Annetaan narttu kissa ulkokissaksi!

annetaankissa

Olen ottanut hoiviini vajaa vuosi sitten takaperin kissaemon, joka oli juuri saanut lapsensa. Kissa on ollut ennen siis ulko/sisäkissana keski-suomessa, ja olen huomannut ettei tämä pk-seudun pieni luhtitalo kaksio oikein ole hänelle mielyttävä. Tästä en niinkään ollut tietoinen kun kissan otin. Kissa oli ok, kun tuli aikaisempaan asuntooni joka oli astetta kookkaampi kun nykyinen. :( Vai liekö sekin sitten menetteli kun kaikki oli uutta hänelle ja ei silloin "oireillut".
Kissa on hieman arka, sekä stressaa ilmeisesti aika paljon tästä tilanteesta, tai jostakin muusta. Kissa on siis 3 vuotias, leikkaamaton (toistaiseksi), mustavalkoinen kaunis ja siro tyttö kissa :) Olisin erittäin onnellinen, jos joku hakee kaveria jossain rauhallisella alueella sisä/ulkokissaksi, ja voisimme vaikka kokeilla jos sen käyttäytyminen muuttuisi siellä paremmin :)
Kissallahan on sitten elinikäinen palautus kotiin.
Olen kokeillut useita asioita jotka rauhottaisivat kissaa, tai pitäisi sen virkeänä ja parvekkeella käynti ollut mahdollinen, mutta eivät nuo auta. Nyt kissa on ruvennut osoittamaan mieltänsä mm. tekemällä tarpeita ovien eteen yms. kun ulospääsy mahdoton. Entinen omistaja tuli tulokseen että se pitäisi piikille laittaa, mutta minä ajattelin kokeilla tätä vaihtoehtoa koska minusta piikille heittäminen ei ole oikea vaihtoehto, ei ainakaan ensimmäisenä. Aion kokeilla vielä feronomisuihketta, sekä lisätä laatikoita, yms. perus asioita, mutta alan olemaan aika hukassa. Ehkä kissa tarvitsee vain paremman paikan elää missä sitten voi liikkua paremmin :( :) Kissa on Espoossa. Auttakaa joku minua :(

10

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puksupaksu

      Olethan leikkauttanut entisen kissaemon?

      Olen kokeillut useita asioita jotka rauhoittaisivat...

      Leikkauttaminen rauhoittaa.

      • annetaankissa

        ei, en ole leikannut vielä kissaa. eläinlääkärit sanoneet ettei leikkaaminen välttämättä rauhoita muuta kuin kiimaa. :(


      • leikkaukseen
        annetaankissa kirjoitti:

        ei, en ole leikannut vielä kissaa. eläinlääkärit sanoneet ettei leikkaaminen välttämättä rauhoita muuta kuin kiimaa. :(

        Ja toiset sanoo, että leikattu kissa on laiska sohvaperuna :) Kyllä kissan käytös rauhoittuu leikkauksen jälkeen, kun hormonit ei sitä villitse. Ei se pelkästään kiimaan vaikuta ja jatkuva kiimailu ilman pentuja lisää nisäkasvainten sekä kohtutulehduksen riskiä merkittävästi. Leikkaus ei ole pelkästään pentujen saamisen estämiseksi, vaan myös kissan oman terveyden takaamiseksi tehty toimenpide.

        Tarpeiden tekeminen ovien eteen, voi viitata myös merkkailuun. Kissa haluaa jättää hajunsa muille tiedoksi ja tekee sen sekä pissalla että kakkimalla. Joskus syynä voi olla liian vähän laatikoita tai kissan mielestä väärä hiekka. Feromonisuihke ei ole paras, vaan haihdutin on parempi, mutta se ei välttämättä leikkamattomalle kissalla auta jos kyse on merkkailusta.


      • annetaankissa
        leikkaukseen kirjoitti:

        Ja toiset sanoo, että leikattu kissa on laiska sohvaperuna :) Kyllä kissan käytös rauhoittuu leikkauksen jälkeen, kun hormonit ei sitä villitse. Ei se pelkästään kiimaan vaikuta ja jatkuva kiimailu ilman pentuja lisää nisäkasvainten sekä kohtutulehduksen riskiä merkittävästi. Leikkaus ei ole pelkästään pentujen saamisen estämiseksi, vaan myös kissan oman terveyden takaamiseksi tehty toimenpide.

        Tarpeiden tekeminen ovien eteen, voi viitata myös merkkailuun. Kissa haluaa jättää hajunsa muille tiedoksi ja tekee sen sekä pissalla että kakkimalla. Joskus syynä voi olla liian vähän laatikoita tai kissan mielestä väärä hiekka. Feromonisuihke ei ole paras, vaan haihdutin on parempi, mutta se ei välttämättä leikkamattomalle kissalla auta jos kyse on merkkailusta.

        kiitos kun valaisit asiaa :) joo onhan se hyvä eläimen kannalta se leikkaaminen kyllä sen tiedän, ja sinne leikkaukseen kyllä menossakin. feronomihaihdutinta tarkoitinkin heh :) kiitos heads upeista!


    • suvikatti

      ensinnäkin, leikkauta se katti, ettei ala pentusinkona levitellä jälkeläisiään ympäri maata, kun annat sen jonnekin ulos juoksemaan!
      Toiseksi, kyllä se piikille lähetys voisi olla paras vaihtoehto.
      Ulkona kirmailee jo katteja ihan tarpeeksi ja kunnollisia navetta/ tallikissa paikkoja on harvassa ja enimäkseen kaikki varattuja!

    • annetaankissa

      viestissäni lukeekin että sitä ei ole (toistaiseksi) leikattu, eli aikomuksena on leikata jos ulkokissaksi pääsisi. tämä ilmoitus onkin vain jos kunnollinen paikka löytyisi eikä mihin tahansa heitteille jätetä. ei kannata ottaa aivan liian vakavasti asioita ja kannattaa katsoa tekstiä ennenkun rupee antaa palautetta.. :)

    • hfggf

      Yhteystietosi kiitos

    • annetaankissa
    • _utelias

      Mitä varten eläin piti ottaa hoiviin takaperin?

    • annetaankissa

      omistaja ilmoitti minulle tori.fi:n kautta että hänellä olisi kissaemo juurisyntyneiden pentujen kanssa, ja sanoi että joutuu viemään piikille jossei kotia löydy. :|

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe