keskustella kenties siitä, onko ulkoasulla vaikutusta varkaaksi epäilemisessä? Revi siitä ja keksi jotain rentouttavaa puuhaa nyt pääsiäisenä. Jos vähän relaisit. Ja sullekin: ROFL.

On se jännää miten ei mielipiteitä voi vaihtaa haukkumalla siinä sivussa muita. "

Sinun kannattaisi laittaa ne rusinaaivot nyt töihin ja selventää meille lukijoille mitä halusit tuolla sekavalla lauseella sanoa?

• Neiti mustikka...
        Sekakäyttäjäkö olet? kirjoitti:

On se jännää miten ei mielipiteitä voi vaihtaa haukkumalla siinä sivussa muita. "

Sinun kannattaisi laittaa ne rusinaaivot nyt töihin ja selventää meille lukijoille mitä halusit tuolla sekavalla lauseella sanoa?

Voisiko sen rusina-aivokäsitteen jo unohtaa? Sana haukkumatta tuli kommenttiin muodossa "haukkumalla" näppikselle tippuneen juoman pyyhkimisen takia. Ja tästä nimim. Sekakäyttäjäkö olet vetää tietysti johtopäätöksen, jotta olutta ja pillereitä täällä tietenkin vedetään. Kiitos mielenkiinnosta ja hyvää pääsiäisen jatkoa.

• ToisTurggulainen

Enpä nyt sen enempiä jaksa piitata. Jos se elämä on ihmisillä noin pirun pienestä kiinni niin se on.
        Ja kyllähän noita näpistelyjä tapahtuu, mutta tosiaan..
        Vissiin kuitenkin naamasta/ulkonäöstä kiinni nuo asiat.
        Nähtiinhän tämä jo ja otan siltikin varkaaksi leimaamisensolvauksena. Sittenhän se olisi eri asia, jos varastelisin.

• UmpiRehellinen
        Voi elämän kevät kirjoitti:

Kyl mun perse kestää maksaa ostokset.
        Mikä vitun kassasetien ja -tätien esiinmarssi tää nyt on?
        "Me saadaan syytellä ihan ketä tahansa ihan vapaasti" nitkuti natkuti..
        Vittu mitä sössöttämistä.
        Pelkkä naamataulu ja vaatteet ei tee varasta. Ja tuskin kenellekään tulee mieleen ostaa mitään mitä ei tahdo/tarvitse ainakaan sen takia, että välttyy sillä epäillyksiltä.
        Vähän pelisilmää sinne kassakoneenkin taakse.

• Näyttöä
        UmpiRehellinen kirjoitti:

Kyl mun perse kestää maksaa ostokset.
        Mikä vitun kassasetien ja -tätien esiinmarssi tää nyt on?
        "Me saadaan syytellä ihan ketä tahansa ihan vapaasti" nitkuti natkuti..
        Vittu mitä sössöttämistä.
        Pelkkä naamataulu ja vaatteet ei tee varasta. Ja tuskin kenellekään tulee mieleen ostaa mitään mitä ei tahdo/tarvitse ainakaan sen takia, että välttyy sillä epäillyksiltä.
        Vähän pelisilmää sinne kassakoneenkin taakse.

Pitäisihän niiden olla nähnyt varastavan jotain tai hälyttimien hälyyttää ennen kuin alkavat tutkimaan, ei pelkkä epäilys saa olla syynä.

• Todellakin näyttöä
        Näyttöä kirjoitti:

Pitäisihän niiden olla nähnyt varastavan jotain tai hälyttimien hälyyttää ennen kuin alkavat tutkimaan, ei pelkkä epäilys saa olla syynä.

Totta, pitäisi olla kunnon näyttöä. Ei luulisi olevan tuollaisesta kiinni, että ihminen käy vain kääntymässä kaupassa ja jää kuitenkin sitten vielä pelaamaan koneelle rauhassa.
        Myyjä ei ole tuossa tilanteessa ajatellut loppuun asti. Toivottavasti edes pahoitteli asiaa.
        Loukkaavaahan tuollainen on rehelliselle ihmiselle, vaikka täällä sellaista haukutaankin leuat levällään.

• sattuuhan sitä.
        Todellakin näyttöä kirjoitti:

Totta, pitäisi olla kunnon näyttöä. Ei luulisi olevan tuollaisesta kiinni, että ihminen käy vain kääntymässä kaupassa ja jää kuitenkin sitten vielä pelaamaan koneelle rauhassa.
        Myyjä ei ole tuossa tilanteessa ajatellut loppuun asti. Toivottavasti edes pahoitteli asiaa.
        Loukkaavaahan tuollainen on rehelliselle ihmiselle, vaikka täällä sellaista haukutaankin leuat levällään.

Ai, ai, kun loukkaa.

Mutta siis, jos esim. hälyttimet portissa soi, rehellinen ihminen jää itsekin ihmettelemään että mitä tää on. Varas lähtee livohkaan entistä kirimmin juosten.

Ja jos siis on rehellinen tapaus, niin silloin muut, yleisö, myös ymmärtää, että nyt on joku moka sattunut jossakin muualla. Kaikkihan sen tietää, että esim. vaatteisiin saattaa jäädä jotain hälyttimiä vaikka kassaneiti niitä tietysti poistelee ja kokeilee vielä mahdollisesti siinä kassalla, että kaikki tuli pois. Niitä kun on ainakin ennen ollut jotain tarratyyppisiä, joita on tehtailla piilotettu esim. vaatteisiin jonnekin saumoihin, ja vaikka vaate olisi jo kerran pesty niin jossakin marketissa sitten yks kaks yllättäen se hälytin sopivasti portilla tunnistimiin osuessaan aloittaa ulinan.

Että noin. Sattuuhan sitä! Tietysti sitten jos jossakin Seppälässä käy niin että omissa vanhoissa vaatteissa joku hälyttää, niin joku keski-ikäinen ja yli keskiäkäinen akka ryntää ja tarraa kiinni ja hokee että nyt et kyllä mee mihkään ennen kuin tsekataan sut - ja kaikki tuo vaikka onneton asiakas olisi ollut ihan ihmeissään että mikä täs hälyttää...

Kotona sitten tutkii itte kaikki vaatteensa ja löytää sen, että aijaa se oli tää - no voi jumankauta!

• jep...

Pissistekstiä.

• Nolo Iso Pissis olet

Aikunen pissis, joka teinixiä kirjoitettuaan alkaa kinaamaan palstalla. NOLO!

• أقفل

ااضطرار، إذ أقفل الله على لساني حتى اعتقل عن ..... اللامعقول وفلسفة الغزالي، محيي الدين عزوز، الدار العربية، إذ أقفل الله على لساني حتى اعتقل عن ..... اللامعقول وفلسفة الغزالي، محيي الدين عزوز، الدار العربية

• dfsgs

jäikö lääkkeet taas ottamatta?

• ......

Luulisi sinun ymmärtävän että myymälävarkauksia todella on paljon, ettet moisesta loukkaannu. Tietenkin myyjän olisi pitänyt pahoitella erehdystä.
      Pikakassoille olisi tarvetta.

• tyyppiluokittelu!

Kyllä, näpistyksiä tapahtuu. Mutta siis, onko niille myyjille annettu jotkut stereotyypit että niitä pitää sitten vahtia. Reppu? Vähän kulahtaneet vaatteet?

Reppu ja se, että ei ole kaupan vakioasiakas, se myös saa vartijan kulkemaan perässä ja kurkkimaan hyllyrivien välistä...

Sitten on huvittavaa, kun huomaa, että jätkä kulkee mun perässä ja samaan aikaan jossain hyllyvälissä isompi porukka puuhaa jotain - siis ovat porukalla ostoksilla, puuhailevat jossain kemppariosaston hyllyvälissä, ja kassajonossa seistessä sitten tämä porukka poistuu kaupasta niin kuin eivät olisi mitään ostaneet, eli kävelee kassalinjastosta läpi!

• Neiti mustikkatassu

Meillä tässä lähellä on semmoinen pienen pieni K-marketti, jossa joskus iltasella piipahdan. Nuori mieskauppias aluksi todellakin seuras mua, kun mulla oli reppu selässä. On pikkasen kivampi rahdata ostoksia repussa kuin muovikassissa, eikö?
      Samaan aikaan toisaalla...

Eräät jäbät käveli kaupasta kaljakeissin kanssa. Kun sanoin kauppiaalle, jotta nyt kävelee kaljat ulos kaupasta, ei edes pää kääntynyt. Minä, reppuineni, olin vaaraluokituksessa edellä nuorisoporukkaa, jota muutoin kyylätään ihan urakalla. Mä ostin juustopaketin ja toivotin hyvää illanjatkoa.

Vaikka nyt on harmitus jo lientynyt, en enää ole mennyt ko. kauppaan reppuineni. Siis kaupassa joskus käyn, mutta kangaskassin kanssa.

• Miksi sua epäillään?

Sulle tuntuu käyvän usein noin, että joudut kaupassa epäillyksi varkaudesta. Tässäkin ketjussa kerrot kahdesta tapauksesta.

Onko ulkonäössäsi jotakin epäilyttävää? Huolehditko hygieniastasi huonosti? Onko sinulla narkkarin tuntomerkkejä, huonot hampaat, heinän heinän imelää hajua?

• Silirimps
        Miksi sua epäillään? kirjoitti:

Sulle tuntuu käyvän usein noin, että joudut kaupassa epäillyksi varkaudesta. Tässäkin ketjussa kerrot kahdesta tapauksesta.

Onko ulkonäössäsi jotakin epäilyttävää? Huolehditko hygieniastasi huonosti? Onko sinulla narkkarin tuntomerkkejä, huonot hampaat, heinän heinän imelää hajua?

Tuo on paras, huonohampaisuus on myymälävarkaan tuntomerkki. Voi v***n jippii, sä et voi olla tosissasi....Ethän?

• Koitas nyt lukea
        Silirimps kirjoitti:

Tuo on paras, huonohampaisuus on myymälävarkaan tuntomerkki. Voi v***n jippii, sä et voi olla tosissasi....Ethän?

Tuossa postauksessa, jota näemmä et ymmärtänyt (enkä ihmettele) lueteltiin muutama narkkarin tuntomerkki. Narkkareilla on usein huonot hampaat. Monestakin syystä. Narkkarit ovat yhteiskunnan syöäläisiä ja aina varastelemassa kaupoista. Siten huonot hampaat ovat lähellä myymälävarkautta, eivät suoraan tuntomerkki.

Mikä sulle jäi epäselväksi.?Et taida ymmärtää lukemaasi.

• Silirimps
        Koitas nyt lukea kirjoitti:

Tuossa postauksessa, jota näemmä et ymmärtänyt (enkä ihmettele) lueteltiin muutama narkkarin tuntomerkki. Narkkareilla on usein huonot hampaat. Monestakin syystä. Narkkarit ovat yhteiskunnan syöäläisiä ja aina varastelemassa kaupoista. Siten huonot hampaat ovat lähellä myymälävarkautta, eivät suoraan tuntomerkki.

Mikä sulle jäi epäselväksi.?Et taida ymmärtää lukemaasi.

Ai anteeksi, koitetaan.
        Eli huonohampaisuus onkin sitten narkkarin merkki. Ja sitten sitä kautta voi yhdistää myymälävarkauksiin..?..
        Tiedän kyllä että narkit varastelevat, asuu naapuritalossa parikin sellaista.
        Mutta kuitenkin, ei jumalauta...
        Huonohampainen, mahd. likainen/siivoton->narkkari->varas... Ei nyt helvetti. Anna mä arvaan, jos olet/olisit kaupassa töissä niin ratsaisit kaikki hammasvaivaiset ym luettelemasi ihmiset juuri tuolla periaatteella.

• Kermakaramelli

Tässä kai yritetään kärsivällisellä toistolla vaikuttaa huonohampaisiin ihmisiin, jotta havahtuisivat käymään hammaslääkärillä.

Eikä hei kaikki varkaat ole epäsiistejä hampuuseja. Kupittaan Citymarketissa olen jonkun kerran kattellut, kun poliisit on raijannu näpistelijöitä ulos kaupasta ja siistiä väkeä on ollut. Kerran oli tosi tyylikäs leidikin pahoilla teillä, joten ei ole profilointi helppoa.

• Silirimps

Vissiinkin, ja hyvä sinänsä jos se on pointi tässä. Kyllä itsestään täytyy huolehtia.
      Mutta tuo varastaminen ei tosissaan ole ulkonäöstä kiinni ja sitä ketjun aloittajakin varmasti tarkoitti alkujaan meinasi. Sillä vissiin loukkantuikin siitä tilanteesta.
      Ei katso "statusta" tuo taipumus, joku varastaa tarpeeseen, joku huvikseen mutta suurin osa ihmisistä varmasti pärjää ilmankin.

• Tarkkaajaaa

Toivottavasti ne hanskat oli sit sun... pari pikkuasiaa piti ostaa=hanskat?

Muutenkaan ei oo asiallista pelailla pajatsoa jos et osta mitään. Ja onko muutenkaan syytä harrastaa uhkapelejä. Pelaa vähemmän pajatsoa ja osta paremmat vaatteet. Kirppikseltä irtoo jo siisti paita pariin euroon. Nyt ne sun kaks euroa on siellä pajatsossa, ja sulla edelleen sama epäsiisti paita päällä.

• Toinen tarkkaajaaa

Eikö hanskat kuitenkin mielletä yhdeksi asiaksi, vaikka niitä puhutaankin monikossa?
        En ainakaan itse ole nähnyt missään myytävän oikean ja vasemman käden hanskaa erikseen, vaan ne myydään aina parina. Joten mistä tuo "pari pikkuasiaa=hanskat" tuli?
        Muutenkin outo kirjoitus. Ei pahalla.

• Tarkkuutta kehiin

Oletko varma, että ko. henkilö oli paitasillaan kaupassa?
        Toisen vanha rytky on aina toisen vanha rytky, vaikka olisi ollut kuinka muodikas merkkivaate uutena. Eli harvempi varoissan oleva ei tod osta toisen vanhaa.
        Mieluummin kympillä uusi paita kuin parilla eurolla toisen resuksi kuluttama.
        Vaikka kirppikset muuten hyviä paikkoja.

• ToisTurggulainen

Kaikki on mun ostamaa, mitä mulla on. Jopa nämä hanskanikin.
      Ja oma asiani on, laitanko kolikkoni pajatsoon vai mihin.
      Ja hanskat ym tekstiilituotteet ostan kyl jostain muulata kuin supermarketista tm 1-2 koon K-kaupasta.
      Se tossa vituttikin kuten jo olen maininnut että naamalla/ulkonäöllä siinä mentiin, vaikka ei tosiaankaan automaattisesti meinaa mitään.
      Tuo muuten on mulla ainakin uus juttu, kaupasta täytyy ostaa jotain ennen kuin saa pelata kaupassa sijaitsevaa pelikonetta. Enpä ole kuullutkaan ennen moisesta säännöstä. Tai siis ettei ole hyvien tapojen mukaista pelata niitä ilman ostamista. Siitä huolimatta, että kauppa saakin provikat RAY:ltä siitä hyvästä, että saa pitää koneitaan kaupan tiloissa.
      Ja kyl mulla on varaa pelata muutama euro joskus satunnaisesti, ilman että muu elämä siitä kärsii vähääkään. Vaikka se nyt ei olekaan se pointti tässä.
      Ja se minulla on todellakin raja, etten kirppiksiltä todellakaan osta vaatteita. Vaikka sieltä saisi vaatteita kuinka halvalla tahansa.
      Et kyllä mieluummin pysyn Tarjoustalo-Sittari linjalla vaatetuksen suhteen.
      Ja mulle riittää et kamppeet on siistit, puhtaat ja ehjät. Tämä "tyylikkyys" saa mun puolesta mennä vaikka Topinojan kaatikselle.
      Mieluummin näytän persaukiselta kuin olen sitä oikeasti, jos tässä nyt ruvetaan näitä muotiasioita puhumaan.
      Kai tästäkin taas tule jollakin iso itku tai muu nälvimisen tarve, mutta näin nää asiat vaan menee.
      oliko muuta vielä?

• Tunnusta!

Jotain sää sieltä kuitenkin varastit. Tai aioit varastaa. Ei kukaan muuten tollasta asiaa viittis toista viikkoa selitellä.

Varas olet!

• Tummustit itse
        Tunnusta! kirjoitti:

Jotain sää sieltä kuitenkin varastit. Tai aioit varastaa. Ei kukaan muuten tollasta asiaa viittis toista viikkoa selitellä.

Varas olet!

Varkaat epäilee tai syyttää muitakin varkaiksi.

• jepsistäpä jepjep
        Tummustit itse kirjoitti:

Varkaat epäilee tai syyttää muitakin varkaiksi.

Niinpä, kyllä yksi toisen tuntee.

• tUNNUSTA
        Tunnusta! kirjoitti:

Varas olet!

Känää nyt vielä.
        Ei kai kukaan täyspäinen kai alkais vinkumaan asiasta, jos olisi oikeasti ollut edes aikeissa varastaa.
        Päinvastoin, luulisi olevan hyvinkin hiljaa asiasta. Tai no, mistäpä sitä tietää.

• Turkgu
        tUNNUSTA kirjoitti:

Känää nyt vielä.
        Ei kai kukaan täyspäinen kai alkais vinkumaan asiasta, jos olisi oikeasti ollut edes aikeissa varastaa.
        Päinvastoin, luulisi olevan hyvinkin hiljaa asiasta. Tai no, mistäpä sitä tietää.

Aika metkaa näin suht tuoreena turkulaisena seurata tätä ketjua.
        En olisi uskonut, että täällä on tällaista.
        Kauppojen pajatsoille ei ole kaupan tavaraa ostamatta mitään asiaa ym.
        "Halpa" ulkonäkö tekee varkaan ja jos sen kieltää/siitä väittestä loukkaantuu, niin sitten ainakin on varas.
        Pieni vinkki kauppiaille, hälytinportit kassalinjoille.
        Ovat varmatoimiset, eivät toimi naamakertoimen mukaan jne.
        Näpistelyhävikki pienenee aivan varmasti ja jää nämä tällaiset NOLOT välikohtaukset pois. Hälyttimet maksavat itsensä hyvinkin pian takaisin pienemmässäkin kaupassa, vaikka ovatkin suht kallis investointi.
        Ja toisekseen, myyjältä todella asiatonta, jos kerta on kipittänyt pajatsolle perässä ja kailottanut samalla koko kaupan kuullen, että taskujen sisältö esiin.
        Toisen nolaamista, on toinen varas tai ei, ja se on ala-arvoista käytöstä.
        Kuten sanotaan muutenkin, toista saa rangaista, mutta toista ei saa häpäistä.

• Jepsistää

Kyllä useimmat tarvitsisi ammattiapua noihin asennevammoihinsa...Enkä tarkoita nyt ketjun aloittajaa. Veemäistähän tuo aiheeton leimaaminen/epäileminen on.

• Valvontaa

Äsken yhdessä pikkuliikkeessä ihmettelin kassalla mitä toinen myyjä tiskin takana tuijottaa kattoon. Käännyin katsomaan niin monitorihan siellä. Lisäkseni taisi olla vain yksi asiakas ja todella rehellisen näköinen nuori mies siisteissä vaatteissa.
        Epämiellyttävä ajatus miten seuraavat kun tihrustelen pienestä tekstistä rasvaprosenteja tai vertailen hintoja ja sllergian takiakin täytyy tutkia tuoteselosteet. jSamaa valvontaa monessa muussakin liikkeessä ja vartijat seurailee.
        Toisaalta ymmärtää kun varkaita on paljon, mutta parempi kun edes jossain piilossa seuraisivat.

• Allergioita myöskin
        Valvontaa kirjoitti:

Äsken yhdessä pikkuliikkeessä ihmettelin kassalla mitä toinen myyjä tiskin takana tuijottaa kattoon. Käännyin katsomaan niin monitorihan siellä. Lisäkseni taisi olla vain yksi asiakas ja todella rehellisen näköinen nuori mies siisteissä vaatteissa.
        Epämiellyttävä ajatus miten seuraavat kun tihrustelen pienestä tekstistä rasvaprosenteja tai vertailen hintoja ja sllergian takiakin täytyy tutkia tuoteselosteet. jSamaa valvontaa monessa muussakin liikkeessä ja vartijat seurailee.
        Toisaalta ymmärtää kun varkaita on paljon, mutta parempi kun edes jossain piilossa seuraisivat.

Totta, olen itsekin muutaman kerran joutunut vastaavaan tilanteeseen.
        Jotenkin aina säpsähtää kesken tuoteselostuksen lukemisen, kun myyjä kyttää silmä pitkällä saman rivin päässä tms.
        Ei kaikki varkaita ole, joitakin ihmisiä ihan oikeasti kiinnostaa, mitä suuhunsa laittamat tuotteet sisältää.
        Niin ja olen myöskin siististi pukeutuva, rehellinen ihminen joten ulkonäön puolesta ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

• Pätäkkää kehiin
        Allergioita myöskin kirjoitti:

Totta, olen itsekin muutaman kerran joutunut vastaavaan tilanteeseen.
        Jotenkin aina säpsähtää kesken tuoteselostuksen lukemisen, kun myyjä kyttää silmä pitkällä saman rivin päässä tms.
        Ei kaikki varkaita ole, joitakin ihmisiä ihan oikeasti kiinnostaa, mitä suuhunsa laittamat tuotteet sisältää.
        Niin ja olen myöskin siististi pukeutuva, rehellinen ihminen joten ulkonäön puolesta ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

Yks muuten juttuna tuli mieleen..
        Jos jossain kaupassa yleisempää tuollainen naaman tms. mukaan "tuomitseminen", niin siinähän tulee pian kauppiaallekin takkiin.
        Meinaan kyllähän siinä lähtee sanakin kiertämään, et saat varkaan leiman herkästi, niin monihan jättää sen sortin kaupan väliin suosista. Ja säännöllisempikin asiakas vaihtaa kyl viimeistään parin kolmen turhan syytöksen takia toiseen kauppaan.
        Eli senkin takia kauppiaiden olisi syytä satsata kunnollisiin varashälyttimiin pikakassat niille ketä niitä oppii käyttämään.
        Pikainen laskutoimitus(suorilla luvuilla ilman sen isompia ilveilyjä).
        Jos tuollainen perusjannu/-mimmi ostaa puljusta esim. 400e/kk tavaraa, tekee jo vuodessa 4800e. No sellaisen menetyksen kauppiaan persus vielä kestää, mut jos kymmenenkin vastaavan tasoista asiakasta vaihtaa kauppaa turhien syytösten takia, niin jo vuodessa 48000e menetys myynnissä(unohdetaan uudet asiakkaat). Tuolla summalla jo satsais kunnon laitteet/palkkais työvoimaa lisää tms.
        Et sillain, asiat voi nähdä monelta kantilta. Tää on yks lisää.

• Jallander

Voi jippii näitä "Heitä homo voltti ja anna tassu"-reppanoita... Ei vissiin ole äiti tykänny tarpeeks pienenä tai sit on tykänny liikaakin..(?)
      Vie pohjaa asialliselta keskustelulta.

• Näin Turussa

Vanha ketju mut kirjoitanpas kiusallanikin.
      Eli ollut vaan tuollainen yli-innokas juippi myyjänä, ollut jo kyrpä pystyssä valmiiksi et saa nimensä lehteen kun on juossut varkaan kiinni.
      Ei sen kummempaa.

• Näin Turussa

Lukee tietysti tätä ketjua ja heittää miinuksia:D
      Onko säälittävä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      183
      13718
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4960
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      156
      3734
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1811
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe