Miksi VW:llä vain 2v takuu?

golfailija

Sitä oon ihmetellyt, että miksi Volkswageneilla on vain 2 v takuu? Kun kaikilla muilla automerkeillä enemmän, vähintään 3v jopa 7v (Kia). Olen kyllä ollut pari vuotta vanhaan Golfiini tyytyväinen, mutta mietityttää miksi takuu on niin lyhyt muihin verrattuna?

52

5199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvetta olis

      Mahtaisko mennä konkurssiin pidemmällä takuulla.

      • osssss

        Niinpä.


    • taksilla ajetaan

      Parasta ei tarvitse markkinoida pitkällä takuuajalla. Toisekseen paljon ajavalle (esim. taksit) Volkswagenin takuu on pidempi kuin yhdenkään japanilaisen. Ammattikäytössä esim. Toyotan takuu loppuu 1. vuoteen kilometrirajan ylittyessä. Volkswagenilla ajetaan takuun alaisena vielä toinen vuosi.

      • varmasti1

      • Naapurit

        Eikäku 2 vuotta on juuri se aika kun VV Auton kootut selitykset riittää kunnes takuu loppuu, omaa autoani tutkittiin käytännössä koko takuuajan öljynkulutuksen takia, varsinaiset korjaukset vastaaviin valuvikaisiin moottoreihin on tehty vasta vuosien päästä, ainoa korjaus moottorin vaihto, myyvät paskaa ja selittelevät koko takuuajan että tehdas muka tutkii syytä, ne selittää ihan samat lorut kaikille joiden autoissa on ongelmia eli n. 58 % asiakkaista saa kootut selitykset teoksen kaupan päälle, selvästi suurimmalla osalla eli 42 % asiakkaista on tyytyväisiä tuotteeseen :)


    • parasta parhautta

      Niin...tuo on parasta, Mihin VW pystyy........

    • Tojo 3v

      Takuuajan pituus on aina suhteessa tuotteen laatuun. Joihinkin tuotteisiin saa elinikäisen takuu, toisiin 10v tai 5v. VW:llä on laskettu, että heidän tuotteilleen uskaltaa antaa korkeintaan 2 vuoden takuun.

      • tojo vain 100tkm

        Minun ajoillani tojossasi olisi takuu loppunut jo helmikuussa. Viime vuoden helmikuussa hankkimani Passatin takuu jatkuu vielä ensi vuoden helmikuuhun saakka. Tojolla sellaisesta voisi vain uneksia!


      • otan osaa
        tojo vain 100tkm kirjoitti:

        Minun ajoillani tojossasi olisi takuu loppunut jo helmikuussa. Viime vuoden helmikuussa hankkimani Passatin takuu jatkuu vielä ensi vuoden helmikuuhun saakka. Tojolla sellaisesta voisi vain uneksia!

        Vaan kestääkö pinna volkkarin kanssa ensi vuoden helmikuuhun asti ?


      • näillä mennään

        hienoa, pälli ei tunne edes autonsa takuuta. Kilometreillä rajoitettu takuu kertoo enemmän kuin uskotkaan!! Ja jokainenhan tietää ettei takuu lopu siihen viimeiseen päivämäärään, vaan on olemassa tuotevastuu ja esimerkkinä voin kertoa oman tapauksen, autooni vaihdetaan takuuna uusi istuin tyyny vaikka autossa on 2v takuu ja auto on rekisteröity 2009 syyskuussa, et silleen


      • osssss
        näillä mennään kirjoitti:

        hienoa, pälli ei tunne edes autonsa takuuta. Kilometreillä rajoitettu takuu kertoo enemmän kuin uskotkaan!! Ja jokainenhan tietää ettei takuu lopu siihen viimeiseen päivämäärään, vaan on olemassa tuotevastuu ja esimerkkinä voin kertoa oman tapauksen, autooni vaihdetaan takuuna uusi istuin tyyny vaikka autossa on 2v takuu ja auto on rekisteröity 2009 syyskuussa, et silleen

        Vaan eipä VW korvannu palanutta sähkökeskusta vaan anto 1000e laskun.
        Asia oli myös kuluttaja-asiamiehellä.
        Juuri tallaiset tapahtumat saa karttamaan merkkiliikettä..


      • VW-myyjä

        Ei VW:llä ole laskettu että voidaan antaa kahden vuoden takuu. Se on EU:n pakottama minimi, muutenhan VW:ssä olisi se vuoden takuu edelleen.


    • pakon sanelema
    • hermot menis

      Ompa hyvä ettei tarvitse jokapäiväisen leivän eteen viettää elämän parhaita päiviä maantiellä, Jossa pitää ajaa 274km päivässä, Vuoden jokaisena päivänä. 100 000km jaettuna 365 päivällä=n.274km/päivä.
      Lienee sitten sen arvoista, Tiedä häntä.....

      • taksilla ajetaan

        Varmasti menisi hermot Toyotalla, mutta Passatti liikkuu kahdessa vuorossa enimmillään yli 500km/vrk. Johan siinä tojoa joutuisi käyttämään huollossakin kerran kuussa. Puhumattakaan, että kunnon renkejä ei oikein tahdo saada jos pitää riisikipon rattiin pyytää, kokeiltu on. Kiitos vaan, mutta ei kiitos!


      • --------

        Mieluummin mä sen työpäivän ratin takana vietän kuin tuijotan PC:n näyttöä 8 h päivässä. Toi 274 km ei ole oikeastaan juuri mitään. Normiajossa siihen menisi 3 h.


      • ei enää ikinä....
        -------- kirjoitti:

        Mieluummin mä sen työpäivän ratin takana vietän kuin tuijotan PC:n näyttöä 8 h päivässä. Toi 274 km ei ole oikeastaan juuri mitään. Normiajossa siihen menisi 3 h.

        Mieluummin mä sen työpäivän muissa töissä vietän, Kuin ratin takana. On tullut 20v sitäkin tehtyä. Ja tienaakin noin puolet enemmän. Ja kaupan päälle vielä muutkin etuudet, Kuin säännöllinen työaika......


    • uusi poloilija

      Paljon ajavalle on hyödyllisempää saada pidempi takuu kilometreissä. Suurin osa henkilöautojen takuista sisältää 100 tkm:n rajan, mutta itse olen ajanut 60 tkm vuodessa. Niinpä VW:n takuu oli minulle hyödyllisempi, kun noin 110 tkm:n ja 22 kk:n kohdalla äänimerkki lakkasi toimimasta. Korjattiin siis veloituksetta ja sain ilmaisen sijaisauton korjauksen ajaksi.

      • sehän rittää

        Eikös korealaisilla ole takuut pitkät ja kilometreissäkin 150 tkm.


      • uusi poloilija
        sehän rittää kirjoitti:

        Eikös korealaisilla ole takuut pitkät ja kilometreissäkin 150 tkm.

        Kyllä on pitkät takuut. Paljon ajavalle ei joku Hyundai ole kuitenkaan Polon kilpailija. Silloin painotetaan ajo-ominaisuuksia, mukavuutta ja meluttomuutta. Esim. Tuulilasi: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kymmenen-pikkuauton-vertailu

        Jaettu 2. sija Pololle: "Polo tuntuu muihin verrattuna astetta isommalta autolta. Etutilat ovat hyvät... Volkswagenin ajoasento ja istuimen ergonomia edustavat ryhmän parasta päätä... Vakaan ja vaivattoman auton ajettavuus on hyvä, sillä ohjaus on tunnottomuudestaan huolimatta tarkka... Mukavuudessa VW yltää kärkeen sekä melun että alustan osalta.

        6. sijalla i20: "Kuljettajan istuma-asento on korkealla, mutta istuin on varsin kova ja lättänä... Myös ajettavuus on perushyvä, vaikkei herätäkään intohimoja. Alustan mukavuus on sen sijaan joukon huonoin, ja ohjauskin tahmean oloinen. Mukavuusvarustelultaan Hyundai kuuluu huonoimpien ryhmään... Melua on selvästi eniten."


      • voi lasten mieltä
        sehän rittää kirjoitti:

        Eikös korealaisilla ole takuut pitkät ja kilometreissäkin 150 tkm.

        on myös näitä myynniedistämistakuita, ei noita muuten kukaan ostaisi ja parasta, omistaja maksaa pitkät takuut kalliiden huoltojen kautta ihan itse.
        Ei ilmaista takuuta olekkaan, kyllä e on leivottuna myös auton hintaan, muutenhan tehdas menisi konkkaan.


    • 7-vuoden takuu

      "parasta ei tarvitse markkinoida pitkällä takuuajalla"...
      Hyvät naurut ainakin tuosta irtosi, kiitos siitä.
      Eiköhän kaikille ole selvää se vw-laatu. Vag-areenakin pursuaa ongelmatapauksia.Anteeksyt vaan.Nyt on ollu vw-lasit silmillä.

    • -------

      "Kaikilla muilla automerkeillä enemmän". Eli siis pidemmät takuut. Ei muuten ole. Mersu 2 vuotta, BMW 2 vuotta, Audi 2 vuotta, Opel 2 vuotta jne. Eli Yleisesti ottaen Saksalaisissa se on 2 vuotta, mutta kuten tuolla edellä on sanottu ilman km rajaa. Sopii siis oikeille automiehille paremmin. Toisekseen, jos on ajettu vähän ja moottorissa joku pahasti kilahtaa niin takuun nimi vain muuttuu virhevastuuksi ja tällöinkin menee "takuuseen" maahantuojan puolelta.

    • ai miksikö

      Koska EU pakottaa minimissään kahden vuoden takuuseen. Muuten se olisi VW:llä maksimissaan vuosi.

    • hailwagen

      Kahden vuodenkin takuu tulee tehtaalle todella kalliiksi. Saksassa onkin vaikea käsittää miten joku voi antaa pidemmän takuun - toki sitä ei saksalaisautolle olekaan mahdollista antaa heikon laadun vuoksi.

    • Että revi siitä

      > Miksi VW:llä vain 2v takuu? <

      Jaa miksi. No siksi että niin vähän valmistakin luottaa merkkiin eikä uskalla pidempää antaa. Takuu kulkee ihan käsi kädessä laadun kanssa.
      Pa*kan takuu on pa*kan mittanen.

      • järkivalintoja

        Relluun sais 4 vuoden takuun. Sehän riittäisi hyvin tavalliselle pulliaiselle. Daciassa 3 vuotta, mutta senhän voisi vaihtaakin useammin, kun on niin edullinen kulkine.


      • --------

        Väärä vastaus. Hyvä auto myy ilman pitkiä takuitakin. Toisekseen, meillä on toisena autona 5 vuoden takuulla Mitsu ASX. Vikoja on ja aina yritetään väittää, että ei kuulu takuun piiriin. Takuun pituudella ei ole tänäpäivänä mitään merkitystä. Silloin kun takuu loppuu, niin siirrytään virhevastuun piiriin.


      • Noin todella on!
        -------- kirjoitti:

        Väärä vastaus. Hyvä auto myy ilman pitkiä takuitakin. Toisekseen, meillä on toisena autona 5 vuoden takuulla Mitsu ASX. Vikoja on ja aina yritetään väittää, että ei kuulu takuun piiriin. Takuun pituudella ei ole tänäpäivänä mitään merkitystä. Silloin kun takuu loppuu, niin siirrytään virhevastuun piiriin.

        Aivan tuore kokemus loppuvuodesta 2009 liikenteeseen otetusta Passat Variant 2.0 TDI CR DSG:stä, jolla on ajettu yli 100tkm ja varsinainen takuu loppunut jo syksyllä 2011.
        Kerroin huoltokäynnillä kuinka auton tehdasasenteinen Webasto kiukuttelee talven kovimmilla pakkasilla. Laite toki käynnistyy, mutta sammuu hetken kuluttua sankan savupilven saattamana. Yrittää sitten käynnistyä uudestaan, mutta sama homma. Laite toimii aina normaalisti kun moottorin lämpö on jonkin verran kohonnut. Ihmettelin huoltoneuvojalle mitä iloa tuollaisesta lämmittimestä on jolla ei saa autoa lämmitettyä ennakkoon.
        Yllätyksekseni huoltoneuvoja kertoi noissa parin-kolmen vuoden takaisissa tehdasasenteisissa Webastoissa olevan huonosti suunniteltu höyrystin ja että uudemmassa "evo-mallissa" vika olisi korjattu. Vika korjattaisiin takuuna vaihtamalla koko laite siihen evo-malliin jos haluan. Ja tokihan haluan.
        Muuten auto on ollut täysin harmiton ja sille on riittänyt huollot/öljynvaihdot 30000km:n välein. Yksi huollon pyytämä ohjelmistopäivityskäynti on tehty 1. vuonna.
        En ymmärrä mihin nykyistä pitempiä takuita tarvittaisiin kun valmistajan/maahantuojan asenne selvien tyyppivikojen korjauksiin korvauksetta on kuitenkin myönteistä vielä vuosia takuun päättymisen jälkeenkin. Myönteisyyteen saattaa toki olla vaikutusta hyvällä asiakassuhteellakin.


      • pokspoksdsg
        Noin todella on! kirjoitti:

        Aivan tuore kokemus loppuvuodesta 2009 liikenteeseen otetusta Passat Variant 2.0 TDI CR DSG:stä, jolla on ajettu yli 100tkm ja varsinainen takuu loppunut jo syksyllä 2011.
        Kerroin huoltokäynnillä kuinka auton tehdasasenteinen Webasto kiukuttelee talven kovimmilla pakkasilla. Laite toki käynnistyy, mutta sammuu hetken kuluttua sankan savupilven saattamana. Yrittää sitten käynnistyä uudestaan, mutta sama homma. Laite toimii aina normaalisti kun moottorin lämpö on jonkin verran kohonnut. Ihmettelin huoltoneuvojalle mitä iloa tuollaisesta lämmittimestä on jolla ei saa autoa lämmitettyä ennakkoon.
        Yllätyksekseni huoltoneuvoja kertoi noissa parin-kolmen vuoden takaisissa tehdasasenteisissa Webastoissa olevan huonosti suunniteltu höyrystin ja että uudemmassa "evo-mallissa" vika olisi korjattu. Vika korjattaisiin takuuna vaihtamalla koko laite siihen evo-malliin jos haluan. Ja tokihan haluan.
        Muuten auto on ollut täysin harmiton ja sille on riittänyt huollot/öljynvaihdot 30000km:n välein. Yksi huollon pyytämä ohjelmistopäivityskäynti on tehty 1. vuonna.
        En ymmärrä mihin nykyistä pitempiä takuita tarvittaisiin kun valmistajan/maahantuojan asenne selvien tyyppivikojen korjauksiin korvauksetta on kuitenkin myönteistä vielä vuosia takuun päättymisen jälkeenkin. Myönteisyyteen saattaa toki olla vaikutusta hyvällä asiakassuhteellakin.

        Kyse olikin webaston takuusta...


      • ymmärryksessä vikaa?
        pokspoksdsg kirjoitti:

        Kyse olikin webaston takuusta...

        "Kerroin huoltokäynnillä kuinka auton tehdasasenteinen Webasto kiukuttelee talven kovimmilla pakkasilla."
        Kumman luulet olevan takuun takana, Volkswagenin vai Webaston?


      • tyhhmääää
        järkivalintoja kirjoitti:

        Relluun sais 4 vuoden takuun. Sehän riittäisi hyvin tavalliselle pulliaiselle. Daciassa 3 vuotta, mutta senhän voisi vaihtaakin useammin, kun on niin edullinen kulkine.

        entäs ne vaihtojen välirahat, sitä voit vain arvailla.


      • et silleen
        pokspoksdsg kirjoitti:

        Kyse olikin webaston takuusta...

        Kyllä ne lisävimpaimet tahtoo olla muiden valmistamia kuin merkin.
        Webastolla on kahden tai kolmen lämmityskauden mittainen takuu.


      • ........

        Revinhän minä. Valmistaja nimenomaan luottaa autoonsa, antamalla takuun ilman kilometrirajaa.


      • ymmärryksessä vikaa?
        et silleen kirjoitti:

        Kyllä ne lisävimpaimet tahtoo olla muiden valmistamia kuin merkin.
        Webastolla on kahden tai kolmen lämmityskauden mittainen takuu.

        Noin todella on! - nimimerkin Passatilla oli ajettu jo 4 talvea!
        Ja mikä on lisävimpain? Kyllähän autoissa on vaikka mitä alihankkijoiden tekemiä osia, mutta onhan se aivan satavarma ettei muut kuin auton valmistaja ja sen valtuuttama organisaatio korjaa autoon asennettuja komponentteja takuuseen. Kyseisessä tapauksessa Webasto oli tehdasasenteinen.


    • haittaaks se

      Eihän kukaan ole niin idiootti, että ostaa VAG-tuotteen omalla rahalla.

      • dsg poks poks

        Paitsi sokea vw-sopuli joka on iät ja ajat vuodesta -65 ajanut vaan jollain volkkarin rottelolla eikä muita ole kokeillut. Se on todellista uskollisuutta.


      • löyhät on tiedot

        No maailmalla ihan ostetumpia kaiken kaikkiaan, et silleen.


      • Anonyymi
        dsg poks poks kirjoitti:

        Paitsi sokea vw-sopuli joka on iät ja ajat vuodesta -65 ajanut vaan jollain volkkarin rottelolla eikä muita ole kokeillut. Se on todellista uskollisuutta.

        Kallista uskollisuutta...


    • +7vuoden takuu

      Kyllä nyt täytyy ostaa Kia kun vw:t on niin rumia.

    • ihan paska vw/skoda

      On se mukavaa ajella autolla missä on seitsemän vuoden takuu. Aika huoletonta menoa. Sääliksi käy näy volkkarirunkkareita.

      • kusetetun usko

        jäi taas lukematta se pikkupräntti ja muutkin rajoitukset, mm.ilmastointi 2 vuotta takuuta ja samataten ne muut joita en viitsi luetellakkaan ettei rupea harmittamaan.


      • Kärsi köyhä.

        Tän runkkarin kirjoituksesta paistaa aito kateus siitä, että itsellä ei vain ole varaa ajella kuin takuulla. Eli Korean kipoilla. Voi kiesus kun niillä ei voi maantiellä ajaa noita 500 km päiväajoja niinkuin Saksalaisilla laatumerkeillä kuten, Audi, BMW, Mersu, Volkswagen, Porche jne.


    • Tyytymätön

      Ei mene Webasto tuotevastuulain piikkiin. VW Tiguan vm. 2011 , jossa on tehdasasenteinen webasto. Palotila piti uusia. Tunnettu tyyppivika.. En saanut VW autoa tulemaan laskussa vastaan, vaan kaikki menee omasta pussista.. Perk. Vika VW mikä mulla tulee olemaan.

    • luihu tiskin takana

      Ei ole Volkswagenin vika että Webasto tekee heikkoa laatua. Kun takuu on loppu alkaa kusettaminen. Se olet sinä tässä tarinassa jota kusetetaan. Kaivahan lompsasi esiin, marmorijumala alkaa kuppaamaan.

    • runkkaa köyhä.

      Kiesus kun noilla kuppaisilla saksanseisojilla ei voi edes ajatella ajavansa 1000km päivälenkkejä. Bentleyllä voi, ja se menee huomaamatta. Eikö noilla saksanseisojilla ajelevilla ole varaa ostaa oikeaa autoa?

      • veeddoo

        Bentley on muuten vw groupin autoja. Menikö housut kinttuihin?

        Kiitos kehuista kuitenkin.


    • TAKUITA

      TUOTEVASTUUTAKUU VOI OLLA PITEMPIKIN KUIN KAKSI VUOTTA JOISSAKIN
      TUOTTEISSA JOPA 7 VUOTTA. KESTÄÄKÖ KESKO

      • lyhyin.mahdollinen

        Ei se ole mikään tuotevastuutakuu vaan pelkkä virhevastuu jossa asiakasta rahastetaan surutta, jos ei vie kiistaa kuluttajasuojalautakuntaan ja silti maksaa kun maahantuojalla on vain jotain vastaantuloja jossa asiakasta kustaan silmään oikein huolella. Takuuhan tarkoittaa aina että valmistus -ja raaka-ainevirheet maksaa valmistaja tai maahantuoja. Kaikki ei todellakaan tule selville kahdessa vuodessa kun autolla keskimäärin Suomessa ajetaan viitisentoistatuhatta kilometriä. Takseja joilla ajetaan paljon on koko autokannasta vain muutama prosentti. Pitkästä takuuajasta ei todellakaan voi olla mitään haittaa muille kuin valmistajalle jos vikaissuus on vikavaagentasoa. Lyhyestä takuusta sensijaan kärsii aina asiakas.


      • veeddoo

        Täyttä shaissea, sua on vaan k ust u silmään. Takuu ei aina tarkoita mitään, lue se pienellä painettu paperipräntti ihan ajan kanssa.

        Multa hyppäsi tuo ketju rattailta, auto rek tammikuu 2007, tapahtuma 2011 ajettu 85 tkm. Ei maksanut latiakaan. Motissa ei näkynyt vikaa mutta varmuudeksi vaihtoivat uuden. Vahvemman ketjun ja rattaan asennus kutsusta vuosi 14 tai 15, ilmainen. Huollon yhteydessä 15 huomasivat maalipinnan rikkoutuneen etulokasuojan etupuolelta, lähtö sisäpinnasta, takuukorjaus, ei maksanut mitään.

        En tiedä onko jossakin huonompi vw liike muttei ainakaan mulla.


    • Anonyymi

      Volkkarissa on kyllä saksassakin pidempi takuu ja oikeastaan kaikkialla muualla kuin Suomessa.

    • Anonyymi

      Ei niitä takuita tarvittaisi ollenkaan kun on vakuutusmaksut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halpa on lapsen henki

      "POHJOIS-KARJALAN käräjäoikeus on antanut torstaina tuomionsa 4-vuotiaan lapsen kuolemaa koskevasta tapauksesta. Sebast
      Joensuu
      348
      6107
    2. Riikka Purra-leikkuulauta, hyvää huumoria vaiko räikeän mautonta pilkantekoa kansalaisia kohtaan?

      "Riikka Purra vitsaili leikkaamisesta – puisessa leikkuulaudassa viesti" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010263746
      Perussuomalaiset
      238
      1634
    3. En olisi voinut kuvitella

      Surullisempaa päätöstä kaikelle mitä meidän välillä ikinä oli kuin se, että päätit ghostata. Nyt tiedän miten helppoa su
      Ikävä
      145
      1371
    4. Kivaa karkauspäivää

      Ystäville ja miksi ei ystävän oloisillekin. :)
      Ystävyys
      228
      1335
    5. Alexander Stubb presidenttipuheessaan: "Uuden maailmanjärjestyksen rakentamiseen menee aikaa"

      "Uuden maailmanjärjestyksen rakentamiseen menee aikaa. Tulemme näkemään niin vallan alueellistumista kuin epäpyhiä liitt
      Maailman menoa
      117
      1083
    6. Käteismaksuihin lisättävä 10 % + 2 eur palvelumaksu

      Alla muutama esimerkki, kuinka ostosten loppusummaan lisättävä palvelumaksu kannustaa siirtymään pois kalliista ja hitaa
      Maailman menoa
      244
      943
    7. Mä rakas niin

      haluaisin nähdä sut kun olet mun mielessäni kaiken aikaa. Ja meillähän on sitä yhteistä menneisyyttäkin. Minun suojeluse
      Ikävä
      36
      857
    8. Mitä uskollisuus sinulle merkitsee?

      Vai onko se uskollisuus sinulle tilanne kohtaista. Siis kun toinen pettää niin anteeksi antamatonta mutta kun itse petät
      Ikävä
      100
      826
    9. Elämässä harmittaa jos

      Asioita jää sanomatta tai välit jäävät huonoiksi.
      Ikävä
      50
      806
    10. Olen päättänyt luovuttaa meidän suhteen

      Aika on osoittanut, että et ole lähtenyt selvittämään asioita vaikka tarjosin siihen kuin tarjottimella mahdollisuuden.
      Ikävä
      25
      770
    Aihe