Huimaus+kuuma aalto+käsien ja jalkojen nihkeys

Nihkis

Kellään muulla naisella oireena yhtäkkinen huimaus ja siihen päälle kuuma aalto ja sit lyö kädet ja jalat ihan nihkeiksi. Siis ranteesta sormiin käsissä ja jaloissa lähinnä varpaiden seutu ja jalkapohja. Saan muutenkin usein näitä käsien ja jalkojen hikipuuskia,ilman huimaustakin. Joskus yöllä hiestä märkä,mut harvemmin. Nyt on menkat just lopppuneet ja menkkojen aikana alko tää huippaus hikoilu. Ennen ollu lähinnä hikoilu käsis jalois. Olen nelikymppinen ja fsh oli tammikuus 7,5.Et pre vaiheessa kai ollaan.Hemoglobiini putoaa kuukautisten lorotuksessa myooman vuoksi ja nyt on taas hemppa 110. Rautaa taas lisää. Ennen ei alhainen hemppa ole huimausta ja raajojen hikoilua ainakaan tehnyt,vaan sydämen hakkaamista ja hapen puutetta ja voimattomuutta kun tarpeeks putoo. Onko muilla kokemusta tästä et huippaa ja siitä et raajat nihkeinä?

6

2447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T2D

Onko verensokerit tutkittu?

• Nihkis

Ei ole lähiaikoina otettu.On niitä joskus mittailtu ja silloin ovat olleet kunnossa.Pitänee siis tsekata ne.Aiheuttaako verensokeri juuri tällaisia oireita?

• Huimaava nainen!

Mulla alkoi 49v (nyt 51) mun hormonaalinen migreeni huimauskohtauksilla. Rakennustelineiltä meinas tippua monta kertaa. Sillon alussa ei ollut muita oireita kuin huimasi ja oksettava olo. Pääsin neurolle ja se diagnisoi ton migreenin. Sit myöhemmin isommat huimaukset loppui ja alkoi ne päänsäryt. Nyttemmin tullut nuo nihkeät kädet ja jalat. Ja alhainen verenpaine mulla ollut aina joten kyllä sellaista huimaamista on ajoittain ja menkkujen lähiaikoina eniten.
      Toivottavasti et saa migreeniä kuitenkaan!

• Nihkis

Kiitos vastauksesta Huimaava nainen.Päätä nyt juuri olleissa menkoissa särki toisesta päivästä lähtien melkein koko ajan.Eilen oli eka päivä ettei pää ollut ollenkaan kipeä,paitsi sit tuo paine otsalla illalla ennen tuota "kohtausta".
      Luulin kylläkin et pää särkee alhaisen hemoglobiinin takia,mulla se laskee monta pykälää,kun vuodan kuin seula.Ei mullakaan koko aikaa nihkeyttä ole käsissä ja jaloissa.Tänään on koko aamun ollut nihkeys kuvioissa,huimannut ei ole,ainakaan vielä.Luulen,et nihkeys rauhoittuu taas,kun aika kuluu.Sen olen myös pannut merkille,et usein saunomisen jälkeen (tunnin parin sisällä) usein on huimaillut,ei siis saunassa,eikä heti sen jälkeen.Hikipuuskia voi myös esiintyä samalla,tai erikseen huimauksesta.Näin ei kuitenkaan ole aina saunomisen jälkeen.En edes ota kuumia löylyjä,viihdyn vaan lämmössä noin vartin verran.Sit kun hiki alkaa saunassa valumaan,niin pian menenkin jo pesulle.Tällasta tää naisen elämä välillä taitaa ola. =/

• Sekoamassako

Hei! Minäkin kirjoitan oman tarinani ja jos jollakulla on samoja oireita ja saanut niihin apua, niin pliis kertokaa mikä auttaa. Olen tänä vuonna 53 v. täyttävä nainen ja kuukautiset tulee vielä, mutta niukempina jakierto on lyhyempi. Nyt jotain 3 viikkoa tuli yht äkkiä erittäin voimaton olo, jalt tärisi ja heikotti niin että täytyi mennä lepäämään. Tätä kesti vaihtelevasti muutaman päivän. Menin sitten lääkäriin ja minusta otettiin verikokeita hirvittävä määrä, crp, senkka, hb, kilpirauhaskoe, veren tulppakoe (koska lääkäri epäili keuhkoveritulppaa) leukosyytit ja mitä kaikkea liekin ollut, kaikki tulokset oli negatiivisia! Menin muutaman päivän päästä uudestaan koska heikotus vaan jatkui, nyt lääkäri määräsi sairaalaan tutkimuksiin, no siellä otettiin sydänfilmi, keuhkojen röntgen, verikokeita mm.suoraan valtimosta tulppakoe, ei mitään, kaikki ok! Pyysin ottamaan hormoonikokeet, no niistäkin tuli vastaus, että kaikki ok, ei muutosta. No muutama päivä meni hyvin, mutta nyt jälleen kun kierto on samassa, eli n.puolessa välissä, sama heikotus on päällä, ei jaksa juuri mitään, hikoiluttaa ja mullakin nimenomaan jalat ja varpaan välit hikoaa, jta ei ole aiemmin ollut. Olen joutunut aloittamaan mielialalääkityksen, koska tämä vaikuttaa niin paljon joka päiväiseen elämiseen. Gynekologille on aika vasta huhtikuussa. Siis jos kellä on ollut samanlaista ja olette saaneet apua vaikka hormoonit oliskin ok, niin kertokaa, kiitos!

• Kilkaro

Samanlaista heikotusta ja pahoinvointia täälläkin. Oireet alkoivat kun itselleni laitettiin endometrioosin oireita hillitsemään Mirena-kierukka. Mirena laukausi muutaman viikon kuluessa voimakkaat vaihdevuosioireet, joihin liittyy juuri voimatonta, pahaa oloa ja huimausta (epätodellista oloa) kuumien aaltojen lisäksi. Sain lääkäriltä estrogeenireseptin ja vähäksi aikaa oireet helpottivatkin mutta nyt ne ovat taas palanneet ja mikä pahinta, noin kahden viikon välein tulee pientä vuotoa ja siihen liittyy kova päänsärky ja nuo muut kuvailemani oireet. Olen menossa lääkäriin ja taidan otattaa Mirenan pois ja jatkaa muilla konsteilla. Saattaa myös olla, että estrogeenin määrää pitää lisätä. Tosin lääkäri sanoi heti ensimmäisellä käynnillä, että annostusta voi lisätä tarpeen mukaan mutta ajattelin samalla käydä hakemassa lähetteen labraan estrogeenitason selvittämiseksi. Ja minullekin tehtiin aikoinaan erilaisia tutkimuksia huonon olon vuoksi, mm. kilpirauhaskokeet useita kertoja, gastroskopia ja sydämen rasitustesti eikä mitään löytynyt. Ikää minulla on 50 vuotta. Eli mielestäni hormoneja kannattaa kokeilla, jos mitään riskitekijöitä ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7455
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3967
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3510
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      2793
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2652
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      43
      2465
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2391
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2279
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2218
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1962
    Aihe