Tuliliskoista

utelias Ulla

Minkä kokoinen akvaario niillä pitäisi olla, kävisikö sellainen poikas akvaario? Entä pitääkö niille olla toinen tulilisko seurana? Mitä ne syö?
Minkä kokoisiksi ne kasvaa? Elin ikä? Paljonko ne maksaa suurin pirtein? Mistä Erottaa että onko se tyttö vai poika?

-KIITOS JO ETUKÄTEEN-

6

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miimu

Miten olisi tuo liskot osio?

Saattaisivat olla kinnostuneempia.

• ...

ne eivät ole liskoja, vaan pyrstösammakoita.

• Skinkki

• zerti

Sammakkoeläimet-osiosta löytyy tietoa. Kahdelle tuliliskolle 60-litranen on muistaakseni minimi. Yhdelle minimi on 40 litraa, mutta kannattaa silti ostaa isompi.. Riippuu minkäkokoinen poikasakvaariosi on. (?) Alle 40 litraseen ei saa pistää vakituisesti tuliliskoa eikä kalojakaan. Eli jos poikasakvaariosi on sellanen 5-litranen muovipurkki, pitää sinun hommata ehdottomasti ihan kunnon allas. Suosittelisin sellasta 60-100 litrasta.(: Kannattaa mielummin ottaa kaksi liskoa, niin saavat toisistaan seuraa. Tuliliskot syö mm. pakastetoukkia, verimatoja ja surviaisia. Niitä kaikkia saa eläinkaupasta. Tuliliskojen elinikä voi olla hyvässä hoidossa jopa yli 15 vuotta, joten mieti tarkkaan jaksatko hoitaa niitä niin kauan. Itse olen maksanut liskoistani 20e /kipale. Sukupuolta on vaikea erottaa. Mutta lue vielä lisää tuolta sammakkoeläimet-osiosta.(:

• sansu

Mitä minä olen eläinkaupoissa nähnyt tuliliskoja niin kaikki ovat olleet 10€ tai alle... mistä olet omasi ostanut!? :)

• zerti
        sansu kirjoitti:

Mitä minä olen eläinkaupoissa nähnyt tuliliskoja niin kaikki ovat olleet 10€ tai alle... mistä olet omasi ostanut!? :)

Hups. Sori, siis se olikin että ne oli 10/ kipale, mut yhteensä 20 egee.. sori.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      55
      2537
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1682
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1640
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1525
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1508
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1198
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1041
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      954
    Aihe