1.6 Ecoboost ja RE85

Koskakohan Fordilta tulee 1.6 Ecoboost jossa voisi käyttää RE85 polttoainetta?

Volvollahan on käytössä T4F moottori (1.6 l turbo 180 hv) jossa voi käyttää RE85 polttoainetta? Tämä moottori, B4164T2, on ilmeisesti jotain sukua Fordin Ecoboost moottoreille. Onko siinä vain uusi moottoriohjelma?

http://www.greencarcongress.com/2010/04/ecoboost-egr-20100414.html
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=978.msg209242#msg209242

Tällä hetkellä ilmeisesti vain V6 Ecoboostissa voi käyttää E85 polttoainetta USAssa. Tämän mukaan uudessa Focus 2.0 voisi käyttää E85 polttoainetta, mutta tuo ei kuitenkaan ole Ecoboost moottori.
http://e85vehicles.com/e85-ford.html
http://media.ford.com/images/10031/2012_Focus_DI_Engine.pdf

7

4029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempi ilman

      Toivottavasti ei koskaan, sitä kuluu ihan hirveästi eli tankkaan joutuu kokoajan. Tietysti voi ajaa bensalla mutta silloin joutuu turhaan maksaan tuonkin vaihtoehdon.

      • Mondeon tankki on kooltaan 70 litraa, eli sama kuin Volvon V70/80 T4F:ssä. Volvo kuluttaa noin 9-10 l/100km E85 polttoaineella tuolla moottorilla.
        Elikä 600-700 km pääsisi siis tankillisella RE85 polttoainetta. Toisille tuo riittää useamman viikon ajoihin ja toisille alle viikon ajoihin. Ihan kokoajan ei kyllä tarvitse tankata.

        Uuteen Kugaa on nyt saatavillla 1.6 EcoBoost 180 hv moottorilla, mutta esitteissä ei ainakaan lupaillaa E85 käyttöä.


    • Parempi ilman

      Minulla on tuo 160 hv ecobuust mondeo ja se kuluttaa bensaa noin 8.5 litraa todellista yleiskäytössä. Avasin sille oman keskustelunkin missä kysyin muiden samanlaisten kulutusta kun tuo tuntuu aika suurelta. Vanha kaksilitrainen vei litran vähemmän.
      Minua tuo kulutus vaivaa aika pitkälti tuon tiheän tankkausvälin takia. Firma maksaa bensat mutta tankkaus kuusi- kahdeksan kertaa kuussa tuntuu aika turhalta, pakkaskeleissä jopa ikävältä. Tuolla jos ajelisi alkoholilla jota kuluu noin 30 prosenttia enempi niin sitten joutuisin tankkaan jopa kolmen päivän välein. Jotenkin tuntuu kaukaiselta ajatukselta tuommoinen. Vaikka maksaisin itse bensat niin kyllä tuo olisi liian työlästä.
      Laiskahan minä olen, sitä en kiistä.

    • Jos todellakin ajat 4000-6000 km kuukaudessa, niin bensa/etanoliauto ei sulle kyllä ole ollenkaan oikea valinta. Laiskan valinta olisi noille kilometreille diesel.

      Itselläni on diesel alla ja noin 3 kertaa kuussa sitä tarvitsee tankata. Jos vaihtaisi etanolia käyttävään, niin joka viikkohan sitä täytyisi tankkailla vaikka olisikin 70 l tankki.

    • Parempi ilman

      Olisi se kai diesel järkevä taloudellisesti ajatellen mutta jotenkin en tykkää siitä noen kitkusta. Aina sen haistaa ja melkein maistaa kun on dieselin kyydissä tai lähistöllä. Faijalla oli joskus 70- luvulla transitti ja jotenkin minua on siitä lähtien etonut dieselin käry.
      Toinen on lämpeäminen, ilman webastoo nykydieselit on aika huonoja lämpeneen ja webasto taas sitten oikein tupsauttelee sitä käryä ilmoille, joskus niin että käry tulee sisälle, siis jos auto on parkissa.
      Kolmas tietty se että firma maksaa bensat niin eipä ole oikeastaan mitään syytä ottaa dieseliä.

    • juhis7

      Mun 1.6 Ecoboost-Mondeo vie auton oman ajotietokoneen mukaan nyt talvella 7,1 litraa ja kesällä n. 6,3 litraa sadalla. Ajelen mutkaista ja mäkistä pikkumaantietä päivittäin ja osa sitten rauhallisessa kaupungissa. Käytän tosin bensana 98:a, koska sitä tuntui menevän suhteessa yllättävän paljon vähemmän. Oletko "Parempi ilman" kokelliut tuota bensaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe