kun juon, rupee naama punoittaa, sellaisia punaisia läiskiä tulee. ei tätä aina tapahtu mutta silloin tällöin. Tämä punoitus kestää aina n. tunnin. ensimmäisen kerran tuli tämä "ilmiö" kun olin venäjällä. Join siellä siideriä.
???
alkoholiallergiaa?
6
476
Vastaukset
- Minna
minulla myös tulee noita punaisia läiskiä. olen jostain lukenut että ne olisi jotenkin liitettävissä histaamiiniin. Aiheesta löytyy varmaan enemmän netistä. Googleen hakusanaksi vaikka alkoholiallergia tms. Niin pitäisi jotain tietoa löytyä. Olen kuullut myös puhuttavan antabus reaktiosta.
Itsellä oireina punoituksen lisäksi sydämen tykytys ja hengityksen kiihtyminen. Joskus jyskyttävä päänsärky.- manni
hiivasta tai rikistä. Itse en voi juoda kuin kirkkaita ja vähäisissä määrin olutta.
- deeku
Itselläni naama helottaa aina kun juon jotain alkoholia missä on sitrushappoa. Myös minkä tahansa sitrushappoa sisältävän ruoka-aineen syöminen useitakin tunteja ennen alkoholin juontia aiheuttaa laikukkaan, teräväreunaisen punoituksen naamaan. Tuntuu oikein sydämenlyönnit poskipäissä.
Jos syön koko päivän makkaraa ja juon kaljaa, ei mitään oireita, mutta jos nappaat muutaman hedelmäkarkin ennen sitä kaljaa niin auta armias.
Alkoholin reippaalla nauttimisnopeudella on myös punoitusta lisäävä vaikutus. Kannattaa aloittaa hyvissä ajoin hitaasti tissutellen niin punoitusta ei välttämättä edes tule.
Pahinkin punoitus menee kyllä nousuhumalan mukana ohi, ja jurrissa on kalmankalpea vaikka olisi juonut mansikkaboolia.
Todella ikävä allergia julkisia tilanteita ajatellen, mutta hyvä siinä mielessä että tulee hillittyä dokaamista...- renttu
Nuorena miehenä sain kyseisen oireen juuri citruslikööristä. Olin juonut "pohjiksi" ennen baariin menoa sellaisen pullon..naama tuli punaisia läikkiä täyteen ,tuli kuumeinen olo ja sain pahoinvointia,oli pakko lähteä kotiin.
Ikinä en sen jälkeen ole moista juomaa suuhuni laittanut. - Pessi
renttu kirjoitti:
Nuorena miehenä sain kyseisen oireen juuri citruslikööristä. Olin juonut "pohjiksi" ennen baariin menoa sellaisen pullon..naama tuli punaisia läikkiä täyteen ,tuli kuumeinen olo ja sain pahoinvointia,oli pakko lähteä kotiin.
Ikinä en sen jälkeen ole moista juomaa suuhuni laittanut.Minulla läiskiä ja tykytystä tuli antabusjäämistä ts en ollut malttanut odottaa aineen poistumista elimistöstä ennen uusia bileitä. Jonkinlainen myrkytystila. Totesivat polilla kun joku tilasi piipaa auton...
- Pirre
Minulle tuli allergiaoireita lähes kaikista viineistä ja siidereistä sekä monista oluista. Olen allerginen muutenkin, joten epäilen viinien käymisen pysäyttämisaineita, eri säilöntäaineita ja muita.
Lisäksi olen tietty allerginen kaikelle alkoholille, missä on kirsikkaa, aprikoosia, mantelia tms.
- nämä huolet on ohi, kun lopetin alkoholin käytön.
Mutta tänäänkin töissä meinasin taas tukehtua, kun salaatissa ei ollut varoitusta että se sisältää raakaa selleriä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954