RE85 käyttö

tenttua tankkiin

mitä mieltä arvoisat asiantuntijat olette RE85:n käytöstä sellaisenaan tai miksattuna bensan kanssa?moottorina on VP 5,0 GXi,eli peruspikkulohko ja siinä monipisteruisku.vene ja muut laitteet on jenkki tekoa eli tankki,tiivisteet,letkut ja pumput on tehty kestämään etenolia.tarvitaanko jokin markkinoilla olevista sarjoista jotta hyväksyisi RE85:n vai meniskö miksattuna/raakana noine hyvineen-ihan viisailta olen kuullut että pitäs toimia ihan hyvin ja miksaamalla voisi etsiä rajasuhteen.tosin ei rannoilla näy pumpuissa tuota olevan ,mutta jospa pyrkisi sitten aina tankkaamaan kotona ja sit bensaa satamasta jos tarve.miten arvelette toimivan ja mitä ongelmia odotettavissa jos kokeilee?

39

4314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekoitaa bensaa?

      Olipa sekavasti kirjoitettu.
      Koneesi käy luultavasti ihan hyvin sillä 85 bensalla, mutta voit tarkistaa asian Volvolta. Seuraa sitten letkujen kuntoa.

    • Joo toki voit käyttää kun säädät ruiskun aina sopivasti sen mukaan, mitä seosta käytät.
      Etanoli tarvitsee palaakseen happea n. 40% vähemmän kuin bensa, joten bensa-säädöllä seos on niin laiha että moottorivaurio on lähes varma ennemmin tai myöhemmin.

    • 37373737

      ainoa mitä tästä voi päätellä on että olet liian persaukinen omistamaan edes tuollaista venettä, kun ei ole varaa ajaa kun jollain alepan poistomyynti paistinrasvalla.

      • Ride on

        Ei tuo liity persaukisuuteen vaan järkeen.Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.Asiaan,jos moottorissasi on tietokone ohjattu ruisku lamdalla,niin ei ongelmaa.Jos sen ohjelman "säätövara" riittää ja suuttimien koko on tarpeeksi iso,voit ajaa pelkällä re85:llä ja saat tehoakin samalla lisää mikäli lohkon kyljestä löytyy nakutuksen tunnistin.Silloin se osaa säätää ennakkoa enemmän=lisää voimaa. Tuo ennakon lisääminen perustuu re85:den parempaan puristuskestävyyteen eli oktaaneita on 106.Voithan kokeilla ensin sekoituksella.Ainut huono asia tuossa viinalitkussa on hieman huonompi kylmäkäynnistyvyys.


      • Täh
        Ride on kirjoitti:

        Ei tuo liity persaukisuuteen vaan järkeen.Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.Asiaan,jos moottorissasi on tietokone ohjattu ruisku lamdalla,niin ei ongelmaa.Jos sen ohjelman "säätövara" riittää ja suuttimien koko on tarpeeksi iso,voit ajaa pelkällä re85:llä ja saat tehoakin samalla lisää mikäli lohkon kyljestä löytyy nakutuksen tunnistin.Silloin se osaa säätää ennakkoa enemmän=lisää voimaa. Tuo ennakon lisääminen perustuu re85:den parempaan puristuskestävyyteen eli oktaaneita on 106.Voithan kokeilla ensin sekoituksella.Ainut huono asia tuossa viinalitkussa on hieman huonompi kylmäkäynnistyvyys.

        Onko tuossa tosiaan moottorikartat re85 yhteensopivat, eli ns flexifuel malli?


      • Ride on kirjoitti:

        Ei tuo liity persaukisuuteen vaan järkeen.Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.Asiaan,jos moottorissasi on tietokone ohjattu ruisku lamdalla,niin ei ongelmaa.Jos sen ohjelman "säätövara" riittää ja suuttimien koko on tarpeeksi iso,voit ajaa pelkällä re85:llä ja saat tehoakin samalla lisää mikäli lohkon kyljestä löytyy nakutuksen tunnistin.Silloin se osaa säätää ennakkoa enemmän=lisää voimaa. Tuo ennakon lisääminen perustuu re85:den parempaan puristuskestävyyteen eli oktaaneita on 106.Voithan kokeilla ensin sekoituksella.Ainut huono asia tuossa viinalitkussa on hieman huonompi kylmäkäynnistyvyys.

        Pelkän lambda-säädön riittävyys on toiveajattelua, ja sääästöä metsästettäessä on pidettävä mielessä etanolin lämpöarvo, joka tarkoittaa että samalla teholla E85.tä kuluu n. 50 % enemmän, joten näennäinen säästö hupenee vaivaan ja fleksifuel-laitteiston hintaan.

        Etanolin etu polttoaineena on päästöjen vähenemän antama omatunto/direktiivi-harha, hinnaltaan etanolin polttaminen on kalliinpaa kuin bensan, eikä tunnetusti valtiomme ole ennenkään jaellut lahjoja autoilijoille tai veneilijöille, pieni subventointi voi olla vain tilapäinen porkkana. Ehkä ?


      • jo 17tkm
        e.d.k kirjoitti:

        Pelkän lambda-säädön riittävyys on toiveajattelua, ja sääästöä metsästettäessä on pidettävä mielessä etanolin lämpöarvo, joka tarkoittaa että samalla teholla E85.tä kuluu n. 50 % enemmän, joten näennäinen säästö hupenee vaivaan ja fleksifuel-laitteiston hintaan.

        Etanolin etu polttoaineena on päästöjen vähenemän antama omatunto/direktiivi-harha, hinnaltaan etanolin polttaminen on kalliinpaa kuin bensan, eikä tunnetusti valtiomme ole ennenkään jaellut lahjoja autoilijoille tai veneilijöille, pieni subventointi voi olla vain tilapäinen porkkana. Ehkä ?

        No huh huh mitä saissea!50% muka kulutus lisääntyy..Kirjoitappa kuukleen hakusanaksi vaikka re85 kokemuksia.Voi olla että hieman bensaa tarvii sekaan,mutta rahan säästö on varmaa vaikka sitä menisi hieman enemmän.Litrahinnassa on n.60 senttiä eroa.Omassa autossani kulutus lisääntyi n.1.2 l/100km eli bensalla 9 ja re85 11.2 l/100km.Ilman mitään muutoksia moottorissa.No veneessä kokeilen kesällä(ruiskukasi).Kerron sitten kuinka kävi.


      • Onnea haaveille
        jo 17tkm kirjoitti:

        No huh huh mitä saissea!50% muka kulutus lisääntyy..Kirjoitappa kuukleen hakusanaksi vaikka re85 kokemuksia.Voi olla että hieman bensaa tarvii sekaan,mutta rahan säästö on varmaa vaikka sitä menisi hieman enemmän.Litrahinnassa on n.60 senttiä eroa.Omassa autossani kulutus lisääntyi n.1.2 l/100km eli bensalla 9 ja re85 11.2 l/100km.Ilman mitään muutoksia moottorissa.No veneessä kokeilen kesällä(ruiskukasi).Kerron sitten kuinka kävi.

        Mihin osui ?

        Netistä voit lukea palstoilta "kuka ilkeää valehdella eniten" miltei mitä vaan, mutta e.d.k. ilmeisesti perusti väitteensä siihen tosiasiaan, että etanolin lämpöarvo on 27 MJ/kg ja bensan 44MJ/kg, ominaispaino on suunnilleen sama joten vetele siitä itse johtopäätökset.
        Ei sitä energiaa vielä pelkillä puheilla pysty tuottamaan, vaikka juttua siitä kuuluukin.
        Jotenkinhan sitä on puolusteltava omaa valintaansa, etteivät muut luulisi tyhmäksi.


    • Lamba da

      lambda ei ole mokkula, joka säätää seoksen oikeaksi, polttoaineella kuin polttoaineella.
      Jos bensakoneeseen, joka ei ole "flexifuel", laitetaan E85 bensaa... Vastaava "säästö" saataisiin bensalla, kun sitä ruuvattaisiin laihemmalle suhteessa 95/E85 lämpöarvo.

      • 17 tkm

        Nuo jutut on kuin Ilta-lehden autotoimittajan teksteistä,varmaan jotain perää..Mutta oma kokemukseni on ettei ajossa huomaa mitään eroa.Ainoastaan tankatessa.Miksei veneessäkin toimisi?Ei kaasari vaan mpi-moottorissa.


      • NoNoEthanol
        17 tkm kirjoitti:

        Nuo jutut on kuin Ilta-lehden autotoimittajan teksteistä,varmaan jotain perää..Mutta oma kokemukseni on ettei ajossa huomaa mitään eroa.Ainoastaan tankatessa.Miksei veneessäkin toimisi?Ei kaasari vaan mpi-moottorissa.

        Vene ja auto eri juttu, veneessä puhtia kokoajan enemmän käytössä ja tuolla sörsselistä puristetulla jäte-etonolilla ei tehoa saavuteta kuin 60 %, eli monessa veneessä olisi kokoajan täydet ulkona, ja voinet vain kuvitella kulutusta V8;ssa kaikki tehot ulkona :) Taloudellista tosiaan. Säästöähän siinä tulisi ;)
        Kyllä muo kaasari V8;tkin polttavat lähes kaikkea, kunhan se on nestemmäistä.


    • Kaikki yrittää

      huijata, toimii ihan hyvin veneessä.

      • Ei varmaan toimi

        Suoraan. Seokset on säädettävä ja pumppu
        mitotettava uudelleen, tavaraa tarvitaan reilusti enemmän täydellä kaasulla. Cruiserin mpi ei toimi e85 suoraan. Ja e85 toimii varmasti kaasarikoneessa kun kaasutin vaihdetaan tai muutetaan e85:lle, säädetään seokset lambdoilla paikalleen, pumppu päivitetään.


    • Miksi ihmeessä??

      Yhtä kaikki, mutta miksi ihmeessä halauaisit tuollaista tankata - tehotonta limukkaa, joka tieliikenteessä varmaan ihan kiva, joskin turha, mutta veneessä tarvitaan useimmiten enemmän tehoa liikkumiseen, eli enemmän limua. Limun kulutus vaan lisääntyy, jos koettaa blandrinkeilla jatkaa.

    • tenua tankissa

      Ei ehkä kannata ruveta sekoittelemaan mitään omia mixejä jos haluaa käyttö varmuutta veneeltä myös huonon kelin sattuessa. Jos sitä RE85 haluaa käyttää ni ei muuta kuin laajakaista lamba käyttöön ja polttoaineen ruiskutus kartta uusiksi.

    • En veneistä

      niin paljon tiedä, mutta tuskin niissä mitään lambdaa on. Aika paljon saa veneillä E85 bensalla, että saa maksettua ne käytössä pimentyneet laajakaistalambdat,
      plus että hommaat vehkeet ja taidon millä muutat nuo volvonpoksin kartat.

    • tenttua tankkiin

      kiitos kaikista kommenteista,koneesta tosiaan löytyy monipisteruisku,lambdat ja nakutustunnistin.varmaan ollaan oikeilla jäljillä ja jos kerran kokemuksiakin vastaavalla koneella jo jolloin oli niin uskoisin että kokeilen ilman mitään muutoksia-täydellä tehollahan tuota ei käytetä oikeastaan koskaan,liukuun lähdöt täydellä kaasulla on ne mikä arveluttaa,normiajo n.3300 rpm ei tuottane ongelmia ja silloin varmaan boksit osaa säätää ennakot yms.ja kylmäkäynnistys on kuitenkin suomenkin kesässä vielä kyseenalainen asia.ajatus syntyi kun itseä viisaammat ehdotti ja kuitenkin oma käyttö on sellasta että tankillisella on pärjännyt 99% retkistä.jatkakaa kuitenkin kommentointia ja kerron kyllä aikanaan mitä opin.

    • Parasta veneenmoottorin toiminnan luotettavuuden kannalta lienee, että annetaan sille mahdollisimman hyvää polttoainetta. Säästöjä kun noiden sekoitteiden käytöstä ei synny, ongelmia kyllä - siis miksi sotkea systeemejä suotta.

      • Dieselmoottori

        Juuri näin! Jos polttoaineen hinnassa haluaa säästää, niin dieselmoottori on ratkaisu tähän ongelmaan.


      • 98;lla mennään
        Dieselmoottori kirjoitti:

        Juuri näin! Jos polttoaineen hinnassa haluaa säästää, niin dieselmoottori on ratkaisu tähän ongelmaan.

        Diesel moottorina vaan niin ylihintainen, ja polttoaine viellä sairaammin verotettu kuin bensa, että siitä polttoaineessa säästämisestä tuleekin kallis juttu.


      • Boksit osaa
        98;lla mennään kirjoitti:

        Diesel moottorina vaan niin ylihintainen, ja polttoaine viellä sairaammin verotettu kuin bensa, että siitä polttoaineessa säästämisestä tuleekin kallis juttu.

        Mistä tiedät että boksi osaa säätää..
        Otitko oikeasti selvää volvolta ?

        Löytyykö siitä volvosta pumppu joka kykenee vähintään 30% ylituottoon?

        Minulla 140gph:n pumput ja pitäisi vaihtaa 250-400gph pumppuihin jos siirtyy e85:een. e85 jäähdyttää reippaasti, kestää puristusta, selvää hyötyä verrattuna bensaan ahdettuissa moottoreissa.

        Kokeilin viimekesänä lisäämällä 15-20% 85:sta koska koneet kävivät rikkaalla. Seos mittareista näki heti laihemmalle menon.
        Se oli vain testi.

        Sinä haet polttoaineen säästöä, kulutus nousee n.30%. Säästö on aika marginaalinen. Riskit on Suuret jos perstuntumalla mennään. Ei toimi 100% e85:llä sanon minä, ota selvää volvolta.


      • Löpöllä mennään
        98;lla mennään kirjoitti:

        Diesel moottorina vaan niin ylihintainen, ja polttoaine viellä sairaammin verotettu kuin bensa, että siitä polttoaineessa säästämisestä tuleekin kallis juttu.

        Löpöllä kun ajaa niin pääsee halvemmalla.


      • herrasmieshehkuttaa
        Dieselmoottori kirjoitti:

        Juuri näin! Jos polttoaineen hinnassa haluaa säästää, niin dieselmoottori on ratkaisu tähän ongelmaan.

        Minäkin vaihdatin sisäperän dieseliksi, 40000 maksoi mutta kyllä tankilla hymyilyttää kun säästää monta senttiä litralta.


    • arpsu1

      Ajoin koko kesän 120 hp mercruiserilla varustetulla 20-jalkaisella daycruiserilla 50% seoksella. Kylmänä vähän nyki, muuten ei mitään ongelmia. Laihemmallahan se vähän käy. Käynnistyvdessä ei mitään ongelmia. Kymmenisen tankillista..

    • tenttua tankkiin

      no niin ajokausi alkaa olla pulkassa,kone ehjänä ja kokemusta rikkaampana/viisaampana.aloitin kesän noin 1/3 mixillä ja välillä oli 1/2 täyttökin,koneen käynnissä,käynnistyksessä tai muutenkaan ei mitään huomattavaa.ainoastaan laiskempi liukuun lähtö,liuussa ei mitään eroa.kulutusta on kovin tarkkaan mittaillut kun tavara tankattiin kannuista,mutta tuntuma oli että ei ainakaan 10% enempää mennyt.yhteenvetona tulee että jatkan samalla mallilla ja noin 1/3 suhteella.kiitoksia kommentoijille,ensi kesää odotellen.

      • EVM1

        Sulta näköjään löytyy asian harrastuneisuutta, kun jaksat kuljettaa tavaraa kannuissa veneelle ja kuljettaa palopommia autossasi.

        Itse joskus mietin, että jos olisin ruvennut myös tuomaan bensat veneeseen maa-asemilta hintaeron takia, mutta päätin, etten sitä bensallalutraamista tee, koska aina siellä autossa se bensa haisee vaikka miten siististi toimisi. Lisäksi mietin tosiaan että en halua kuljettaa perheen kanssa samassa autossa palopommia.

        Alkuperäiseen kysymykseen olisin vastannut, että jos haluat välttää murheita, niin pitäydy niin pienessä alkoholimäärässä bensassa kuin mahdollista.


      • No joo-p
        EVM1 kirjoitti:

        Sulta näköjään löytyy asian harrastuneisuutta, kun jaksat kuljettaa tavaraa kannuissa veneelle ja kuljettaa palopommia autossasi.

        Itse joskus mietin, että jos olisin ruvennut myös tuomaan bensat veneeseen maa-asemilta hintaeron takia, mutta päätin, etten sitä bensallalutraamista tee, koska aina siellä autossa se bensa haisee vaikka miten siististi toimisi. Lisäksi mietin tosiaan että en halua kuljettaa perheen kanssa samassa autossa palopommia.

        Alkuperäiseen kysymykseen olisin vastannut, että jos haluat välttää murheita, niin pitäydy niin pienessä alkoholimäärässä bensassa kuin mahdollista.

        Mikäs sen bensan siellä auton tavaratilassa sytyttää? Aika lapsellisia nämä "palopommijutut" ja kertoo oikeastaan vaan ymmärtämättömyydestä ja tietämättömyydestä. Bensa ei syty itsekseen. Eikä haise, jos et sitä läikytä, haju kuitenkin haihtuu nopeasti, ongelma hieman pitkäkestoisempi naftalla ;)

        Veneilessä syytä pysytellä "tehdastekoisissa" polttoaineissa, niillä moottorilla parhaat edellytykset toimia.


    • viinan polttaja

      ensimmäinen hankinta joka kannaataa hankkia on todella laajakaista seosmittari, joka pystyy kertomaan koneen/paloprosessin todellisesta toiminnasta jotain.

      Perus Idea on että palava polttoaina ja happi loppuvat yhtä aikaa paloproseesin aikana. Tämä takoittaa että pakokaasujen seasa ei pitäis olla jäljell happea tai huomattavaa määrä palamatonta polttoainetta. Sama periaate on bensalla ja viinalla.

      tämmöinen kiinni pakosarjaan ja testaamaan mitä tapahtuu
      http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php

      • Edistystä?

        Onko RE85 muunnokset edenneet? Kiinnostaisi itseänikin jos voisi säästää polttoainekuluissa edes vähän. 5L V8 kuluttaa melkoisesti ja bensa on niin kallista.


      • Edistystä? kirjoitti:

        Onko RE85 muunnokset edenneet? Kiinnostaisi itseänikin jos voisi säästää polttoainekuluissa edes vähän. 5L V8 kuluttaa melkoisesti ja bensa on niin kallista.

        Ei taida muutosta olla odotettavissa tänäkään kesänä. Pitää kokeilla veneessäkin (7,5 L V8) josko kulutus pienenee Shellin 98 bensalla, autossa kaupunkiajossa kuluttaa tuolla bensalla (4.3 l V6) 1,5 l/100km vähemmän kuin Teboilin 98;lla.

        Taloudellista merkitystähän tuolla nyt ei saa, mutta harrasteena ihan kiva seurata.


      • nodiesel kirjoitti:

        Ei taida muutosta olla odotettavissa tänäkään kesänä. Pitää kokeilla veneessäkin (7,5 L V8) josko kulutus pienenee Shellin 98 bensalla, autossa kaupunkiajossa kuluttaa tuolla bensalla (4.3 l V6) 1,5 l/100km vähemmän kuin Teboilin 98;lla.

        Taloudellista merkitystähän tuolla nyt ei saa, mutta harrasteena ihan kiva seurata.

        Minä en ainakaan tankkaa muuta kuin ysikasia usein kipparoimaani veneeseen (eikä muutkaan kipparit), vaikka Verado syökin mielellään ysivitosta.

        Eikä se hintaero n. 800-1000 mpk/kesä (n. 1000-1300 l) käytöllä ole päätä huimaava.


    • PirtuPower

      Venemoottorit on aina tullu autojen jäljessä. Mercuiserin uusimmatkin koneet on vielä jenkkirautapatoja 2venaa/syl. Ei siis ihme, että RE85 ei ole vielä rantautunut tai pikemminkin laskettu vesille (siis turvallisesti veneen tankissa). RE85 toimisi veneissä ihan yhtä hyvin kuin autoissa ja päästöt pienenisi. Käytät sitten bensaa tai dieseliä niin saastutat enemmin kuin RE85 käyttämällä. Optimi olisi RE85 missä ei ole bensaa joukossa, mutta silloin voi flexit unohtaa. Toisalta flexit ei pysty hyödyntämään koko RE85 potentiaalia. Flexit on vaan nössöjen puhaa, suoraan kunnon pirtukonetta alle ja maailma pelastuu! Niin ne teki kieltolainkin aikaan.

      • Miksi ihmeessä tuolaisella tehottomalla memulla ajelisi, muutenkin veneessä tarvitaan tehoa enemmän kuin autossa, jossa kyseinen memu nostaa kulutusta tehottomuutensa vuoksi.


      • PirtuPower

        Niin siksihän ne poliisiveneetkin usein jäivät toiseksi. Riippuu veneestä. Mitä sitten jos kulutus vähän nousee, kun etanoli on uusiutuvaa ja edullista?


    • Toimiihyvin

      Kommentteja lukiessa huomaa, että vastustajat perustavat väitteensä KVG-tietoon. Puoltajat taas omiin kokemuksiin. Itse päätin kokeilla vanhassa autossa. Kokeilua takana reilu kolme vuotta ja paras suhde 50/50. Ei mitään ongelmaa. Ja ei mitään muutossarjaa tms. ole asennettu. Uusissa veneen perämoottoreissa taas lukee ohjekirjassa bensaksi RON90. Suomeksi tämä tarkoittaisi RE87 bensaa. Sen saavuttaa, kun lisää RE85 vähän 95E bensaa. Pommin varma suhde on sama 50/50. 2 vuotta vanhalla perämoottorilla ajettu koko ajan 50/50 suhteella ilman mitään ongelmaa. Ja lopuksi jotain, mitä ei usko ellei itse kokeile. Kulutus ei nouse yhtään; ei autolla ja ei veneellä.

      • Ongelmien.välttämistä

        Paskanmarjat. Autossa kulutus nousee lähes 20 % ja ei ole puhtia kuten oikealla polttoaineessa. Veneeseen ei varsinkaan mitään, jossa jotain vihreää, eko tai muuta haista paskaa seassa.


      • Anonyymi
        Ongelmien.välttämistä kirjoitti:

        Paskanmarjat. Autossa kulutus nousee lähes 20 % ja ei ole puhtia kuten oikealla polttoaineessa. Veneeseen ei varsinkaan mitään, jossa jotain vihreää, eko tai muuta haista paskaa seassa.

        itse puhut paskaa, re85 autoon,
        kulutus nousee mutta tehokin nousee, perustuu kokemukseen, joten turha sinun on tänne paskaa suoltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse puhut paskaa, re85 autoon,
        kulutus nousee mutta tehokin nousee, perustuu kokemukseen, joten turha sinun on tänne paskaa suoltaa.

        Vanha aihe, mutta kukaan ei ole tuonut esille sitä tosiasiaa että etanoli on hygroskooppista eli se imee itseensä kosteutta ilmasta. Veneissä tyypillisesti aina avoimet tankin tuuletukset ja kostea ilmasto, eli ei jatkoon. Jossain pikkuprutkussa irtotankilla ehkä juu, mutta eihän ne mitään kulutakaan eli se ja sama mitä tankkaa.


    • Kiinnoostaa

      Oletko laskenut saavutettua säästöä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2396
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1444
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      118
      1164
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      45
      722
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      684
    Aihe