Terve! Mulla on ihan liikaa kysymyksiä rauhanturvaamisesta ja haluaisin vaan imeä itseeni kaiken sen tiedon mitä irti saan. Ensimmäisenä kysymyksenä ; tulevaisuudessa minua kiinnostaisi pyrkiä rauhanturvaajaksi, niin mikä aselaji/joukko-osasto on intissä paras mahdollinen, jos EI hae suoraan valmiusjoukkoihin? Puolustuvoimien sivuilla lukee,ettei hakijalla saisi olla kroonista ihottumaa tai allergiaa, onko tämä este vai kenties vain hidaste?
Mitä asioita kannattaa treenata sitä tilaisuutta varten, että joskus mahdollisesti pääsisi valmiusjoukkoihin? Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!
liikaa kysymyksiä.
2
234
Vastaukset
- VanhaFasu
Siviiliammatilla on enemmän merkitystä kuin aselajilla jos et valmiusjoukossa suorita asepalvelusta. Perusjääkärin hommiin et kummempaa koulutusta tarvitse, mutta niihin on hakijoita yllinkyllin. Jokin erikoisaselajikoulutus on kyllä jonkinlainen etu hakiessa, esim. viesti, kuljetus jne. Jos hakuohjeissa sanotaan, että moiset ihottumat tai allergiat ovat este pääsylle, niin kyllä se sitten on niin. Lenkkeilyä kannattaa harrastaa, että saa Cooperin-testin läpi. Tosin se on nyt niin alhainen, että pitäisi onnistua normaalin 20-30 vuotiaan kunnolla, jos et nyt ihan rapakuntoinen ole.
- hinsrm
kiitos älyttömästi! Siviiliammatti olis yhdistelmäajoneuvonkuljettaja, joten siitäkin sit jotain hyötyä! mutta nyt esteenä taitaakin olla atooppinen iho..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241959
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271502En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931366- 631234
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1301123The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut111096Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223902- 151849
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57803Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20758