Miksi luomisteoria pitää ottaa niin kirjaimellisesti?

eräs pohtija

Otsikon mukainen kysymys. Eikö totuus kenties voisi olla kreationistien ja evoluutioteorian kannattajien välimaastossa? Maapallo olisi huomattavasti vanhempi kuin 6000 vuotta, mutta Jumala on ohjannut kehitystä parhaaksi katsomaansa suuntaan?

10

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5000000

      helluntaisuus on suurta eksytystä. siellä harjoitetaan paljon syntiä . kansalaisaloitteella voisi lakkauttaa koko lahko, voisi 5miljoona kannattaja saada

      • matikkaapäässä

        niinkö, miksi luterilaisuutat ei lakkauteta ?

        osaistkohan laskea kuinka paljon viismiljoonaa luterilaista tekee syntiä suhteessa 50 tuhatta helluntaihin ?

        meneekö liian vaikeaksi, no yritä sentään !


      • laskuoppi
        matikkaapäässä kirjoitti:

        niinkö, miksi luterilaisuutat ei lakkauteta ?

        osaistkohan laskea kuinka paljon viismiljoonaa luterilaista tekee syntiä suhteessa 50 tuhatta helluntaihin ?

        meneekö liian vaikeaksi, no yritä sentään !

        ateisteja helareja uskonnottomia ja homoja on yhteensä 50tuhatta


      • vankihihhuli
        matikkaapäässä kirjoitti:

        niinkö, miksi luterilaisuutat ei lakkauteta ?

        osaistkohan laskea kuinka paljon viismiljoonaa luterilaista tekee syntiä suhteessa 50 tuhatta helluntaihin ?

        meneekö liian vaikeaksi, no yritä sentään !

        vankilapaikkoja on aivan saman verran kun maassa on hihhuleita. eli ei ole viittä miljoonaa


    • 5000000

      hihhuleita on alle 1prossa, ja rikoksista puolet on hellarin teko, ja miksi valehtelet, tee parannus jo. muka 50000, hihhulia...

      • laskupäättömiä

        Helluntaiuskovia on linnassa ehkä jopa kaks henkeä !

        ketäs n e loput mahtaa olla osaatkohan ajatella niin raskasta asiaa !


    • ...

      Ei missään raamatussa sanota että maailma olisi vain 6000vuotta vanha... EI MISSÄÄN kohdassa sanota mitään vuosilukuja... hohhoijakkaa!

      • 6000 on OK

        Kuinka voit kyseenalaistaa Raamatun asiantuntijan James Ussherin tarkat laskelmat maanilman luomisesta?

        Olet siis valehteleva pakana ja saat*nan kätyri, helv*ttiin olet matkalla.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Ussher


      • Täälä tavoin
        6000 on OK kirjoitti:

        Kuinka voit kyseenalaistaa Raamatun asiantuntijan James Ussherin tarkat laskelmat maanilman luomisesta?

        Olet siis valehteleva pakana ja saat*nan kätyri, helv*ttiin olet matkalla.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Ussher

        >>Kuinka voit kyseenalaistaa Raamatun asiantuntijan James Ussherin tarkat laskelmat maanilman luomisesta>>

        Aivan helposti! Ilmoitan vain kyseenalaistavani moiset laskelmat.


    • Henkilökohtaisesti ajattelen, että maailmankaikkeus on noin 13,7 miljardia vuotta vanha, niin kuin nykyfysiikassa yleisesti ajatellaan. Minulla ei ole vaikeuksia sovittaa sitä yhteen kristinuskon kanssa. Alkuräjähdyksen voi nähdä luomistapahtumana. Ajattelen, että teismi (usko persoonalliseen Jumalaan) on mahdollista sovittaa yhteen evoluution kanssa. Tällöin on kyse teistisestä evoluutiosta, ajatellaan että Jumala on ohjannut evoluution kulkua. Sen sijaan naturalistinen evoluutio on vaikeampi sovittaa yhteen teismin kanssa. Suurin osa nykybiologeista on neo-darwinismin kannalla, eli ajattelevat, että sokea luonnonvalinta ja sattumanvaraiset mutaatiot selittävät lajien synnyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe