Linda Lampeniuksen uhoilut

Tyhmää Lindalta

Linda kirjoittaa näin blogissaan:

30 november, 2012

Efter alla rasistiska uttalanden från medlemmar i SD, kan jag bara tänka mig att även vi finlandssvenskar står på SDs ”hatlista”. Var i världen skall vi då få känna oss välkomna?

Ensimmäinen kysymykseni on että "kan jag bara tänka mig att även vi finlandssvenskar står på SDs ”hatlista”" on aika hatarasti oletettua, jos Linda ei voi selvään vetää tosiasiallista väitettä. "kan jag bara tänka mig att" = erittäin tyypillinen tapa ruveta subjektiivisesti vetämään juttua.

Olen näitten vuosien aikana Ruotsissa huomannut, että suomenruotsalaiset uhoilevat täällä ja ovat muka kaikkien suomalaisten puhemiehiä.
Levergood, Birgitta Olsson, Suomen Instituutin päättäjät, puhumattakaan näistä aikaisemmista reporttereista DN:ssä ja SvD:ssä jotka olivat koko ajan vetämässä itse Suomen suomalaisia lokaan kirjoituksissaan.

Nyt on siis Linda Lampenius samalla asialla.

Tämä "dramaattinen" toinen veto: "Min pappa, som fyller 91 nu i december, krigade ute i skogarna för Finland i 3 1/2 år, så som alla andra finlandssvenska män gjorde. Trots det hatar så många finnar oss finlandssvenskar". - Taas niin tyypillistä dramailua. Entäs sitten? Niin nimenomaan meidän isät! - Näin Linda yrittää saada lisää pontta väitteilleen.

Nyt olen replikoinut siis nuoren rva viulistin epäjohdonmukaisia, johdattelevia ja "dramatisoituja" väitteitä, huom! - En siis ollenkaan rasistisesti (nimenomaan suomenruotsalaiset rakastavat sanaa "rasisti" ja nappaavat sen heti käyttöön), vaan siinä mielessä että Lindan ajatuskulussa on häikkää.

No hän tulee kutsumaan tätä "rasistiseksi" väitteeksi ja onhan hänellä juristi ruotsalainen mies. Minä puhun tässä siis Lindan tyhmistä vastauksista tavallisena ihmisenä, joka omalla kuuluisuudellaan rupeaa nyyhkimään omaa "kurjuuttaan" muitten Suomen suomalaisten kustannuksella.

Hän voi olla hyvä viulistina, mutta hänen ei pitäisi tulla politikoimaan (koska hänen taitonsa eivät riitä) ja ei tulla painamaan lokaan Suomen suomalaisia!

Pysyköön viulussaan ja tehköön bisnestä nyyhkytarinoillaan ja vartalollaan.

Mitä mieltä yleisesti olette, ja suomenruotsalaisista?
Kun vastaatte, niin välttäkää nimenomaan "rasistisia" vastauksia, koska silloin suomenruotsalaiset saavat vain lisää vettä myllyyn, ja Linda pääsee taas nyyhkyilemään lisää television soopa-ohjelmissa.

19

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5729352975

      Ja kukas sä olet? Joku suomensuomalainen joka on eksynyt väärään paikkaan taas?

      • Ohoh, toinen?

        Eikun ruotsinsuomalainen, joka on kiinnittänyt aika paljon huomiota täällä.
        Ei Suomen suomalaiset katsele Ruotsin TV:tä.

        Odotan mielenkiinnolla keskustelua itse aiheesta, eikä että joku ensimmäiseksi kiinnittää huomiota "kuka minä olen"= tyypillistä suomenruotsalaista/ruotsinsuomalaista?? tyyliä...

        No joo, samalla mitalla: - kukas sinä sitten olet? Tälläistähän tämä sinun sanoma on...


      • 35729652
        Ohoh, toinen? kirjoitti:

        Eikun ruotsinsuomalainen, joka on kiinnittänyt aika paljon huomiota täällä.
        Ei Suomen suomalaiset katsele Ruotsin TV:tä.

        Odotan mielenkiinnolla keskustelua itse aiheesta, eikä että joku ensimmäiseksi kiinnittää huomiota "kuka minä olen"= tyypillistä suomenruotsalaista/ruotsinsuomalaista?? tyyliä...

        No joo, samalla mitalla: - kukas sinä sitten olet? Tälläistähän tämä sinun sanoma on...

        Minäkö? Ruotsinsuomalainen jota ei kiinnosta Linda Lampenius ei sitten pätkääkään, ja jonka ei tarvi kadehtia muiden menestystä. Ei edes rahallista semmoista, mistä tällä palstalla on joillakin NIIN paljon tekemistä.


    • ?????????

      Aha.
      Jos ei kiinnosta, niin mitä sitten ihmettelet täällä?

      • 975354739754

        Koska minua kiinnostaa että miten jotkut jatkuvasti jaksavat jauhaa muitten tekemisistä.


    • Ei mitään vastaan

      Minulla ei ole mitään suomenruotsalaisia vastaan. Ruotsinsuomalaisena ymmärrän myös heitä paremmin. Ymmärrän myös miksi he haluavat puhua omaa äidinkieltänsä. Tämä on identiteettikysymys. Ei ehkä ole Lindalta viisasta erotella suomalaisia ja jakaa heitä suomenruotsalaisiin ja suomalaisiin koska molemmat itseasiassa olevat suomalaisia. Mielestäni sana suomenruotsalainen pitäisi muuttaa ruotsia puhuvaksi suomalaiseksi--svenstalande finländare. Ruotsissa tapaamani suomenruotsalaiset ovat mielestäni aivan samaa kastia kuin me muutkin. Ylläpitävät suomalaisia tapoja ja arvostavat suomalaisuutta. En ymmärrä miksi Suomea puhuvien ja suomenruotsalaisten välillä yleensä pitää tämä pikku viha kyteä. Voitaisiin jo unohtaa ne kaukaiset asiat ja integroitua samaksi kansaksi. Tämä ei Suomessa ainakaan näy yhtään suomalaisten keskuudessa, kuulee ihan hävyttömiä vitsejä ja sanontoja suomenruotsalaisista. Eikä me ruotsinsuomalaisetkaan olla aitoja suomalaisia Suomessa asuville. Kyllä tämä toisten mollaaminen on aivan molemminpuolista mutta muistan Suomessa asumiseni ajalta että suomeapuhuvien suusta tuli aivan liikaa herjaa suomenruotsalaista.

    • kotkotkoo

      SD:tä vastaan olevat, sitä sanoisin joukkosortamiseksi. heidät on demokraattisesti valittu ja kuitenkin politiikot kieltäytyvät olemasta heidän kanssaan tekemisissä. kyll kaikilla on jotain hyvää ja mikä voi olla hyväksi koko maalle. ei siinä ajatella maan parasta kun omat mielipiteet menee ensin.
      ruotsalaiset itse ovat " sala rasisteja " linda puhukoon omiaan.

      itselläni ei ole suomenruotsalaisia vastaan, oma avokkini on ruotsinsuomalainen. ihmetyttää kyllä se viha mikä suomessa tuntuu olevan suomalaisten ja suomenruotsalaisten välillä. eivät tunnu ymmärtävän että se on pieni ongelma, verrattuna näihin ruotsin pakolaisongelmiin.
      ei kannata yleistää mitään ihmisryhmää, meitä löytyy joka lähtöön ja on hyviä ja huonoja jokaisessa ryhmässä. tuntuu sinullakin olevan oma negatiivinen kuva suomenruotsalaisista... mediastako kaiken tiedon saat vai kokemuksesta ?

      • ******

        Ei täällä Suomessa näitä meidän rantaruotsalaisia vihata,mutta vihaa herättää koulujen pakkoruotsi missä siis 5% vähemmistön kieltä on pakko n.94% enemmistön lukea,siitäkin huolimatta että pakkoruotsi ei toimi - sitä ei opita koska se ei kiinnosta.

        Mutta tietysti "hur.reilla"(kuten sanotaan) on usein tietty asennevamma suomenkieltä ja suomalaisia kohtaan,tiedetään hyvin että osa hur.reista pitää itseään parempana kuin suomenkieliset - ovat siis "bättre folkia" mielestään.Tänäkään päivänä monet ruotsinkieliset eivät halua opetella Suomea,maan pääkieltä - se juuri kertoo asennevammasta.


      • kotkotkoo
        ****** kirjoitti:

        Ei täällä Suomessa näitä meidän rantaruotsalaisia vihata,mutta vihaa herättää koulujen pakkoruotsi missä siis 5% vähemmistön kieltä on pakko n.94% enemmistön lukea,siitäkin huolimatta että pakkoruotsi ei toimi - sitä ei opita koska se ei kiinnosta.

        Mutta tietysti "hur.reilla"(kuten sanotaan) on usein tietty asennevamma suomenkieltä ja suomalaisia kohtaan,tiedetään hyvin että osa hur.reista pitää itseään parempana kuin suomenkieliset - ovat siis "bättre folkia" mielestään.Tänäkään päivänä monet ruotsinkieliset eivät halua opetella Suomea,maan pääkieltä - se juuri kertoo asennevammasta.

        suvaitsevuutta tarvitaan... ei varmaan ole montaa oppilasta jota ei joku aine kiinnosta. mielestäni on hyvä osata ruotsia sillä kuinka moni ei käy risteilyllä esimerkiksi ? se ettei koulunkäynti kiinnosta... on ihan eri asia.

        olen samaa mieltä että jotkut ruotsinsuomalaiset vaikuttaa paremmalta mutta luulen sen olevan ennakkoluuloa. suomenruotsalaiset eivät halua oppia suomea ja suomalaiset ruotsia, joten samat mielipiteet tuntuu olevan.


      • vai mitä
        kotkotkoo kirjoitti:

        suvaitsevuutta tarvitaan... ei varmaan ole montaa oppilasta jota ei joku aine kiinnosta. mielestäni on hyvä osata ruotsia sillä kuinka moni ei käy risteilyllä esimerkiksi ? se ettei koulunkäynti kiinnosta... on ihan eri asia.

        olen samaa mieltä että jotkut ruotsinsuomalaiset vaikuttaa paremmalta mutta luulen sen olevan ennakkoluuloa. suomenruotsalaiset eivät halua oppia suomea ja suomalaiset ruotsia, joten samat mielipiteet tuntuu olevan.

        Ei täällä Ruotsissakaan opeteta kaikille suomea vaikka 10 prosenttia on suomenkielisiä ja ruotsinmaalaiset käyvät Suomenlaivoilla paljon risteilemässä. Silti on hyvin pärjätty, mutta Suomen kaltaista suvaitsevaisuutta tarvittaisiin täälläkin.


      • epäilen
        vai mitä kirjoitti:

        Ei täällä Ruotsissakaan opeteta kaikille suomea vaikka 10 prosenttia on suomenkielisiä ja ruotsinmaalaiset käyvät Suomenlaivoilla paljon risteilemässä. Silti on hyvin pärjätty, mutta Suomen kaltaista suvaitsevaisuutta tarvittaisiin täälläkin.

        Pitääkö paikkansa, että 10 prosenttia Ruotsissa on suomenkielisiä? Suomalaista sukujuurta ehkä? Onko niinkään?


      • Tyytymätön
        ****** kirjoitti:

        Ei täällä Suomessa näitä meidän rantaruotsalaisia vihata,mutta vihaa herättää koulujen pakkoruotsi missä siis 5% vähemmistön kieltä on pakko n.94% enemmistön lukea,siitäkin huolimatta että pakkoruotsi ei toimi - sitä ei opita koska se ei kiinnosta.

        Mutta tietysti "hur.reilla"(kuten sanotaan) on usein tietty asennevamma suomenkieltä ja suomalaisia kohtaan,tiedetään hyvin että osa hur.reista pitää itseään parempana kuin suomenkieliset - ovat siis "bättre folkia" mielestään.Tänäkään päivänä monet ruotsinkieliset eivät halua opetella Suomea,maan pääkieltä - se juuri kertoo asennevammasta.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Asennevammaisia ovat ikävä kyllä. Uskon että mitä Ruotsinkielisempi alue on sitä välinpitämättömiä he ovat Suomalaisia ja meidän kulttuuria kohtaan. Pahempia ovat he jotka ovat täällä hyvin voima vähemmistö. Suu mutrussa leukapystyssä käveleviä ylimielisiä typeryksiä. Niillä vasta onkin heikko itsetunto. En tajua miksi eivät muuta Ruotsiin takaisin. Ehkä pelkäävät sitten sielä alemmuuskompleksin riikinruotsalaisia kohtaan. Ruotsalaiset eivät pidä suomenruotsalaisia sen enempää ruotsalaisina kuin muitakaan Suomalaisia. Ruotsinkieliset elävät siinä toivossa että olisimme heille orjia. No Rkp on liian pieni puolue. Pitäisi Suomen kansan seota täysin, jos Rkp saavuttaisi kokoomuksen kaltaisen suosion. Sitä pelkoa onneksi meillä ei ole. Ruotsinkieliset nojaavat edesmenneisiin ruotsinkielisiin suomalaisiin. No onhan Snellman ja Sibelius sekä Agricola olleet ihan positiivisia ihmisiä, joista ei voi sanoa pahaa. Sitten on Freudenthalin kaltaiset ihmispeikot no onneksi näitä äärioikeistolaisia oli vähän Suomen historiassa. Ruotsinkieliset ihannoivat selvästi samanlaisia ihmisiä kuin Saksalaisetkin. Rkp on äärioikeistolainen puolue. Jos olemme kerran sama kansa miksi Pakkoruotsi on tärkeämpi kuin PakkoSuomi? Pakkosuomea opeteaan vain että hyväksyisimme jotenkin Ruotsalaiset lähemmälle. He odottavat vain koska on hyvä tilaisuus iskeeä. Suomenkieli on heille yhdentekevä samoin kuin meille Ruotsinkieli. He eivät edes tajua että he eivät elä enään menneessä.


      • Tyytymätön
        vai mitä kirjoitti:

        Ei täällä Ruotsissakaan opeteta kaikille suomea vaikka 10 prosenttia on suomenkielisiä ja ruotsinmaalaiset käyvät Suomenlaivoilla paljon risteilemässä. Silti on hyvin pärjätty, mutta Suomen kaltaista suvaitsevaisuutta tarvittaisiin täälläkin.

        Totta, kun emme ole kuningaskansan jälkeläisiä, niin ei auta vaikka meitä olisi yhtä paljon kuin riikinruotsalaisia. Olemme orjia sama asia tietysti neutraalisemmassa muodossa kuin etelä-Afrikassa rotuerottelu valkoisten ja mustien välillä. Eli millä oikeudella riistäjät elämät alkuperäisten maassa kuin kuningaaliset? Kuka sen on sanonut että Ruotsinkieliset olisivat sen parempia kuin suomenkielisetkään. Missään ei lue niin. Täysin aivopestyjä kaikki nykyhurrit täällä. Suomenruotsalaisissa on geneettisesti ihan samoja aineksia kuin Suomalaisissakin. Tietysti he saattavat joissain määrin olla Ruotsalaisia lähempänä, muttei merkkittävästi. Toisaalta kukapa haluaisi olla Ruotsalainen.


    • Tosi outoa

      Aika outoa että Lindalla on tarve laittaa netille maha-kuvansa...
      Oletteko ajatelleet vähän tarkemmin?
      Laittaisitteko itse esim omat leikkauskuvanne netille???

      Taikkakuvat alapäästänne?

      Jokin ongelma tällä Lindalla on.

      Suomenruotsalaista höpötystä, millä Linda nettoaa rahnaa.
      Olisi hiljaa ja soittaisi sitä viuluaan ja hoitaisi lapsiaan.

      • Koukussa///

        Ei mitää hömpötystä kun rahaa tulee. En kylläkään ole katsonut enkä meinaa mut ilmeisestikin useampi on mennyt tähän koukkuun.


    • Oma mielipide

      "Ei täällä Suomessa näitä meidän rantaruotsalaisia vihata,mutta vihaa herättää koulujen pakkoruotsi missä siis 5% vähemmistön kieltä on pakko n.94% enemmistön lukea" . Onko tämä pakkoruotsin lukeminen sitten niin kauhean rankkaa? Minulle siitä ainakin on ollut suuri hyöty. Moni Suomessa osaa ainakin yksinkertaisempia lauseita on kai niistäkin jotain hyötyä. Olen tavannut monta suomenruotsalaista täällä Ruotsissa ja jokainen puhuu Suomea ja hyvin. Tää on aika arka juttu tämä Ruotsin poistaminen Suomessa. Suomi kuului aikanaan Ruotsiin useita vuosisatoja. Ruotsia puhuttiin ahkeraan Suomessa. Kun Suomi liitettiin Venäjään katkesi kielellinen elämä suomenruotsalaisilta, heidän elämänsä muuttui. Kuitenkin he ovat parhaan mukaan yrittäneet ylläpitää kulttuuriinsa ja kieltänsä. Olisi aika raakaa jos se nyt pois otettaisiin. Kouluruotsin poistaminen johtaa hyvin nopeasti siihen että maa muuttui yksikieliseksi. Ovathan suomenruotsalaisetkin suomalaisia. Mielestäni heitä pitäisi kutsua ruotsia puhuviksi suomalaisiksi koska sitä he paremminkin ovat. No jokaisella omat mielipiteet.

      • akka metsästä

        "Suomi kuului aikanaan Ruotsiin useita vuosisatoja. Ruotsia puhuttiin ahkeraan Suomessa. Kun Suomi liitettiin Venäjään katkesi kielellinen elämä suomenruotsalaisilta, heidän elämänsä muuttui. Kuitenkin he ovat parhaan mukaan yrittäneet ylläpitää kulttuuriinsa ja kieltänsä."

        Joo ja sama pätee toisin päin, muttei Ruotsissa ole koskaan pakko-opetettu suomea koko kansalle. Suomenkieliset ovat joutuneet aivan ilman valtion tukea - ja iät ajat valtion vainoa vältellen - pitämään yllä kielitaitoaan.

        "Kouluruotsin poistaminen johtaa hyvin nopeasti siihen että maa muuttui yksikieliseksi."

        No höpsis ja höpö höpö.

        Pakkoruotsilla ei ole muuta vaikutusta kuin se, että suomenkieliset alkavat inhota ruotsinkielisiä eivätkä pakon vuoksi kuitenkaan opi sitä vähääkään ruotsia. Minäkin luin koulussa 6 vuotta ruotsia mutta en ikinä sanonut halaistua sanaa sillä kielellä tuntien ulkopuolella. Jos joku ruotsikko tuli vastaan niin englantia puhuttiin. Ruotsin opettelin vasta Ruotsissa töissä.

        Jos kieli muutettaisiin vapaaehtoiseksi, asenteetkin muuttuisivat automaattisesti. Silloin Suomi voisi oikeasti nauttia kaksikielisistä suomalaisista. Mutta ylipäätään ruotsin asema on aivan kummallinen, ikään kuin juuri ruotsi olis paljon arvokkaampi osaamisalue kuin esim. saksa tai espanja. Ovathan suomi saksa-osaajat yhtä lailla kaksikielisiä, joistakuista tulee monikielisiä, vaikkeivät ruotsia käyttäisikään. Siihen siis kulutetaan aivan suhteettoman paljon koulutunteja, energiaa ja varoja.

        Minä suosittelisin asennemuutosta pakkoruotsin kannattajille.

        P.S. olen joutunut tekemisiin suomenruotsalaisten kanssa, ja monilla on suomen osaaminen aivan onnetonta. Jonkun verran osaavat puhua, mutta kirjoitustaidot ovatkin sitten p:stä. Hävettää heidän puolestaan. En ymmärrä, miten he voivat saada valkolakin niin huonoilla suomen taidoilla. Pitäisi sentään maan pääkieltä osata.


      • pakko pois
        akka metsästä kirjoitti:

        "Suomi kuului aikanaan Ruotsiin useita vuosisatoja. Ruotsia puhuttiin ahkeraan Suomessa. Kun Suomi liitettiin Venäjään katkesi kielellinen elämä suomenruotsalaisilta, heidän elämänsä muuttui. Kuitenkin he ovat parhaan mukaan yrittäneet ylläpitää kulttuuriinsa ja kieltänsä."

        Joo ja sama pätee toisin päin, muttei Ruotsissa ole koskaan pakko-opetettu suomea koko kansalle. Suomenkieliset ovat joutuneet aivan ilman valtion tukea - ja iät ajat valtion vainoa vältellen - pitämään yllä kielitaitoaan.

        "Kouluruotsin poistaminen johtaa hyvin nopeasti siihen että maa muuttui yksikieliseksi."

        No höpsis ja höpö höpö.

        Pakkoruotsilla ei ole muuta vaikutusta kuin se, että suomenkieliset alkavat inhota ruotsinkielisiä eivätkä pakon vuoksi kuitenkaan opi sitä vähääkään ruotsia. Minäkin luin koulussa 6 vuotta ruotsia mutta en ikinä sanonut halaistua sanaa sillä kielellä tuntien ulkopuolella. Jos joku ruotsikko tuli vastaan niin englantia puhuttiin. Ruotsin opettelin vasta Ruotsissa töissä.

        Jos kieli muutettaisiin vapaaehtoiseksi, asenteetkin muuttuisivat automaattisesti. Silloin Suomi voisi oikeasti nauttia kaksikielisistä suomalaisista. Mutta ylipäätään ruotsin asema on aivan kummallinen, ikään kuin juuri ruotsi olis paljon arvokkaampi osaamisalue kuin esim. saksa tai espanja. Ovathan suomi saksa-osaajat yhtä lailla kaksikielisiä, joistakuista tulee monikielisiä, vaikkeivät ruotsia käyttäisikään. Siihen siis kulutetaan aivan suhteettoman paljon koulutunteja, energiaa ja varoja.

        Minä suosittelisin asennemuutosta pakkoruotsin kannattajille.

        P.S. olen joutunut tekemisiin suomenruotsalaisten kanssa, ja monilla on suomen osaaminen aivan onnetonta. Jonkun verran osaavat puhua, mutta kirjoitustaidot ovatkin sitten p:stä. Hävettää heidän puolestaan. En ymmärrä, miten he voivat saada valkolakin niin huonoilla suomen taidoilla. Pitäisi sentään maan pääkieltä osata.

        Samaa mieltä olen.

        Juttuhan on niin että Suomessa ei tarvita ruotsia ja ruotsi on pieni kieli jolla maailmalla ei tee mitään.Itse en ole kertaakaan ruotsia tarvinnut helsingissä,kun 9v.sitten tänne ruotsista muutin.

        Ja on todella ihmeellistä että osa ruotsinkielisistä ei halua opetella maan pääkieltä Suomea,se kertoo minusta vääränlaisesta asenteesta suomenkieltä ja suomenkielisiä kohtaan - olisiko ihan jonkinlaista halveksuntaa.

        Pakkoruotsi on suuri vääryys valtaväestöä kohtaan.


      • Tyytymätön
        pakko pois kirjoitti:

        Samaa mieltä olen.

        Juttuhan on niin että Suomessa ei tarvita ruotsia ja ruotsi on pieni kieli jolla maailmalla ei tee mitään.Itse en ole kertaakaan ruotsia tarvinnut helsingissä,kun 9v.sitten tänne ruotsista muutin.

        Ja on todella ihmeellistä että osa ruotsinkielisistä ei halua opetella maan pääkieltä Suomea,se kertoo minusta vääränlaisesta asenteesta suomenkieltä ja suomenkielisiä kohtaan - olisiko ihan jonkinlaista halveksuntaa.

        Pakkoruotsi on suuri vääryys valtaväestöä kohtaan.

        Ruotsin kieli kuuluu menneisyyteen ja menneet asiat kannattaa haudata pois. Ruotsi ei kuulu enään nyky-päivän Suomeen. Ruotsin kieltä voitaisiin opiskella, muttei pakollisena, koska pakollisuus on vain pienen kansan osan keksimä keino saada valta-väestö ruotsalaistumaan. Mistään pakosta ei olisikaan kyse jos täällä ei olisi Suomenruotsalaisia yhtään. Ruotsin kieli ja sen osa kultturiperinnöstä olisi tietty voitu jättää osa sivistykseksi. Mutta en tiedä pitääkö vanhoja asioita enään vatvoa uudelleen. Emme voi elää enään sitä aikaa joten miksi siitä pitääkään enään puhuakaan. Pakko venäjää ei sitten vatvota samoin tavoin. Onhan meillä sieltäkin tullut paljon kulttuuria ja arkkitehtuuria mitä tullaa maailmalta ihastelemaan. Helsinki on jukend ja venäläis tyylinen kaupunki. Ruotsalaista arkkitehtuuria ei näy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe