Hei
Kaipaisin sellaista tietoa, että onko kukaan saanut pcos diagnoosia vaikka olisi täysin säännölliset kuukautiset. Itselläni on oireita, jotka sopivat 90 prosenttisesti pcos-tautiin. Lapsettomuuslääkärimme kuitenkin sanoi, ettei minulla voi olla sitä, koska minulla on kellontarkat kuukautiset ja ovulaatio tapahtuu joka kuukausi.
Anna
Säännölliset kuukautiset ja pcos
3
2524
Vastaukset
- Kyllä vaan
Joo, mulla on todella säännölliset kuukautiset olleet aina. Ja diagnisoitu POCS (lapsettomuushoitojen yhteydessä ultraten), kylläkin lievä. Jos mulla voi, niin ehkä sulla myös?
- pessimisti_ei_pety
Kyllä vaan, olen rajatapaus, vain osa oireista löytyy (akne, ultrassa näkynyt YHDEN KERRAN PCO-diagnoosia tukevat löydökset). Kierto varsin säännöllinen, 90% niistä on aina ollut 35 vrk ja oviksen olen löytänyt joka kierrossa jossa olen tikuttanut.
Kiertoni on lyhentynyt ja muuttunut epäsäännöllisemmäksi (30-33 vrk) sen jälkeen kun aloin käyttää säännöllisesti D-vitamiinia annoksella 25mikrogramma / vrk. Oletan että tämä on ollut hyvä muutos, koska samalla akne on lähes hävinnyt. Ultrissa kun on hieman ennen oletettua ovisajankohtaa katsottu, niin on kypsynyt aina nätisti 1 johtofollikkeli - niin Clomeilla kuin ilmankin. Siltikään ei plussan plussaa yli puoleentoista vuoteen. Inssiin menossa... - ...
Mulla on ollut pcos-diagnoosi (todettu ultralla ja verikokeissa). Nyt iän myötä hormonitoiminta on tasaantunut, kuukautiset säännöllistyneet ja ovulaatiokin tapahtuu ilmeisesti aika usein. Tässä kohtaa gyne totesi, että pcos-diagnoosin voi purkaa.
Ikää on siis 45 vuotta, ja lääkäri arveli myös, että en tässä välttämättä enää kovin kauan ovuloi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1774995Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194387Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271919
- 221757
- 341743
- 651719