Ruotsin kirjoittaminen

asdasd8

Hei! Olen pohtinut tässä että kumman sitä kirjoittaisi matematiikan vai ruotsin. Matikassa olen yleisesti aika paska, ensimmäisestä kurssista (yhtälöt) sain 5, mutta toisesta kurssista (geometria) sain 9. Eli ainakin geometria sujuu. Ruotsi taas tuntuu todella vaikealta, mutta ylä-asteella kokeista tuli 10-9, lukiossa on tullut 7.
Kuinka vaikeita nämä YO-kokeet sitten ovat?

6

2233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikaa on

Mab kokeet on helppoja, yo siis. Pääset heittämällä läpi kun osaat toisenasteen yhtälön ratkaisukaavan, löytyy MAOL:staki, vähän derivointia ja pari hassuu prosenttilaskua, ja vola B ja jos yhtään enempää jaksat tsemppailla niin pitäisi M,E ja jopa L olla mahdollisia.
      Olet ykkösellä vai?

• asdasd8

Juu olen ykkösellä ja sen takia vähän pohtinut että osaa oikeita kursseja ottaa

• :Ddd

matikka on helpompi. ei keskipitkä ruotsikaan vaikea ole, mutta lyhyt matikka on kuitenkin niin naurettavan helppo, että suosittelen sitä.

• MABBI

Matikasta on hyötyä enemmän, lisäksi lyhyt matikka on niin älyttömän helppoa, ei vaadi paljoa että sieltä se M kolahtaa. Ruotsissa on enemmän opeteltavaa, jos se sinusta tuntuu vaikealta niin klaaraat vaan ittes pakollisista läpi ja kirjota matikka. Tosin jos haluut olla oikein pro niin kirjota molemmat. Mieti myös alustavasti jo vähän mitä haluat tulevaisuudessa tehdä, jos vaik haetki allalle missä ruotsin kirjoittamisesta saa lähtöpisteitä, esim. oikis.
      Suosittelen matikkaa :) Juttele vielä vaikka opon kanssa ja ko. aineiden opettajien kanssa. Tietty aineenopettajat markkinoivat omaa ainettaan, mutta kannattaa kysyä.
      Itse kirjoitin molemmat, matikasta E ja ruotsi alustavasti C.

• riuttala76

No ainakin matematiikkaa varmasti arvostetaan useammassa ammatissa kuin ruotsinkielen taitoa. Itse kirjoituksissa sain ruotsissa pisteen enemmän kuin hylätyn raja oli. Enpä juuri ruotsin kieleen ole törmännyt vaikka lukiosta jo 18-vuotta. Sen sijaan ilman englanninkielentaitoa netissä surffaaminen oisi hiton tylsää. Ruotsin sijasta oisin paljon mieluummin opetellut vaikka Venäjää tai Japania, hitto kiehtovampaa ja hyödyllisempää ois ollut vaika Sumerian kielikin, tosin kukapa sitä ois osannut opettaa minun kouluaikoinani juurikaan sen enempää kuin nykyäänkään.

• Anonyymi

Ruotsista on tullut ihan kuollut kieli.

Edes ruotsissa ei puhuta enää ruotsia.

Miettikää sitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1394
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      985
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      630
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      592
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe