wikström w3

kuketsu

kesä lähestyy ja pitäs saada viime kesän ongelma korjattua.ongelmia on siis wikström w3 bensan saanissa,kun tupeksi ja hyytyy välissä ja sitten kaasutin tulvii aika ajoin.kopautus kaasarin kylkeen auttaa aina jonku aikaa,mut ei jaksais sitä paukutella vähän väliä.onko kukaan asentanut jotain muuta kaasutinta ja jos on niin minkälaisia ja millä tuloksin?sitten olis vielä tuo lataus ongelma mikä tuntuu kans olevan aika yleinen kuten tuo bensa homma.onko joku asentanut erillistä laturia ja miten se on toiminut.konetta en haluais vaihtaa,kun se muuten on hyvässä kunnossa.nyt kaikki wikstöm miehet vois neuvoa miten päästään huolettomasti vesille tulevana kesänä.

8

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeh ! taas ? ?

      Mikä mahtoi olla kirjoituksesi tarkoitus ?

      Niin kaasuttimen kuin laturinkin vaihto onnistuu jos kiinnitys vain sopii tai on sovitettavissa, ei niiden toiminnassa ole mitään mihinkään moottoriin erityisesti liittyvää, ellet sitten aio käyttää petroolia, joka vaatisi rikkaamman säädön.

    • kuketsu

      juu siis ihan bensalla ajan. kyselin vain kokemuksia sellasilta jotka on niitä vaihtanut johonki muihin.yhden kaasuttimen vaihdoin viime kesänä ja se ei jaksanut käydä senkään vertaa.siks kyselen jos joku olis käyttänyt jotain tiettyä kaasutinta jolla se toimii hyvin.

    • Wikimies

      Kaasarisi on kulunnut väljäksi joka aiheuttaa käyntihäiriötä tai siellä on likaa.Vie se ultraääni puhdistukseen esim johonkin mp huoltoon ja osta Nettiveneestä muutama varakaasari joista kasaa yhden hyvän.Noita Wikejä on myyty varmasti satoja joten kyllä kaasareita löytyy kun selailee pörssejä ja nettivenettä.
      1 pyttyseen Wikiin laitoin dynastartti laturin.Esim Auto Adita myy niitä.Ostin laakeri liikkeestä hihnapyörän jonka sovitin vauhtipyörään ja siitä hihnalla laturiin.

    • mv "Mursutar"

      Muuttuvakurkkuisia Strobbipa ovat laittaneet ja joillakin toimii ja joillakin ei. Sellaisen saa Ministä tai Volvosta ja välikappaleen joutuu tekemään, että kaasari tulee oikeaan asentoon. Samoin vaatii tietysti pensapumpun letkuun, että paine on tasainen kaasariin. Tässä monella onkin se ongelma, kun keulatankeista ei paine riitä.

      Mulla oli Minin kaasari ja kunnolla tehty välikappale (maksoin silloin siitä 1000 markkaa!). ja sähköpumppu lekussa. Ajelin sillä melko pitkiä pätkiä 5-6 l /h runkonopeudella 8-9 nottia. Vikin omalla kaasarilla siihen meni 15-18 litraa nimenomaan bensaa en leikkinyt petroolilla. Keulassa oli 230 litrainen tankki, jonka latasin 3-4 kertaa kesässä, mutta olinkin silloin Porkkala - Porvoo - Tampio alueella aina 50-60 vuorokautta rentoutumassa, kalassa ja tarkkailemassa luontoa.
      Vene meni kaupaksi (hölmöyksissäni myin 2009 sen!) ja nyt kaivertaa joka kevät katsella toisten riemua.



      .

      • "Märttä" Saimaalla

        Onko totta noin pieni kulutus 5-6 litraa? Sulla on sitten kapee ja pinnassa kulkeva uppis?
        Mulla on Wikissä 1960-luvun kaasari, luultavasti Zehpyrin kuutosesta ja melko pitkällä imuputkella, kun se on vedetty moottorikopan ulkopuo9lelle. Ei mee millään alle kymmenen kun runkoa ajaeln 11 solmua. Sit jos nytkytän 4-5 niin juuri juuri. Vene on 2,2 tonninen 11x 3,40x08.


      • on se kone!
        "Märttä" Saimaalla kirjoitti:

        Onko totta noin pieni kulutus 5-6 litraa? Sulla on sitten kapee ja pinnassa kulkeva uppis?
        Mulla on Wikissä 1960-luvun kaasari, luultavasti Zehpyrin kuutosesta ja melko pitkällä imuputkella, kun se on vedetty moottorikopan ulkopuo9lelle. Ei mee millään alle kymmenen kun runkoa ajaeln 11 solmua. Sit jos nytkytän 4-5 niin juuri juuri. Vene on 2,2 tonninen 11x 3,40x08.

        Kyllä hyvärunkoinen uppis menee wikilllä 6 litraan 8 solmua. Mulla on W3 itse remontoitu uusilla männillä ja hiotuilla laakereilla ja kunnostetulla venttiilikoneistolla. Kaasarina on Weber, kaksikurkkuinen noin 1000 kuutioisesta koneesta (en tiedä mikä -olisiko moottoripyörä?)
        On siis wikiin pikkuisen ahdas ja vetää hieman kiihkeästi yhdellä kurkulla ja kahdella hieman auki alkaa sitten ollakin se runkonopeus heti paikallaan.
        Runko mulla on alumiinia ja vesipinta kaksikomponenttimassalla liukkaaksi tehty. Propelli kolmilapainen wikin oma, jota hieman on jouduttu hiomaan kolhuista ja jyrkentämään sitten kulmaa.
        Välillä ajan 12- 13 tunnin taipaleen kesällä Hangosta kotiin.


    • Wikstömmiasiaa

      www.puuvene.fi löytyy erittäin asiallinen keskustelufoorumi, siellä on aika paljon asiaa Wikströmeistä ja suoli24 tyylinen paskakirjoittelu puuttu, koska foorumi vaatii kirjautumisen jos sinne haluaa kirjoittaa.

      • on se kone!

        Tekeekö se kirjautuminen ihmisestä viisaamman ja tietävämmän?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe