Mistä löytäisin liikunta/kuntoiluseuraa??

ei kai sohvaperuna

Heittäkääs ajatuksia siitä, mistä lähteä metsästämään liikunta ja kuntoiluseuraa itselle. Siis paikkoja ja tilanteita, joista voisi löytyä sopivan tyyppisiä ihmisiä.

Olin aikanaan varsin aktiivinen liikkuja. En mikään varsinainen urheilija, mutta monenlaista on tullut kokeiltua ja harrastettua. Elämäntilanne ja terveys rajoittivat noita juttuja monta vuotta ja useampi muutto jätti taakse kaikki ne vanhat harrastuskaverit ja ystävät tällä saralla. Ystäviä kyllä löytyy, mutta kukaan muu ei tunnu saavan kuntoilukärpäsen puremaa. Itsellä taas on sellainen olo, kuin tiikerillä häkissä, paikallaan ei ole hyvä olla.

Takana on tosiaan monta monta vuotta kun ei ole oikeastaan edes voinut liikkua ja se näkyy. Kunto on laskenut ja painoa pääsy kertymään hieman turhan paljon ja noille asioille on tullut aika tehdä jotakin. Tätä taustaa vasten täytyy tietysti todeta, että sen seuran täytyy joko olla suht samoissa lähtökohdissa, tai hyvin kärsivällistä.

Monenmoista on siis tullut aikanaan kokeiltua ja harrastettua enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja paremmalla tai huonommalla menestyksellä. Mitään varsinaista lempparia en koskaan löytänyt, vaan kaikkea uutta on aina kiva kokeilla ja tehdä uudestaan, jos tuntui hyvältä ja oli hauskaa. Monipuolisuus on aina ollu enemmän minun juttu, kuin yhteen tiettyyn lajiin sitoutuminen. Eikä aina tarvii puhua varsinaiseta kuntoilustakaan, kunhan pääsee liikkeelle. Oli se sitten vaikka moottorikelkkailua tai riippuliitoa ;)

Itse siis olen kolmekympinen naisihminen ja asustelen Tampereen eteläpuolella. Sen kuntoiluseuran suhteen en ole mitenkään erityisen "vaativa". Seurassa nyt on vaan yleisesti ottaen mukavampi liikkua ja pieni ryhmäpaine auttaa siihen liikkeellelähtöön. Siis sukupuoli/ikä/yms. eivät ole kriteerejä, kunhan seurassa viihtyy ja ollaan suht saman henkisiä. Nyt vain täytyy keksiä, että mistä ne ihmiset oikein löytyy :)

5

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • personal trainer juu

      Tuskin olet treeniseuraa hakemassa kunhan ajankuluksesi kirjoittelet sipsipussi sylissäsi.

      Mikäli nyt jostain syystä oikeasti hakisit urheiluseuraa sinun pitäisi ensin liittyä painonvartijoihin ja saada itsesi siihen kuntoon jotta joku kehtaisi kanssasi lenkkipolulle lähteä.

    • ei kai sohvaperuna

      lol

      Aika hieno päätelmä, hyvin vähäisillä tiedoilla. Tiesitkös, että kilokin on "ylipainoa", jos se itestä tuntuu ylimääräseltä :D

      Treeniseuraa, juu ei todellakaan ... kuntoilu/liikuntaseuraa, täysin eri asia.

      Painonvartijat, kaikkea maksullista skeidaa sä ihmisille tarjoatkin. Taidat saada provikkaa ;) Ainoo paikka, jota moinen keventää on lompakko. Oman painon pudottamiseen sitä ei tarvita. Se mikä siellä voi toimia, on ryhmäpaine/tuki ja sitä varten on ne ystävät.

      Mutta sen aina hyvä, kun löytyy myös yks, jonka seuraa ei ainakaan halua. Se ainoo kriteeri, eli "hyvä tyyppi", kun ei täyttyny. Hyvät kevättä myös sinulle!

    • Jospa kesäksi

      Hei

      itse asustan Tampereella ja tsemppi seura liikuntaan suunnilleen ikäisestäni olisi varsin kiva juttu. Itse olen 42 ja yritän tsempata itsenäni mm. Gogolle jumppaamaan. Juuri nyt ei kunto ole heikoimmillaan, mutta matkaa 'huippukuntoon' tai siis hyvän kuntoilijan tasolla on vielä mukavasti ;-).

    • askeltamaan

      Minä mies, liikun kyllä aina kun mahdollista, totesin tuossa joku aika sitten erään pointin. Kyllä sisälläkin voi liikuntaa harrastaa mutta huomasin siinä hikoaa nopeammin kuin ulkona liikkuessa ja päättelen sen johtuvan ilmasta joka huoneessa ei ole yhtä raikasta, happirikasta tai vaihtunutta kuin ulkona ja raikas ilma jäähdyttää paremmin kuin tunkkainen huoneilma. Siitäkään johtuen vaikka itse hakenut ulkoluun seuraa lenkille kävelyyn tai metsiin poluille ei tahdo saada. Mitä mahtavat pelätä, kai niitä omia konkkapolviaan tai liikakilojaan. Kenties häpeävät itseään niin paljon etteivät uskalla. Mutta ei se liikunta kaipaa mitään tuulipukuja tai muitakaan lenkkiasuja, ne kilot ja kunto ei nouse niillä vaan kaikki hyöty tulee liikunnasta itsestään ei niistä asuista, joten ihan sama minkä loipakon päällensä laittaa ei estä kunnon nousua tai laihtuimista.

    • shiitt

      https://www.facebook.com/kuntoilukaveri tollanen ainakin löytyy fb:stä, jos etsii kuntoilukaveria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe