Vihdoin ymmärrän

Hermoilija

En ole pitänyt itseäni mitenkään erilaisena, mutta olen aina ollut levoton, suunnattoman impulsiivinen hyvässä ja pahassa, keskittymiskyvytön ja herkkä päihteille. Minulla todettiin ad/hd noin kolme vuotta sitten. Vaikkakin se tieto oli huojennus, olin aika skeptinen edes kyseisen diagnoosin oikeudellisuudesta. Lääkevastaisena ja niitä pelkäävänä jätin lääkityksen. Toissa päivänä uskalsin (hiukan hutikassa) ottaa Medikinetin, jota mulla lojunut kaapissa. Otin sen päihteeksi ja ajattelin, että saan siitä jotain kiksejä. Toisin kävi. Kaljan juonti unohtui siltä illalta ja huomasin pikaisesti, kuinka pystyin keskittymään tekstinlukemiseen. Luin paljon sinä iltana. Olo oli erilainen. Nopeasti rauhotuin niin, että pystyin olemaan ajattelematta kaikkea samalla kertaa. Kykenin olemaan paikallani ilman, että olo olisi hervoton. Miellyttävä selkeä olo. Samalla ahdistus, jota olen potenut vuosia, väistyi taikaiskusta.

Nyt olen syönyt toista päivää Medikinet 10mg lääkettä. Olo paranee aina kun sitä syön. En ole enää levoton, enkä mielestäni hypomaaninen. Aikaisemmin sain katarsiksen omaisia kohtauksia, jotka yleensä johtivat juhlimiseen moneksi päiväksi. Ok -ehkä hiukan innostunut tästä lääkkeestä ja vasta pari päivää popsinut näitä. Annokset ovat kolme tai neljä päivässä. Mietinkin, että onko tässä vaaroja/ sivuvaikutuksia. Omasta mielestäni olo tuntuu kuitenkin ihmeellisen seesteiseltä ja uskoakseni normaalilta. Huomenna ajattelin lähtä lääkärin pakeille ja kyselemään tarkemmin asiasta. Kertokaa ihmeessä te joilla vastaavia kokemuksia tästä tai jostain muusta ad/hd lääkkeistä?

3

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivoo paremmasta
      • Hermoilija taas

Syön omega3:sia ja olen itseasiassa löytänytkin paljon apua vhh ruokavaliosta ja liikunnasta. D vitamiinia syön, mutta ehkä määrää voisin lisätä. Käyttämäni ravintolisät ovat laadukkaita GNLD tuotteita, joita ostanystävältäni. Ne valmistetaan juuri orgaanisista ravintoaineista, eikä synteettisesti.

Uskon kyllä, että AD/HD oireita voi vähentää keskittymisharjoituksilla ja vaikka joogaamalla. Itselläni ne eivät kuitenkaan ole onnistuneet, johtuen liiasta ajatuksen juoksusta ja levottomuudesta. Medikinet auttaa selkeästi keskittymään esimerkiksi tämän tekstin kirjoittamisessa ja lukemisen ymmärtämisessä.

• Tietoa lisää

MIte helposti sait diagnoosin? Pitikö sinun käydä kalleissa testeissa yksityisellä vai miten prosessi eteni?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4567
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      131
      2993
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2752
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1740
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1574
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      23
      1475
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      205
      1098
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe