Hiusten värjääminen..

väri

Tyttäreni on kohta 10 vuotias ja hän on alkanut kiinnostumaan mm meikkaamisesta ja muodista.
Nyt hän on myös alkanut haluamaan värjätä omia hiuksiaan, en ole antanut siihen vielä lupaa, sillä mielestäni tyttö on vielä liian nuori siihen. Meikkiäkin annan vain käyttää huulikiiltoa ja vain hieman ripsiväriä ja niitäkin vain jos on esim. kavereiden synttäreitä tai muita juhlia.
Olen nyt alkanut miettimään minkä ikäisenä olette antaneet lapsenne värjätä omat hiuksensa enimmäistä kertaa vaikkapa kevyt väreillä?
Asiallisia vastauksia toivoisin.. Kiitos.

3

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttönen:D

Itse en saa meikata... Paitsi just se huulikiilto, kummeilta saan syntymäpäivälahjaksi luomivärejä ja ripsareita, joita sitten käyttelen juhlissa, en tietenkään sukujuhlissa vaan kaverijuhlissa, diskoissa jne jne.. Hiuksia olen saanut värjätä äitini kanssa vain värjäävällä hoitoaineella, jota laimennettiin tavan hiusvärillä. En saanut värjätä koko päätä, vaan pari raitaa pään ympäri, ja kummatkin oli tyytyväisiä:D Nyt viikko sitte minulle laitettiin ensimmäistä kertaa ohut raita oikealla hiusvärillä, ja sekin sen takia, koska se jäi äitiltä yli.. Täytän siis toukokuussa 12.. Eli jos ei muuten tule sovittua, suosittelen värjäävää hoitoainetta, jota laimennat tavallisella hoitoaineella..( mieluiten raitoja...) Värjääviä hoitoaineita ovat esim värjätylille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta (ei hopeashamppoota), ne ovat aika kalliita, mutta anna tyttäresi maksaa purkki tai maksakaa puoliksi:D

• äääiiitttiii39

Olen itse nyt raskaana ja vasta 3,5 vuotiaan tytön äiti ja kun kysyin omien hiusteni värjäämisestä raskausaikana, tuli puhe samalla lasten hiusten värjäämisestä. Hän kertoi, että heillä on suositukset että vasta 16 v hiuksia saa värjätä. On alkanut nykyään keskustelut siitä miten niistä väriaineista imeytyy myrkkyjä päänahan kautta, joten sen vuoksi. Toki sanoi, etteiväthän he voi kieltääkään jos vanhemmat ajan värjäykseen varaavat nuoremmalle. Omalleen ei kuulemma värjäystään ttekisi jos kivin nuori. Ja kampaajani ei ole mikään ikäloppu vaan 25 v.

• Punapää

Suoravärejä voisi kokeilla / värimaskeja, ehkä niillä saisitte kompromissin aikaan? Ovat kuin värjääviä hoitoaineita. :)

Kestovärejä en kyllä suosittelisi kenenkään hiuksille...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7810
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      232
      2712
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2591
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      163
      1969
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      115
      1810
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1626
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1188
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1165
    Aihe