Hei!
Minulla on jatkunut pitkään puristava, ankara päänsärky. Kipu on välillä oikealla, välillä vasemmalla puolella otsaa. Takaraivoa ei särje. Yleensä alkaa päivällä ja menee ohi iltaan mennessä. Särky on melkein päivittäistä. Tuntuu että elimistöni olisi ns. jännitystilassa silloin kun päänsärky kohtaus tulee. Onko tämä jännityspäänsärkyä, migreeniä vai jopa aivokasvain? Välillä minua etoo ja yököttää aamuisin kun juon kahvia mutta oksentanut en ole. Välillä minulla on myös näkönäiriöitä päänsäryn aikana.
Auttakaa
4
129
Vastaukset
- head on
Päänsärkyjen yleisin syy lienee niska- ja hartialihasten jännitystilat. Toinen syyllinen saattaa olla näkö: kaveri meni taannoin valittamaan päänsärkyä, niin lekuri määräsi näön tarkastukseen ja nyt tyypillä on rillit eikä enää päätäkään särje. :)
Jos et kykene keksimään syytä jatkuvaan pään jomotukseen käyttämällä maalaisjärkeäsi, mene lekurille. Parempi saada faktatietoa ammattilaiselta, kuin kuvitella itselleen hurjia diagnooseja. - Pipi päässä
Nuo oireet kyllä kuullostavat kovinkin migreenin oireilta. Minun migreenissä kipu liikkuu koko pään alueella ja on oksettava olo. Itselläni ei näköhäiriöitä ole mutta nehän on myös tyypillisiä migreenin oireita. Meneekö särky pois tavallisilla särkylääkkeillä? Jos ei niin sekin kuuluu migreeniin, tavalliset ei yleensä auta, ehkä vain hetkeksi. Mene lääkäriin, jos se todetaan migreeniksi, saat siihen kunnon lääkkeet.
- riina
Kyllä särky menee ohi särkylääkkeillä, ainakin hetkeksi mutta voi palata takaisin. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt ollut n 2viikkoa ollut syömättä thyroksinia. Voikohan näillä olla jotain yhteyttä toisiinsa? Kai sitä täytyy lääkäriin mennä, ei tätä jaksa enää.
Ja kiitos vastauksesta. - Pipi päässä
Voihan noilla olla yhteys, kilpirauhasethan vaikuttaa niin moneen juttuun. Mene lääkärille pian niin eiköhän siellä selviä ja saat apua, ei jatkuvaa päänsärkyä kukaan jaksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082485
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401634Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1411286Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2931086Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3141036Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561012Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen22975- 55926
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19814Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58783