Miksi luomisteoria pitää ottaa niin kirjaimellisesti?

eräs pohtija

Otsikon mukainen kysymys. Eikö totuus kenties voisi olla kreationistien ja evoluutioteorian kannattajien välimaastossa? Maapallo olisi huomattavasti vanhempi kuin 6000 vuotta, mutta Jumala on ohjannut kehitystä parhaaksi katsomaansa suuntaan?

10

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5000000

      helluntaisuus on suurta eksytystä. siellä harjoitetaan paljon syntiä . kansalaisaloitteella voisi lakkauttaa koko lahko, voisi 5miljoona kannattaja saada

      • matikkaapäässä

        niinkö, miksi luterilaisuutat ei lakkauteta ?

        osaistkohan laskea kuinka paljon viismiljoonaa luterilaista tekee syntiä suhteessa 50 tuhatta helluntaihin ?

        meneekö liian vaikeaksi, no yritä sentään !


      • laskuoppi
        matikkaapäässä kirjoitti:

        niinkö, miksi luterilaisuutat ei lakkauteta ?

        osaistkohan laskea kuinka paljon viismiljoonaa luterilaista tekee syntiä suhteessa 50 tuhatta helluntaihin ?

        meneekö liian vaikeaksi, no yritä sentään !

        ateisteja helareja uskonnottomia ja homoja on yhteensä 50tuhatta


      • vankihihhuli
        matikkaapäässä kirjoitti:

        niinkö, miksi luterilaisuutat ei lakkauteta ?

        osaistkohan laskea kuinka paljon viismiljoonaa luterilaista tekee syntiä suhteessa 50 tuhatta helluntaihin ?

        meneekö liian vaikeaksi, no yritä sentään !

        vankilapaikkoja on aivan saman verran kun maassa on hihhuleita. eli ei ole viittä miljoonaa


    • 5000000

      hihhuleita on alle 1prossa, ja rikoksista puolet on hellarin teko, ja miksi valehtelet, tee parannus jo. muka 50000, hihhulia...

      • laskupäättömiä

        Helluntaiuskovia on linnassa ehkä jopa kaks henkeä !

        ketäs n e loput mahtaa olla osaatkohan ajatella niin raskasta asiaa !


    • ...

      Ei missään raamatussa sanota että maailma olisi vain 6000vuotta vanha... EI MISSÄÄN kohdassa sanota mitään vuosilukuja... hohhoijakkaa!

      • 6000 on OK

        Kuinka voit kyseenalaistaa Raamatun asiantuntijan James Ussherin tarkat laskelmat maanilman luomisesta?

        Olet siis valehteleva pakana ja saat*nan kätyri, helv*ttiin olet matkalla.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Ussher


      • Täälä tavoin
        6000 on OK kirjoitti:

        Kuinka voit kyseenalaistaa Raamatun asiantuntijan James Ussherin tarkat laskelmat maanilman luomisesta?

        Olet siis valehteleva pakana ja saat*nan kätyri, helv*ttiin olet matkalla.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Ussher

        >>Kuinka voit kyseenalaistaa Raamatun asiantuntijan James Ussherin tarkat laskelmat maanilman luomisesta>>

        Aivan helposti! Ilmoitan vain kyseenalaistavani moiset laskelmat.


    • Henkilökohtaisesti ajattelen, että maailmankaikkeus on noin 13,7 miljardia vuotta vanha, niin kuin nykyfysiikassa yleisesti ajatellaan. Minulla ei ole vaikeuksia sovittaa sitä yhteen kristinuskon kanssa. Alkuräjähdyksen voi nähdä luomistapahtumana. Ajattelen, että teismi (usko persoonalliseen Jumalaan) on mahdollista sovittaa yhteen evoluution kanssa. Tällöin on kyse teistisestä evoluutiosta, ajatellaan että Jumala on ohjannut evoluution kulkua. Sen sijaan naturalistinen evoluutio on vaikeampi sovittaa yhteen teismin kanssa. Suurin osa nykybiologeista on neo-darwinismin kannalla, eli ajattelevat, että sokea luonnonvalinta ja sattumanvaraiset mutaatiot selittävät lajien synnyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe