Elvistelijä Elvejä riittää

Aina 10 x parempaa

Naapurin penska kyllästyttää jo ihan tosissaan. Siis miten ihmiset saavatkin opetettua lapselle sellaisen MINÄ MINÄ MINÄ -asenteen jo heti pienestä pitäen. Minä olen mahtavin, kaikki mitä minulla on mahtavinta - sitten on pitkä väli ja sen jälkeen tulevat vasta muut.

Meillä käy naapurin penska, joka osaa tämän taidon. On tosi huvittavaa kuunnella vierestä sitä, että on ihan sama mitä oma lapseni sanoo tai tekee, aina tällä penskalla on kaikki paremmin tyyliin:

Penska huomaa lapseni ihanan värikkäät villasukat, joista hän on tosi iloinen. Penska sanoo, "Ai sulla on uudet villasukat, joo, mulla on kymmenet villasukat, ne on tuotu Norjasta." Ja tätä jankutusta jatkuu päivästä toiseen.

Ihan sama mikä asia, mikä teko, niin aina löytyy parempaa häneltä, jos ei itseltä, niin mummonkaimansiskontytöltä. Ois tosi mielenkiintoista päästä kärpäsenä kattoon kuuntelemaan, että millainen kasvatusmetodi ja kuinka intensiiviset oppitunnit tällaisen lopputuloksen aikaansaamiseksi oikein tarvitaankaan.

Toiset varmaan ajattelee tästäkin penskasta, että hänellä on NIIN HYVÄ ITSETUNTO, minä sanon että niin varmaan, jos jatkuva itsensä ylistäminen ja kehuminen luokitellaan hyväksi itsetunnoksi, niin ihan vapaasti. Tosiasia on, ettei sellainen ihminen tule koskaan olemaan todellisuudessa onnellinen, koska koska tosielämä tulee olemaan sitä, että aina löytyy hienompaa, parempaa, viisaampaa, kauniimpaa jne.

Joo, no ei ole yksittäisestä penskasta kysymys, näitä on meidän perheen lähietäisyydelle osunut monta. Yksi penska pilasi lapseni synttärit mököttämällä ja jakamalla porukan kahtia. Synttärit menivät totaalisesti pilalle. Ainoan syyn minkä löysin tällaiseen käytökseen oli se, että hän ilmeisesti yllättyi nähdessämme kotona sellaista, mitä ei rahalla saa, vaan siihen tarvitaan erityislahjakkuutta, pikkunarsistin alku ilmeisesti pahoitti mielensä tästä totaalisesti.

Niin no ei silti eihän se lapsen vika ole, että vanhempina ovat sellaiset "Kyllä me nyt olemme aivan ylivertaisia ihan kaikessa" -tyyppejä. Vaikkei niiltä edes kysyisi mitään, saati haluaisi jutella, niin kyllähän ne jonkun keinon keksii, millä pitää päästä puhe-etäisyydelle elvistelemään. On sen kyllä rankkaa elämää, kun ei voi itse olla iloinen siitä mitä on, vaan se pitää saada aina kuuluttaa koko kulmakunnalle.

Tunnetaanhan nämä röyhistelijät, jotka vaikkapa remontoivat saunansa tai laittavat jonkun "pöntön" pihamaalleen, niin seuraava etappi onkin sitten se, että kaikki sukulaiset, tutut ja kylänmiehet pitää saunottaa, koska eiväthän ne nyt löylyt tai kylpytynnyrissä lilluminen yksin tai perheen kesken oikein tunnu miltään, pitäähän sitä saada ympärille ihmisiä, joiden teennäinen ihastelu saa sairaan omanarvon tunnon nousemaan ihan omiin sfääreihinsä - ainakin hetkeksi.

1

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsä vastaa...

      Lapsenlapsella oli tällainen ystävä. Asui naapurissani ja äidit olivat luokkatovereita.

      Kun lapsenlapseni oli käymässä, leikki narsistineitonen lapsenlapseni kanssa, vei lelut, tuhosi leikit, halveksi kaikkea, ja pahinta oli, ettei uskonut minua, kun varoittelin parkkipaikan autoista.
      Neuvoin joka kerran, kuinka leikkialueelle on mentävä tästä ja tuosta, niin ei jää auton alle. Naapurin lapsi nakkeli niskojaan ja sanoi "Et sä mua määrää" ja pinkoi asfaltin poikki katsomatta mihinkään. Oli estettävä lasten leikit. En voinut ottaa kontolleni onnettomuutta.

      Tyttäreni kertoi, että kun heidät kutsuttiin luokkatoverin kotiin leikkimään tyttären kanssa, tämä seisoi kädet lanteilla lastenhuoneessa ja kielsi koskemasta mihinkään. Vierailut päättyivät aina kyyneliin, ja lopuksi tyttäreni päätti, ettei enää vie omaa lastaan kiusattavaksi, koska vain hänestä lasten leikeissä oli vikaa.
      Narsistilapsen äidin mielestä tytär vain huolehti tavaroistaan, koska tiesi, että ne ovat kalliita ja voivat mennä rikki.

      Lapsenlapsi on jo aikuinen. Kysyin joskus, tunteeko hän entistä leikkitoveriaan, ja hän sanoi, että ei varmaan tunnistaisi jos vastaan tulisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe