Mikä on lähtökohta pyhityselämään?

Perusasiota uskosta

Vaikkapa Roomalaiskirjeen 6:22 mukaan? Osaavatko papit vastata?

122

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Räjähtävä Usko

Asiantuntija Vilppupappi voisi valaista mitä koraani asiaan tuo.

• VilppiMaarit!

Mitä kuraani kertoo?

• synnin palkka on

Autetaan hieman. Muuten käyttävät kirkkoväärennöstään:

20. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
      21. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
      22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
      23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• Tekeepä hyvää välillä kuulla Sanaakin täällä ,sillä muutoin saitti on aika pimeä paikka.

• Haalarit pesuun
        pertsa2012 kirjoitti:

Tekeepä hyvää välillä kuulla Sanaakin täällä ,sillä muutoin saitti on aika pimeä paikka.

Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.

Kuraista hommoo. Ovi auki nahkurin lukaaliin, porukkaa lappaa kitaansa kuin pietarin metorssa, löyhkä sen mukainen...

• katso ja kuuntele
        pertsa2012 kirjoitti:

Tekeepä hyvää välillä kuulla Sanaakin täällä ,sillä muutoin saitti on aika pimeä paikka.

Asiaan liittyvä ohjelma, Emmanuel Minos, norjalainen sananjulistaja Kertoo lopunajoista ja myös pyhityksestä :
        Mikä eroittaa neitsyen portosta.. ?

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28093

• nyt alko väittely
        pertsa2012 kirjoitti:

Mitkä ovat perusteet sille että Paavali oli totuudenmukainen profeetta?

• et näin
        nyt alko väittely kirjoitti:

Mitkä ovat perusteet sille että Paavali oli totuudenmukainen profeetta?

" Mitkä ovat perusteet sille että Paavali oli totuudenmukainen profeetta? "

Jumalan kutsumus, hänen edessään kaikki on alastonta ja paljastettua.

Apostolien teot 22
        'Saul, Saul, miksi vainoat minua?' 8 Minä kysyin: 'Herra, kuka sinä olet?' Ääni vastasi:
        'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'

10 Minä kysyin: 'Herra, mitä minun tulee tehdä?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskokseen. Siellä saat kuulla kaiken, mitä sinun tehtäväksesi on määrätty.'
        11 Minä en nähnyt mitään, koska kirkas valo oli sokaissut minut, ja siksi matkatoverieni oli talutettava minua. Niin sitten saavuin Damaskokseen.

12 "Siellä oli Ananias, hurskas ja lakia noudattava mies, jota kaikki kaupungin juutalaiset pitivät arvossa. 13 Hän tuli luokseni ja sanoi:
        'Saul, veljeni, palautukoon näkösi!' Samassa näköni palasi ja näin hänet. 14 Hän sanoi:
        'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä.
        15 Sinusta tulee hänen todistajansa, sinä kerrot kaikille ihmisille, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

• nöyrä profeetta
        et näin kirjoitti:

" Mitkä ovat perusteet sille että Paavali oli totuudenmukainen profeetta? "

Jumalan kutsumus, hänen edessään kaikki on alastonta ja paljastettua.

Apostolien teot 22
        'Saul, Saul, miksi vainoat minua?' 8 Minä kysyin: 'Herra, kuka sinä olet?' Ääni vastasi:
        'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'

10 Minä kysyin: 'Herra, mitä minun tulee tehdä?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskokseen. Siellä saat kuulla kaiken, mitä sinun tehtäväksesi on määrätty.'
        11 Minä en nähnyt mitään, koska kirkas valo oli sokaissut minut, ja siksi matkatoverieni oli talutettava minua. Niin sitten saavuin Damaskokseen.

12 "Siellä oli Ananias, hurskas ja lakia noudattava mies, jota kaikki kaupungin juutalaiset pitivät arvossa. 13 Hän tuli luokseni ja sanoi:
        'Saul, veljeni, palautukoon näkösi!' Samassa näköni palasi ja näin hänet. 14 Hän sanoi:
        'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä.
        15 Sinusta tulee hänen todistajansa, sinä kerrot kaikille ihmisille, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

Jos minä väittäisin Jeesuksen ilmestyneen minulle ja sanoneen että minun tulee levittää sanaa jonka mukaan Jeesus haluaa meidän rakastavan toisiaan, uskoisitteko?

• ed.
        nöyrä profeetta kirjoitti:

Jos minä väittäisin Jeesuksen ilmestyneen minulle ja sanoneen että minun tulee levittää sanaa jonka mukaan Jeesus haluaa meidän rakastavan toisiaan, uskoisitteko?

" Jos minä väittäisin Jeesuksen ilmestyneen minulle ja sanoneen että minun tulee levittää sanaa jonka mukaan Jeesus haluaa meidän rakastavan toisiaan, uskoisitteko? "

Tuon kyllä jo Raamattukin kertoo, ihan ilman mitään erillistä ilmoitusta. Että rakastakaa toisianne.

• nöyrä profeetta
        ed. kirjoitti:

" Jos minä väittäisin Jeesuksen ilmestyneen minulle ja sanoneen että minun tulee levittää sanaa jonka mukaan Jeesus haluaa meidän rakastavan toisiaan, uskoisitteko? "

Tuon kyllä jo Raamattukin kertoo, ihan ilman mitään erillistä ilmoitusta. Että rakastakaa toisianne.

Jaa sanoo vai?

- Jos joku tulee minun luokseni eikä vihaa isäänsä ja äitiään ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa sieluaankin, niin hän ei voi olla minun opetuslapseni. (Luukas 14:26)

- Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut aiheuttamaan jakautumisen: mies on isäänsä vastaan ja tytär äitiään vastaan ja nuori vaimo anoppiaan vastaan. Tosiaankin, ihmisen vihollisia tulevat olemaan hänen omat huonekuntalaisensa. Joka on kiintynyt isäänsä tai äitiinsä enemmän kuin minuun, ei ole minun arvoiseni, ja joka on kiintynyt poikaansa tai tyttäreensä enemmän kuin minuun, ei ole minun arvoiseni. Ja joka ei ota vastaan kidutuspaaluaan eikä seuraa minun jäljessäni, ei ole minun arvoiseni. Joka löytää sielunsa, tulee kadottamaan sen, ja joka kadottaa sielunsa minun tähteni, tulee löytämään sen. (Matteus 10:34-39)

- Avionrikkojat, ettekö tiedä, että ystävyys maailman kanssa on vihollisuutta Jumalan kanssa? Joka siis haluaa olla maailman ystävä, se asettuu Jumalan viholliseksi. (Jaakobin kirje 4:4)

Kyllä tuossa minusta puhutaan juurikin jakautumisesta sen kautta ettei ihminen ryhtyisi toisten ihmisten ystäväksi. Eikö se Jumalakin odota sitä että ihmiset asettaisivät Hänet ykköseksi ihmisten sijaan? Toki Paavalin sääntöjen mukaan ihmiset tulevat ykkösenä. Tai no, Paavali on kyllä puhunut hyvin ristiriitaisesti tästäkin aiheesta ja tämän vuoksi en häneen luottaisi.

• saint1

Balttis!
      Peruslähtökohta on, ettei synnitöntä ihmistä ole, eikä tule! Synnittömyyteen tulee silti pyrkiä niska limassa. Sinä tiedät pappien vastauksen, sillä olet kysynyt samaa ziljoona kertaa ja vastannut aina itse. Vastaapa nyt sinä, mitä Raamattu sanoo alussa esittämääni ajatukseen. Herrassa täysin pyhä ja uskova kysyy tätä?

• ◙ Olkaa Pyhät

Papit jotka hylkäsivät Lain:

◙ Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
      Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, Minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa." Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

Valitut:

◙ Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, ... jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja Hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.

Olkaa Raittiit, Olkaa Pyhät:

◙ Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa Pyhät, sillä Minä olen Pyhä."

Pakene nuoruuden himoja:

◙ Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
      Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

Poltinraudalla merkityn kirkon riivaaja opit - Raamatun erämaa:

◙ Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
      ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan. Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
      sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.

Veljeni, Sisareni:

◙ Sillä minä olen saanut paljon iloa ja lohdutusta sinun rakkaudestasi, koska pyhien sydämet ovat virvoittuneet sinun kauttasi, veljeni.

• olenko hihhuli

Onko omituista. Tähän ei ole mitään vastaan sanomista tai huomauttamista.

• Tervetuloa Arianus

Olet kerettiläinen: koko teksti vastoin pappein oppeja. Suoraan Raamatusta Kr38,

• Hengen pyhityksessä

Pelastuneen pyhityksen piiriin kuuluvat kaikki elämän alueet. Ruumis, Henki, Sielu, Ruoka, Teot, Liiton Veri, Pyhien Sydämet, jnejne.

Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

◙... sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. ...◙

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.

◙...sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. ...◙

• gresnik

Self-made saints!

Täällähän yleensä arvostellaan toisten pyhittyneisyyttä ja sen puutetta. Ja ainahan arvostelua riittää. Kuitenkin, kun näin tekee, tulee arvostelleeksi sitä Herraa, jota uskova palvelee, eli toisen palvelijaa ja sitä, että Hän on voimallinen ja halukas pitämään palvelijansa pystyssä.
      Samalla arvostellaan Henkeä, joka auttaa palvelijaa HEIKKOUDESSA
      ja sanaa, joka sanoo, että vanhurskaskin voi kompastua ja kaatua, mutta Herran avulla hän nousee.

Paavali antoi esimerkin "kilvenkiilloituksestaa" , eli sen vastakohdasta, toteamalla, että on (ei OLI) suurin syntinen ja apostoleista halvin, eikä ollenkaan sen nimen arvoinen. Synnitöntä ihmistä ei ole, mutta pyhityksen tiellä kilvoittelevia kylläkin - joiden ääni ei yleensä kuulu.

• pyhä ja nuhteeton

◙ Olkaa aina iloiset. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa. Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenlaista pahaa.

Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

◙ Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen. Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.

◙ Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet. Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta...

◙ Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne Hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, Hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

◙ Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, . että Hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, Sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

• gresnik

pyhä ja nuhteeto!

Niin , kylläpä siinä oli Paavaölilla homma pitää mielessä, että käyttäytyäkin pitää ja sama homma on tänään jokaisella uskonsa vakavasti ottavalla. Liha ei pyhity eikä kokonaan kuole - se on tulevaisuutta - täällä huokaamme heikkouttamme, mutta henki auttaa heikoudessamme, kunnes pääsemme täydellisyyteen

• Eksyttäjistä

Kristus vei uskovien synnit ruumiissaan ristinpuuhun että: uskovat eläisivät synnistä pois kuolleina, vanhurskaudelle, aivan samoin opettaen Room.6-luvussa kuin Pietari vaikkapa 1 Piet.2:24:ssä. Jumalattomat jotka kääntävät Jumalan armon irstaudeksi ja vapaudeksi, elää synnissä kääntävät Paavalin kirjoituksia kieroon omaksi kadotuksekseen, rakastaen syntiä enemmän kuin Jumalaa - jääden sitä myös lihassaan palvelemaan tehden evankeliumista luterilaisen armollahuoraamisopin, - Luthrin harhaoppien tapaan.

• gresnik

Eksyilijä!

"Kristuksessa olijat" kätkeytyvät kuin suureen kumipukuun ja kääntävät arkivaelluksen ja puheen irstaudeksi ja vapaudeksi elää miten vaan. Ei mene jakeluun, että "eläisitte" ei ole samaa kuin "elätte"! Omateko "pyhät" julistautuvat synnittömiksi, suosittevat itseään, eivätkä odota Herran suosittelua. He jopa vääntävät selvän Sanan oman irstaan evankeliuminsa tueksi ja väittävät vastoin Raamattua, että ihminen voi olla synnitön.

Miksi muuten Luther ei käyttänyt nimimerkkiä, kuten Martlis, tai Luthertlis!?

Kyllä on Jeesuksen ihokkaan alla outoa porukkaa? Ja välillä pidetään kakku-mehu muisteloita, niin että kivaa on kuin huoraaminen, kuulemma.

• gresnik
        gresnik kirjoitti:

Eksyilijä!

"Kristuksessa olijat" kätkeytyvät kuin suureen kumipukuun ja kääntävät arkivaelluksen ja puheen irstaudeksi ja vapaudeksi elää miten vaan. Ei mene jakeluun, että "eläisitte" ei ole samaa kuin "elätte"! Omateko "pyhät" julistautuvat synnittömiksi, suosittevat itseään, eivätkä odota Herran suosittelua. He jopa vääntävät selvän Sanan oman irstaan evankeliuminsa tueksi ja väittävät vastoin Raamattua, että ihminen voi olla synnitön.

Miksi muuten Luther ei käyttänyt nimimerkkiä, kuten Martlis, tai Luthertlis!?

Kyllä on Jeesuksen ihokkaan alla outoa porukkaa? Ja välillä pidetään kakku-mehu muisteloita, niin että kivaa on kuin huoraaminen, kuulemma.

Eksyilijä!

Pitää näköjään vastata itse, omaan kysymykseeni!

Martti Luther oli rehellinen, suora, periaatteen mies, joka seisoi sen takana, mitä sanoi. Hän ei huudellut puskista ja juossut vastuuta pakoon.

Kun nyky-mynzerit käyvät yöllä salaa nostamassa koipeaan Martti- mestarin patsaan jalustaan, perintö säilyy ja vahvistuu.

• ++++++++++++++++
      • gresnik

!

Olet väärässä! Suomessa on eräs Balthasarus Ensimmäinen Pyhä, joka on jo eläessään legenda ja pyhä.
        Saattaa olla jopa ainoa laatuaan Suomessa. Hän on uskontofasismin kirkkain tähti ja retoriikka kuin Lutherilla, tai Hitlerillä. Vähemmästäkin on kansankiihottajaksi leimattu

Balttis on sen falangin johtaja, joka pudottelle paaveja ja katolisia pyhimyksiä hel-vet-tiin!.

• Pyhä pyhittyy

Saata-na luo erityispyhiä ja kanonisoi heitä per-keleellisen lihallisin erityisperustein, kun taas Jumala puhdistaa kaikken Jeesukseen uskovien sydämet uskosta Jeesukseen ja antaa Pyhän Henkensä lahjan pelkän syntien anteeksiantamuksen julistuksen kuulemisen perusteella: Apt. 10:43-48; 15:8.9; pyhittäen uskovat näin lähtökohtaisesti kykenevinä uuteen elämään, hengen uudessa olotilassa: Room.7:4-6.

• *Faith*
      • gresnik

Faith!

Etpä arvaa, että vedit juuri Balttiksen tuomion päällesi! Peltolahan on germaanis-hitleriläisen tappajalahkon ja porttokirkon pappi, mikä on alhaisinta heti islamilaisuuden jälkeen.

Katsopa vaikka alla "pyhittyköön edell." tekstiä, niin pääset jyvälle synnittömän rakkaudentunnustuksesta.

• *Faith*
        gresnik kirjoitti:

Faith!

Etpä arvaa, että vedit juuri Balttiksen tuomion päällesi! Peltolahan on germaanis-hitleriläisen tappajalahkon ja porttokirkon pappi, mikä on alhaisinta heti islamilaisuuden jälkeen.

Katsopa vaikka alla "pyhittyköön edell." tekstiä, niin pääset jyvälle synnittömän rakkaudentunnustuksesta.

Kaikkia ei voi miellyttää. :)

• ◙ Pyhittyköön edell.

Sana ilmoittaa että helvettiin joutuvat hyvät pahat rumat kauniit koirat velhot miehimykset huorintekijät varkaat yms jne ... Taivaaseen pääsevät vain Pyhät - ne jotka "vaeltavat Hengessä, niin ette lihan himoa täytä".

◙ "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on Pyhä, Pyhittyköön edelleen."

◙ ja joka on Pyhä, Pyhittyköön edelleen."

"Katso, Minä tulen pian, ja Minun palkkani on Minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan."

• gresnik

Balttis!

Miten täysin pyhä oyhittyy edelleen! Eiks´tämä ole jo hätävarjelun liioittelua.
        Toisekseen, kyseessä on käskymuoto - toisinsanoen petrattavaa vielä on!

Ennustan sinulle, Balttis yhden asian: kun korttitalosi kaatuu ja edessä on tosi, joudut anomaan : "Jeesus Kristus Jumalan poika, ole minulle syntiselle armollinen!"
        Ja sinulle, kuten Paavalillekin vastataan :"Minun armossani on sinulle kyllin!"

• gresnik kirjoitti:

Balttis!

Toisekseen, kyseessä on käskymuoto - toisinsanoen petrattavaa vielä on!

Ennustan sinulle, Balttis yhden asian: kun korttitalosi kaatuu ja edessä on tosi, joudut anomaan : "Jeesus Kristus Jumalan poika, ole minulle syntiselle armollinen!"
        Ja sinulle, kuten Paavalillekin vastataan :"Minun armossani on sinulle kyllin!"

gresnik sanoi :

Luterilainen kirkko vaikka on porton tytär uhittelee edelleen Jumalaa vastaan
        tavoilla jotka täysin paljastavat sen juonittelut.
        Siitäkin syystä kirkko tarvitsee Balttiksen kaltaista huomauttajaa.

• palvelija pyhityksee

Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

◙ Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

• hedelmänne pyhitys

Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Mutta nyt, kun [JOS] olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.

• Mietis näitäkin

Room.6:1,2; >> Onko meidän PYSYTTÄVÄ SYNNISSÄ, että armo suureksi tulisi (kuten luterilainen harhaoppi opettaa) ? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, KUINKA ME VIELÄ ELÄISIMME SIINÄ?

• gresnik

Balttis!

Balttis on tarkka poika muuten, mutta verbimuodoissa hän luistelee korvasyyhynsä mukaan.

Jos sanotaan,m että" ostin ruokaa, jotta söisitte sen", siinä esitetään toivomus, tai pyyntö, eikä toteamus " että olette syöneet sen"

• Jeesuksessa Kristuks

◙ Jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman - Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

• älkää jokaista henke

Tämä on Hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin Hän on meille käskyn antanut. Ja joka pitää Hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme Hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka Hän on meille antanut.

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

• Balttis
        älkää jokaista henke kirjoitti:

Tämä on Hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin Hän on meille käskyn antanut. Ja joka pitää Hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme Hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka Hän on meille antanut.

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Tämä on hyvä kohta kehoituksena henkien koettelemiseksi, ja tunnistamiseksi mutta tässä yhteydessä on syytä huomata, että verbi on 1 Joh.4:2;ssa ja sen rinnakkaisjakeessa, samasta asiasta 2 Joh.7:ssä eri aikamuodoissa, elikä: 4:2:ssa kyseessä on Jeesuksen lihaan tuleminen mennneessä aikamuodossa, eli jo lihaan tulleena, kun taa 2 Joh.7: kyseessä on alkutekstien mukaisesti Kristuksen toista tulemista, eli tulevaa aikamuotoa futuuria, ilmaiseva tunniste. Monet harhaoppisetkin lahkot tunnustavat Jeesuksen lihassa tulleeksi, mutta kiistävät yleensä Kristuksen toisen tulemuksen fyysisenä paluuna maan pääle: kuten: Sak.14:4,5; - sen mm. "jalkoja" myöten ilmaisevat.

Suomalaiset kirkkoraamatut kääntävät 2 Joh.7; väärin.

• Balttis

Luterilaisen opin seurauksena ihminen voi jäädä "kiinni lihaansa", sillä luterilainen opetus liittää lainkin opettamisen, vieläpä väärennetyssä muodossa, - evankeliuminsa oheen, joten tämä opetus sitoo ihmisiä lihansa vangeiksi tekojen lain alle lihaansa. Tämän lisäksi luterilainen opetus tekee kaikista UT:n sisältämistä terveen opin mukaisista teoista, - muka evenkeliumien siltämää lakia, ja julistaa myös terveen opin mukaisia tekoja "omavanhurskauden synniksi", ja tulee jopa sen myötä kaiken vanhurskauden vihollisuudeksi, kuten mm. Lutherin oma elämäkin hyvin todisti, - kaiken huippuna hänen jakelemansa tappokäskyt.

Luterilainen opetus turmelee ja väärentää sekä lain että Kristuksen terveen opin mukaisen evankeliumin.

• pyhä ↔ epäpyhä

"Luterilaisen opin seurauksena"

Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan

laittomille
        niskoitteleville,
        jumalattomille
        syntisille,
        epähurskaille
        ◙ epäpyhille,
        isänsä tappajille
        äitinsä tappajille,
        murhamiehille,
        haureellisille,
        miehimyksille,
        ihmiskauppiaille,
        valhettelijoille,
        valapattoisille
        ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan - autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

• kunniana häpeänsä
        pyhä ↔ epäpyhä kirjoitti:

Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan

laittomille
        niskoitteleville,
        jumalattomille
        syntisille,
        epähurskaille
        ◙ epäpyhille,
        isänsä tappajille
        äitinsä tappajille,
        murhamiehille,
        haureellisille,
        miehimyksille,
        ihmiskauppiaille,
        valhettelijoille,
        valapattoisille
        ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan - autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

Tätähän tämä palsta julistaa - lutteruskovalhetta jossa mukamaste täytyy pysyä epäpyhänä syntisenä koska pyhittyminen on 'mahdotonta'.

Tämä siitäkin huolimatta vaikka ylläolevat Raamatun kohdat osoittavat että pyhittyminen on Hengen Hedelmä jokaiselle joka etsii Jeesuksen kasvoja ja KAIKILLE saavutettavissa.

Miksi näin? Koska Raamatun Pyhän tilalle on nostettu häpeä. Papittarein maahanpolkeman Sanan takia.

"Meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi - heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä."

• Balttis harhaopista
        kunniana häpeänsä kirjoitti:

Tätähän tämä palsta julistaa - lutteruskovalhetta jossa mukamaste täytyy pysyä epäpyhänä syntisenä koska pyhittyminen on 'mahdotonta'.

Tämä siitäkin huolimatta vaikka ylläolevat Raamatun kohdat osoittavat että pyhittyminen on Hengen Hedelmä jokaiselle joka etsii Jeesuksen kasvoja ja KAIKILLE saavutettavissa.

Miksi näin? Koska Raamatun Pyhän tilalle on nostettu häpeä. Papittarein maahanpolkeman Sanan takia.

"Meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi - heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä."

Juuri tämän petollisen harhaopin piiriin joutuminen oli koitua, minulle tuhoksi aikanaan, ,kun perkelleellinen luterilainen harhaoppi uitettiin elämääni, - mukamas kukistamaan "omavanhurskauden syntiä"; vaikka silloin kyseessä olivatkin elmässäni, elämänmuutoksen seurauksena syntyneet teveen opin mukaiset, vanhurskauden soveliaat teot Apt.26:20; - eikä mikään lain alaisuus tai omavanhurskauden synnin harjoittaaminen, - kuten minun annetiiin ymmärtää hyvien tekojeni sisällöstä, - saatanallisesti minua pettäen.

Luterilaisuus on kavalin ja vaarallisin harhaoppi, jonka olen kohdannut, sillä kaikki muut on ollut heti helppo tunnistaa petokseksi, mutta luterilaisuuden kavalan petollisuuden havaitseminen, - sen petokseksi ymmärtäminen vei minulta noin 15-vuotta, - ja nyt siis sitä seuranneen 25-vuoden aikana, asia on käynyt minulle vain entistä selkeämmin ilmeiseksi, myös teologisesti jäsennellen asiota, - sekä tietysti sen hedelmiin katsoen.

• Ja sentähden
        Balttis harhaopista kirjoitti:

Juuri tämän petollisen harhaopin piiriin joutuminen oli koitua, minulle tuhoksi aikanaan, ,kun perkelleellinen luterilainen harhaoppi uitettiin elämääni, - mukamas kukistamaan "omavanhurskauden syntiä"; vaikka silloin kyseessä olivatkin elmässäni, elämänmuutoksen seurauksena syntyneet teveen opin mukaiset, vanhurskauden soveliaat teot Apt.26:20; - eikä mikään lain alaisuus tai omavanhurskauden synnin harjoittaaminen, - kuten minun annetiiin ymmärtää hyvien tekojeni sisällöstä, - saatanallisesti minua pettäen.

Luterilaisuus on kavalin ja vaarallisin harhaoppi, jonka olen kohdannut, sillä kaikki muut on ollut heti helppo tunnistaa petokseksi, mutta luterilaisuuden kavalan petollisuuden havaitseminen, - sen petokseksi ymmärtäminen vei minulta noin 15-vuotta, - ja nyt siis sitä seuranneen 25-vuoden aikana, asia on käynyt minulle vain entistä selkeämmin ilmeiseksi, myös teologisesti jäsennellen asiota, - sekä tietysti sen hedelmiin katsoen.

Tämä(kin) on lähetetty kansakuntien seulomista varten. Että jokaisen sydämen ajatukset tulisivat Jumalalle julki. Onko rakkaus Totuuteen yli kaiken? Onko valmis uhraamaan kaiken Moorian vuorella?

Näitä eksytyksiä on toki paljon, Jumalan lähettämänä. Vilkase esim tuo evolotion ketju missä lutteruskovat tappelevat darwiininen kera, siin yksi monista. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11366168

"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

Jumalan vihan alaiset, ne jotka eivät tahdo Totuutta, joutuvat tämän seulan seilottaviksi. Elleivät nöyrry, iäinen kadotus.

"Katso, Herran nimi tulee kaukaa, hänen vihansa leimuaa, ja sankka savu tupruaa; hänen huulensa ovat täynnä hirmuisuutta, ja hänen kielensä on kuin kuluttava tuli. Hänen hengityksensä on kuin virta, joka tulvii ja ulottuu kaulaan asti; se seuloo kansakuntia turmion seulassa ja panee eksyttäväiset suitset kansojen suupieliin."

• gresnik
        pyhä ↔ epäpyhä kirjoitti:

laittomille
        niskoitteleville,
        jumalattomille
        syntisille,
        epähurskaille
        ◙ epäpyhille,
        isänsä tappajille
        äitinsä tappajille,
        murhamiehille,
        haureellisille,
        miehimyksille,
        ihmiskauppiaille,
        valhettelijoille,
        valapattoisille

Balttis!
        miksi tämä litania kerrottiin uskoville, jos sen asiat olisivat olleet menneen talven lumia!?

• ◙ ei mitään epäpyhää

Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

◙ ei mitään epäpyhää

• Sikojen armosta

Tälläisten tekstien edessä epäpyhien pappien ja tyhjänpuhujien suut vaikenevat, - pelosta - Jumalan Pyhyydeen edessä, jonka nämä vanhurskauden halveksujat yleensä unhtavat ja kiistävät, lässyttäsessään armosta sikojen kaukaloillekin tarjoiltuna armona, ilman tarvetta edes pesulle käyntiin.

• Jeesuksestamme
        Sikojen armosta kirjoitti:

Tälläisten tekstien edessä epäpyhien pappien ja tyhjänpuhujien suut vaikenevat, - pelosta - Jumalan Pyhyydeen edessä, jonka nämä vanhurskauden halveksujat yleensä unhtavat ja kiistävät, lässyttäsessään armosta sikojen kaukaloillekin tarjoiltuna armona, ilman tarvetta edes pesulle käyntiin.

"tyhjänpuhujien suut "

Jos omaamme puhuisimme, emmehän me, sinä, minä, eroaisi näistä. Mutta kun Jeesuksestamme kerskataan, Sanaansa tarkasti jaamme, alkavat Elämän Virrat kohista ja syntiset kääntyvät Lunastajansa puoleen. Siinä ei ole vaihteen varjoa, ei likaa, ei saastaista, ei häpeää.

• gresnik
        Jeesuksestamme kirjoitti:

"tyhjänpuhujien suut "

Jos omaamme puhuisimme, emmehän me, sinä, minä, eroaisi näistä. Mutta kun Jeesuksestamme kerskataan, Sanaansa tarkasti jaamme, alkavat Elämän Virrat kohista ja syntiset kääntyvät Lunastajansa puoleen. Siinä ei ole vaihteen varjoa, ei likaa, ei saastaista, ei häpeää.

Balttis!

Sinä väität, että olet synnitön - sana sanoo, että se ei ole mahdollista!? Kuis näin?

• Balttix tuki ry
        gresnik kirjoitti:

Balttis!

Sinä väität, että olet synnitön - sana sanoo, että se ei ole mahdollista!? Kuis näin?

höpösanastasi ei kukaan ole kiinnostunut. Luepa jo linkin tekstit.

• gresnik
        Balttix tuki ry kirjoitti:

höpösanastasi ei kukaan ole kiinnostunut. Luepa jo linkin tekstit.

Balttis!
        Vai on Jumalan sana jo höpösanaa! Nyt on kyllä synnitön ottanut uskomattoman askeleen! Tässä asiassahan eivät linkit auta , vaan Raamatun sana Kuningasten Kirjasta - muistaakseni neljällä sanalla asia on kuitattu, sanoilla joita et rohkene edes toistaa.

• mutuKuningas
        gresnik kirjoitti:

Balttis!
        Vai on Jumalan sana jo höpösanaa! Nyt on kyllä synnitön ottanut uskomattoman askeleen! Tässä asiassahan eivät linkit auta , vaan Raamatun sana Kuningasten Kirjasta - muistaakseni neljällä sanalla asia on kuitattu, sanoilla joita et rohkene edes toistaa.

Vai on Jumalan sana jo höpösanaa!

höhö. Et ol ede jumala pikku jiiillä. Vaikka mutu ehdottomasti niin todistaa...

• Balttis: miettimistä

>> Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? > Vai etkö tiedä että: me kaikki jotka olemme Jeesukseen Kristukseen kastaetut olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Aina nousee

Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.

• kaupustelijat katod

Sinä päivänä on oleva hevosten kulkusissa kirjoitus: "Pyhitetty Herralle." Ja padat Herran temppelissä ovat uhrimaljain vertaisia, jotka ovat alttarin edessä.
      Ja jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle Sebaotille, ja kaikki uhraajat tulevat ja ottavat niitä ja keittävät niissä. Eikä ole enää sinä päivänä yhtään kaupustelijaa Herran Sebaotin temppelissä.

• ‍‍Pyhitys Totuudessa

Pyhitys Totuudessa:

‪‍□ Pyhitä heidät Totuudessa; Sinun Sanasi On Totuus. Niinkuin sinä olet lähettänyt Minut maailmaan, niin olen Minäkin lähettänyt heidät maailmaan.

‍□ Minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt Totuudessa.

Armon Sanan rakentaa, rakennetun Perintöosa:

‍□ Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja Hänen armonsa Sanan haltuun, Hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille Perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.

Sana ei kuulu jumalattomille:

‍□ Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

‍□ Kutsutuille Pyhille.

Sitten tulee Loppu rienaajista.

‍□ Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. ... Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut Elämän Kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• gresnik

Balttis!

"Sillä minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hylätyksi!"

Miten moniprosenttista on miehen pyhyys, tai synnittömyys, joka näin kirjoittaa?

Entää tämä!
      " Silläme, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuna, koska emme tahdo riisuutua,vaan pukeutua, ETTÄ ELÄMÄ NIELISI SEN, mikä on kuolevaista!"
      2Kor. 5: 4--

Tässä on esillä se, mitä Paavali ja muut kutsuvat kilvoitukseksi, eikä löhöämiseksi inessiivi-opissa.

Sanan kieltäjistä ja kiertäjistä kyllä tulee loppu!

• Balttis palautetta

Inessiivissä olevat voivat kurittaa jopa RUUMISTAAN, jotta se alistettuna Hengen hallintavallan alle, ja sitä eivät ohjaisi ja joihtaisi ruumiin himot, jotka lihassa elävät, vaan ruumis olisi kuuliainen, siis toisin sanoen tämä on totta synnistä pois kuolleiden elämässä, kuten Paavali asian ilmaiseen näin sanoen:

>> Niin pitäkää tekin itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis SYNTI HALLITKO KUOLEVAISESSA RUUMIISSANNE, NIIN ETTÄ OLETTE KUULIAISET SEN HIMOILLE ( joita siis on myös synistä jo pois kuolleiden lihassa, - elettäessä vielä ruumiin alennustilan ruumiissa, jota ei ole vielä lunastettu.), älkääkä antako JÄSENIÄNNE VÄÄRYYDEN ASIKSI SYNNILLE ( kuten ristiinnaulitsematon Vanha Ihminen teki: joka nyt on ristiinaulittu: Room.6:6) VAAN ANTAKAA ITSENNE, KUOLLEISTA ELVÄKSI TULLEINA, JUMALALLE, JA JÄSENENNE VANHURSKAUDEN ASEIKSI JUMALALLE.

• Balttis täydentää

Liite edelliseen: Vasta Kristuksen tulemuksessa tapahtuva meidän ruumiin alennustilamme ruumiin, lunastaminen - muuttaminen Kristuksen kirkkauden ruumiin kaltaiseksi lunastetuksi ruumiiksi, - poistaa lihasamme siellä vielä elävän jäsenten lain, muistoineen päivineen, ja sen tapahduttua myös lunastettu ruumiimme kirkkaudessaan vastaa meidän asemaamme uusina luomuksina näkyvästi - Fil.3:21; ja nimeomaan tämä:

2 Tess.1:10; >> ...kun Hän sinä päivänä tulee, ETTÄ HÄN KIRKASTUISI PYHISSÄNSÄ, ja olisi IHMETELTÄVÄ USKOVISSA,

• gresnik

Balttis!
        Ruumiillisesta harjoituksesta, kuten paastosta on hyötyä vähää, jos mihinkään.
        Alkaa nähdä olemattomia. Sitäpaitsi tosi raamatullinen paasto on kokonaan muuta kuin päänsä kallistamista, naaman vääntämistä, kuten Jesaja opettaa.

Taas tämä verbimuoto. annetaan käskyjä ja ohjeita, muttei sanota, että näin on, kuin käsketään.
        MNistä se "kuollut" välillä herää, että sitä on yhä uudelleen käskettävä?

• Balttis
        gresnik kirjoitti:

Balttis!
        Ruumiillisesta harjoituksesta, kuten paastosta on hyötyä vähää, jos mihinkään.
        Alkaa nähdä olemattomia. Sitäpaitsi tosi raamatullinen paasto on kokonaan muuta kuin päänsä kallistamista, naaman vääntämistä, kuten Jesaja opettaa.

Taas tämä verbimuoto. annetaan käskyjä ja ohjeita, muttei sanota, että näin on, kuin käsketään.
        MNistä se "kuollut" välillä herää, että sitä on yhä uudelleen käskettävä?

Meidän vanha ihmisemme ON RISTIINAULITTU, - joten ei tämä ristiinaulittu mitään heräile, ja katso sanaan: joka osoittaa tämän peruuttamattomasti toteutuneeksi kertakaikkiseksi kuolemanksi - äläkä kurki vastauksia tähän asiaan omalta lihaltasi, ja sen mieleltä, vaan katso Hengessä ristinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraamme Jeesukseen Kristukseen, - ja Häneen siis mielesikin kiinniittäen tullen näinkin mieleltäsikin yhdeksi Hänen kenssaan. 1 Kor.2:6-16.

• Balttis täydentää
        Balttis kirjoitti:

Meidän vanha ihmisemme ON RISTIINAULITTU, - joten ei tämä ristiinaulittu mitään heräile, ja katso sanaan: joka osoittaa tämän peruuttamattomasti toteutuneeksi kertakaikkiseksi kuolemanksi - äläkä kurki vastauksia tähän asiaan omalta lihaltasi, ja sen mieleltä, vaan katso Hengessä ristinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraamme Jeesukseen Kristukseen, - ja Häneen siis mielesikin kiinniittäen tullen näinkin mieleltäsikin yhdeksi Hänen kenssaan. 1 Kor.2:6-16.

Paavali sanoi jopa siksi että teki niin kuin sanoin: "minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani": Gal.6:17.

• saastainensaastainen

Inessiivissä olevat voivat kurittaa jopa RUUMISTAAN

- esim paasto
      - jesuiitta pitää jalassaan remmillä piikkiä - jotta tulisi 'pyhäksi'. Mutta mutta.

"Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen. He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he Hänet kieltävät, sille he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.

• Balttis

Nuo ovat edelliset "lihan tekoja", ja eivätkä Hengen synnyttämää ruumiin tahdon masentamista, - pyyteineen.

• paastotessaan
        Balttis kirjoitti:

Nuo ovat edelliset "lihan tekoja", ja eivätkä Hengen synnyttämää ruumiin tahdon masentamista, - pyyteineen.

Ovat tietty lihan tekoja - ja osa Jumalan tahdon etsimistä ja nimenomaan ruumiin tahdon kuritusta. Auttaa jopa jumalatontakin kroppansa kunnossapitämiseen...

Oletko kokeillut ruoka-paastoa? Kyllä sillä on ehdottoman kokonaisvaltainen puhdistava vaikutus. Kerron kokemuksesta vaikken siihen juurikaan kykene. Paasto voi toki tarkoittaa mitä tahansa pidättymistä omista haluista. Tähän saa rukouksessa itselleen omat ohjeet.

Raamatun kehotus joka kannattaa ottaa vastaan, mainitaan kymmeniä kertoja Sanassa. Ken pystyy tehköön kuin apostolit:

"Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut."

"Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään. "

• Balttis

Olen paastonnut enkä turhaan.

• 10+11

Niinpä. Työ ohjelmana se ei tietenkään riitä kuten ei mikään ihmisen yritys.

Mutta nyky pakana - tai sanan mukaan ojentuva, on niin kaukana erämaan hiljaisuudesta - jonne Jeesus meni, yksinäisyyteen - ettei yksikään kaduntallaaja tätä tajua. Jatkuva meteli ja musiikki viihdyttämässä synnistä pahoinvoivaa sielua.

• Vilppu, täs uistin

"Osaavatko papit vastata? "

KYLLÄ! Kuten yllä näemme, he vilkkaasti ottavat osaa ... mutta ehken Vilppipappi voisi koraanistaan ammentaa?

• † Vilppu Pappi †

Kyllä Koraani selkeästi sanoo että ainoa tie allah-pyh itykseen (lat. luminare) on vääräuskojen salamurha.

Paras ja nopein tapa on räjähdys (vääräuskojen semtexillä pyhin pyhitys) jossa koko maailman riivaus eli juutalaisten suolet sotkeutuvat omiin - palmupuiden oksille.

• pikkuvada
        † Vilppu Pappi † kirjoitti:

Kyllä Koraani selkeästi sanoo että ainoa tie allah-pyh itykseen (lat. luminare) on vääräuskojen salamurha.

Paras ja nopein tapa on räjähdys (vääräuskojen semtexillä pyhin pyhitys) jossa koko maailman riivaus eli juutalaisten suolet sotkeutuvat omiin - palmupuiden oksille.

vilppu pappi

Älä kuule jatka näin - loppuu douppinki ennen ensi tiistaita! Ja pyhät senkun pyhittyy - näemmä!

• † Vilppu Pappi †
        pikkuvada kirjoitti:

vilppu pappi

Älä kuule jatka näin - loppuu douppinki ennen ensi tiistaita! Ja pyhät senkun pyhittyy - näemmä!

Ymmärsit väärin. En aio tietenkään toteuttaa, minä vain opetan sen mitä Pakistanin Madrassamme meille opetti. Dopatut räjähtää, mullahit painaa nappia, miä koulutan. Tämä on pyhän sakaramentin mukainen pyhittymisen työnjako.

Raamatusta en tiedä, se kuitenkin hieman häiritsee opetustani.

• pikkuvada
        † Vilppu Pappi † kirjoitti:

Ymmärsit väärin. En aio tietenkään toteuttaa, minä vain opetan sen mitä Pakistanin Madrassamme meille opetti. Dopatut räjähtää, mullahit painaa nappia, miä koulutan. Tämä on pyhän sakaramentin mukainen pyhittymisen työnjako.

Raamatusta en tiedä, se kuitenkin hieman häiritsee opetustani.

vilppu pappi

Suomeksi - tarkoitin sitä, että älä kittaa sitä viinaa, ettet joutuisi Kissalan poikain kyytiin ja Alko on auki vasta tiistaina - luullakseni. Selvä mies ei kirjoita, mitä kirjoitat, vielä jonkun henkilön nimeltä mainiten!

• On kiinnostavaa katsoa eri käännöksiä ainakin joskus. Tässä kaksi viimeistä käännöstä täällä mainitusta raamatunkohdasta:

Kirkkoraamattu 1992:
      21. Minkä sadon te siitä korjasitte? Kaikkea sellaista mitä nyt häpeätte, sillä sen loppuna on kuolema. 22. Mutta kun nyt olette päässeet vapaiksi synnistä ja tulleet Jumalan palvelijoiksi, te korjaatte satona pyhityksen ja saatte lopuksi ikuisen elämä

Vuoden 1938 UT käännös
      21. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
      22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.

”Laki ei kyllä voi pelastaa, mutta ei siksi, että se olisi pahasta, vaan siksi, ettei syntinen ihminen voi sitä pitää. Sen jälkeen apostoli roomalaiskirjeen 7 ja 8 luvussa osoittaa, että Kristuksen pelastustyön nojalla on tehty valmiiksi hengellinen uudistus, täydellinen pyhitys ja lopullinen kirkastuminen niille, jotka ovat Kristuksessa Jumalan valitsemina ja kutsumina." Sanoo Heikki Palva.

Olemme syntisiä, mutta armahdettuja. Syntisiä silti, koko maanpäällisen elämämme. Minulle Pyhä on, sitä, että Kunnoitan Jumalaa ja uskon todeksi pääsiäisen sanoman ja yritän parhaani mukaan olla kristitty. Laki ei siis pelasta ketään., mutta Kristus pelastaa. Siis en ole täydellinen ihminen ja kristitty, mutta parhaani yritän.

Oikeasti ja aidosti vain Jumala voi olla PYHÄ, ihminen tuskin koskaan.
      Tässä vielä linkki AAmenesta Öylättiin sivulle, sanaan pyhä:
      http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Pyhä
      Tuula-pappi

• jagoff

Tuula-pappi!

Luin viestisi tässä ennen nukkumaanmenoa ja olen kiitollinen, että jaksat kaikesta törkeilystä huolimatta pitää yllä aitoa, väärentämätöntä evankeliumia!

Jaksamista ja Hyvää Pääsiäistä!

• Balttis Tuulasta
        jagoff kirjoitti:

Tuula-pappi!

Luin viestisi tässä ennen nukkumaanmenoa ja olen kiitollinen, että jaksat kaikesta törkeilystä huolimatta pitää yllä aitoa, väärentämätöntä evankeliumia!

Jaksamista ja Hyvää Pääsiäistä!

Paitsi että: luterilainen Tuula pappi opettaa sekä väärennettyä lakia, eli väärennettyin kymmentä käskyä, katekismuksista että: väärennettyä evankeliumia minkä oheen tuo lain saarnakin kytketään, - vaikka tällainen toiminta on evankeliumin väärentämistä, sekä: se että luterilainen papisto opettaa sellaista väärennettyä evankeliumia, joka jätää kuulijansa sekä lain- että synnin alle, koko loppuelämäkseen,- ikäänkuin Kristus ei olisikaan saanut mitään todellisesti aikaan, eli ettei Hän, Jumalan Poika olisikaan kyennyt vapauttamaan opetuslapsiaan synnin orjuudesta TODELLISESTI: Joh..8:31-36.

• Kirkko kuuntelee,

naispapit teuraalla.

Voi sinuakin Tuula -pappi, Kirkko laittaa näköjään kaltaisesi viattomat naispapit tänne grillattavaksi. Äijäpapit varmaan vetelevät kotona kahvia ja öylättiä. Yhtään miespappia en ole täällä nähnyt kommentoimassa, en yhtään ainutta, vaikka heitä lienee ammattikunnasta edelleen ylivoimainen enemmistö. Oli suunnaton siunaus, että kirkkomme hyväksyi naispappeuden! Älä kuitenkaan Faith väitä, että Jeesus olisi ihmiseksi tullut Jumala. Kyllä hän tuli tänne keskuuteemme Jumalan poikana eli Jumalana ja poistui myös Jumalana ristinkuoleman kautta.

Minä olen vannoutunut heteromies, mutta nyt kyllä sanon, että naispapeilla on enemmän munaa kuin teillä kulkustenkannattajapapit. Taitaapi kirkolla olla nyt todellakin housunpersaus tulessa, kun pannaan akat asialle? Ja tätä en sano vähäisemmässäkään määrin naispappeja väheksyen, aivan päinvastoin!

Kiinnitin jo huomioni siihen, kun arkkipiispa Kari Mäkisen homoavioliitot sallivan tv -haastattelun jälkeen marssitettiin julkisuuteen kirkonmiehiä, jotka todistivat Mäkisen puhuneenkin ihan jotain muuta. Sen jäkeen ilmoitettiin, että arkkipiispa Kari Mäkinen ei enää anna tästä asiasta haastatteluja. Älkää välittäkö, kirkolta voi nykyään odottaa juuri tällaista. Joku kirjoitti täällä, että kirkossa toisinajattelijat nujerretaan ankaralla kädellä. Yhteisiin muroihin ei kusta ja sillä sipuli!

Kirkon harjoittama käsittämätön hengellinen politiikka johtaa siihen, että kirkosta katoavat kaikki omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset, niin homot kuin heterotkin, niin kokoomuslaiset kuin Perussuomalaiset. Vihreät, Vasemmistoliittolaiset ja Kristillisdemokraatit ovat jo lähteneet.

Kirkon toimintastrategia on kuin yrittäisi perustaa Kaikkien Suomalaisten Puolueen KSP:n Ei se onnistu reaalielämässä, eikä se tule onnistumaan kirkossakaan. Ja kirkon johto tuntuu vieläpä auttavan kaikin keinoin täydellistä tuhoa. Kysymys on enää vain siitä, ketkä viimeiseksi sammuttavat valot Herran huoneistamme.

Tutkiskelkaa Suomen kristityt näitä sanojani sydämissänne! Palaan asiaan Pääsiäisen jälkeen tällä samalla teemalla.

Hyvää Pääsiäistä ja Herran siunausta kaikille!

• EPÄPYHÄT helvetissä

Järkyttävää HELVETTI - OPPIA: Vain lukutaidottomasta porttokirkon valehtelijasta voi tulla Tuulapapitar:

"...älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi."

"Sillä kirjoitettu on: "Olkaa Pyhät, sillä Minä olen Pyhä."

∆Eikä Taivaaseen ole pääsevä mitään
      ▲ EI epäpyhää
      ▲ ▲ EI kauhistusten tekijää
      ▲ ▲ ▲ EI valhettelijaa,

.........vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan Elämänkirjaan.

.

• Balttis Tuulasta

Ajatus että uskovat ja VAPAHDETUT ovat koko elämänsä synnin alla, koko maanpäällisen elämänsä ajan, ei PERUSTU JUMALAN SANAAN, JOKA SANOO:

Siitä tulisiko uskovan PYSYÄ SYNNISSÄ, JA ELÄÄ SYNNISSÄ, sen jälkeenkin kun hän on tullut Jeesuksesta Kristuksesta, sekä Hänen kuolemastaan, että ylösnousemuksestaan osallisiki eli VAPAHDETTU IHMINEN, SIIS JUMALAN POJAN VAPAUTTAMANA. Jokainen joka uskoo, pitää uskossa totena sen mitä Roomalaiskirjeen luvut kuusi ja kahdeksan opettavat, on vapahdettu synnistä ja sen oruudesta:

>> Onko meidän PYSYTTYVÄVÄ SYNNISSÄ, että armo suureksi tulisi? POIS SE! > Kiitos Jumalalle, että te, JOTKA ENNEN OLITTE SYNNIN PALVELIJOITA, nyt olette tulleet sydämistänne kuuliaisiksi sen opin muodolle jonka johtoon te olette annetut, (eikä suinkaan tunnustuskirjojen sokeisiin valheisiin uskoen tai sen johtoon luottaen mitä joku Hiekko Palva opettaa) JA ETTÄ TE SYNNISTÄ VAPAUTETTUINA OLETTE TULLEET VANHURSKAUDEN PALVELIJOIKSI. (mutta ei siis Tuulu, joka kertoo pelvelavansa syntiä koko maanpällisen elämänsä ajan, - ikäänkuin Kristus olisi turhaan kuollut: 1 Piet.2:24) > MUTTA NYT, KUN OLLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT JA JUMALAN PALVELIJOIKSI TULLEET ON HEDELMÄNNE PYHITYS. > joka "itse kantoi syntyimme" ruumiissaan ristinpuuhun, ETTÄ ME, SYNNISTÄ POIS KUOLLEINA (JO NYT, EIKÄ VASTA ELÄMÄMME PÄÄTTYESSÄ) ELÄISIMME VANHURSKAUDELLA

• PÄÄSY KIELLETTY:

Epäpyhiltä eli syntisiltä PÄÄSY KIELLETTY:
      "Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan."

JEESUSTA ET NÄE - jos synnissäs ryvet:
      Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Synti Painaa
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11364643

• kohtalähtö

Lähtökohta pyhitys elämään - eheyttää homot.

• gresnik

Balttis!

Mies,joka väärentää Jumalan sanan, ja kieltää selvän jakeen, ei ansaitse minkäänlaista arvonantoa!
      Kun hän vielä - poppaukko ja shamaani kun itse on - nimittellee ja puskasta ampuu nimeltä mainittuja henkilöitä, kuin finninaama lättähattu, on uskottavuus pakkasen puolella..
      Piirrä mitä kuvioita tahansa ja käytä vuorenkorkuisia kirjaimia, pilkkaaja olet ja raukka!

• Uskokaa Evankeliumi

Tämä on oma mielipiteeni; sanoisin että ehkä se olisi kuitenkin pyrkimys Jumalan lakien TÄYDELLISEEN noudattamiseen. Eli sianlihat ja viinit pois, ja ne yli kolmesta kankaasta tehdyt hepeneet, sekä parran rajaan puuttuminen, nekin voisi unohtaa. Nämä on itsellä ihan siellä "hienosäätö" kategoriassa. Raamatun lukeminen, rukous ja ennen kaikkea SANAN KUULEMINEN on perustavanlaatuista toimintaa hengellisessä elämässä. Se on sitä peruskallion rakennusta. Tämä on myös hyvä muistaa. Eli näin minä nyt sitten sanoisin tähän.

• synnistä vapautettui

pyrkimys Jumalan lakien TÄYDELLISEEN noudattamiseen

No ei.

"Synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.

Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te

synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi! "

• kuningasjaakko

synnistä vapautettu

Montako synnistä vapautettua Paavalin teksteistä löytyy, ei ainoatakaan!

• Kiʁistä Hampaas

...ja että te synnistä vapautettuina "

Ymmärrän toki että kun jokainen kirjain on sulle kikkeli, sanan näkeminen on hiukka vaivalloista kiimasen tuskaista etten sanosi.

...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "...ja että te synnistä vapautettuina "

Haes joskus jotain ite, elikkä ne sata Raamtun paikkaa.

• gresnik

kiristä hampaas!

Synnittömän sana on kuin ......, mitäs tässä selostamaan! Jokainenhan sen voi todeta!

• Balttis

Room.6:18,22; alkuteksteissä sana "eleuthroo" = vapauttaa. ! Piet.2:24; "apogenomenoi" = poistettuina (synnit).

• Sitten vielä, veljet! Te olette oppineet meiltä, miten teidän on elettävä ollaksenne Jumalalle mieleen, ja niinhän te elättekin. Mutta Herran Jeesuksen nimessä pyydämme ja kehotamme teitä pyrkimään yhä parempaan. Tiedättehän, mitä käskyjä me Herran Jeesuksen puolesta olemme teille antaneet. Jumalan tahto on, että te pyhitytte. Kavahtakaa siveettömyyttä! 4 Jokaisen teistä on opittava pitämään ruumiinsa* pyhänä ja kunniassa. Älkää antako sitä himon ja kiihkon valtaan, niin kuin tekevät pakanat, jotka eivät tunne Jumalaa. Kukaan ei saa pyrkiä hyötymään veljensä kustannuksella. Herra rankaisee kaikesta sellaisesta, niin kuin olemme teille sanoneet ja teroittaneet mieleenne. Jumala ei näet ole kutsunut meitä elämään synnillistä, vaan pyhää elämää. Sen tähden se, joka kääntää selkänsä näille ohjeille, ei käännä selkäänsä ihmiselle vaan Jumalalle, joka antaa teihin Pyhän Henkensä.

Veljesrakkaudesta teille ei tarvitse kirjoittaa, sillä Jumala itse on opettanut teidät rakastamaan toinen toistanne. Tehän rakastatte kaikkia uskonveljiä koko Makedoniassa. Mutta me kehotamme teitä, veljet, pyrkimään yhä parempaan. Pitäkää kunnia-asiananne, että elätte rauhallisesti, hoidatte omat asianne ja ansaitsette toimeentulonne kättenne työllä, niin kuin olemme käskeneet. Näin te elätte ulkopuolistenkin mielestä nuhteettomasti ettekä tarvitse kenenkään apua.

1. Tess. 4: 1 - 12

Jumalan tahdon mukainen elämä on pyhittymisen keskiössä mukana.

• Mark.12

Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.

"niinkuin enkelit taivaissa" =. Tänne ei pääse yhtään epäpyhää.

Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

• Käännösvirhekö

Suomi24 / Suhteet / Kirkko kuulolla / Käännösvirhekö?
        Käännösvirhekö? *Faith* 1.4.2013 22:38
        Jäin tänä pääsiäisenä todella ihmettelemään tätä raamatunkohtaa:

Jeesus ilmestyy Magdalan Marialle (Joh. 20:17):
        Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo." Porttokirkon 1992© Raamatunväärennös hämärtää tämänkin tärkeän kohdan.

"Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö." Kr38

Myöhemmin Jeesus kuitenkin kehotti ensin apostoleita ja sitten Tuomasta koskettamaan itseään.

Mitä ajattelette? Tarrautuiko Maria Jeesukseen, ja kehottiko Jeesus Mariaa vain pitämään kiirettä? Päätin ottaa tämän asian esille jo siksi, kun kyseinen raamatunkohta kuulostaa kovin tylyltä.

Vanha 1938 käännös selvittää asian hyvin. Miksi yleensä kukaan enää haluaa käyttää tätä 1992 väärennöstä joka on aivan läpimätä, väärennöksia joka kohdassa ja loput sotkettu muturakkauteen.

KÄÄNNÖSVIRHEKÖ? KYLLÄ - ROOMAN 1992-VÄÄRENNÖS VAILLA VERTAA!

• Elämän Virta

Kaupungin kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa. Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa. Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole, ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.

Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
        Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja Hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät Hänen kasvonsa, ja Hänen nimensä on heidän otsissansa.

• Teppo Taivasmatkalla

Onko niin että kirkon keksityssä opissa ei ole mitään kriteerejä Taivaaseenpääsystä. Onko Taivasta edes olemassa?

• Sanna-Maria2

Voi hyvä luoja sinua. Astu pimeydestäsi ulos pilvettömänä yönä ja ihaile taivasta. Voit jopa nähdä siellä luojasikin, jos virität aivosi oikealle taajuudelle.

• Upside Down

Kirkolla ja sen papeilla ei ole suuntavaistoa.

• Tail lights off

Lieko koraani sotkenut aistit?

• Tailgass off

Oisko äitikirkon homppikaasu.

• Mala Lank Ton

Ei vaan niin siinä kävi kun Lutteria seurattiin.

• uusi paavi on on

Lutteria harmittaa kun ei päässyt liittymään jesuiittoihin.

• Luther ku piru itte

Luther oli luterilaisen vale-evankelisen kirkon perustamisen jälkeen perkeleellisempi tappokäskyjen jakelija kuin paavi tai jesuiitat ja lähenteli murhavimmassaan isäänsä joka on kaikkien joukkomurhaajien isä eli piru itte.

• uusi paavi on on

Ei kaikki opetuksensa ilmeisesti valoa kestä.

Nuo väitteet olis kuitenkin hyvä näyttää jotain kautta toteen, muuten jää vaille katetta.

Pääkallomessuaja Loyola igNAZIUS jota kirkkomme mietiskelyissään palvoo - www.evl.fi - syntyi Lutterin jälkeen.

• Dokumentit osoittaa

Lutherin osallisuus talonpoikien, kristittyjen ja juutalaisten joukkotuhontaan on historiallinen selviö, ja hän vaati näiden kaikkien tahojen joukkotuhoamista.

• Lähtökohta

Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

• Keittiöfilosofi

Vanhassa Testamentissa on suuria viisauksia, mutta Uusi Testamentti on silkkaa puppua. Se ei ole miltään osin Jumalan puhetta. Kaikki Jeesuksenkin kertomiksi väitetyt puheet on kirjoitettu (lähes sanasta sanaan) paljon ennen Jeesuksen syntymää. Yksikään Uuden Testamentin kirjoittajista ei ole elänyt Jeesuksen aikaan. Sitäpaitsi Uutta Testamenttia on törkeästi muunneltu, vääristelty ja lisäilty vuosisatojen saatossa. Minusta sillä ei ole minkäänlaista uskonnollista arvoa.

Jeesus ei voi olla Jumalan poika ja ihmisten pelastaja. Minä uskon, että esim. Hesekielin näky oli aitoa Jumalan puhetta. Jos Jumala olisi ollut aikeissa lähettää tänne poikansa Jeesuksen, hän olisi takuuvarmasti maininnut näin merkittävästä tapahtumasta Hesekielille.

Minulla on sellainen tunne, että kristinusko on kaikkein suurin harhaoppi valtauskontojen joukossa. Siinä palvotaan ihmistä Jumalan sijaan. Ja jokainen Vanhan Testamentin lukenut tietää, miten Jumala suhtautuu tällaiseen epäjumalanpalvontaan.

Kristittyjen toinen äärimmäisen törkeä synti on se, että he systemaattisesti polttivat kirjastot, jotka olivat täynnä aitoa Jumalan puhetta ja opetuksia. Jos kristillistä harhaoppia ei olisi syntynyt, tietäisimme äärettömän paljon enemmän Jumalasta ja hänen tahdostaan. Kristittyjen bandiittien järkyttäviltä kirjarovioilta on säilynyt vain tuoreimpia kirjoituksia, kuten Raamatun Vanha Testamentti ja esim Gilgames -eepos. Jumala teki suunnattomasti työtä välittääkseen tietoa ihmiskunnalle ja kristityt polttivat Jumalan sanan. Väitän, että Jumala ei tule jättämään rankaisematta näin törkeää rikosta!!!!!

• synnit on

Balttis!

Miten sen panet pois, kun se on siellä kristuspullon pohjalla ja itse istut sen päällä!

• päivittäin

"Mikä on lähtökohta pyhityselämään? "

Henkilökohtainen Sanan tutkiminen päivittäin, alkaen aivan Raamatun alusta. Ojentautuminen sen mukaan.

• Balttis

Vahan ihmisen kuoleman kautta tapahtunut uskovan vapauttaminen synnistä , ja uuden luomuksen sijaantulo ristiinaulitun vanhan ihmisen sijaan: 2 Kor.5:17.

• Balttis vastaa itse
        Balttis kirjoitti:

Vahan ihmisen kuoleman kautta tapahtunut uskovan vapauttaminen synnistä , ja uuden luomuksen sijaantulo ristiinaulitun vanhan ihmisen sijaan: 2 Kor.5:17.

Nämä ovat perustana siis sille mitä papeilta peräänkuulutin lähtökohtana pyhitykseen.

• herääulvomaan
        Balttis vastaa itse kirjoitti:

Nämä ovat perustana siis sille mitä papeilta peräänkuulutin lähtökohtana pyhitykseen.

Balttis!

Raamatun mukaan ei ole synnitöntä ihmistä. Balttis vääntää tämän self-made hommaksi-
        Mihin "muka"synnitön tarvitsee pyhytystä? No siihen, että näin psyykattuaan itsensä aukeaa uusi päivä haistatella ja vääristellä!
        Balttiksen oppi on katolista aneoppia ilman maksua tosin - lunastuksen röyhkeää raiskaamista.

• Keittiöfilosofi
        herääulvomaan kirjoitti:

Balttis!

Raamatun mukaan ei ole synnitöntä ihmistä. Balttis vääntää tämän self-made hommaksi-
        Mihin "muka"synnitön tarvitsee pyhytystä? No siihen, että näin psyykattuaan itsensä aukeaa uusi päivä haistatella ja vääristellä!
        Balttiksen oppi on katolista aneoppia ilman maksua tosin - lunastuksen röyhkeää raiskaamista.

Minun mielestäni lähtökohta pyhityselämään on Jumalan sanan tutkiminen ja ennen kaikkea ymmärtäminen. Uudessa Testamentissa aitoa Jumalan sanaa on vain Johanneksen ilmestys. Vanhassa Testamentissa sitä on paljonkin. Lisäksi tulevat erilaiset mytologiat ja eepokset eri puolilta maailmaa, jotka antavat hyvää tukea asioiden ymmärtämiselle.

Minä olen vakuuttunut, että kaikilla valtauskonnoillamme on sama Jumala. Laajemminkin voisi sanoa, että koko ihmiskunnalla on yhteinen Jumala, joka loi meidät ihmiset omaksi kuvakseen. Minun mielestäni Jeesuksen ja Marian sekä eräiden jumaläitien palvonta on pakanallista. Vain Jumalaan uskominen ja hänen sanansa kunnioittaminen on tärkeää. Minun Jumalani ei odota itseään palvottavan, vain kiitettävän ja ymmärrettävän.

Korostan tässä taaskin, että en kuulu mihinkään uskontokuntaan tai lahkoon, vaikka Jumalaan uskonkin.

• herääulvomaan
        Keittiöfilosofi kirjoitti:

Minun mielestäni lähtökohta pyhityselämään on Jumalan sanan tutkiminen ja ennen kaikkea ymmärtäminen. Uudessa Testamentissa aitoa Jumalan sanaa on vain Johanneksen ilmestys. Vanhassa Testamentissa sitä on paljonkin. Lisäksi tulevat erilaiset mytologiat ja eepokset eri puolilta maailmaa, jotka antavat hyvää tukea asioiden ymmärtämiselle.

Minä olen vakuuttunut, että kaikilla valtauskonnoillamme on sama Jumala. Laajemminkin voisi sanoa, että koko ihmiskunnalla on yhteinen Jumala, joka loi meidät ihmiset omaksi kuvakseen. Minun mielestäni Jeesuksen ja Marian sekä eräiden jumaläitien palvonta on pakanallista. Vain Jumalaan uskominen ja hänen sanansa kunnioittaminen on tärkeää. Minun Jumalani ei odota itseään palvottavan, vain kiitettävän ja ymmärrettävän.

Korostan tässä taaskin, että en kuulu mihinkään uskontokuntaan tai lahkoon, vaikka Jumalaan uskonkin.

Keittösohvi!

Ei! Siinä Balttis on oikeassa, kun hän jossain väittää, että lunastus luo pohjan pyhitykselle ja Pyhä Henki antaa siihen voiman.

Perustuslaistakin olisi vaikea keskustella, jos repii siitä mielestään sopimattomat kohdat- samoin on uskonnoissa.

Periaate "minun jumalani" on samaa kuin ´minun puutarhani´! Monilla se on, jokaisella erilainen.

• islamofacismia

"Minulla on sellainen tunne, että kristinusko on kaikkein suurin harhaoppi ...

Mikähän on tällä hellaan köytetyllä ihlamolla agendana kun pitää tätä samaa viestiä copypasteta vähän joka ketjuun.

• Keittiöfilosofi

Hyvä "islamofacismia", vastaan mielelläni kysymykseesi. Ensinnäkin, olen ihan itse kirjoittanut kaikki sanomani. Toki olen omia kirjoituksiani myös copypaistannut, mutta onko se kiellettyä? Jeesuksenkin sanomaksi on copypaistattu Uuteen testamentiin aivan käsittämätön määrä paljon ennen Jeesuksen syntymää kirjoitettuja tekstejä. Jos se on Uuden Testamentin kirjoittajille sallittua, varmaan minunkin vähäiset OMAT kirjoitukserni ovat sallittuja.

Kuulehan rakas ystäväni, juuri tällaisilla keksityillä väitteillä ja tarinoilla kristillinen alkukirkko pyrki päämääräänsä, eli maalliseen valtaan. Jeesuksesta oli tarkoitus tulla juutalaisten kuningas, joka kuolemansa jälkeen maan päälle uudelleen laskeutuvana messiaana alistaisi Roomalaiset valtaansa. Jeesus ei noussut taivaisiin eikä palannut, mutta Rooma vallattiin hänen seuraajiensa miekalla.

Juutalaisten Talmudissa mainitaan Jeshu-nimisen henkilön teloitetun pääsiäisenä noituuden harjoituksesta ja Israelin eksyttämisestä. Samassa yhteydessä mainitaan Jeesuksella olleen viisi opetuslasta: Matthai, Nakai, Nezer, Buni ja Todah.[2][3] Talmudissa kerrotaan myös Jeesuksen olleen juutalaisen naisen ja Pantera-nimisen roomalaisen sotilaan avioton lapsi.

Tämä on todellista historiaa. Tulin tälle sivulle siksi, että edes joku pystyisi haastamaan minut älyllisesti. Jumala on superälykäs, mutta Suomen kansa on pääosin tyhmä, valitettavasti.

• jagoff

Arvoisa keittiösohvi!
      Jo meinaat käydä minkäänlaisesta keskustelijasta, älykkäästä puhumattakaan. pitäisi tuoda esille todisteita väitteittensä tueksi!
      Juutalaiset lähteet eivät ole missään mielessä luotettavia kertomaan kristinuskosta, varsinkaan "luopio" Jeesuksesta ja Paavalista.
      Toinen kappale kirjoituksessasi on ikivanhaa juutalais-ateistista propagandaa, jolla on sama totuusarvo, kuin horoskoopilla.
      Että jos näillä lähdettäisiin!

• Keittiöfilosofi

Kiitos Jagoff, lähdetään vaan, mutta sitä ennen käyn kokemassa verkot, kuten Pietari aikoinaan Gennesaretin järvellä. Meri on jo sulana täällä Turun ulkosaaristossa.

Muuten, en ole mikään keittiösohvi, vaan aito keittiöfilosofi. Annan toki anteeksi lukihäiriösi, koska ethän sinä voi sille mitään.

• fagoff

Kiitos Jagoff, lähdetään vaan, mutta sitä ennen käyn kokemassa verkot, kuten Pietari aikoinaan Gennesaretin järvellä. Meri on jo sulana täällä Turun ulkosaaristossa.

Muuten, en ole mikään keittiösohvi, vaan aito keittiöfilosofi. Annan toki anteeksi lukihäiriösi, koska ethän sinä voi sille mitään.

Sohvi!

Mikä fakultti tuottaa tällaisia puolivillaisia sofisteja? Ei kai Aleksanterin keisarillinen!?

• Keittiöfilosofi
        fagoff kirjoitti:

Sohvi!

Mikä fakultti tuottaa tällaisia puolivillaisia sofisteja? Ei kai Aleksanterin keisarillinen!?

Sain todellisen Pietarin kalansaaliin. Isot kutukuhat ovat nyt liikkeellä. Minulla on 55 milliset verkot ja siitä huolimatta saalis oli hyvä.

Kuulehan veli Jagoff, Aleksanterin luomukset ovat minun kouluttajistani yhtä etäällä kuin Jeesus nasaretilainen. Omaan varsin porvarillisen ammatin, mutta en viitsi sitä tässä paljastaa, koska sillä ei ole mitään tekemistä ydinkysymysten kanssa. Pappi en kuitenkaan ole, jos se sinua helpottaa.

Sinunkin pitäisi muistaa, että ihminen käyttää aivokapasiteetistaan n. 10-30%. Ja tuo 30% on jo aivan huippuälykkäitten tulos. Jumala on sanonut monissa alkuperäisteksteissä: "Ihmisillä on silmät, mutta he eivät näe; ja ihmisillä on aivot, mutta he eivät käytä niitä".

Jos sinä Jagoff luet Raamattua ja muita pyhiä tekstejä ymmärtämättä niistä mitään, syy ei ole ainakaan Jumalan.

Nyt perkaamaan kaloja, että saan muruja rinnan alle.

• jagoff

Sain todellisen Pietarin kalansaaliin. Isot kutukuhat ovat nyt liikkeellä. Minulla on 55 milliset verkot ja siitä huolimatta saalis oli hyvä.

Kuulehan veli Jagoff, Aleksanterin luomukset ovat minun kouluttajistani yhtä etäällä kuin Jeesus nasaretilainen. Omaan varsin porvarillisen ammatin, mutta en viitsi sitä tässä paljastaa, koska sillä ei ole mitään tekemistä ydinkysymysten kanssa. Pappi en kuitenkaan ole, jos se sinua helpottaa.

Sinunkin pitäisi muistaa, että ihminen käyttää aivokapasiteetistaan n. 10-30%. Ja tuo 30% on jo aivan huippuälykkäitten tulos. Jumala on sanonut monissa alkuperäisteksteissä: "Ihmisillä on silmät, mutta he eivät näe; ja ihmisillä on aivot, mutta he eivät käytä niitä".

Jos sinä Jagoff luet Raamattua ja muita pyhiä tekstejä ymmärtämättä niistä mitään, syy ei ole ainakaan Jumalan.

Nyt perkaamaan kaloja, että saan muruja rinnan alle.

Keittiöfilosof!

En ole syönyt ikinä meren kuhaa. mutta uskon, että mainiota se on. Itse asun Järvi- Suomessa, ja parasta kalakeittoa, mitä olen saanut, teki setäni järvikuhasta. Itse olen pienemmän yliopiston kasvatti, mutta aina kun voin tölväisen sitä suurta ja mahtavaa Helsingin yliopistoa, joka taitaa olla Venäjän keisarin perustama.

En todella ole kiinnostunut ammatistasi, mutta heittosi ovat vähän keveitä ja alamittaisia - ikävä kyllä!

Olen hyvin väljästi ja omalaatuisesti uskovainen - tai pikemminkin "toivovainen", aika ripaus deismiä pohdinnoissa.
        Hyvää ruokahalua!

• Keittiöfilosofi
        jagoff kirjoitti:

Keittiöfilosof!

En ole syönyt ikinä meren kuhaa. mutta uskon, että mainiota se on. Itse asun Järvi- Suomessa, ja parasta kalakeittoa, mitä olen saanut, teki setäni järvikuhasta. Itse olen pienemmän yliopiston kasvatti, mutta aina kun voin tölväisen sitä suurta ja mahtavaa Helsingin yliopistoa, joka taitaa olla Venäjän keisarin perustama.

En todella ole kiinnostunut ammatistasi, mutta heittosi ovat vähän keveitä ja alamittaisia - ikävä kyllä!

Olen hyvin väljästi ja omalaatuisesti uskovainen - tai pikemminkin "toivovainen", aika ripaus deismiä pohdinnoissa.
        Hyvää ruokahalua!

Aurinkoista sunnuntaita Jagoff!

Kuha oli erinomaista, kuten aina. Naapuripariskuntakin tuli sitä nautiskelemaan ja siksi viestiminen jäi eilen illalla.

Hienoa, että kerroit omista uskonnollisista lähtökohdistasi. Kuten olen jo kertonutkin, minä uskon vahvasti yhteen Jumalaan, joka on luonut ihmisen. Uskon myös, että tämä sama Jumala on vaikuttanut maapallon elämän kehityskulkuun monella tavalla luomisen jälkeenkin. Uskon edelleenkin, että Jumala tulee jatkossa puuttumaan vielä uudelleenkin maapallon elämän kehitykseen hyvin dramaattisella tavalla.

Joku hätäinen voisi tästä päätellä, että oppisuuntani on Teismi. Lähellä sitä se toki onkin, mutta on siinä eroavaisuuksiakin. Minä olen eräänlainen jumaluuden etsijä ja tutkija. Olen yli 30 vuodessa päässyt raapimaan vasta pintaa, joten mihinkään itseriittoisuuteen ei ole syytä. Nämä vuosikymmenet ovat toki vakuuttaneet minut persoonallisen Jumalan olemassaolosta ärettömän vahvasti. Mikään mahti maailmassa ei tule horjuttamaan uskoani Jumalan olemassaoloon. Tämän syvemmältä en halua kirjoitella ajatuksistani.

Mukavaa sunnuntaita sinulle täältä saaristosta!

• nazi-spämmäri

Keittiöfilosofi 20.4.2013 14:45 Hyvä "islamofacismia", vastaan mielelläni kysymykseesi. Ensinnäkin, olen ihan itse kirjoittanut kaikki sanomani. Toki olen omia kirjoituksiani myös copypaistannut, mutta onko se kiellettyä?

Ei tyhmyytens ilmineeraus ole kiellettyä.

Spämmi ei ole hyväksyttävää käytöstä - sinua kiinnostaakin enemmän oma egosi ja kiusaaminen kuin asiallinen käytös.

• Keittiöfilosofi

Ajattelin olla kommentoimatta älykästä viestiäsi, mutta parilla sanalla kuitenkin. Jos poikkeavan näkökannan esittäminen on sinusta kiusaamista, niin pyydän sinulta ja vain sinulta anteeksi! Et kuitenkaan vaivautunut mitenkään perustelemaan kantaasi.

Ajatteletko niin, että kaikki sinun näkökannastasi poikkeavat viestit ovat spämmejä? Kuulutko siihen porukkaan, joka haluaisi bannata näiltä sivuilta kaikki toisinajattelijat? Ilman erilaisia näkökantoja nämä sivustot kuivuisivat ja kuolisivat pois.

• sitä [sontaa]

"olen omia kirjoituksiani copypaistannut" ...koska MINUN EGO on suurempi ja pullistuneempi kuin kenelläkään.

Kun kukaan [dhimmisika] ei kommentoi kirjoituksiini, 1 EGO pakottaa KOPIOMAAN sitä [sontaa] sinne sun tänne - olenhan minä Keittiöfilosofi hellaan köytetyistä ihlamoista

PARAS!

• Keittiöfilosofi

Hyvä ihminen, mikä sai sinut noin kiihtymään? Jos ymmärsit viestini ja siitä huolimatta kiihdyt, olen tyytyväinen. Minä kuitenkin veikkaan, että et ymmärtänyt viestejäni ja siitä huolimatta kiihdyit.

Jos koet, että egoni on suuri, mistähän se voisi johtua? Omien kirjoitusteni copypaistaaminen on toki osoitus laiskuudestani, ei suuresta egostani. Miksi kirjoittaisin uudestaan sen, jonka olen jo kirjoittanut. Sehän todistaisi minun olevan laiskan lisäksi myös tyhmä.

Sinä sanoit, että kirjoitukseni ovat sontaa. Et kuitenkaan vaivautunut edes muutamalla esimerkillä todistamaan, mikä kirjoituksissani on sinun mielestäsi sontaa. Minä ihan oikeasti kaipasin täällä älyllistä keskustelua, väittelyäkin, mutta tässä on lopputulos; kirjoituksesi ovat sontaa, häivy.

Minä olen kuitenkin nähnyt kaltaisiasi niin paljon, että en teitä enää edes noteeraa. Täälläkin sen tein vain siksi, ettet erehtyisi luulemaan itseäsi ainoaksi älykkääksi uskovaiseksi. Jatkossa en sinua enää vaivaa vastauksillani.

• Keittiöfilosofi

Hyvä ihminen, mikä sai sinut noin kiihtymään? Jos ymmärsit viestini ja siitä huolimatta kiihdyt, olen tyytyväinen. Minä kuitenkin veikkaan, että et ymmärtänyt viestejäni ja siitä huolimatta kiihdyit.

Jos koet, että egoni on suuri, mistähän se voisi johtua? Omien kirjoitusteni copypaistaaminen on toki osoitus laiskuudestani, ei suuresta egostani. Miksi kirjoittaisin uudestaan sen, jonka olen jo kirjoittanut. Sehän todistaisi minun olevan laiskan lisäksi myös tyhmä.

Sinä sanoit, että kirjoitukseni ovat sontaa. Et kuitenkaan vaivautunut edes muutamalla esimerkillä todistamaan, mikä kirjoituksissani on sinun mielestäsi sontaa. Minä ihan oikeasti kaipasin täällä älyllistä keskustelua, väittelyäkin, mutta tässä on lopputulos; kirjoituksesi ovat sontaa, häivy.

Minä olen kuitenkin nähnyt kaltaisiasi niin paljon, että en teitä enää edes noteeraa. Täälläkin sen tein vain siksi, ettet erehtyisi luulemaan itseäsi ainoaksi älykkääksi uskovaiseksi. Jatkossa en sinua enää vaivaa vastauksillani.

Jatkan vielä muutamalla sanalla. Saariston kevät on nyt upeimmillaan. Elämää on jokaisessa kallionkolossa. Istuin rantakalliolla ja laitoin kädet ristiin; kiitin Jumalaa siitä, että hän loi elämän tänne maapallolle ja vieläpä meidät ihmiset omaksi kuvakseen. En totisesti tuputa uskoani kenellekään, mutta olisikohan meillä ihmisillä syytä esittää kiitos Jumalalle. Ilman hänen luomistyötään me emme näkisi kevättämme, emmekä kirjoittelisi näillä sivuilla. Jos tämä ei ole kiitoksen paikka, niin mikä sitten on?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      73
      4258
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3075
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3040
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2126
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      213
      1231
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1034
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1022
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe