Varpaan kipu

varvas kipuinen

Hei kaikki. Pelkään melanoomaa. Minulla on isovarvas ajoittain kipeä ja turvonnut, niin kuin tänä aamunakin. Varpaassa on luomi. Tämä varvas murtui joskus kymmenen vuotta sitten ja luomi ilmestyi kun tämä varvas parani. Viereisen varpaan kynteen on ilmestynyt kaksi tummaa pysty viirua, mutta viirut eivät ole koko kynnen pituudelta. Tämän viereisen varpaan kynsi oli ensin kokonaan musta mutta se musta kasvoi pois ja nyt tämä. Olen näyttänyt varpaitani yksityiselle lääkärille, mutta hänen mielestään isovarpaan luomi on siisti, joten sitä ei ole syytä poistaa. Ei, vaikka pyysin mielen rauhani vuoksi. Pitäisi ehkä kysyä toisen lääkärin mielipidettä. Onko tällä palstalla ketään jolla olisi ollut melanooma varpaassa, oliko jomotusta muualla kuin luomessa? (mulla toi kipu tuntuu varpaan ihossa mutta ei siinä luomessa)

4

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla on kihti

kihti?

• varvas kipuinen

On sekin käynyt mielessä. Multa on tutkittu reuman mahdollisuuskin, mutta tutkinta vaiheeseen päästyäni oireet olivat jo kadonneet ja reumatesti oli negatiivinen. Lähisuvussa on kihtiä ja reumaa, joten varsin todennäköistä. Mua vaan niin ärsyttää tuon luomen näkeminenkin ja haluisin sen pois. Luomen poistamisen yksi syy oli myös että se on muka vaikeampaa, en usko.. miksi muka?

• varvas kipuinen
        varvas kipuinen kirjoitti:

On sekin käynyt mielessä. Multa on tutkittu reuman mahdollisuuskin, mutta tutkinta vaiheeseen päästyäni oireet olivat jo kadonneet ja reumatesti oli negatiivinen. Lähisuvussa on kihtiä ja reumaa, joten varsin todennäköistä. Mua vaan niin ärsyttää tuon luomen näkeminenkin ja haluisin sen pois. Luomen poistamisen yksi syy oli myös että se on muka vaikeampaa, en usko.. miksi muka?

Tarkemmin: Mulla on isovarpaan kärjen ulkosyrjä tunnoton, ollut jo murtumasta asti. Kipu tuntuu jossain tuolla tunnottoman kohdan alapuolella, ei tunnu varpaan nivelissä. En osaa oikein hyvin määritellä onko tuo kipu luussa vai sitä ympäröivässä kudoksessa.
        Mulla on myös ajoittain hengenahdistusta ja virtsa haisee kummalliselle ja on sameaa, joten menen lääkäriin heti kun mahdollista. Mainitsen myös tästä varpaasta sitten, josko tätä kihdin mahdollisuuttakin tutkittaisiin :-/

• Anonyymi

Hei,

Kävitkö koskaan toisella lääkärillä, mielenkiinnosta mietin, että kun itsellänikin on luomi varpaanvälissä ja näyttää kuulemma siltä, että ei tarvitse poistaa. Mietin myös että pitääkö kysyä toisen lääkärin mielipidettä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      21
      8401
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1611
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      377
      1349
    4. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      283
      1315
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1275
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      66
      1217
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1040
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1036
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      982
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      968
    Aihe