Siskoa ei kutsuta häihin mutta tytär kyllä

Hämmentynyt äiti

Haluaisin kuulla mitä ollaan mieltä kun aikanaan omissa häissäni ollut sisarpuoleni kutsui häihinsä tyttäreni, ei minua ja miestäni. Yllätys oli täytyy myöntää. Välimme eivät ole kaksiset- syynä taustalla se että vuosien ajan on tämä itselapseton nainen kääntänyt lasta omaa äitiään vastaan mm. kritisoiden äitiyttäni ja ratkaisujani. Antaen mm. lapselle minulta kysymättä ohjeita ja neuvoja toimia eri tilanteissa. Äidin kasvatustapa ja päätökset on sabotoitu ja " oltu kaveria" lapsen kanssa. Olen luonnolliseti hyvin hämmentynyt asiasta ja tilanne huipentuu nyt tähän hääkutsu asiaan. Itse olen hänet ja muun perheen luonnolliseti aina kaikkiin lapsen juhliin kutsunut. Se on mielestäni vanhemmuutta eikä omat välini sisareeni saa olla siihen vaikuttamassa. Toki kunnioitan että jokainen saa omiin juhliinsa kutsua ketä haluaa. Tämän koen kuitenkin hyvin loukkaavana ja ennenkuulumattomana. Eipä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin katkaista välit kokonaan. Otan mielelläni vastaa kokemuksia vastaavasta- jos niitä edes löytyy? Ja toki vinkkejäkin miten asiaan tulisi suhtautua.

2

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56465476335

No, sanothan itsekin että välinne eivät ole olleet kaksiset, siinäpä se syy. Eikai niihin häihin aina vieraita kutsuta sen takia, että heidät jostain syystä kuuluu kutsua, vaan sen perustella että heidät halutaan kutsua.

Se on ikävää, että välinne eivät ole hyvät. Oma neuvoni on, että älä anna suuttumuksen ja katkeruuden vallata mieltäsi, vaan kohauta olkapäitäsi ja jatka eteenpäin. Nuo häät eivät varmaan ole mikään ratkaiseva asia elämässäsi, joten pärjäät aivan hyvin sinne menemättäkin. Mikä siellä mukana olemisessa itse asiassa olisi niin tärkeää? Istuisitko siellä arvostelemassa tai ajattelemassa ilkeitä ajatuksia sisarpuolestasi, vai istuisitko siellä oikeasti toivomassa välienne lämpeämistä? Jos vastaus on ensimmäinen, on aivan turha edes haluta mukaan. Jos vastaus on jälkimmäinen, on sinun oltava kärsivällinen, sillä hääjuhla ei ole teidän välien paikkaamista varten, vaan se on heidän hääjuhla.

Toivon että asiat selviävät ajan kanssa, ja että sinun ja lapsesi välille ei tulisi kitkaa tällaisten asioiden takia. Jos välinne sisarpuolesi kanssa eivät lämpene, ei asialle vain voi mitään. Keskity hyvään suhteeseen lapsesi kanssa, olen varma että hän tuntee rakkautesi määrän. Älä anna ikävien asioiden myrkyttää hyviä asioita. Tsemppiä.

• Elämä on...

Hei- kiitos kommentistasi.Mukava lukea asiallista ja aikuismaista näkökulmaa- ja olen samaa mieltä. Suhde lapseeni on tietysti se kaikkein tärkein ja tässä tilanteessakin ensi sijainen. Tällaisen farssin jälkeen on jo alkanut tuntua aika mahdottomalta juhlaan edes hyvällä mielin osallistuakaan. Loukkantuminen oli varmaan se tunne minkäpohjalta tämä vuodatukseni ja syvä hämmenys sen johdosta alun perin nousikin. Kiitos Sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe