Terve! Mulla on ihan liikaa kysymyksiä rauhanturvaamisesta ja haluaisin vaan imeä itseeni kaiken sen tiedon mitä irti saan. Ensimmäisenä kysymyksenä ; tulevaisuudessa minua kiinnostaisi pyrkiä rauhanturvaajaksi, niin mikä aselaji/joukko-osasto on intissä paras mahdollinen, jos EI hae suoraan valmiusjoukkoihin? Puolustuvoimien sivuilla lukee,ettei hakijalla saisi olla kroonista ihottumaa tai allergiaa, onko tämä este vai kenties vain hidaste?
Mitä asioita kannattaa treenata sitä tilaisuutta varten, että joskus mahdollisesti pääsisi valmiusjoukkoihin? Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!
liikaa kysymyksiä.
2
244
Vastaukset
- VanhaFasu
Siviiliammatilla on enemmän merkitystä kuin aselajilla jos et valmiusjoukossa suorita asepalvelusta. Perusjääkärin hommiin et kummempaa koulutusta tarvitse, mutta niihin on hakijoita yllinkyllin. Jokin erikoisaselajikoulutus on kyllä jonkinlainen etu hakiessa, esim. viesti, kuljetus jne. Jos hakuohjeissa sanotaan, että moiset ihottumat tai allergiat ovat este pääsylle, niin kyllä se sitten on niin. Lenkkeilyä kannattaa harrastaa, että saa Cooperin-testin läpi. Tosin se on nyt niin alhainen, että pitäisi onnistua normaalin 20-30 vuotiaan kunnolla, jos et nyt ihan rapakuntoinen ole.
- hinsrm
kiitos älyttömästi! Siviiliammatti olis yhdistelmäajoneuvonkuljettaja, joten siitäkin sit jotain hyötyä! mutta nyt esteenä taitaakin olla atooppinen iho..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932109Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671557YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741329Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2391214- 731180
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2521006Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88901