Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysymys:)

Nuorimamma98

Moi! Olen 15-v. Tyttö ja odotan ensimmäistä lastani.Lapsi oli suunniteltu joten ihan turha tulla iniseen. Rv 17 6. Olen lapsen isän kanssa seurustellut kolme vuotta ja olemme epävirallisesti kihloissa. Haluaisin kuitenkin kysyä että paljonko suurinpiirtein rahaa menee kuussa lapsen kustannuksiin. Rahan kanssa ei kuitenkaan ongelmaa ole. Olisi kiva jos kertoisitte tietämättömälle :)

62

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi itku.

      Inise itseksesi.

      • suunniteltu :D

        pappa betalar


    • alussa pientä

      Suosittelen että jos et ole nyt jo alkanut hankkia lapselle esim. vaatteita,sänkyä,vaunuja tms. niin kannattaa alkaa keräillä niitä jo pikkuhiljaa. Vaippoja ei myöskään koskaan ole liikaa..

      Voit katsella kaupasta vaippojen hintoja ja laskea että vastasyntyneellä menee hyvinkin se 10 vaippaa päivässä,ellei enemmänkin. Korvikkeiden hintoja kannattaa myös katsella jos joudut niihin turvautumaan.

      Muita kuluja vastasyntyneellä ei oikeastaan alussa ole kuin nuo edellä mainitut. Vaatteita ja harsoja kannattaa ostaa runsaasti. Osta myös sitten lähempänä synnytystä esim. Bepanthenia,vauvaöljyä ym vauvan ihonhoitotuotteita.
      Imetysliivit ja suojukset kannattaa muistaa myös.

    • €€€

      Jos rahan kanssa ei ole ongelmaa, niin miksipä tätä asiaa tarvitsee edes miettiä tässä vaiheessa raskautta? No mutta, vauvahan ei varsinaisesti vie juurikaan rahaa kuin vaippoihin, jos imetät. Tietty on kaikki hankinnat ; vaunut, turvakaukalo, hoitopöytä, kylpyamme, vaatteet, pinnasänky jne..
      MUTTA kun hän ei enää olekaan vauva, niin sittenhän sitä rahaa alkaa menemään. Vaatteet käy koko ajan pieneksi, leluja täytyy uusia ja päivittää, jossain vaiheessa alkavat harrastukset, joihin saa uppoamaan helposti 100-500 euroakin vuoteen. Mahdollisesti myös asuntoa täytyy vaihtaa tilavampaan. Isompi lapsi voi syödä jo hyvinkin paljon, meilläkin eskarilainen syö lähes saman verran kuin aikuinen :D Mutta itselläni ei kyllä ole antaa mitään summaa tähän, koska en ole tosiaankaan koskaan laskenut paljonko lapseni vie euroja kuukautta kohden..

    • Monenmonenäiti

      Vauva maksaa kuussa noin 100-300 euroa riippuen esim . siitä imetätkö ja mihin tasoon tahdot varusteissa satsata.

      Taapero maksaa 200- 300.

      Leikki-ikäinen 200- 600 (Päivähoitomaksut nostavat)

      Alakoululainen 200 - 400.

      Teini 300- 900.

      • hullua..

        No ei kyllä maksa. Tai no saahan lapseen menemään vaikka 2000e kuukaudessa jos tahtoo :D


    • ...........

      Lapsi tulee maksamaan hyvinkin yhden omakotitalon hinnan, ennenkuin hän on omillaan.

    • Nuorimamma98

      Ihanaa kiitos ku vastailette :) teistä on apua ! Olin tänään ultrassa ja siellä selvisi että perheessämme on kohta yksi TYTTÖ enemmän

      • Joopa joooo

        Millä paikkakunnalla ultrataan viikolla 18? Rakenneultra on vasta 20 niin selitäpä nyt tähän jotain ja tuu parin viikon päästä kirjottelemaan uudestaan ;D


      • milloin vain
        Joopa joooo kirjoitti:

        Millä paikkakunnalla ultrataan viikolla 18? Rakenneultra on vasta 20 niin selitäpä nyt tähän jotain ja tuu parin viikon päästä kirjottelemaan uudestaan ;D

        Ultraanhan pääsee vaikka joka kuukausi jos käy yksityisellä. Eka ultra oli rv 12 ja rakenneultra viikolla 17 tai 18.


      • Joopa joooo
        milloin vain kirjoitti:

        Ultraanhan pääsee vaikka joka kuukausi jos käy yksityisellä. Eka ultra oli rv 12 ja rakenneultra viikolla 17 tai 18.

        No rakenneultra ei tasan ole 17 tai 18 viikolla, koska noilla viikoilla ei kaikkia rakenteita nähdä. Että voi tietty itse huvikseen sillon siellä yksityisellä käydä ja maksaa siitä lystistä, mutta lääketieteellisesti siitä ei noilla viikoilla ole mitään hyötyä. Rakenteet näkyy vasta rv 20 .


      • joskus myöhemminkin
        Joopa joooo kirjoitti:

        No rakenneultra ei tasan ole 17 tai 18 viikolla, koska noilla viikoilla ei kaikkia rakenteita nähdä. Että voi tietty itse huvikseen sillon siellä yksityisellä käydä ja maksaa siitä lystistä, mutta lääketieteellisesti siitä ei noilla viikoilla ole mitään hyötyä. Rakenteet näkyy vasta rv 20 .

        Rakenneultra tehdään yleisimmin viikoilla 18-20.


      • typpo
        Joopa joooo kirjoitti:

        Millä paikkakunnalla ultrataan viikolla 18? Rakenneultra on vasta 20 niin selitäpä nyt tähän jotain ja tuu parin viikon päästä kirjottelemaan uudestaan ;D

        Oulussa ainakin kävin itse viikolla 18. En ottanut niskapoimuseulontaa, muuten olisi ollut aiemmin.


      • Joopa jooo
        typpo kirjoitti:

        Oulussa ainakin kävin itse viikolla 18. En ottanut niskapoimuseulontaa, muuten olisi ollut aiemmin.

        Onpa jännä, meillä nimittäin sain vahingossa ensin ajan viikolle 18 ja ultraaja vaan totesi että eipä täältä nyt kaikkea näillä viikoilla nähdä. Katsoi ne rakenteet mitä pystyi, mutta uusi aika piti varata kahden viikon päähän.


      • typpo
        Joopa jooo kirjoitti:

        Onpa jännä, meillä nimittäin sain vahingossa ensin ajan viikolle 18 ja ultraaja vaan totesi että eipä täältä nyt kaikkea näillä viikoilla nähdä. Katsoi ne rakenteet mitä pystyi, mutta uusi aika piti varata kahden viikon päähän.

        Ehkä se on siinä ja siinä. Itse ei tarvinnut käydä toisen kerran.


    • Nuorimamma98

      Ja siis kokemusta on lapsista koska avokillani on lapsi. Ed. Suhteesta ja joa-noel on meillä jokatoinen vkl. Jokke on 5v, joten tiedän että rahaa lapseen menee mutta entä pieneen vauvaan sitä vain kysyin kun en ole itse silloin ole ollut näkemässä kun jokke on vauva ollut :) mutta minkä firman vaatteet ovat hyviä pienelle elämänalulle? Jokelle ostamme paljon vaatteita hm ja lindexiltä yms.

      • Kannattaa varautua

        Suomessa seksuaalisen kanssakäymisen suojaikäraja on 16 vuotta tai riittävän pieni henkinen kypsyysero.
        Koska odottamasi lapsen isä lienee aikuinen mies (sinä vaikutat ikätasoisesti kehittyneeltä ja jollei miehesi liene infantiilinen), ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen, teille saattanee tulla myös poliisi ja lastensuojeluviranomaiset kylään.


    • Nuorimamma98

      Ymmärrän kantasi ja kyllä ymmärrän. Avokkini on 22 ja tiedän että seksimme on laitota tällähetkellä mutta olen valmis seuraamuksiin ja neuvollassa käydessä olen sanonut että en ole väleissä lapsen isän kanssa seuraamuksien takia ja jos toinen on suostuvainen niin käsittääkseni asia ei niin vakava ole :)

      • Kannattaa varautua

        Jos olet jo 3 vuotta seurustellut hänen kanssaan, ymmärtänet myös varmaan, että kumppanisi on pedofiliaan taipuvainen. Seuraamuksien vuoksi kannattaa pitää isä erossa lapsestaan puhtaasti lapsenkin vuoksi.


      • RahaaOvist&Ikkunoist
        Kannattaa varautua kirjoitti:

        Jos olet jo 3 vuotta seurustellut hänen kanssaan, ymmärtänet myös varmaan, että kumppanisi on pedofiliaan taipuvainen. Seuraamuksien vuoksi kannattaa pitää isä erossa lapsestaan puhtaasti lapsenkin vuoksi.

        Korjataan nyt sen verran että pedofiili ei ole kiinnostunut teineistä (vaan reilusti nuoremmista). Mutta tässäkin tapauksessa on suojaikäraja paukkunut ja lujaa eli siltikin voi mies saada kunnon syytteet. Itekin ihmettelen että miks yli 20-vuotias haluaa olla teinin kanssa? Onko oman ikäset sitten tylyttäny niin kovasti ettei muuta "vaihtoehtoa" ollut?

        Ja 22-vuotiaalla on jo 5 v. poika?? Siitäkin lapsesta menee elatusmaksuja hänen rahoistaan joka kuukausi(?). Niin ja sitten kun lapsi pitää myöhemmällä iällä saada päiväkotiin, siihenkin uppoaa kiva summa... En kyllä mitenkään usko, että sun avokki tienaa riittävästi teille kolmelle. Toki säkin aloittaja sitten menet kesätöihin ja muuhun vastaaviin mihin ikäsi puolesta pääset...

        Ei voi muuta sanoa kuin voi herranpieksut tätä järjenjuoksua... -.-


      • ...
        RahaaOvist&Ikkunoist kirjoitti:

        Korjataan nyt sen verran että pedofiili ei ole kiinnostunut teineistä (vaan reilusti nuoremmista). Mutta tässäkin tapauksessa on suojaikäraja paukkunut ja lujaa eli siltikin voi mies saada kunnon syytteet. Itekin ihmettelen että miks yli 20-vuotias haluaa olla teinin kanssa? Onko oman ikäset sitten tylyttäny niin kovasti ettei muuta "vaihtoehtoa" ollut?

        Ja 22-vuotiaalla on jo 5 v. poika?? Siitäkin lapsesta menee elatusmaksuja hänen rahoistaan joka kuukausi(?). Niin ja sitten kun lapsi pitää myöhemmällä iällä saada päiväkotiin, siihenkin uppoaa kiva summa... En kyllä mitenkään usko, että sun avokki tienaa riittävästi teille kolmelle. Toki säkin aloittaja sitten menet kesätöihin ja muuhun vastaaviin mihin ikäsi puolesta pääset...

        Ei voi muuta sanoa kuin voi herranpieksut tätä järjenjuoksua... -.-

        No, kyllä 12 vuotias on lapsi, eikä teini.


    • think before u do

      No huh huh oikeesti..Oikeastaan aika sairasta!....Eikö lapset voi elää lapsuuttansa ilman omia lapsia..Jos mun tyttö tulisi 15 vuotiaana raskaaksi, todennäköisesti kiikuttaisin sen neuvolaan itse. Onhan vanhemmat kuitenkin vastuussa lapsistaan niin kauan kuin täyttävät 18 vuotta!
      Kannattas ensin leikkiä kotia niillä nukeilla ennen kun alkaa oikeita tekemään..

    • Miesope

      Oikeastiko te vastailette näihin hölmöihin trolleihin?

    • höh..

      Provohan tuo aloitus on.

      • khhhjkllljhgg

        Oli provo tai ei niin minun mielestä nuo vaipat yms on vielä pientä. Entäpä sairaala maksut? Synnytyksen jälkeen ollaan osastolla ainakin se kaksi päivää,nuorena ensisynnyttäjänä varmaan pidempäänkin, yhdeltä päivältä saa maksaa jotakin 30 euron pintaan ja jos vauva joutuisi syystä tai toisesta keskolaan se hinta tuplaantuu. Entäpä jos lapsi sairastuu? Taas saa maksaa osasto/sairaalamaksuja,lääkkeitä,matkakuluja... Omasta kokemuksesta voin kertoa,että viikossa niihin voi mennä jopa 300 euroa,kelakaan kun ei kaikkea korvaa. Näiden sairastumisten varalle on hyvä ottaa vauvavakuutus jo ennen lapsen syntymää ja siihen voi mennä,vakuutuksesta ja paikasta riippuen n.500e vuodessa. Jo pelkkä puolenlitran korvike maksaa 1,20euroa ja mitä vanhemmaksi lapsi tulee sitä enemmän niihin menee rahaa, parhaimmillaan 150e/kk. Parempi tietysti imettää mutta kaikkeen kannattaa varautua..


    • Nuorimamma98

      Joopa joo : asun helsingissä ja sukupuolen voi saada selville jo viikoilla 12-13 ei yleistä mutta mahdollista lapsen sukupuolen voi siis saada selville jo perusultrastakin... Khhhjne: maksut kyllä hoidamme helposti halusin vain tietää että paljonko sitä menee :) kiitos taas vastauksista :)

      • Joopa jooo

        Kyllä se on niin että 12-13 viikoilla se sukupuoli on vielä ihan arvailun piikkiin menevää, jos jotain sieltä sanovat. Asut sitten Helsingissä tai Inarissa. Ja puhuit RAKENNEultrasta, joka siis edelleenkin on joskus 20 viikolla. En kysynytkään millä paikkakunnalla sukupuoli näkyy rv 18 vaan miten muka olette noilla viikoilla rakenneultrassa käyneet. Ihmettelen myös, miksi olet ostellut kaiken vaaleanpunaisena valmiiksi jo ENNEN kun olet edes sukupuolta tiennyt? Lisäksi jos olet kerta tarvikkeet jo hommannut, niin mikä tämän koko rahanmeno-keskustelun pointti olikaan? Eikö tiedossasi ole ollut jo etukäteen että vauva käyttää vaatteita ja vaippoja, maitoakin menee? Kyllähän siitä voi jo vähän itse päätellä paljon sitä rahaa kuluu..
        Lisäksi se, mitä neuvolassa olet kertonut suhteestasi lapsen isään on ihan yksi ja sama, sehän nyt on kuitenkin sanomattakin selvää että se on sua lykkimässä käynyt, ja laitontahan se on. Olitte nykyään tekemisissä tahi ei, myöhästä se nyt on sinne mitään selitellä.
        Anteeksi nyt vaan, mutta aika läpinäkyvä provo koko juttu. Ottaisit edes ensin asioista selvää ennen ku tulet tänne jotain liibadaapaa selittämään ;D


    • Miesope

      Jos vanhemmat antavat 12-vuotiaan (!) seurustella täysi-ikäisen kanssa, kysymys on täydellisestä laiminlyönnistä heidän taholtaan. Lastensuojelun olisi pitänyt asiaan puuttua jo ajat sitten.

      15-vuotias tyttönen ei mitään asioita itse hoida. Ajatus suunnitellusta lapsesta 15-vuotiaana on SAIRAS - ihan kaikin tavoin. Jos vanhemmat eivät asian suhteen mitään tee, huostaanotto on tarpeen.

      Tämä joutava provoketju joutaisi poistoon.

    • pandari

      Huhhu. Lapsellisesti kuvittelet kykeneväsi pyörittämään perheen arkea hymyssäsuin. Kyllä se hymy hyytyy kun tulee laskujen kanssa ongelmia ja muutenkin kotitalouden kanssa saa kamppailla. Ja sitten vielä pitäisi nuori parisuhde pitää kasassa.

      Näiden kanssa kamppailee ihan aikuisetkin.

      Meneppäs hieman vielä pohtimaan mihin lapsena ryhdyit.

      • Voi itku

        ...niin ja mihin lapsena ryhtyi eli 12-vuotiaana 19-vuotiaan pedofiilin kanssa. Eipä tule hääppöset geenit tuolle beibille.


      • zxczxccxz
        Voi itku kirjoitti:

        ...niin ja mihin lapsena ryhtyi eli 12-vuotiaana 19-vuotiaan pedofiilin kanssa. Eipä tule hääppöset geenit tuolle beibille.

        Ei ne geenit muutu miksikään. Teki ne lapset teininä tai esim. nelikymppisenä.


      • Voi itku
        zxczxccxz kirjoitti:

        Ei ne geenit muutu miksikään. Teki ne lapset teininä tai esim. nelikymppisenä.

        Opettele lukemaan. :D


    • Taas yksi

      pikkulikka vedättää tyhmiä keksimällään jutulla.

    • nojaaa a

      ai suunnittelitte että teette lapsen kun olet vielä 15w? Tyhmä on se joka suunnittelee tuon ikäisenä lastentekoa :D yleensä sitä ruvetaan SUUNNITTELEMAAN joskus reilu 18 vuotiaina ;) Mutta jokainen tavallaan, onnea jos et ole provo :)

    • -nea-

      Mun käy ihan oikeasti sääliks näitä "15-v ja äiti" -tapauksia.
      Voi tyhmät likat, ettekö tiedä että nuorena hankittu lapsi on sosiaalinen itsemurha? 15-vuotias on vielä lapsi, tuon ikäisenä harva edes tietää miksi aikoo ryhtyä 'isona'. Puhumattakaan että tuon ikäinen ei ole päässyt vielä tähän 'baarien villitykseen' - eikö olisi parempi hoitaa kaikki nämä 'villit ja nuoret ajat' ensin alta pois ja sitten ryhtyä sen lapsen hankkimiseen, kuin ensin lapsi ja sitten juhliminen? Huom. En väitä etteikö olisi olemassa tunnollisiakin nuoria äitejä, jotka kykenevät kieltäytymään baarien, juhlien, sosiaalisten kanssakäymisten houkutuksille.
      PS. Teini-äideistä tulee useimmiten yh-äitejä. Onnea.

      • xjm

        Harmi jos sulle kävi noin. :(


    • mieti ennenkuin teet

      Tiedän tytön joka hankki lapsen 15-vuotiaana päästäkseen pois lastenkodista. Sai oman asunnon, mutta jo alle 2kk päästä sai jo häädön kun taisi kusi nousta hattuun "Oma kämppä, nyt biletetään, vaikka lapsi onkin täällä" Eikö nuorilla leikkaa sen vertaa, että esimerkiksi pankissa, nuori äiti voi avata lapselleen tilin, mutta ei itselleen?

      Itse aloin haaveilemaan lapsesta vasta 17-vuotiaana, mutta en kyllä toteuttanut sillä mietin kaikki faktat. Millä olisin elättänyt kun opiskelin, enkä käynyt silloin töissä? Nyt 22-vuotiaana olen alkanut uudestaan harkitsemaan, sillä olen työssä käyvä ja avoliitossa elävä. Molemmat täällä haluavat sitä mutta vielä ei ole tärpännyt.

    • Näistä nuorista

      teiniäideistä tulee vain yhteiskunnan elättejä

    • riitta4444

      minä itse käytän lapseeni kuukaudessa 300-500 € vaikka hän on kohta 9v. .mutta se vain kasvaa ja kasvaa ja sitä enemmän mitä se kasvaa sitä enemmän siihen alkaa mennä.

    • äippä94

      Itse sain esikoiseni ollessani 16 vuotta ja ajattelin aivan samanlailla ettei raha ongelmia tule kun avomies vakituisessa työpaikassa, mutta sitten tuleekin jokin ylättävä meno tai lapsi on kipeenä ja lääkkeisiin menee rahaa, täytyy käydä lääkärissä yms. tai tulee odottamaton lisälasku tai jotain. Tiukkaa meillä on muutama kuukausi välillä ollut kun tullut näitä menoja vaikka olin varma että pärjätään..

      Vauva aika meni paremmin kun sain kelalta reilu 500e äitiyspäivärähaa, mutta nykyään tuo summa on vajaa 300e kotihoidontukea (olen siis kotiäitinä ja lapsi nyt 2) niin kyllä se 200e teilu tuntee heti kun tulee yllättävämpi meno.

      Suosittelen silti yrittämään saada rahaa säästöön enkä vaan ajattelemaan että kyllä pärjätään.Kun on rahaa säästössä voi joskus esim. käydä sitten vaikka shoppailemassa tai muuta johon ei normaalisti ole varaa, ainakaan itse en ole kunnolla käynyt shoppailemassa lapsen syntymän jälkeen.. Paitsi kun ostin mekon ja kengät itselleni ristiäisiin, niihin meni 80e se on kallein mitä olen käyttänyt itseeni viimeisen 2-3 vuoden aikana.

    • Nuorimamma98

      Kiitos taas vastauksista ja vastauksena äippä94. Laitamme tulevalle lapsellemme joka tilistä 500 euroa. Ja sääsätämme koko ajan jotta jos esim. Mieheni. Firma menisi konkurssiin niin lapen elämä on ainakin turvattu tulevaisuus. 4500 on siis laitettu raskauden aikana. Mutta olemme päättäneet että jos tiukka paikka tulee myymme talomme josta saamme ehkä myynnissä ainakin 700 000 (ostohinta 1,2 miljoonaa) joten pärjäämme kiitos huolehtivaisuudesta :)

      • 1fhjku

        500 euroa joka kuukausi säästöön lapselle ja 1,2miljoonan euron talo! Melko rikas oot 15vuotiaaksi. mikä miehesi yritys on? Luulisi olevan melko hyvin menestyvä yritys ja aika monen ihmisen tiedossa :)


      • kukkkuuuuuuuuuuhfdscg
        1fhjku kirjoitti:

        500 euroa joka kuukausi säästöön lapselle ja 1,2miljoonan euron talo! Melko rikas oot 15vuotiaaksi. mikä miehesi yritys on? Luulisi olevan melko hyvin menestyvä yritys ja aika monen ihmisen tiedossa :)

        Tämä on ihan sevästi provo. On mahdollista toki että miehelläsi on yritys ja ehkä säästöön voi laittaa sen 500 euroa jos oikein hyvin tienaa. Mutta 1,2 miljoonan talo! No lainaahan voi saada jos on hyvät tulot mutta,että talo olisi teidän,saatika sinun niin empä usko. Jos sinun miehesi olisi maksanut noin ison asuntolainan pois hän olisi ainakin 50 vuotias jos oikein isoja kuukausieriä maksaa. Jos talon hinta on kerennyt laskea 500000 euroa, luulen, että myymällä talon jäätte miinuksen puolelle. Jos yritys menee konkkaan niin eihän teillä ole varaa maksaa noin isoa lainaa eli järkevinä ihmisinä maksatte tietysti myymällä saaneilla rahoilla lainan pois ja teille jää vielä semmoiset 200000 euroa lainaa,miehesi työttömänä ja sinä samalla peruskoulua käyden. Onnea! :)


    • Miesope

      Kai te nyt tässä vaiheessa jo ymmärrätte, mistä tässä ketjussa on kysymys?

    • Ei nyt helvetti :'DDD

    • Nuorimamma98

      Ainakin ensimmäiseksi mieheni yritys ei ole mikään superkuuluisa mutta sen verran voin sanoa että mieheni on vaatesuunnittelija. Ja taloon rahat saimme kun myimme edellisen firman ! Mut hei kiitos taas :)

    • ei nulikoita

      Pitäis lailla kieltää, että penikat ei tee lapsia,valtion elätettäväksi, kun eivät raukat itse tajua, no aivothan kehittyy vasta 25 vuotiaalla kutakuinkin valmiiksi.

    • heh..

      Älä ruoki trollia;))))

    • Teiniäityli

      Hei, olen myös -98 ja olemme suunnitelleet lapsen ja olen nyt raskaana ! Mietin myös itse tuota, mutta esim kalusteet yms vaatteet saa halvalla käytettynä kirpputoreilta tms. Ruoka ja vaipat maksaa mutta jos käy kesätöissä niin sillä nyt vähän aikaa pärjää . Ja sitäpaitsi, molemmilla on vanhemmat joilla on rahaa :) Jos haluat jakaa kokemuksia niin voidaan ottaa yhteyttä esim sähköpostilla tms (:

      • äityli2010

        V...u ku oot jo vanha. Mä oon syntyny 2010 ja suunnitellusti raskaana. Me pärjätään ihan varmaan ku mä rakastan mun poikakaverii nii paljo. Mä avaan varmaa bloginki kun se on nii ihquu!


      • Teiniäityli
        äityli2010 kirjoitti:

        V...u ku oot jo vanha. Mä oon syntyny 2010 ja suunnitellusti raskaana. Me pärjätään ihan varmaan ku mä rakastan mun poikakaverii nii paljo. Mä avaan varmaa bloginki kun se on nii ihquu!

        Huhhuh, tollasten alikehittyneiden pikku nulikoiden ei tarvis tulla trollaa tänne asiallisten keskuutee ^^ BTW kyl huomaa että oot syntyny 2010 ku tollasia puhelet ;D Ei se ikä sitä äitiä tee. Jos asenne on kohdallaan, pärjää varmastit,


      • äityli2010
        Teiniäityli kirjoitti:

        Huhhuh, tollasten alikehittyneiden pikku nulikoiden ei tarvis tulla trollaa tänne asiallisten keskuutee ^^ BTW kyl huomaa että oot syntyny 2010 ku tollasia puhelet ;D Ei se ikä sitä äitiä tee. Jos asenne on kohdallaan, pärjää varmastit,

        Mitä sä musta tiedät? Kyl munki vanhemmat varmaa maksaa kaikesta mitä mä teen. Se on niiten hommaa! Kyl sitä aina ehtii kouluu käydä ja jos ei huvita käydä nii hakee sit soskusta rahaa, nii muutki tekee. Kyl niil sun klesätyötuloil vatmaa pitkään tuleekin toimeen? Sä oot varmaanki pääministerin sijaisena kesän?


      • Teiniäityli
        äityli2010 kirjoitti:

        Mitä sä musta tiedät? Kyl munki vanhemmat varmaa maksaa kaikesta mitä mä teen. Se on niiten hommaa! Kyl sitä aina ehtii kouluu käydä ja jos ei huvita käydä nii hakee sit soskusta rahaa, nii muutki tekee. Kyl niil sun klesätyötuloil vatmaa pitkään tuleekin toimeen? Sä oot varmaanki pääministerin sijaisena kesän?

        6 viikkoo lähemmäs tonnin niin joo'o plus omat ja vauvan lapsilisät tulee mulle 100e kk ;D Mummu tyrkkää rahaa aina ku käyn niin joo ;)


      • RahaaOvist&Ikkunoist
        Teiniäityli kirjoitti:

        6 viikkoo lähemmäs tonnin niin joo'o plus omat ja vauvan lapsilisät tulee mulle 100e kk ;D Mummu tyrkkää rahaa aina ku käyn niin joo ;)

        Voi voi, herää jo todellisuuteen... *reps* :D


      • xtcryvu

        Voi nyt jo vittu..
        Yksillä kesätöilläkö meinasit lapsesi elättää? "Vanhemmilla on rahaa", heidänkö elätettäväksi suunnittelit lapsen menevän? Ei tässä nyt olla taas asiaa sen tarkemmin mietitty.


    • Miesope

      On ihmeellistä, että tätä trolliketjua aina vain jatketaan. Olettaisi puheiden 1,2 miljoonan taloista parikymppisellä vaatesuunnittelijalla jo riittävän ihan jokaiselle normijärkiselle siihen, että tosiasiat ymmärtää.

      Jos joku 15-vuotias tyttönen "harkitusti" raskaaksi tulee, kuvioon tarvitaan mukaan sekä sosiaalitoimi että lastensuojelu. Tätä höpötystä on täysin turha jatkaa. Ajatus siitä, että parikymppinen omaa yritystään pyörittävä vaatesuunnittelija "seurustelisi" alakouluikäisen lapsen (!) kanssa, on lähinnä sairas ja tuntuu lapselliselta varhaisteinin päiväunelta.

      Puheet siitä, miten tonnin kesätienesteillä elellään ja mummon sponssaamina kotia leikitään ovat täyttä huuhaata.

      • Herranjestas olet nuori!

        Itse olen 899875413567788899987654335 vuotta vanha ja itse mietin vielä, että onko liian aikaista saada lapsi!! Joten sinä aloittaja olet aivan liiiiiiian NUORI! Odota ainakin vielä 2467854489079654378653367 vuotta!!!:)


      • yuinmpogtseryuilå
        Herranjestas olet nuori! kirjoitti:

        Itse olen 899875413567788899987654335 vuotta vanha ja itse mietin vielä, että onko liian aikaista saada lapsi!! Joten sinä aloittaja olet aivan liiiiiiian NUORI! Odota ainakin vielä 2467854489079654378653367 vuotta!!!:)

        Olet liian nuori.
        Odota vielä 43789096543223568053 vuotta.


      • Vastauksia!:)
        yuinmpogtseryuilå kirjoitti:

        Olet liian nuori.
        Odota vielä 43789096543223568053 vuotta.

        Voisitteko VASTATA TÄHÄN kysymykseen!!!!:D miksi te nuoret haluatte( jotkut jo 14 vuotiaana ) oman lapsen?:o


    • Vauvakuumeilija

      No mie ite oon syntyny -98, eli oon kans jo 15v..
      Lasta oon halunnut ja kärsinyt vauvakuumeesta vasta n. vuoden.
      Tänä kesänä olin jo hankkimassa lasta, mutta eipä oo sopivaa miestä kenen kanssa voisin sen tehdä.. Moni pervoilija on toki apuaan tarjonnut, mutta kyl mä haluan mun lapselle hyvät geenit ja kunnollisen isän.
      Sen verran olen jo "viisastunut", että oon nyt päättäny, että käyn ainakin peruskoulun loppuun, meen siitä viel jonnekki opiskelemaan.. Ja sitten vasta alkaisin suunnitella sen lapsen hankkimista.. Voishan sitä toki hankkia työpaikan ja poikaystävänki sitä ennen. (:
      Kaikki ajallaan.
      Mulla ei ole mitään teiniäitejä vastaan. Mieluummin hankkisin lapseni nuorena, kuin vasta joskus 30 vuotiaana lapsen hankkisin.. Kerkeää elämään sen lapsen kanssa kauemmin..

      Siinä oli mun mielipide, on tän ketjun alotus provo tai ei...

      • oma mielipide..

        Fiksusti ajateltu. Koulut tosiaan kannattaa käydä loppuun, että olisi joku ammatti edes olemassa. Eikä siinä nyt olisi järkeä, että menee tekemään lapsen kenen tahansa miehen kanssa. Parempi, että ensin käy koulut loppuun, hankkii ehkäpä työn, kunnollinen parisuhde.. Sitten lapset.


      • Djukkkkkiiiiidjdud joano
        oma mielipide.. kirjoitti:

        Fiksusti ajateltu. Koulut tosiaan kannattaa käydä loppuun, että olisi joku ammatti edes olemassa. Eikä siinä nyt olisi järkeä, että menee tekemään lapsen kenen tahansa miehen kanssa. Parempi, että ensin käy koulut loppuun, hankkii ehkäpä työn, kunnollinen parisuhde.. Sitten lapset.

        Ooksä ruvennu seurustelee 12 vuotiaana 19 vuotiaan kanssa? XD jooo vittu mitä trollia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe